À Punt tanca 2025 amb la major pujada entre generalistes: +15,4% i 3% de quota

À Punt ha tancat 2025 amb un increment del 15,4% en les seues audiències, el major avanç percentual entre les televisions generalistes de la Comunitat Valenciana, i ha aconseguit un 3% de quota anual. El resultat reforça el seu paper com a primera alternativa a les grans cadenes i consolida el creixement de la seua oferta en l’últim any.

En el balanç per cadenes generalistes, La 1 ha quedat en segona posició en creixement (+13,2%), La 2 en tercera (+10%) i Antena 3 en quarta (+9,9%). Segons dades de la pròpia cadena, À Punt també supera al conjunt de temàtiques de la TDT, impulsada per apostes de programació que han obtingut suport del públic al llarg de 2025.

En el context autonòmic, À Punt s’ha situat com la segona cadena regional que més creix, només per darrere de Televisió Canària (+21,6%) i per davant d’Extremadura (+9,1%), Telemadrid (+8,5%), Aragó TV (+5,2%) i TV3 (+3,6%). Este diferencial suggerix una millora de posicionament en el mapa d’autonòmiques i un augment de la seua notorietat en el mercat valencià.

La cadena ha tancat l’any amb un 3,0% de quota, enfront del 2,6% de 2024, i ha acabat desembre també amb un 3%. L’evolució ha sigut positiva en quasi tots els mesos, excepte octubre i novembre, condicionats per la comparació amb els màxims de 2024 durant la cobertura de la dana; és a dir, la base de referència era excepcionalment alta, la qual cosa explica la lleugera pausa en la tendència.

Informatius i franges a l’alça

Al llarg de l’any, 4.511.000 persones (el 86,7% de la població de la Comunitat Valenciana) han passat per la cadena. L’augment de la quota anual s’ha recolzat especialment en la sobretaula i en l’accés al prime time, franja que ha registrat un 3,9% i ha crescut set dècimes respecte a 2024, consolidant l’acumulació d’audiència cap a la nit.

En informació, el NTC Migdia ha sigut l’espai més vist amb una quota mitjana del 7,8%, que s’eleva fins al 9,6% els caps de setmana, 1,5 punts més que l’any anterior. Un total de 80.000 espectadors seguixen este informatiu de principi a fi. El NTC Nit anota un 4,1%, amb pujada fins al 4,3% en cap de setmana, quasi un punt més interanual. Estos resultats recolzen l’aposta per més hores d’actualitat, que es completa amb el matinal ‘Connexió Comunitat Valenciana’ i el NTC ‘Comarques’, i confirmen que la informació es manté com una de les fortaleses del canal.

Programes més seguits i especials

Les mascletaes encapçalen els continguts més vistos amb una mitjana del 23% de quota. Les retransmissions festives, com a Moros i Cristians i l’espai ‘Terra de Festes’, i les esportives, com ‘Trofeu Taronja’ i ‘Aircup’, han espentat les audiències mensuals en concentrar esdeveniments d’alt interés local i pics de consum en directe.

La nova aposta per la informació taurina també ha aportat resultats. La Fira de Fogueres (24 de juny), primera correguda retransmesa per la cadena, va obtindre un 5,7% de quota amb 164.000 espectadors únics. L’inesperat comiat de Morante en la Fira de Madrid d’octubre va registrar un 4,1% i 160.000 espectadors únics, xifres que evidencien la capacitat d’estos continguts per a mobilitzar públics específics.

En el prime time de dilluns a divendres, ‘A la saca‘ ha sigut el concurs més vist, amb una mitjana de 67.000 espectadors i un 5,2% de quota; els seus especials han pujat al 7,3%. Una cosa similar ocorre amb els especials de ‘Atrapa’m si pots’: els dos de Falles són els més seguits, amb 83.000 espectadors i un 7,5% de quota, per damunt de l’edició estàndard de sobretaula (37.000 i 3,7%). L’estrena de ‘A casa d’Inés’ el 28 de desembre s’ha situat entre els primers llocs de la graella dominical amb un 5,7%. També han destacat els tres episodis basats en crims reals ‘Anglés. Història d’una fugida’, emesos a l’octubre, que fan una mitjana d’un 7%.

Amb estes xifres, la cadena tanca l’exercici amb més tracció en franges clau, creix en informatius i aferma una oferta d’entreteniment vinculada a l’actualitat i a les tradicions de la Comunitat, la qual cosa es traduïx en major visibilitat i fidelització d’audiència.

Últimes notícies

Compromís acusa el PP de fer els pressupostos per impulsar Llorca com a candidat a la Generalitat

Compromís assegura que els pressupostos de la Generalitat per a 2026 busquen sobretot que Juanfran Pérez Llorca siga candidat del PP i reclama més fons per a emergències i per a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Les morts per calor es disparen a 142 en la primera quinzena de juliol a la Comunitat Valenciana

Les altes temperatures han causat 142 morts a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 14 de juliol de 2026, la xifra més elevada per a este període des que hi ha registres del sistema MoMo (2015). La setmana de l’onada de calor, del 6 al 12 de juliol, concentra 104 defuncions.

La venda d’Álvaro Rodríguez al Bournemouth es convertix en la segona més alta de la història de l’Elx

L’Elx ingressarà 12,5 milions d’euros pel traspàs d’Álvaro Rodríguez al Bournemouth, la segona venda més elevada del club, només superada per la de Rodrigo Mendoza a l’Atlético de Madrid.

Els guardonats del 9 d’Octubre reben les distincions a casa després d’ajornar-se l’acte per la pluja

La Generalitat ha enviat per correu les distincions del 9 d’Octubre de 2025 als guardonats després que l’acte institucional s’ajornara per una alerta taronja per pluges a València i Alacant.

Els guardonats del 9 d’Octubre reben per correu les distincions sense acte oficial

La Generalitat ha fet arribar per correu les distincions del 9 d’Octubre de 2025 als més de 400 guardonats després d’ajornar l’acte institucional per una alerta taronja per pluges.

Els nusos de DOMESTICA convertixen la memòria domèstica en art al MuVIM

L’artista valencià JARR presenta a la Sala Parpalló del MuVIM DOMESTICA, un projecte tèxtil que transforma teixits, nusos i objectes quotidians en arxius de memòria i vincles emocionals.

Noves rutes d’Air Nostrum este estiu i més vols entre València, Balears, Canàries i Melilla

Air Nostrum ha reforçat la seua programació d’estiu amb noves rutes des de València i més freqüències en una vintena de connexions peninsulars, balears, canàries i internacionals per a atendre l’augment de demanda vacacional.

Tancats els accessos a la Devesa de El Saler i activats els canons d’aigua per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la massa forestal de la Devesa de El Saler, ha activat els canons d’aigua i ha suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta roja per altes temperatures.