Tercer cap de setmana després de la DANA: restriccions en quatre carreteres i més de 21.800 efectius

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Albufera i la seua àrea continuen sent clau en la busca de víctimes desaparegudes.

El tercer cap de setmana després de la DANA del 29 d’octubre que va arrasar part de la província de València, amb la comarca de l’Horta Sud com a zona més afectada, comença sense alertes meteorològiques actives en tota la Comunitat Valenciana, amb restriccions de mobilitat en quatre carreteres per a facilitar el desplaçament dels mitjans desplegats i el transport públic i amb més 21.800 efectius treballant en les zones afectades, segons l’últim balanç del Centre de Coordinació d’Emergències.

Les emergències actives es mantenen en Situació 2 del Pla d’Inundacions en tota la província de València i la 1 del Pla Especial d’Inundacions per pluges al Baix Maestrat, a Castelló.

Sobre el terreny estan desplegats 2.190 bombers de 40 organismes i 8.500 efectius de l’Exèrcit, dels quals 2.100 pertanyen a la UME; més de 800 voluntaris de Protecció Civil de tota Espanya; 9.728 agents, entre policies nacionals i guàrdia civil, de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat; més de 500 efectius de les diferents policies locals i més de 130 efectius de la Policia de la Generalitat.

La busca en la mar de possibles víctimes es va reprendre el dijous conforme les condicions meteorològiques ho van permetre després de l’alerta roja per la segona DANA. El grup especial de rescat seguix amb els seus treballs i roman en la zona de l’Albufera i la seua àrea d’influència, on es manté el nivell entre 10-12 centímetres, tal com va sol·licitar Guàrdia Civil per a facilitar les labors de busca de desapareguts.

En els municipis afectats s’ha recuperat el 64 % de l’operativitat del clavegueram i s’ha aconseguit evacuar en aquests dies la major quantitat de residus de les zones afectades: un total de 17.000 tones sol el divendres.

El pla per a combatre plagues i insectes continua en marxa amb actuacions de desinfecció en tots els municipis afectats. Se subratlla la importància de seguir les recomanacions sanitàries en les zones afectades en tasques de neteja, gestió de residus i altres riscos com l’aigua estancada o ús d’electricitat.

Així mateix, es recomana l’ús de màscara, ulleres, calçat adequat i mànega llarga. Les poblacions afectades per la *DANA han d’utilitzar aigua embotellada tant per a consum com per a cuinar.

El Cecopi manté l’orde de restricció de mobilitat en carreteres que afectarà fins al diumenge a la CV-400, CV-403, CV-33 i CV-36 per a facilitar les tasques dels mitjans desplegats i els serveis de transport públic.

Els camions de mercaderies que realitzen desplaçaments de llarg recorregut pel corredor del Mediterrani i no tinguen com a origen o destinació València o la seua àrea metropolitana podran circular pel *baypás de la A-7 de dilluns a divendres entre les 18.00 i les 06.00 hores.

Les obres de construcció d’una llosa provisional en el pont de l’entrada nord de Torrent han finalitzat, la qual cosa permet la circulació de vehicles lleugers per la CV-403. La CV-33, la CV-390, la CV-400 i la CV-407 ja s’han obert per a habilitar la connexió de les comarques afectades. De la Xarxa de carreteres de la Generalitat ja s’han recuperat de manera parcial 15 de les 18 vies danyades per la DANA.

Últimes notícies

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.

Bernabé i Catalá avancen la pugna per València a les generals

Pilar Bernabé i María José Catalá encapçalaran les candidatures del PSOE i el PP per València el 29 de novembre. La disputa anticipa la batalla per l’alcaldia de 2027.

Cirio reclama una Europa que proteja a las empresas y les permita competir

Alberto Cirio y Marián Cano han pedido en València que las regiones participen más en la política industrial europea y que las empresas compitan con reglas iguales.

La dana Adam ha dejado 67 km² inundados entre València y Alacant

Les imatges de satèl·lit han detectat 67 km² inundats entre la Safor i la Marina Alta. La xifra és preliminar i inclou arrossars ja negats abans de les pluges.

Morant veu «insoportable» la situació de Mazón i la desconfiança cap a Pérez Llorca

Diana Morant ha qüestionat la situació de Carlos Mazón i la desconfiança de Génova cap a Juanfran Pérez Llorca. També ha parlat del dossier, Feijóo i el Senat.

Aguirre busca la primera victòria local del València davant el Vila-real

Javier Aguirre considera que al València li falta guanyar i mantindre el nivell de joc. L’equip rep el Vila-real dissabte a Mestalla, encara en descens.

Valencia y Villarreal buscan puntos clave en el derbi de Mestalla

El Valencia busca su primer triunfo como local con Javier Aguirre, mientras el Villarreal quiere recuperar el acierto goleador. Íñigo Pérez ha destacado la importancia del duelo.

La dana deixa 10.000 euros per empresa i fins a 15.000 per vehicle

El Consell ha aprovat 20 milions d’euros per a empreses afectades i vehicles sinistrats per la dana Adam. Les sol·licituds es podran presentar del 2 de novembre de 2026 a l’1 de febrer de 2027.