17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

La Generalitat destina 21,5 milions per a recuperar el Parc Natural del Túria després de la DANA

La Generalitat ha xifrat en 21,5 milions d’euros els danys causats per la DANA al Parc Natural del Túria (València), i després d’una primera fase d’avaluació, ha entrat en un segon escenari que se centra en la neteja i retirada de residus i de la vegetació generada per la riuada.

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha explicat que ja està en marxa la segona fase del pla d’acció per a la recuperació del Parc Natural del Túria “dissenyat en tres fases per a recompondre un dels espais més emblemàtics de les comarques del Camp de Túria i L’Horta *Sud”.

Martínez Mus ha visitat este divendres el parc natural en el terme municipal de Vilamarxant, on ha comprovat els treballs que s’estan duent a terme, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

“Estem compromesos amb la recuperació del Parc Natural del Túria. La valoració de desperfectes ha sigut un pas fonamental, i ara estem treballant amb Vaersa i els nostres tècnics per a netejar el parc i retornar-lo al seu estat natural”, ha declarat Martínez Mus.

Durant l’avaluació, es van identificar afectacions significatives en diversos elements del parc, incloent-hi l’oficina tècnica, el centre de visitants, les diferents rutes i la senyalització. A més, les estructures de ponts i miradors també han patit les conseqüències de les inundacions.

El conseller de Medi Ambient ha assenyalat que és essencial que, després d’estes labors de neteja, “s’avance cap a la tercera fase, on ens enfocarem en la restauració del parc. El nostre objectiu és no sols reparar els danys, sinó també implementar actuacions que minimitzen l’impacte de futurs episodis meteorològics, protegint així este valuós entorn natural, i això és precisament el que realitzarem en la futura tercera fase”

DANYS AL PARC

Segons la valoració dels danys, el centre de visitants del parc, situat en un edifici de fusta a Vilamarxant, ha quedat “completament inutilitzable”.

A més, les sis rutes de senderisme del parc han vist el seu accés severament limitat. En particular, quatre d’elles han quedat pràcticament intransitables: la ruta roja (la Pea), la ruta blava (del Palmerar), la ruta verda (Fluvial del Túria) i la ruta violeta (de l’Aigua). Únicament, la ruta groga (Els Rodanes) i la ruta rosa (La Vallesa) han romàs intactes.

D’altra banda, les àrees d’ús públic del parc han sigut arrasades íntegrament. Espais com l’àrea de bany de Gestalgar i de la Pea, la platja fluvial de Bugarra, així com diverses àrees recreatives a Pedralba, Benaguasil, Riba-roja de Túria i la Presa de Manises han quedat inutilitzables. Esta situació també afecta a l’àrea del Centre de Visitants del Parc i la de Quart de Poblet.

Respecte a les activitats d’educació ambiental, continuen aquelles que no requerixen accés directe a la ribera, i s’han reprogramat per al retorn de les vacacions de Nadal el 100% de les previstes.

Qualsevol persona o visitant que necessite informació sobre l’estat del parc pot dirigir-se a l’Oficina de Gestió i Punt d’Informació en el seu nou emplaçament de la plaça Bàscula, 5 de Vilamarxant. També poden contactar via correu electrònic a parque_turia@gva.es

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.