17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Coneix ací com registrar-se per demanar els descomptes de fins al 90% en viatges per a joves

Els joves d’entre 18 i 30 anys, tots dos inclusivament, que vulguen beneficiar-se del descompte de fins al 90% per viatjar este estiu amb bus, tren i interraïl ho podran demanar des d’este dijous registrant-se a la pàgina web del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma). La inscripció s’obri esta jornada.

Des del Mitma han apuntat que el registre s’haurà de fer almenys 24 hores abans d’adquirir el primer bitllet i els títols es podran comprar quan les empreses ultimin els canvis tecnològics necessaris.

Per beneficiar-se de la mesura, els joves espanyols o d’algun país de la Unió Europea amb residència legal a Espanya, nascuts entre el 1993 i el 2005, hauran de registrar-se al formulari de la pàgina web de Mitma (https://veranojove.mitma.gob.es/) per confirmar que compleixen els requisits exigits i, si escau, obtenir el codi personal i intransferible que hauran d’utilitzar per adquirir el passe Interraïl i els bitllets de tren i autobús rebaixats a les webs dels operadors respectius.

Com cal registrar-se?

  • Els interessats podran inscriure’s a través de certificats electrònics qualificats, com el sistema Cl@ve, o introduint el nom i cognoms (tal com consta al DNI o NIE), la data de naixement i el número del DNI, juntament amb la data de validesa, o del NIE, juntament amb el número de suport del Registre de Ciutadà de la Unió Europea i la nacionalitat.
  • El codi, compost pel nombre de DNI o el NIE i conjunt de caràcters, s’enviarà al telèfon mòbil o al correu electrònic.
  • El codi és vàlid per tot el període i tots els mitjans de transport inclosos.

Quins són els descomptes de juny i setembre?

Les bonificacions s’aplicaran sobre el preu dels bitllets senzills o d’anada i tornada que tinguen data per viatjar entre el 15 de juny i el 15 de setembre de 2023. Renfe Viatgers aplicarà un descompte del 50% sobre el preu comercial als Passos Interraïl (Global Flexible d’Interraïl de 10 dies en 2 mesos) que s’adquirisquen a través del web.

També s’aplicarà un 90% de descompte sobre el preu del bitllet senzill i el bitllet d’anada i volta als serveis de transport ferroviari de viatgers de mitjana distància, incloent-hi els serveis de proximitat, prestats sobre la xarxa convencional i la xarxa d’amplada mètrica.

A més, Renfe aplicarà un descompte del 50% en el preu dels bitllets senzills i els bitllets d’anada i tornada dels serveis Avant. D’altra banda, s’aplica un descompte del 90% per a serveis d’autobús regular de competència estatal.

Quines són les condicions i les possibles sancions per ús indegut?

Les resolucions del Ministeri recullen una sèrie de condicions per evitar l’ús inadequat dels bitllets amb descompte, incloent-hi la possibilitat de sancions. Així, el Ministeri podrà procedir a la retirada del Codi de registre a les persones beneficiàries que acumulen més de sis usos indeguts detectats, siga en el transport per ferrocarril o per carretera.

Per això, el Ministeri elaborarà un registre amb els bitllets utilitzats de manera indeguda identificant la persona beneficiària i, una vegada assolits els sis usos, podrà comunicar via missatge sms o correu electrònic a la persona infractora de la retirada del Codi i que no es podrà tornar a registrar per beneficiar-se d’esta mesura.

Es considera ús indegut els casos següents

  • La utilització del Codi de registre per una persona diferent del beneficiari registrat. No en va, el Codi és personal i intransferible.
  • Es considera ús indegut no cancel·lar un viatge formalitzat i no realitzat amb una antelació mínima de 24 hores. L’empresa podrà reduir este termini d’acord amb les pràctiques habituals de comercialització i venda.
  • En el cas de les línies d’autobús estatals, l’empresa concessionària podrà reduir este termini de 24 hores en trajectes de curta durada en què la majoria dels desplaçaments respond a una mobilitat obligada. Així, no es considerarà ús indegut el canvi de bitllet en este tipus de trajectes.
  • S’impedeix la reserva a la mateixa empresa ferroviària o d’autobús de més d’un viatge d’anada i tornada per dia per a un mateix origen-destí, llevat que prèviament s’haja efectuat el viatge o procedit a cancel·lar-lo.

  • https://www.mitma.gob.es/transporte_terrestre/verano-jove

Últimes notícies

El PSPV exigix a Pérez Llorca un cordó sanitari enfront de Vox i lamenta una reunió sense avanços

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Juanfran Pérez Llorca. Ha reclamat un cordó sanitari enfront de Vox, la renúncia a l'escó de Mazón i acceptar el nou finançament.

Dos detinguts per una agressió a Gandia que va deixar a la víctima en estat crític

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens per una agressió a la terrassa d'un local d'oci de Gandia ocorreguda de matinada. La víctima seguix crítica amb lesions considerades incompatibles amb la vida i als dos se'ls imputa homicidi.

Robles (Compromís) ha exigit a Catalá que expulse a la regidora de Vox pels seus tuits racistes

La portaveu de Compromís ha exigit a María José Catalá expulsar a la regidora de Vox Cecilia Herrero pels seus 'tuits racistes' i ha alertat del to polític del govern municipal. A més, s'ha sumat a protestes veïnals i ha reclamat mesures en vivenda i mobilitat.

El Vila-real busca acomiadar-se en Leverkusen de la Champions amb el seu primer triomf

El Vila-real tanca el seu decebedor retorn a la Lliga de Campions en el camp del Bayer Leverkusen, ja sense opcions, davant un rival que necessita guanyar per a continuar viu.

Baldoví rebutja la ronda de Pérez Llorca i nega una foto de normalitat amb Mazón aforat

El síndic de Compromís ha sigut l'únic portaveu que no ha acudit a la ronda de trobades del president. Ha condicionat qualsevol gest al fet que Mazón deixe Les Corts o passe a no adscrits.

Vox s’entén amb Pérez Llorca i blinda acords sobre immigració i pacte verd

José María Llanos ha assegurat que el president ha ratificat el pacte d'investidura, amb rebuig al pacte verd i a l'acord amb Mercosur. Vox ha advertit que vigilarà infraestructures hídriques després de la DANA de 2024 i ha proposat limitar homologacions acadèmiques estrangeres.

El PSPV ix decebut i demana a Pérez Llorca un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV ha eixit decebut de la seua reunió amb Pérez Llorca i li ha reclamat un cordó sanitari enfront de Vox. A més, ha demanat acceptar el finançament estatal proposta.

Guido Rodríguez, desé campió del món a jugar al València

El fitxatge de Guido Rodríguez eleva a deu els campions del món que han vestit la samarreta del València. El migcampista busca minuts per a estar en la llista de l'Argentina.