15.4 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Tercer cap de setmana després de la DANA: restriccions en quatre carreteres i més de 21.800 efectius

El tercer cap de setmana després de la DANA del 29 d’octubre que va arrasar part de la província de València, amb la comarca de l’Horta Sud com a zona més afectada, comença sense alertes meteorològiques actives en tota la Comunitat Valenciana, amb restriccions de mobilitat en quatre carreteres per a facilitar el desplaçament dels mitjans desplegats i el transport públic i amb més 21.800 efectius treballant en les zones afectades, segons l’últim balanç del Centre de Coordinació d’Emergències.

Les emergències actives es mantenen en Situació 2 del Pla d’Inundacions en tota la província de València i la 1 del Pla Especial d’Inundacions per pluges al Baix Maestrat, a Castelló.

Sobre el terreny estan desplegats 2.190 bombers de 40 organismes i 8.500 efectius de l’Exèrcit, dels quals 2.100 pertanyen a la UME; més de 800 voluntaris de Protecció Civil de tota Espanya; 9.728 agents, entre policies nacionals i guàrdia civil, de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat; més de 500 efectius de les diferents policies locals i més de 130 efectius de la Policia de la Generalitat.

La busca en la mar de possibles víctimes es va reprendre el dijous conforme les condicions meteorològiques ho van permetre després de l’alerta roja per la segona DANA. El grup especial de rescat seguix amb els seus treballs i roman en la zona de l’Albufera i la seua àrea d’influència, on es manté el nivell entre 10-12 centímetres, tal com va sol·licitar Guàrdia Civil per a facilitar les labors de busca de desapareguts.

En els municipis afectats s’ha recuperat el 64 % de l’operativitat del clavegueram i s’ha aconseguit evacuar en aquests dies la major quantitat de residus de les zones afectades: un total de 17.000 tones sol el divendres.

El pla per a combatre plagues i insectes continua en marxa amb actuacions de desinfecció en tots els municipis afectats. Se subratlla la importància de seguir les recomanacions sanitàries en les zones afectades en tasques de neteja, gestió de residus i altres riscos com l’aigua estancada o ús d’electricitat.

Així mateix, es recomana l’ús de màscara, ulleres, calçat adequat i mànega llarga. Les poblacions afectades per la *DANA han d’utilitzar aigua embotellada tant per a consum com per a cuinar.

El Cecopi manté l’orde de restricció de mobilitat en carreteres que afectarà fins al diumenge a la CV-400, CV-403, CV-33 i CV-36 per a facilitar les tasques dels mitjans desplegats i els serveis de transport públic.

Els camions de mercaderies que realitzen desplaçaments de llarg recorregut pel corredor del Mediterrani i no tinguen com a origen o destinació València o la seua àrea metropolitana podran circular pel *baypás de la A-7 de dilluns a divendres entre les 18.00 i les 06.00 hores.

Les obres de construcció d’una llosa provisional en el pont de l’entrada nord de Torrent han finalitzat, la qual cosa permet la circulació de vehicles lleugers per la CV-403. La CV-33, la CV-390, la CV-400 i la CV-407 ja s’han obert per a habilitar la connexió de les comarques afectades. De la Xarxa de carreteres de la Generalitat ja s’han recuperat de manera parcial 15 de les 18 vies danyades per la DANA.

Últimes notícies

L’alcalde d’Almussafes demana la suspensió de militància en el PSOE i seguirà com a regidor

Toni González ha anunciat que dimitix de tots els seus càrrecs orgànics en el PSPV-PSOE i sol·licita la suspensió de militància. Continuarà com a regidor en el grup mixt després de les acusacions d'assetjament sexual i laboral.

Alerta taronja per pluges a València este diumenge, fins a 60 l/m² en una hora

València manté el nivell taronja per pluges intenses i tempestes, amb registres de fins a 60 l/m² en una hora en el litoral. Alacant i Castelló, en groc.

València tanca demà parcs, jardins i cementeris per alerta taronja de pluges

L'Ajuntament de València tancarà des de les 08.00 del diumenge parcs, jardins i cementeris davant l'alerta taronja per pluges i suspén les activitats esportives a l'aire lliure.

Desmantellen una plantació de marihuana en una nau industrial de Massanassa (València)

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació de marihuana en una nau de Massanassa (València) i ha detingut a tres hòmens d'entre 20 i 62 anys. Es van intervindre 1.550 plantes i un sistema complet de cultiu interior amb enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

Detinguda a Elx per vendre temporades completes pirates de telenovel·les en Milanuncios

Una dona de 52 anys ha sigut detinguda a Elx per vendre còpies pirates de telenovel·les a través de Milanuncios. S'han intervingut 1.300 Dvds, set discos durs i un ordinador.

Casa 47 tira a caminar: així operarà la nova empresa pública de vivenda i sòl

Casa 47 ha arrancat després de la transformació de Sepes i preveu invertir 13.000 milions en deu anys. Hi haurà un pilot de 171 vivendes i un portal de sol·licituds l'any vinent.

Naturgy posa en marxa a Sagunt un centre de control remot per als seus 17 cicles combinats

Naturgy ha posat en marxa a Sagunt un centre de control remot que opera en temps real els seus 17 cicles combinats després d'invertir uns 8 milions. La instal·lació centralitza maniobres crítiques, reforça la seguretat del subministrament i gestiona una potència de 7,4 GW.

Precipitacions febles i persistents en el sud de València i nord d’Alacant

Cels molt nuvolosos i precipitacions febles a moderades, més contínues en el sud de València i nord d'Alacant. Mínimes en ascens i vent de nord-est en la costa