La Generalitat destina 21,5 milions per a recuperar el Parc Natural del Túria després de la DANA

La Generalitat ha xifrat en 21,5 milions d’euros els danys causats per la DANA al Parc Natural del Túria (València), i després d’una primera fase d’avaluació, ha entrat en un segon escenari que se centra en la neteja i retirada de residus i de la vegetació generada per la riuada.

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha explicat que ja està en marxa la segona fase del pla d’acció per a la recuperació del Parc Natural del Túria «dissenyat en tres fases per a recompondre un dels espais més emblemàtics de les comarques del Camp de Túria i L’Horta *Sud».

Martínez Mus ha visitat este divendres el parc natural en el terme municipal de Vilamarxant, on ha comprovat els treballs que s’estan duent a terme, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

«Estem compromesos amb la recuperació del Parc Natural del Túria. La valoració de desperfectes ha sigut un pas fonamental, i ara estem treballant amb Vaersa i els nostres tècnics per a netejar el parc i retornar-lo al seu estat natural», ha declarat Martínez Mus.

Durant l’avaluació, es van identificar afectacions significatives en diversos elements del parc, incloent-hi l’oficina tècnica, el centre de visitants, les diferents rutes i la senyalització. A més, les estructures de ponts i miradors també han patit les conseqüències de les inundacions.

El conseller de Medi Ambient ha assenyalat que és essencial que, després d’estes labors de neteja, «s’avance cap a la tercera fase, on ens enfocarem en la restauració del parc. El nostre objectiu és no sols reparar els danys, sinó també implementar actuacions que minimitzen l’impacte de futurs episodis meteorològics, protegint així este valuós entorn natural, i això és precisament el que realitzarem en la futura tercera fase»

DANYS AL PARC

Segons la valoració dels danys, el centre de visitants del parc, situat en un edifici de fusta a Vilamarxant, ha quedat «completament inutilitzable».

A més, les sis rutes de senderisme del parc han vist el seu accés severament limitat. En particular, quatre d’elles han quedat pràcticament intransitables: la ruta roja (la Pea), la ruta blava (del Palmerar), la ruta verda (Fluvial del Túria) i la ruta violeta (de l’Aigua). Únicament, la ruta groga (Els Rodanes) i la ruta rosa (La Vallesa) han romàs intactes.

D’altra banda, les àrees d’ús públic del parc han sigut arrasades íntegrament. Espais com l’àrea de bany de Gestalgar i de la Pea, la platja fluvial de Bugarra, així com diverses àrees recreatives a Pedralba, Benaguasil, Riba-roja de Túria i la Presa de Manises han quedat inutilitzables. Esta situació també afecta a l’àrea del Centre de Visitants del Parc i la de Quart de Poblet.

Respecte a les activitats d’educació ambiental, continuen aquelles que no requerixen accés directe a la ribera, i s’han reprogramat per al retorn de les vacacions de Nadal el 100% de les previstes.

Qualsevol persona o visitant que necessite informació sobre l’estat del parc pot dirigir-se a l’Oficina de Gestió i Punt d’Informació en el seu nou emplaçament de la plaça Bàscula, 5 de Vilamarxant. També poden contactar via correu electrònic a parque_turia@gva.es

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.