Quatre persones, dos hòmens i dos dones d’entre 24 i 54 anys i de nacionalitat espanyola, han sigut detingudes este dilluns a Novelda en desmantellar un grup que es dedicava a proveir de cocaïna, marihuana i haixix a diferents punts de venda a la menuda de la província d’Alacant, especialment en la capital i a Elx.
L’operació ha sigut a càrrec dels grups d’Estupefaents d’Elx i de la brigada provincial de la Policia Nacional d’Alacant i s’ha desenrotllat a primera hora de la vesprada després de diversos dies d’investigació, durant els quals els agents han seguit moviments i han localitzat vehicles implicats en el tràfec de droga.
Quan han observat que dos dels investigats traspassaven substància d’un vehicle a un altre, un agent s’ha acostat a la finestreta d’un Q5 negre per a identificar-se. El conductor ha accelerat i el policia ha sigut arrossegat durant un xicotet trajecte fins que el turisme ha xocat amb un altre cotxe particular.
Droga confiscada i registres
L’agent ha patit lesions lleus, no incapacitants, i s’ha procedit a detindre als dos ocupants. En eixe cotxe i en les hores següents s’han confiscat 5,5 quilos de cocaïna, 2 de marihuana i 1 d’haixix, a més de tres balances de precisió i una envasadora al buit.
El material trobat ha evidenciat que el grup tenia muntada una logística per a pesar, dosificar i empaquetar la mercaderia, la qual cosa ha facilitat el subministrament ràpid a punts de sovintege i ha buscat dificultar la seua detecció durant el transport.
En el marc del dispositiu s’han practicat dos registres, un en un pis de Novelda i un altre en un xalet ocupat il·legalment a Aspe, i s’ha arrestat a dos dones en la localitat d’Almoradí.
La dispersió d’immobles i municipis ha apuntat a un esquema d’emmagatzematge i distribució descentralitzat, amb el qual la xarxa ha mogut droga entre localitats pròximes per a reduir riscos davant possibles vigilàncies i mantindre proveïts els punts de venda.
A tots els arrestats se’ls atribuïxen els presumptes delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal, mentres que al conductor se li afigen els d’atemptat a agent de l’autoritat i contra la seguretat viària.
L’actuació policial ha interromput, almenys de manera temporal, el subministrament a diversos punts de venda de la província, especialment a Alacant i Elx, i ha consolidat els avanços de la investigació oberta en els dies previs.




