8 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Renda 2021: la Comunitat Valenciana tindrà aquest any l’IRPF més alt de tota Espanya

La campanya de la Renda 2021 que comença el pròxim dia 6 abril té entre les principals novetats el canvi dels trams de l’impost en la quota estatal que passen a ser sis en comptes de cinc. Això és així perquè s’hi ha inclòs un nou tipus per a les rendes superiors a 300.000 que no es va incloure l’any passat.

No obstant això, tot i que l’impost sobre la renda de les persones físiques, l’IRPF, és d’origen estatal, es troba cedit en un 50% a les comunitats autònomes que poden afegir o treure els trams que consideren oportuns, així com augmentar o disminuir els percentatges corresponents a cada tram. A excepció de Navarra i el País Basc que compten amb el seu propi règim foral.

 

Quins són els canvis a la Comunitat Valenciana per a este any?

 

Este és el cas de la Comunitat Valenciana que este any ha canviat les escales autonòmiques en relació amb l’any passat incloent dos nous trams per als contribuents amb uns ingressos superiors a 120.000 euros, convertint-se així a la CCAA amb l’IRPF més alt d’Espanya, seguida per La Rioja i molt lluny d’altres comunitats autònomes com Madrid o Castella i Lleó que seran les que este any tinguen un tram superior de l’IRPF més baix.

A més d’esta comunitat, només Andalusia i la Regió de Múrcia han fet canvis este any a les escales autonòmiques. La resta de CCAA continuen amb els mateixos trams d’anys anteriors.

En este sentit és important destacar que el percentatge final que es paga a Hisenda es divideix en dos parts: d’una banda la part estatal, que pararà al Govern i és la mateixa per a tothom; i per altra banda, la part autonòmica, que reben les comunitats autònomes i que varia de les unes a les altres.

Per tant, “un contribuent que tinga uns ingressos superiors als 175.000 € a l’any i que visca a qualsevol de les tres províncies de la Comunitat Valenciana, haurà de pagar este any el 24,50% del seu salari de la quota estatal i un 29,50% de la quota autonòmica valenciana.

O cosa que és el mateix, haurà de tributar obligatòriament, el 54% del seu salari”, afirma Álvaro Falcones, cofundador de TaxDown.

A diferència per exemple de la quota autonòmica de Madrid, que no ha canviat este any respecte a anys anteriors i en què l’últim tram d’IRPF aplica a aquells salaris la base liquidable dels quals siga superior als 53.407,20. Tots els contribuents que superen esta xifra (siga esta tan alta com siga) pagaran un percentatge del 21% a Hisenda. A diferència del 29,50% de la Comunitat Valenciana.

Per posar un exemple més clar, un ciutadà amb alts ingressos de Madrid pagarà este any el 45,50% del salari a Hisenda mentre que un de Castelló, per exemple, haurà d’abonar el 54%, o cosa que és el mateix, una diferència de més de 10 punts percentuals.
 

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.