Rècord històric de pluja a València el mes de maig des de 1871

Una tempesta de gran intensitat, situada des d’última hora de la vesprada d’ahir sobre el litoral de València, ha causat nombrosos problemes, com a corts de tramvia, de metro, accidents de trànsit i xicotetes inundacions.

A la ciutat del Túria es van registrar fins a 260 l/m² en la zona del Camins Grau, registres històrics que es van produir en 1956, però si busquem al maig, des que hi ha registres, l’última vegada que va ploure tant va ser el 25 de maig de 1871.


Segons les últimes dades d’Aemet, fins a les deu de la nit s’han recollit, en l’observatori de Vivers, 181 l/m²; en l’aeroport de València, 122, a Sagunt 121, al Puig, 96, a Castelló de la Plana, 82 i a Vila-real, 65 litres per metre quadrat.

Les tronades i els llamps s’han vist intensament a la Plana Alta i la Plana Baixa, a més la pluja ha inundat passos subterranis on han hagut d’intervindre perquè s’havien quedat persones atrapades en els seus vehicles.

Entre els successos ha de destacar, es troben talls de trànsit per acumulació d’aigua en els túnels de Primacial Reig/ Peset Alexandre, Germans Machado (Ronda Nord), Enginyer Faust Elio en direcció a la Patacona, entre altres.


Serveis a València

Agents de la Policia Local de València, efectius del cos local de bombers i del Consorci Provincial han realitzat durant les primeres hores de la nit d’aquest dimarts prop de 200 serveis a causa del fort aigualit que està caient sobre la capital i algunes localitats pròximes.

El 112 ha precisat que s’ha activat una cèl·lula tempestuosa als voltants de la ciutat de València i que els Bombers del Consorci han realitzat prop de 50 serveis, als quals calç sumar una quinzena dels Bombers de València. Han consistit, en la seua majoria, en rescats de persones, vies inundades i buidatge.

Precisament en aqueixa zona costanera de la ciutat, segons els registres d’Avamet, s’estan recollint més de 200 litres per metre quadrat en les últimes hores.

El Consorci Provincial de Bombers ha rescatat a tres persones el vehicle de les quals s’havia quedat atrapat per l’aigua a Paterna, sense danys personals. En total ha realitzat mig centenar de serveis (15 els bombers de la ciutat de València), en la seua majoria relacionats amb rescats de persones, vies inundades i acovardisques.

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat acaba d’actualitzar els seus avisos i ha emés un nou butlletí de riscos meteorològics, en concret de preemergència per pluges nivell taronja en el litoral sud de Castelló i el litoral nord de València.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, recorden la importància d’evitar conduir en un episodi de pluja intensa com el que s’està vivint aquest dimarts en molts punts de la Comunitat.

Segons Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, les fortes pluges van obligar a la circulació entre les estacions d’Entroncament i Bétera (línia 1) i entre Alboraia-Peris Aragó i Rafelbunyol (línia 3, els trens de la qual circulen en general amb retards per la tempesta). A més, i també a causa de l’aiguat, el tramvia es va interrompre el trànsit entre les estacions de Tarongers i Marítim-Serradora (línies 4 i 6), afig Metrovalencia.

Província de Castelló

El Consorci Provincial de Bombers de la Diputació de Castelló van haver de rescatar a dos persones que s’havien quedat atrapades en el seu vehicle a causa de la pluja en un camí paral·lel a l’N-340 a Orpesa (Plana Alta). Els operaris els han pogut rescatar sans i estalvis i han donat per finalitzat el servei.


A Nules, els Bombers del Consorci de la Diputació de Castelló s’han mobilitzat a un altre rescat de dos persones amb el vehicle al seu pas per un túnel i amb l’aigua quasi cobrint el vehicle. Els bombers han rescatat els dos ocupants en bon estat.

A més, han intervingut buidant aigua en diferents baixos i habitatges de la província, i en la caiguda d’arbres a Borriana.

Últimes notícies

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.