Rècord històric de pluja a València el mes de maig des de 1871

Ejemplo de shortcode con estilo
La persistent tromba, amb registres de 260 l/m², talla túnels, carrers i línies de metro i a més d'inundar baixos

Una tempesta de gran intensitat, situada des d’última hora de la vesprada d’ahir sobre el litoral de València, ha causat nombrosos problemes, com a corts de tramvia, de metro, accidents de trànsit i xicotetes inundacions.

A la ciutat del Túria es van registrar fins a 260 l/m² en la zona del Camins Grau, registres històrics que es van produir en 1956, però si busquem al maig, des que hi ha registres, l’última vegada que va ploure tant va ser el 25 de maig de 1871.


Segons les últimes dades d’Aemet, fins a les deu de la nit s’han recollit, en l’observatori de Vivers, 181 l/m²; en l’aeroport de València, 122, a Sagunt 121, al Puig, 96, a Castelló de la Plana, 82 i a Vila-real, 65 litres per metre quadrat.

Les tronades i els llamps s’han vist intensament a la Plana Alta i la Plana Baixa, a més la pluja ha inundat passos subterranis on han hagut d’intervindre perquè s’havien quedat persones atrapades en els seus vehicles.

Entre els successos ha de destacar, es troben talls de trànsit per acumulació d’aigua en els túnels de Primacial Reig/ Peset Alexandre, Germans Machado (Ronda Nord), Enginyer Faust Elio en direcció a la Patacona, entre altres.


Serveis a València

Agents de la Policia Local de València, efectius del cos local de bombers i del Consorci Provincial han realitzat durant les primeres hores de la nit d’aquest dimarts prop de 200 serveis a causa del fort aigualit que està caient sobre la capital i algunes localitats pròximes.

El 112 ha precisat que s’ha activat una cèl·lula tempestuosa als voltants de la ciutat de València i que els Bombers del Consorci han realitzat prop de 50 serveis, als quals calç sumar una quinzena dels Bombers de València. Han consistit, en la seua majoria, en rescats de persones, vies inundades i buidatge.

Precisament en aqueixa zona costanera de la ciutat, segons els registres d’Avamet, s’estan recollint més de 200 litres per metre quadrat en les últimes hores.

El Consorci Provincial de Bombers ha rescatat a tres persones el vehicle de les quals s’havia quedat atrapat per l’aigua a Paterna, sense danys personals. En total ha realitzat mig centenar de serveis (15 els bombers de la ciutat de València), en la seua majoria relacionats amb rescats de persones, vies inundades i acovardisques.

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat acaba d’actualitzar els seus avisos i ha emés un nou butlletí de riscos meteorològics, en concret de preemergència per pluges nivell taronja en el litoral sud de Castelló i el litoral nord de València.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, recorden la importància d’evitar conduir en un episodi de pluja intensa com el que s’està vivint aquest dimarts en molts punts de la Comunitat.

Segons Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, les fortes pluges van obligar a la circulació entre les estacions d’Entroncament i Bétera (línia 1) i entre Alboraia-Peris Aragó i Rafelbunyol (línia 3, els trens de la qual circulen en general amb retards per la tempesta). A més, i també a causa de l’aiguat, el tramvia es va interrompre el trànsit entre les estacions de Tarongers i Marítim-Serradora (línies 4 i 6), afig Metrovalencia.

Província de Castelló

El Consorci Provincial de Bombers de la Diputació de Castelló van haver de rescatar a dos persones que s’havien quedat atrapades en el seu vehicle a causa de la pluja en un camí paral·lel a l’N-340 a Orpesa (Plana Alta). Els operaris els han pogut rescatar sans i estalvis i han donat per finalitzat el servei.


A Nules, els Bombers del Consorci de la Diputació de Castelló s’han mobilitzat a un altre rescat de dos persones amb el vehicle al seu pas per un túnel i amb l’aigua quasi cobrint el vehicle. Els bombers han rescatat els dos ocupants en bon estat.

A més, han intervingut buidant aigua en diferents baixos i habitatges de la província, i en la caiguda d’arbres a Borriana.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.