Recomanacions per tenir una bona digestió als dinars nadalencs

Arriba el Nadal i les celebracions, els dinars copiosos, el consum excessiu de dolços i greixos que poden alterar la nostra salut digestiva. Segons la Fundació Espanyola de l’Aparell Digestiu, es calcula que el 30% dels espanyols pateixen acidesa estomacal regularment, com a mínim una vegada a la setmana.

Durant el Nadal, la xifra es pot incrementar i impedir que gaudim plenament d’aquestes dates festives.

Algunes de les característiques de l’ardor d’estómac són sensació de cremor al pit, sabor amarg a la gola, dificultats per empassar i ardor en inclinar-se, ficar-se al llit o menjar.

Per ajudar-te a combatre els símptomes de l’acidesa durant aquesta època tan especial, Aquilea, la marca especialista en salut natural d’Uriach, et porta una sèrie de consells per cuidar la teua salut digestiva mentre gaudeixes de les celebracions nadalenques.

Menja a poc a poc i mastega amb calma. Segons un estudi de l’Associació de Cardiologia dels Estats Units, ingerir aliments molt ràpid impedeix que el nostre cervell reconega els senyals de sacietat, fet que comporta alimentar-nos en excés i, si es fa de manera continuada, augmenta el risc de síndrome metabòlica. Menjar a poc a poc, per contra, optimitza la sensació de sacietat i facilita la digestió.

Hidrata’t adequadament. Intenta disminuir el consum de refrescos ensucrats amb gas i begudes estimulants que poden produir molèsties digestives. A més, cal evitar ingerir aliments massa freds o calents, ja que promouen la irritació de la mucosa gàstrica. Per mantenir-te hidratat, et recomanem beure aigua i/o infusions al llarg del dia.

Escull preparacions més saludables. Els greixos són de difícil digestió i alenteixen el procés digestiu. Per aquesta raó, és aconsellable cuinar els aliments a la planxa, al forn o bullits, cosa que evita afegir calories en excés i, a més, permet conservar el sabor i nutrients dels aliments.

Inclou fruites i verdures als teus menús nadalencs. No abandones del tot els hàbits saludables durant aquests dies i inclou verdures i fruites. Són aliments essencials en la dieta habitual i el manteniment d’una ingesta mínima és bàsica per assegurar l’aportació adequada d’aigua i de nutrients diferents.

Compte amb els sucres, ja que augmenten la producció de gasos. Els dolços nadalencs formen part de la nostra cultura i tradició, però cal no oblidar que tenen una elevada càrrega calòrica, i que intensifiquen la producció de gas intestinal. Per tot això, es recomana evitar els sucres processats en la mesura del possible.

Realitza exercici físic de manera regular. Mantenir una vida activa és la millor manera d’assegurar un bon funcionament del nostre procés digestiu. Si nosaltres ens movem, el nostre aparell digestiu es mou i funciona bé. Per tant, durant el Nadal no abandones les teues rutines i reserva una estona per caminar o fer exercici moderat. Per exemple, fer una passejada després del menjar serà una bona forma de millorar la nostra digestió.

Si sents molèsties, un antiàcid pot ajudar-te. Si després d’un àpat copiós apareixen molèsties, opta per prendre alguna de les diferents solucions que ens poden ajudar a millorar la digestió, reduir l’acidesa o evitar el reflux.

Prova infusions com el te de menta i la camamilla, que tenen propietats analgèsiques i digestives; el te de gingebre, ja que alleuja la sensació d’acidesa i cremor d’estómac, o si tens àloe vera a casa, et recomanem fer un suc amb la polpa de la planta, ja que té efectes antiinflamatoris i calmants.

Aquests consells poden ajudar a millorar les digestions, especialment durant les celebracions nadalenques, però en qualsevol cas, si les molèsties perduren malgrat que aquestes mesures higienicodietètiques es recomana acudir a un metge especialista.

Últimes notícies

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.