La Generalitat destina 21,5 milions per a recuperar el Parc Natural del Túria després de la DANA

La Generalitat ha xifrat en 21,5 milions d’euros els danys causats per la DANA al Parc Natural del Túria (València), i després d’una primera fase d’avaluació, ha entrat en un segon escenari que se centra en la neteja i retirada de residus i de la vegetació generada per la riuada.

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha explicat que ja està en marxa la segona fase del pla d’acció per a la recuperació del Parc Natural del Túria «dissenyat en tres fases per a recompondre un dels espais més emblemàtics de les comarques del Camp de Túria i L’Horta *Sud».

Martínez Mus ha visitat este divendres el parc natural en el terme municipal de Vilamarxant, on ha comprovat els treballs que s’estan duent a terme, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

«Estem compromesos amb la recuperació del Parc Natural del Túria. La valoració de desperfectes ha sigut un pas fonamental, i ara estem treballant amb Vaersa i els nostres tècnics per a netejar el parc i retornar-lo al seu estat natural», ha declarat Martínez Mus.

Durant l’avaluació, es van identificar afectacions significatives en diversos elements del parc, incloent-hi l’oficina tècnica, el centre de visitants, les diferents rutes i la senyalització. A més, les estructures de ponts i miradors també han patit les conseqüències de les inundacions.

El conseller de Medi Ambient ha assenyalat que és essencial que, després d’estes labors de neteja, «s’avance cap a la tercera fase, on ens enfocarem en la restauració del parc. El nostre objectiu és no sols reparar els danys, sinó també implementar actuacions que minimitzen l’impacte de futurs episodis meteorològics, protegint així este valuós entorn natural, i això és precisament el que realitzarem en la futura tercera fase»

DANYS AL PARC

Segons la valoració dels danys, el centre de visitants del parc, situat en un edifici de fusta a Vilamarxant, ha quedat «completament inutilitzable».

A més, les sis rutes de senderisme del parc han vist el seu accés severament limitat. En particular, quatre d’elles han quedat pràcticament intransitables: la ruta roja (la Pea), la ruta blava (del Palmerar), la ruta verda (Fluvial del Túria) i la ruta violeta (de l’Aigua). Únicament, la ruta groga (Els Rodanes) i la ruta rosa (La Vallesa) han romàs intactes.

D’altra banda, les àrees d’ús públic del parc han sigut arrasades íntegrament. Espais com l’àrea de bany de Gestalgar i de la Pea, la platja fluvial de Bugarra, així com diverses àrees recreatives a Pedralba, Benaguasil, Riba-roja de Túria i la Presa de Manises han quedat inutilitzables. Esta situació també afecta a l’àrea del Centre de Visitants del Parc i la de Quart de Poblet.

Respecte a les activitats d’educació ambiental, continuen aquelles que no requerixen accés directe a la ribera, i s’han reprogramat per al retorn de les vacacions de Nadal el 100% de les previstes.

Qualsevol persona o visitant que necessite informació sobre l’estat del parc pot dirigir-se a l’Oficina de Gestió i Punt d’Informació en el seu nou emplaçament de la plaça Bàscula, 5 de Vilamarxant. També poden contactar via correu electrònic a parque_turia@gva.es

Últimes notícies

Estiu de rècord en ocupació: hostaleria i distribució oferixen milers de vacants qualificades

Hostaleria, supermercats i la indústria alimentària reforcen plantilles este estiu amb més de mig milió de contractes i noves escoles, beques i cursos per a captar personal qualificat.

‘La soledad del pecado’ i el robo de xiquets

Leo Giménez és lingüista y en el seu article d'esta setmana para la sobre la novel·la 'La soledad del pecado', que té com idea principal éuna Espanya marcada per la repressió moral, religiosa i política, on moltes dones embarassades fora del matrimoni eren castigades socialment i, en molts casos, separades dels seus fills

Roben a la casa de Largie Ramazani mentres disputava el València-Barcelona a Mestalla

Uns lladres van assaltar la vivenda de Largie Ramazani a Bétera mentres l'extrem del València jugava contra el Barcelona a Mestalla. El botí es xifra entorn de 100.000 euros en joies.

El curs escolar tanca amb més tensió: creix el malestar docent i es multipliquen les protestes

El final de curs arriba marcat per un augment del malestar del professorat i una onada de mobilitzacions en l'ensenyança pública i concertada davant la falta d'avanços en millores laborals.

Detinguda una empleada de llar a València pel furt de joies a la casa on treballava

La Policia Nacional ha detingut a València a una empleada de llar acusada de sostraure diverses joies d'or de la vivenda on treballava i vendre-les en comerços de compravenda per més de 1.500 euros.

El professorat valencià entra en la seua tercera setmana de vaga indefinida amb una nova proposta sindical

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana afronta la seua tercera setmana de vaga indefinida mentres els sindicats preparen una nova proposta per a intentar reobrir la negociació amb Educació.

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.