Tercer cap de setmana després de la DANA: restriccions en quatre carreteres i més de 21.800 efectius

El tercer cap de setmana després de la DANA del 29 d’octubre que va arrasar part de la província de València, amb la comarca de l’Horta Sud com a zona més afectada, comença sense alertes meteorològiques actives en tota la Comunitat Valenciana, amb restriccions de mobilitat en quatre carreteres per a facilitar el desplaçament dels mitjans desplegats i el transport públic i amb més 21.800 efectius treballant en les zones afectades, segons l’últim balanç del Centre de Coordinació d’Emergències.

Les emergències actives es mantenen en Situació 2 del Pla d’Inundacions en tota la província de València i la 1 del Pla Especial d’Inundacions per pluges al Baix Maestrat, a Castelló.

Sobre el terreny estan desplegats 2.190 bombers de 40 organismes i 8.500 efectius de l’Exèrcit, dels quals 2.100 pertanyen a la UME; més de 800 voluntaris de Protecció Civil de tota Espanya; 9.728 agents, entre policies nacionals i guàrdia civil, de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat; més de 500 efectius de les diferents policies locals i més de 130 efectius de la Policia de la Generalitat.

La busca en la mar de possibles víctimes es va reprendre el dijous conforme les condicions meteorològiques ho van permetre després de l’alerta roja per la segona DANA. El grup especial de rescat seguix amb els seus treballs i roman en la zona de l’Albufera i la seua àrea d’influència, on es manté el nivell entre 10-12 centímetres, tal com va sol·licitar Guàrdia Civil per a facilitar les labors de busca de desapareguts.

En els municipis afectats s’ha recuperat el 64 % de l’operativitat del clavegueram i s’ha aconseguit evacuar en aquests dies la major quantitat de residus de les zones afectades: un total de 17.000 tones sol el divendres.

El pla per a combatre plagues i insectes continua en marxa amb actuacions de desinfecció en tots els municipis afectats. Se subratlla la importància de seguir les recomanacions sanitàries en les zones afectades en tasques de neteja, gestió de residus i altres riscos com l’aigua estancada o ús d’electricitat.

Així mateix, es recomana l’ús de màscara, ulleres, calçat adequat i mànega llarga. Les poblacions afectades per la *DANA han d’utilitzar aigua embotellada tant per a consum com per a cuinar.

El Cecopi manté l’orde de restricció de mobilitat en carreteres que afectarà fins al diumenge a la CV-400, CV-403, CV-33 i CV-36 per a facilitar les tasques dels mitjans desplegats i els serveis de transport públic.

Els camions de mercaderies que realitzen desplaçaments de llarg recorregut pel corredor del Mediterrani i no tinguen com a origen o destinació València o la seua àrea metropolitana podran circular pel *baypás de la A-7 de dilluns a divendres entre les 18.00 i les 06.00 hores.

Les obres de construcció d’una llosa provisional en el pont de l’entrada nord de Torrent han finalitzat, la qual cosa permet la circulació de vehicles lleugers per la CV-403. La CV-33, la CV-390, la CV-400 i la CV-407 ja s’han obert per a habilitar la connexió de les comarques afectades. De la Xarxa de carreteres de la Generalitat ja s’han recuperat de manera parcial 15 de les 18 vies danyades per la DANA.

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.