Anna rebrà 200.000 € per a recuperar la seua illa a l’Albufera

La Diputació de València invertirà 200.000 euros en la recuperació de l’illa de l’Albufera d’Anna, un paratge natural emblemàtic del municipi de la Canal de Navarrés que rep cada setmana milers de visitants, segons han acordat el president de la corporació provincial, Vicent Mompó, i l’alcalde d’Anna, Miguel Marín, en una reunió mantinguda este dimarts.

El ple de la Diputació del mes de juny ha aprovat ja una primera subvenció de 100.000 euros per a este espai natural. A més, està previst executar una segona aportació per la mateixa quantitat fins a completar els 200.000 euros compromesos per a la recuperació de l’illa, segons ha informat la institució provincial.

Marín ha qualificat la trobada de ‘fructífera’ i ha defensat que l’illa de l’Albufera d’Anna ‘s’ha de recuperar perquè el llac no és un patrimoni natural només dels anneros, sinó que el disfruten cada setmana milers de persones’. L’alcalde ha remarcat que este espai s’ha convertit en un atractiu turístic i d’oci per a visitants de tota la província.

‘L’illa és per a nosaltres un orgull i una insígnia molt gran que no es pot perdre, com està ocorrent pel pas dels anys, les aus i els fenòmens climatològics’, ha explicat Marín. Segons ha detallat, el deteriorament progressiu fa necessari actuar prompte per a evitar una pèrdua major de superfície i de valor ambiental.

A més, l’alcalde ha reivindicat el valor històric i identitari de l’illa per al poble. Ha recordat que este espai ‘es va fer a mà pels veïns; eixien abans de treballar per a anar a fer-la i se’ls llevava una part d’impostos’. Per això ha subratllat que ‘recuperar l’illa és també una reivindicació del que és nostre perquè ho van fer els nostres avantpassats i això s’ha de preservar sempre’.

El projecte de recuperació preveu intervencions que no afectaran l’activitat turística habitual. Les obres permetran que els usuaris continuen visitant el llac amb normalitat mentres s’executen els treballs, segons ha avançat el consistori.

Com serà la recuperació de l’illa

El pla tècnic per a recuperar l’illa de l’Albufera d’Anna es basarà principalment en la creació d’esculleres al voltant de l’espai. Estes estructures serviran per a agrandar lleugerament l’illa i compensar la part que s’ha anat perdent amb els anys per l’erosió i l’acció de les aus.

‘En les esculleres es plantarà nova vegetació i arbres per a donar ombra, perquè hi niden moltes aus, i també es crearan les esculleres del voltant del llac’, ha detallat l’alcalde. D’esta manera es pretén reforçar la protecció de l’illa i, alhora, millorar l’hàbitat de la fauna que viu en este entorn natural.

Per a Vicent Mompó, la intervenció a l’Albufera d’Anna exemplifica el paper de la Diputació en el suport als municipis. Segons ha afirmat, la institució provincial ‘demostra una volta més que està al costat dels municipis; en esta ocasió per a recuperar un paratge natural que és patrimoni de tots els valencians i valencianes, i que a més significa molt per a Anna’.

Mompó ha reivindicat el caràcter obert de la corporació: ‘Som una institució transversal que actua des de tots els àmbits i per a tota la ciutadania perquè les necessitats municipals són molt diverses; treballem per a donar resposta a tot dins de les nostres possibilitats i d’esta manera estem aconseguint millorar la província en un sentit molt ampli’, ha subratllat.

Sala multiusos finançada pel Pla Obert

En la mateixa reunió, l’alcalde d’Anna ha informat que l’obra de l’edifici multiusos per a orquestres, celebracions i altres usos socials i lúdics ja està adjudicada i començarà prompte. Este projecte està finançat íntegrament per la Diputació de València a través del Pla Obert.

La inversió prevista ascendix a 1.124.949 euros, que correspon a l’assignació total del Pla Obert per al municipi. En l’actual legislatura, Anna ha rebut 175.941 euros més que en l’anterior per este programa provincial, cosa que ha permés concentrar tota la dotació en esta infraestructura.

‘Hem destinat tot el Pla Obert a este projecte perquè és una inversió gran, que el municipi per si mateix no hauria pogut dur a terme; estem molt contents de poder dedicar tot el pla a una mateixa actuació i perquè ha sigut prou fàcil accedir a l’ajuda i resoldre dubtes amb els tècnics’, ha destacat Marín.

Per la seua banda, Mompó ha aplaudit este projecte ‘ambiciós’ d’Anna, que segons ha assegurat ‘redundarà en una vida social i cultural més rica per als anneros i anneres’. El president de la Diputació ha conclòs que ‘el Pla Obert està sent un èxit, s’estan sumant molts projectes que estan millorant els servicis a la ciutadania i transformant la vida dels nostres pobles’.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.