22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Tercer cap de setmana després de la DANA: restriccions en quatre carreteres i més de 21.800 efectius

El tercer cap de setmana després de la DANA del 29 d’octubre que va arrasar part de la província de València, amb la comarca de l’Horta Sud com a zona més afectada, comença sense alertes meteorològiques actives en tota la Comunitat Valenciana, amb restriccions de mobilitat en quatre carreteres per a facilitar el desplaçament dels mitjans desplegats i el transport públic i amb més 21.800 efectius treballant en les zones afectades, segons l’últim balanç del Centre de Coordinació d’Emergències.

Les emergències actives es mantenen en Situació 2 del Pla d’Inundacions en tota la província de València i la 1 del Pla Especial d’Inundacions per pluges al Baix Maestrat, a Castelló.

Sobre el terreny estan desplegats 2.190 bombers de 40 organismes i 8.500 efectius de l’Exèrcit, dels quals 2.100 pertanyen a la UME; més de 800 voluntaris de Protecció Civil de tota Espanya; 9.728 agents, entre policies nacionals i guàrdia civil, de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat; més de 500 efectius de les diferents policies locals i més de 130 efectius de la Policia de la Generalitat.

La busca en la mar de possibles víctimes es va reprendre el dijous conforme les condicions meteorològiques ho van permetre després de l’alerta roja per la segona DANA. El grup especial de rescat seguix amb els seus treballs i roman en la zona de l’Albufera i la seua àrea d’influència, on es manté el nivell entre 10-12 centímetres, tal com va sol·licitar Guàrdia Civil per a facilitar les labors de busca de desapareguts.

En els municipis afectats s’ha recuperat el 64 % de l’operativitat del clavegueram i s’ha aconseguit evacuar en aquests dies la major quantitat de residus de les zones afectades: un total de 17.000 tones sol el divendres.

El pla per a combatre plagues i insectes continua en marxa amb actuacions de desinfecció en tots els municipis afectats. Se subratlla la importància de seguir les recomanacions sanitàries en les zones afectades en tasques de neteja, gestió de residus i altres riscos com l’aigua estancada o ús d’electricitat.

Així mateix, es recomana l’ús de màscara, ulleres, calçat adequat i mànega llarga. Les poblacions afectades per la *DANA han d’utilitzar aigua embotellada tant per a consum com per a cuinar.

El Cecopi manté l’orde de restricció de mobilitat en carreteres que afectarà fins al diumenge a la CV-400, CV-403, CV-33 i CV-36 per a facilitar les tasques dels mitjans desplegats i els serveis de transport públic.

Els camions de mercaderies que realitzen desplaçaments de llarg recorregut pel corredor del Mediterrani i no tinguen com a origen o destinació València o la seua àrea metropolitana podran circular pel *baypás de la A-7 de dilluns a divendres entre les 18.00 i les 06.00 hores.

Les obres de construcció d’una llosa provisional en el pont de l’entrada nord de Torrent han finalitzat, la qual cosa permet la circulació de vehicles lleugers per la CV-403. La CV-33, la CV-390, la CV-400 i la CV-407 ja s’han obert per a habilitar la connexió de les comarques afectades. De la Xarxa de carreteres de la Generalitat ja s’han recuperat de manera parcial 15 de les 18 vies danyades per la DANA.

Últimes notícies

Feijóo es mostra ‘raonablement satisfet’ amb el resultat a Aragó i advertix de la polarització

Feijóo ha valorat el 34% i la major distància amb el PSOE a Aragó i ha assenyalat que no sap si eixe patró és extrapolable. Ha alertat de la polarització.

El PP assenyala a Miguel Polo com a responsable polític de les morts del barranc de Poio

El PP ha acusat a Miguel Polo, president de la CHJ, de ser responsable polític de les morts del barranc de Poio. Polo ha defés que la CHJ va informar Emergències i ha qüestionat la gestió i interpretació dels avisos durant la DANA.

Una dona dona a llum a València amb assistència telefònica del CICU

Una embarassada de 37 setmanes ha donat a llum en el seu domicili de València guiada per una metge del CICU per telèfon. Mare i bebé estan en bon estat.

L’Ajuntament d’Alacant anuncia que exclourà a regidors, càrrecs i assessors dels processos de VPP

L'equip de govern ha comunicat que restringirà a regidors, càrrecs i personal de confiança concórrer a les VPP. La decisió arriba després de la crisi dels Naus.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

L'Executiu ha aprovat un decret llei que limita pujades en béns i servicis durant emergències. La mesura fixa referències de 30 dies i obliga a informar.

Dimarts amb pluges febles, mínimes a l’alça i vent molt fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts amb cels nuvolosos, pluges febles ocasionals i un ascens notable de les mínimes. El vent d'oest bufarà fort amb ratxes molt fortes a l'interior.

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén activitats a l’aire lliure per alerta taronja de vent

L'Ajuntament de València ha tancat parcs, jardins i cementeris i ha suspés les activitats a l'aire lliure este dimarts després d'activar-se l'alerta taronja per vent de Aemet. Es demana evitar zones arbrades i bastides, assegurar vivendes i seguir els avisos oficials.

El 75,6% dels jóvens espanyols usa IA generativa, per damunt de la mitjana de la UE

En 2025, el 75,56% dels jóvens de 16 a 24 anys a Espanya van utilitzar ferramentes d'IA generativa, superant la mitjana de la UE, situada en el 63,8%.