25.9 C
València
Dilluns, 19 maig, 2025

Receptes nadalenques per a fer amb xiquets

Xiqueta en mare cuinant

Dedicar un matí o una vesprada per a comprar els ingredients i motlles prèviament per a elaborar receptes fàcils pot ser un pla molt divertit per als xiquets de la casa.

Guarda estes receptes per a estos moments d’entreteniment en família, que ens ve de gust ficar-nos en la cuina i sorprendre els més menuts amb una cosa especial.

- Advertisement -Telegram València Diari

Torró de xocolata cruixent

Ingredients

240 grams de xocolata fondant, 35 grams de mantega, 25 grams de cereals d’arròs inflat tipus “krispies”.

Preparació

-Fonem una mica de xocolata al bany Maria o en el microones i cobrim amb ell tot el motlle, esperem un parell de minuts i vertim la resta sobre un bol.
-Deixem que s’asseque esta primera capa que farà de cobertura del torró. Fonem la resta de xocolata i l’unim al llard de porc, removem molt bé fins que la hi barreja siga homogènia.
-Agreguem els krispies i vertim en el motlle amb cura, allisem la superfície i deixem refredar uns minuts abans de ficar-lo en el frigorífic.
Una vegada passades unes hores i quan vegem que la tauleta està completament quallada, desmoldem amb cura.
-Per a decorar es pot fondre una mica més de xocolata d’un altre color i dibuixar uns filets o empolvorar una mica de coco ratllat.

Pare Noel amb maduixes i nata

Ingredients

4 maduixes grans, nata muntada, 8 llavors de rosella.

Preparació

-Llevem la tija de les maduixes. Les rentem bé i les assequem.
-Tallem les puntes de cada maduixa i reservem. Després tallem cada maduixa per la meitat.
-Posem una mica de nata en les puntes simulant el capell de Papa Noel just en la meitat de cada maduixa.
-Amb la nata fem dos puntets en la part de baix simulant els botons del vestit i afegim les llavors de rosella per a dibuixar els ulls.
-Guardem les maduixes amb la nata en el frigorífic i fonem una mica de xocolata per a adonar.

Arbre de Nadal elaborat amb pasta fullada

Ingredients

2 làmines de massa de pasta fullada, un pot menut de Nocilla o Nutella i 1 ou.

Preparació

-Precalentem el forn a 180 °C i estenem la primera massa de pastes fullades sobre una safata de forn prèviament folrat amb paper.
-A continuació, emplenem amb Nocilla o Nutella tota la superfície de la massa per a cobrir amb la segona massa de pasta fullada que haurem estés amb un corró.
-Amb un ganivet tallem les tires de tots dos costats de l’arbre nadalenc sense arribar a tallar el centre. Després girem estes branques cap amunt simulant l’Arbre de Nadal.
-Batem l’ou i pintem tota la superfície superior de la massa, enfornem entre 15 i 30 minuts fins que la massa estiga completament daurada.
-Traiem del forn i, una vegada fred, decorem amb sucre glas, lacasitos o trossets de nous.

Arbre de Nadal elaborat amb pasta fullada

Galetes de xocolata amb formes d’estrelles

Ingredients

210 grams de farina, 100 grams de sucre, 80 grams de mantega, 1 ou, 40 grams de xocolata negra, 10 grams de cacau en pols i mitja cullera de llevat.

Preparació

-Precalentem el forn a dalt i a baix a 180 °C.
-Fonem la mantega en el microones en un bol petit.
-En un recipient de cristall barregem la mantega fosa, el sucre i el cacau amb unes varetes.
-Agreguem la xocolata negra ratllada i incorporem l’ou a la mescla, batem amb les varetes o amb la batedora fins que quede tot integrat.
-Tamisem la farina i el llevat per a agregar-les a la mescla de les galetes.
-A continuació, portem la massa a una superfície prèviament enfarinada i la pastem amb les mans.
-Estenem la massa i la deixem amb un gruix d’uns 5 mm, tallem amb un ganivet per a donar forma d’estrella o utilitzem un tallador de galetes.
-Quan tenim les galetes tallades, preparem una safata per a enfornar folrada amb paper de forn i les col·loquem.
-Enfornem durant uns 20 minuts o fins que estiguen dorades i una vegada refredades, empolvorem una mica de sucre glas.

Galetes de xocolata amb formes d'estrelles

Cupcakes de Nadal

Ingredients

75 grams de farina especial per a bescuits, 75 grams de sucre, 50 grams de mantega, 1 ou, 1 cullerada de llet, mitja cullera d’essència de vainilla, 1 culleradeta de llevat en pols.
Per al frosting: 125 grams de mantega, 125 grams de sucre glas, 125 grams de formatge d’untar, 1 cullera d’essència de vainilla, un polsim de colorant vermell i verd, lacasitos o caramels per a decorar.

Preparació

-En primer lloc posem a precalentar el forn a una temperatura de 180 °C a dalt i a baix.
-En un recipient ample posem la mantega per a batre-la una mica fins que la textura quede més cremosa.
-A continuació, afegim el sucre, la cullerada de llet i la mitja cullera d’essència de vainilla i batem tots els ingredients amb unes varetes fins a aconseguir una massa homogènia.
-Sense deixar de batre afegim l’ou a la mescla fins a integrar-lo completament.
-En un altre recipient tamisem la farina per a bescuits juntament amb la cullera de llevat en pols i mesclem tot amb la massa fins a aconseguir homogeneïtzar-la.
-Repartim la massa dels cupcakes en els motlles i enfornem durant uns 15 o 20 minuts perquè la massa puga i guanye consistència. Deixem refredar.
-Per a fer el frosting, en un bol afegim la mantega amb el sucre glas, la culleradeta d’essència de vainilla i el formatge d’untar.
-Batem amb la batedora de varetes perquè coga volum. Separem el frosting en tres recipients diferents per a barrejar amb una mica de colorant vermell i verd.
-Col·loquem el frosting en una màniga pastissera i decorem els cupcakes de Nadal amb els diferents colors, un lacasito o un caramel a dalt.

Cupcakes de Nadal

Últimes notícies

El València de Lim acumula sis temporades sense Europa i enfrontarà el seu octau any sense competició continental

El València CF acumula sis anys consecutius sense classificar-se per a competicions europees, sumant huit temporades sense Europa des de l'arribada de Peter Lim com a màxim accionista.

Detenen a dos membres d’un clan familiar a Alfafar després de trobar l’arma homicida d’un crim ocorregut fa un any

La Guàrdia Civil localitza l'arma homicida d'un assassinat a Alfafar de fa un any i deté a dos persones de la família de la víctima per possessió il·legal d'armes i cartutxos en la seua llar.

Mamardashvili s’acomiada de Mestalla després de quatre anys de lliurament i emocions

El porter Giorgi Mamardashvili s'acomiada del València després de quatre anys a Mestalla, destacant la seua dedicació i connexió amb l'afició valencianista.

La Viuda Negra: El Crim de Patraix Reviscut en Netflix

Netflix estrena La Viuda Negra, una pel·lícula basada en el crim real de Patraix, on una dona preferix matar abans que divorciar-se, explorant la complexa psicologia darrere del cas.

Inicia el juí per suborn contra Carlos Fabra i el expiloto Álex Debón a Castelló

Comença a Castelló el juí contra Carlos Fabra, expresident de la Diputació, i Álex Debón, expiloto, per un presumpte delicte de suborn relacionat amb patrocinis esportius de l'aeroport.

Rubén Torrecilla, el primer entrenador de l’Hèrcules que completa dos temporades seguides en el segle XXI

Rubén Torrecilla es convertirà en el primer entrenador de l'Hèrcules que complix dos temporades completes en la banqueta de l'equip alacantí en el present segle, consolidant el seu llegat després de més de tres dècades.

La Comunitat Valenciana lidera amb el 16,4% de passatgers internacionals a l’abril

A l'abril, la Comunitat Valenciana va concentrar el 16,4% dels passatgers aeris internacionals a Espanya, destacant en el creixement del turisme durant Setmana Santa.

Arranca el juí per suborn contra Carlos Fabra i el expiloto Álex Debón a Castelló

Comença a Castelló el juí amb jurat per un presumpte delicte de suborn contra l'expresident Carlos Fabra i el expiloto Álex Debón relacionat amb patrocinis esportius de l'Aeroport de Castelló.