8.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Recomanacions per tenir una bona digestió als dinars nadalencs

Arriba el Nadal i les celebracions, els dinars copiosos, el consum excessiu de dolços i greixos que poden alterar la nostra salut digestiva. Segons la Fundació Espanyola de l’Aparell Digestiu, es calcula que el 30% dels espanyols pateixen acidesa estomacal regularment, com a mínim una vegada a la setmana.

Durant el Nadal, la xifra es pot incrementar i impedir que gaudim plenament d’aquestes dates festives.

Algunes de les característiques de l’ardor d’estómac són sensació de cremor al pit, sabor amarg a la gola, dificultats per empassar i ardor en inclinar-se, ficar-se al llit o menjar.

Per ajudar-te a combatre els símptomes de l’acidesa durant aquesta època tan especial, Aquilea, la marca especialista en salut natural d’Uriach, et porta una sèrie de consells per cuidar la teua salut digestiva mentre gaudeixes de les celebracions nadalenques.

Menja a poc a poc i mastega amb calma. Segons un estudi de l’Associació de Cardiologia dels Estats Units, ingerir aliments molt ràpid impedeix que el nostre cervell reconega els senyals de sacietat, fet que comporta alimentar-nos en excés i, si es fa de manera continuada, augmenta el risc de síndrome metabòlica. Menjar a poc a poc, per contra, optimitza la sensació de sacietat i facilita la digestió.

Hidrata’t adequadament. Intenta disminuir el consum de refrescos ensucrats amb gas i begudes estimulants que poden produir molèsties digestives. A més, cal evitar ingerir aliments massa freds o calents, ja que promouen la irritació de la mucosa gàstrica. Per mantenir-te hidratat, et recomanem beure aigua i/o infusions al llarg del dia.

Escull preparacions més saludables. Els greixos són de difícil digestió i alenteixen el procés digestiu. Per aquesta raó, és aconsellable cuinar els aliments a la planxa, al forn o bullits, cosa que evita afegir calories en excés i, a més, permet conservar el sabor i nutrients dels aliments.

Inclou fruites i verdures als teus menús nadalencs. No abandones del tot els hàbits saludables durant aquests dies i inclou verdures i fruites. Són aliments essencials en la dieta habitual i el manteniment d’una ingesta mínima és bàsica per assegurar l’aportació adequada d’aigua i de nutrients diferents.

Compte amb els sucres, ja que augmenten la producció de gasos. Els dolços nadalencs formen part de la nostra cultura i tradició, però cal no oblidar que tenen una elevada càrrega calòrica, i que intensifiquen la producció de gas intestinal. Per tot això, es recomana evitar els sucres processats en la mesura del possible.

Realitza exercici físic de manera regular. Mantenir una vida activa és la millor manera d’assegurar un bon funcionament del nostre procés digestiu. Si nosaltres ens movem, el nostre aparell digestiu es mou i funciona bé. Per tant, durant el Nadal no abandones les teues rutines i reserva una estona per caminar o fer exercici moderat. Per exemple, fer una passejada després del menjar serà una bona forma de millorar la nostra digestió.

Si sents molèsties, un antiàcid pot ajudar-te. Si després d’un àpat copiós apareixen molèsties, opta per prendre alguna de les diferents solucions que ens poden ajudar a millorar la digestió, reduir l’acidesa o evitar el reflux.

Prova infusions com el te de menta i la camamilla, que tenen propietats analgèsiques i digestives; el te de gingebre, ja que alleuja la sensació d’acidesa i cremor d’estómac, o si tens àloe vera a casa, et recomanem fer un suc amb la polpa de la planta, ja que té efectes antiinflamatoris i calmants.

Aquests consells poden ajudar a millorar les digestions, especialment durant les celebracions nadalenques, però en qualsevol cas, si les molèsties perduren malgrat que aquestes mesures higienicodietètiques es recomana acudir a un metge especialista.

Últimes notícies

Comença el dilluns el juí per l’assassinat del canonge de la catedral de València

L'Audiència de València obri el dilluns el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit trobat asfixiat en la seua vivenda en 2024. Es dirimix també el suposat ús de les seues targetes per a traure diners i comprar després del crim.

Dela firma el gol 700 del Llevant en Primera Divisió

El defensor Adrián de la Font 'Dela' va anotar el segon tant del Llevant en el 3-2 a l'Elx i va firmar el gol 700 del club en Primera. Pablo Martínez va posar el 1-1 i Matturro va decidir en el 96; els dos es van estrenar com a golejadors en la màxima categoria.

L”ionqui dels diners’ torna a la banqueta amb tres empresaris per tripijocs en Cultura de València

Marcos Benavent torna este dilluns a la banqueta al costat de tres empresaris i al exgerente d'una fundació per suposats tripijocs entre 2003 i 2008 en l'àrea de Cultura de València. La Fiscalia demana fins a 6 anys i mig de presó, multes, inhabilitació i devolució de fons per comissions il·lícites.

Descens general de les temperatures el dissabte i vent fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

Este dissabte baixen les temperatures en tota la Comunitat Valenciana, amb mínimes al final del dia i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior. El diumenge pujaran les màximes, la cota de neu s'elevarà i el vent continuarà bufant amb força en zones interiors.

Alerta groga per vent a l’interior de la Comunitat Valenciana i temporal en la costa

L'interior de Castelló, València i Alacant i el litoral sud d'Alacant estan en avís per vent. La costa de València i Alacant suma alerta per fenòmens costaners.

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés