Morant, després de la visita de Milei a Madrid: «On estiga Ayuso no necessitem ja un Abascal»

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha assegurat que la invitació de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, al mandatari de l’Argentina, Javier Milei, «és la constatació que en aquest país la ultradreta és directament el Partit Popular».

Així ha valorat la també secretària general dels socialistes valencians, en declaracions als mitjans aquest dissabte a Alacant, la segona visita de Milei a la capital espanyola en tot just mig any de mandat, en aquesta ocasió per a rebre en la Real Casa de Correus de mans d’Ayuso la Medalla Internacional de Madrid.

En aquesta línia, ha agregat que aquest acte és, al seu judici, «la constatació que ací qui està marcant el discurs polític en el Partit Popular és la senyora Ayuso i el senyor Aznar, no el senyor Feijóo».

Morant ha reivindicat que mentre «uns estan en la seua política de fang i en les seues medalles fake, el Govern d’Espanya està al que està». «I aquesta setmana el Govern d’Espanya, per exemple, ha aprovat 68 milions d’euros per a ampliar la cartera en salut bucodental de tots els espanyols», ha exposat.

«Ha aprovat també 50 milions d’euros per a ampliar la capacitat de contractar professors, ajudants, doctors en les universitats. Anem el dimarts a baixar l’IVA de l’oli d’oliva al 0 %. Hem aprovat per fi també el subsidi per desocupació i això farà que puguem rebre altres 10.000 milions d’euros del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència», ha afegit.

La ministra ha defensat que l’Executiu central està «en les coses importants» i ha criticat que el Partit Popular està «en la seua baralla de fang i fake, que per descomptat és deslleial a la ciutadania i deslleial a les institucions espanyoles».

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.