10.9 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Renfe va tancar 2025 amb un rècord de 37,3 milions de viatges en AVE i Llarga Distància

Renfe va tancar 2025 amb més de 37,3 milions de viatges en els seus servicis d’Alta Velocitat (AVE) i Llarga Distància, un 5,97% més que en 2024 i el major registre de la seua història. La companyia va destacar que va obtindre beneficis nets en el segment de l’alta velocitat, en un exercici marcat per la fortalesa de la demanda.

Per productes, els desplaçaments en AVE van superar els 21,5 milions, quasi un 5% per damunt dels 20,5 milions de 2024. Avlo, l’oferta d’alta velocitat de la companyia, va registrar un avanç del 36% en sumar més de 6,2 milions de viatges enfront dels 4,55 milions de l’any anterior. Alvia va concloure l’any amb prop de 6 milions de viatges, enfront dels 5,8 milions de 2024, i els servicis Euromed i Intercity van superar conjuntament els 2,6 milions.

Per a l’operadora, esta fita ‘posa en relleu el creixement sostingut d’este mitjà de transport durant els últims anys’. En 2025, l’empresa va ser líder en tots els corredors en els quals presta servici, reflex d’una progressió que es va recolzar tant en l’augment del trànsit d’AVE com en la forta estirada de Avlo.

Lideratge per corredors

L’eix Madrid–Zaragoza–Lleida–Barcelona–Girona–Figueres va superar els 8,1 milions de viatges en comptabilitzar servicis d’AVE i de Avlo, amb xifres en línia amb les de l’any previ. El corredor que connecta la Comunitat Valenciana i Murcia amb el centre peninsular va depassar els 7,7 milions, un 40% més que els 5,5 milions de 2024. La connexió entre Madrid i Andalusia també va avançar, fins a 7,2 milions de viatges enfront dels 6,9 milions de l’exercici anterior. Finalment, la relació Madrid–Castella i Lleó–Galícia i la que unix la capital amb Astúries van superar conjuntament els 4,6 milions, molt per damunt dels 2,5 milions de 2024.

En tractar-se d’un operador públic, l’empresa va recordar que els ingressos de l’Alta Velocitat i Llarga Distància ‘no es destinen al repartiment de dividends, sinó al finançament de servicis ferroviaris deficitaris però essencials per a milions de persones’. D’esta manera, els bons resultats de l’alta velocitat van contribuir a sostindre altres servicis imprescindibles per a la mobilitat diària.

Amb 21,5 milions de viatges en AVE i l’empenyiment de Avlo, Renfe va consolidar en 2025 una base de viatgers més àmplia que l’any anterior. El creixement de Alvia i l’avanç conjunt d’Euromed i Intercity van completar un tancament d’exercici en màxims per a la companyia.

Últimes notícies

Indonèsia confirma la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi

Indonèsia va confirmar la recuperació del cos de Fernando Martín en la desena jornada de busca després del naufragi del 26 de desembre. L'operació es va prolongar fins al dimecres per a intentar localitzar a dos menors encara desapareguts.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

El Vila-real ha guanyat 1-3 en el Martínez Valero amb punts de Moleiro, Mikautadze i Pedraza i ha posat fi a l'invicte de l'Elx com a local. L'equip franjiverde va reaccionar després del 0-2, però li va faltar ullal en la segona part.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

Victoria 1-3 del Vila-real en el Martínez Valero que posa fi a l'invicte local de l'Elx. Dos gols en 13 minuts i sentència de Pedraza van marcar el derbi.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra el suposat colp d’estat a Veneçuela

Quasi un centenar s'ha concentrat enfront del consolat dels Estats Units a València per a denunciar el que consideren ingerència i un suposat colp d'estat a Veneçuela.

Els bombers han rescatat a un home ferit en la rocalla de la cala de Finestrat (Alacant)

Un home ha sigut rescatat després de quedar atrapat en la rocalla de la cala de Finestrat. L'operatiu ha durat quasi tres hores i ha culminat amb evacuació per mar.

1-3: el Vila-real recupera la pegada i acaba amb l’invicte de l’Elx com a local

El Vila-real es va imposar 1-3 en el Martínez Valero i va tallar la ratxa de l'Elx a casa. Un inici fulminant i la sentència de Pedraza van decidir el derbi

1-3: El Vila-real acaba amb la ratxa invicta de l’Elx en el seu estadi

El Vila-real ha trencat l'invicte de l'Elx com a local amb un 1-3 consolidat en dos colps inicials de Moleiro i Mikautadze i una sentència final de Pedraza. Martin Neto va acostar al conjunt il·licità abans del descans, però després de la represa a penes va generar perill clar.

Cavalcada de Reis a València bat rècord amb 1.300 participants i repartiment de llum, caramels i peluixos

València prepara una Cavalcada de Reis històrica amb 1.300 participants i un fort reforç artístic. Hi haurà repartiment de pals de llum, corones, caramels sense glútens i 3.000 peluixos.