La Generalitat destina 21,5 milions per a recuperar el Parc Natural del Túria després de la DANA

La Generalitat ha xifrat en 21,5 milions d’euros els danys causats per la DANA al Parc Natural del Túria (València), i després d’una primera fase d’avaluació, ha entrat en un segon escenari que se centra en la neteja i retirada de residus i de la vegetació generada per la riuada.

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha explicat que ja està en marxa la segona fase del pla d’acció per a la recuperació del Parc Natural del Túria «dissenyat en tres fases per a recompondre un dels espais més emblemàtics de les comarques del Camp de Túria i L’Horta *Sud».

Martínez Mus ha visitat este divendres el parc natural en el terme municipal de Vilamarxant, on ha comprovat els treballs que s’estan duent a terme, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

«Estem compromesos amb la recuperació del Parc Natural del Túria. La valoració de desperfectes ha sigut un pas fonamental, i ara estem treballant amb Vaersa i els nostres tècnics per a netejar el parc i retornar-lo al seu estat natural», ha declarat Martínez Mus.

Durant l’avaluació, es van identificar afectacions significatives en diversos elements del parc, incloent-hi l’oficina tècnica, el centre de visitants, les diferents rutes i la senyalització. A més, les estructures de ponts i miradors també han patit les conseqüències de les inundacions.

El conseller de Medi Ambient ha assenyalat que és essencial que, després d’estes labors de neteja, «s’avance cap a la tercera fase, on ens enfocarem en la restauració del parc. El nostre objectiu és no sols reparar els danys, sinó també implementar actuacions que minimitzen l’impacte de futurs episodis meteorològics, protegint així este valuós entorn natural, i això és precisament el que realitzarem en la futura tercera fase»

DANYS AL PARC

Segons la valoració dels danys, el centre de visitants del parc, situat en un edifici de fusta a Vilamarxant, ha quedat «completament inutilitzable».

A més, les sis rutes de senderisme del parc han vist el seu accés severament limitat. En particular, quatre d’elles han quedat pràcticament intransitables: la ruta roja (la Pea), la ruta blava (del Palmerar), la ruta verda (Fluvial del Túria) i la ruta violeta (de l’Aigua). Únicament, la ruta groga (Els Rodanes) i la ruta rosa (La Vallesa) han romàs intactes.

D’altra banda, les àrees d’ús públic del parc han sigut arrasades íntegrament. Espais com l’àrea de bany de Gestalgar i de la Pea, la platja fluvial de Bugarra, així com diverses àrees recreatives a Pedralba, Benaguasil, Riba-roja de Túria i la Presa de Manises han quedat inutilitzables. Esta situació també afecta a l’àrea del Centre de Visitants del Parc i la de Quart de Poblet.

Respecte a les activitats d’educació ambiental, continuen aquelles que no requerixen accés directe a la ribera, i s’han reprogramat per al retorn de les vacacions de Nadal el 100% de les previstes.

Qualsevol persona o visitant que necessite informació sobre l’estat del parc pot dirigir-se a l’Oficina de Gestió i Punt d’Informació en el seu nou emplaçament de la plaça Bàscula, 5 de Vilamarxant. També poden contactar via correu electrònic a parque_turia@gva.es

Últimes notícies

Uns 250 correctors de la PAU amenacen amb renunciar en bloc el dia dels exàmens

La Assemblea de Professorat Corrector de les PAU, amb uns 250 especialistes, estudia no acudir als tribunals del 2 de juny o renunciar en bloc davant la falta d'avanços en la vaga educativa en la Comunitat Valenciana.

Unai Sord reclama presumpció d’innocència per a Zapatero davant la investigació per Plus ultra

Unai Sord defén que, mentres no hi haja proves categòriques de tràfic d'influències contra José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus ultra, ha de prevaldre la presumpció d'innocència i demana rigor i prudència en el debat públic.

Carlos Espí opta al premi a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports

Carlos Espí, davanter del Llevant, ha sigut nominat al premi a millor jugador sub-23 de la temporada en LaLiga EA Sports després de firmar 13 gols entre Lliga i Copa.

CCOO ix al carrer a València per a exigir salaris dignes, vivenda assequible i servicis públics forts

CCOO es manifesta a València per a reclamar un nou model de salaris, vivenda i servicis públics, amb menys precarietat laboral i una fiscalitat més justa.

Iberdrola eleva a 1.108 milions la seua aportació econòmica a la Comunitat Valenciana en 2025

L'activitat d'Iberdrola va generar en 2025 un impacte econòmic de 1.108 milions en la Comunitat Valenciana, amb 450 milions en contribució fiscal i un fort impuls inversor i renovable.

Sergi Campillo deixa l’Ajuntament de València i tanca una etapa de 15 anys en política municipal

El regidor de Compromís Sergi Campillo renuncia a l'acta a l'Ajuntament de València després de 15 anys i obri una nova etapa vinculada als moviments socials, rebent elogis del seu grup i de l'alcaldessa.

Dos hòmens hospitalitzats per ferides lleus d’arma blanca a Torrevieja

Dos hòmens de 57 i 61 anys han sigut hospitalitzats amb ferides lleus d'arma blanca després d'un incident ocorregut en un carrer de Torrevieja.

Una nova pròtesi modular de braç impresa en 3D impulsa l’autonomia en tasques quotidianes

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant han creat una pròtesi de braç modular impresa en 3D, personalitzable i de baix cost, pensada per a facilitar l'autonomia en el dia a dia.