Coneix ací com registrar-se per demanar els descomptes de fins al 90% en viatges per a joves

Els joves d’entre 18 i 30 anys, tots dos inclusivament, que vulguen beneficiar-se del descompte de fins al 90% per viatjar este estiu amb bus, tren i interraïl ho podran demanar des d’este dijous registrant-se a la pàgina web del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma). La inscripció s’obri esta jornada.

Des del Mitma han apuntat que el registre s’haurà de fer almenys 24 hores abans d’adquirir el primer bitllet i els títols es podran comprar quan les empreses ultimin els canvis tecnològics necessaris.

Per beneficiar-se de la mesura, els joves espanyols o d’algun país de la Unió Europea amb residència legal a Espanya, nascuts entre el 1993 i el 2005, hauran de registrar-se al formulari de la pàgina web de Mitma (https://veranojove.mitma.gob.es/) per confirmar que compleixen els requisits exigits i, si escau, obtenir el codi personal i intransferible que hauran d’utilitzar per adquirir el passe Interraïl i els bitllets de tren i autobús rebaixats a les webs dels operadors respectius.

Com cal registrar-se?

  • Els interessats podran inscriure’s a través de certificats electrònics qualificats, com el sistema Cl@ve, o introduint el nom i cognoms (tal com consta al DNI o NIE), la data de naixement i el número del DNI, juntament amb la data de validesa, o del NIE, juntament amb el número de suport del Registre de Ciutadà de la Unió Europea i la nacionalitat.
  • El codi, compost pel nombre de DNI o el NIE i conjunt de caràcters, s’enviarà al telèfon mòbil o al correu electrònic.
  • El codi és vàlid per tot el període i tots els mitjans de transport inclosos.

Quins són els descomptes de juny i setembre?

Les bonificacions s’aplicaran sobre el preu dels bitllets senzills o d’anada i tornada que tinguen data per viatjar entre el 15 de juny i el 15 de setembre de 2023. Renfe Viatgers aplicarà un descompte del 50% sobre el preu comercial als Passos Interraïl (Global Flexible d’Interraïl de 10 dies en 2 mesos) que s’adquirisquen a través del web.

També s’aplicarà un 90% de descompte sobre el preu del bitllet senzill i el bitllet d’anada i volta als serveis de transport ferroviari de viatgers de mitjana distància, incloent-hi els serveis de proximitat, prestats sobre la xarxa convencional i la xarxa d’amplada mètrica.

A més, Renfe aplicarà un descompte del 50% en el preu dels bitllets senzills i els bitllets d’anada i tornada dels serveis Avant. D’altra banda, s’aplica un descompte del 90% per a serveis d’autobús regular de competència estatal.

Quines són les condicions i les possibles sancions per ús indegut?

Les resolucions del Ministeri recullen una sèrie de condicions per evitar l’ús inadequat dels bitllets amb descompte, incloent-hi la possibilitat de sancions. Així, el Ministeri podrà procedir a la retirada del Codi de registre a les persones beneficiàries que acumulen més de sis usos indeguts detectats, siga en el transport per ferrocarril o per carretera.

Per això, el Ministeri elaborarà un registre amb els bitllets utilitzats de manera indeguda identificant la persona beneficiària i, una vegada assolits els sis usos, podrà comunicar via missatge sms o correu electrònic a la persona infractora de la retirada del Codi i que no es podrà tornar a registrar per beneficiar-se d’esta mesura.

Es considera ús indegut els casos següents

  • La utilització del Codi de registre per una persona diferent del beneficiari registrat. No en va, el Codi és personal i intransferible.
  • Es considera ús indegut no cancel·lar un viatge formalitzat i no realitzat amb una antelació mínima de 24 hores. L’empresa podrà reduir este termini d’acord amb les pràctiques habituals de comercialització i venda.
  • En el cas de les línies d’autobús estatals, l’empresa concessionària podrà reduir este termini de 24 hores en trajectes de curta durada en què la majoria dels desplaçaments respond a una mobilitat obligada. Així, no es considerarà ús indegut el canvi de bitllet en este tipus de trajectes.
  • S’impedeix la reserva a la mateixa empresa ferroviària o d’autobús de més d’un viatge d’anada i tornada per dia per a un mateix origen-destí, llevat que prèviament s’haja efectuat el viatge o procedit a cancel·lar-lo.

  • https://www.mitma.gob.es/transporte_terrestre/verano-jove

Últimes notícies

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.