Óscar López defensa que el rescat de Plus Ultra ha complit tots els requisits legals

El ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López, ha afirmat este dimecres a Alacant que el préstec públic concedit a l’aerolínia Plus Ultra ha complit amb tots els requisits legals i administratius, després de superar els informes i filtres dels organismes competents, i ha qualificat l’operació de correcta.

Després de visitar els estudis de la productora Good Films als platós de Ciudad de la Luz, López ha remarcat davant els periodistes que el Govern és, en paraules seues, ‘molt contundent’ sobre este assumpte. Segons ha detallat, ‘hi ha fins a 5 o 6 organismes oficials implicats, que tots ells han donat la seua llum verda’.

Controls i organismes implicats

López ha insistit que el rescat de Plus Ultra ha passat tots els tràmits previs exigits. Ha subratllat que els diferents òrgans implicats han revisat l’operació abans de l’aprovació final. D’esta manera, ha defensat que la concessió del préstec seguix el procediment habitual en este tipus d’ajudes públiques a empreses.

Segons el ministre, cada organisme ha emés els seus informes i ha aplicat els filtres corresponents. Ha remarcat que totes estes passes han conclòs amb informes favorables. Per això, ha resumit que es tracta, textualment, d’‘una operació correcta’ per part del Govern d’Espanya.

Preguntat pel paper de José Luis Rodríguez Zapatero

En ser preguntat per la declaració judicial d’este dimarts de Julio Martínez, sobre el suposat paper de l’expresident del Govern José Luis Rodríguez Zapatero en esta operació, López ha demanat prudència. Ha indicat que fins ara només ‘ha transcendit la versió d’una part’ i ha afegit que ‘evidentment el senyor Zapatero haurà de donar la seua’.

López ha volgut destacar la seua experiència personal amb l’expresident. ‘Jo des de luego he de continuar dient el mateix: conec José Luis Rodríguez Zapatero des de fa molts anys i he tingut l’orgull i el privilegi de treballar amb ell, i mai he vist res, cap comportament que no fora absolutament respectable’, ha afirmat.

El ministre ha aprofitat també per a recordar el principi de presumpció d’innocència. ‘Tot el món és innocent fins que es demostre el contrari’, ha manifestat, en referència a les informacions i investigacions obertes sobre el cas.

Confiança en Zapatero i en l’operació

Óscar López ha remarcat que no té motius per a dubtar de l’expresident socialista. ‘Insistisc que no tinc ni un sol element per a dubtar del senyor Zapatero, no l’he tingut mai’, ha recalcat davant els mitjans.

Sense entrar en el detall de les diferents versions que s’han conegut, ha tornat a defensar la gestió del Govern en el cas de Plus Ultra. Ha reiterat que ‘està més que provat que eixa operació de Plus Ultra s’ha fet de forma absolutament correcta pel Govern d’Espanya, amb tots els tràmits, amb tots els filtres, amb tots els organismes i tot la resta’.

Amb estes declaracions, el ministre ha volgut tancar files tant amb la decisió de rescatar l’aerolínia com amb la figura de José Luis Rodríguez Zapatero, enmig del debat polític i judicial obert al voltant d’esta operació de suport públic a Plus Ultra.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA rebutja obtindre els missatges de Bernabé i sí que demanarà els de Polo

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha negat recaptar les comunicacions de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i en canvi ha autoritzat sol·licitar de forma voluntària el registre de trucades i missatges del president de la CHJ, Miguel Polo.

López assegura que Óscar Puente pot encapçalar qualsevol candidatura i anima la Comunitat a no frenar la condonació del deute

Óscar López defensa que Óscar Puente podria liderar qualsevol llista, alhora que reclama que la Comunitat Valenciana no bloquege la condonació del deute ni la reforma del finançament.

Ayala desitja que el València torne a mirar cap a dalt en LaLiga

Roberto Fabián Ayala ha expressat el seu desig que el València CF deixe arrere les temporades de patiment i torne a lluitar per posicions altes en LaLiga. L’excentral argentí també ha elogiat l’afició de Mestalla i la trajectòria del valencià Ferran Torres.

Pérez Llorca defensa que el PP no es plega i vincula els pressupostos a garanties de futur per a la Comunitat

El president Juanfran Pérez Llorca defensa que el PP no es plega davant ningú, reivindica els pressupostos de la Generalitat per a 2026 i nega discriminacions en matèria d’immigració, mentres marca distàncies amb Vox i critica Compromís.

Més de 300 professionals treballen en el primer rodatge de Good Films a la Ciutat de la Llum

El primer rodatge de Good Films Studios Spain a la Ciutat de la Llum d’Alacant compta amb més de 300 professionals, el 60 % dels quals són de la Comunitat Valenciana, i preveu un fort impacte econòmic i laboral.

Morant acusa a Pérez Llorca de fer “apartheid en llei” amb els pressupostos de 2026

Diana Morant ha acusat Juanfran Pérez Llorca de convertir l’apartheid en llei amb els pressupostos de la Generalitat de 2026, que el PP ha aprovat amb el suport de Vox, i que qualifica de retallades i racistes.

Morant reivindica Zapatero com a president dels drets davant les acusacions pel cas Plus Ultra

Diana Morant defensa a València que José Luis Rodríguez Zapatero serà recordat com el president dels drets i qualifica de sospitoses les acusacions que l’afecten pel préstec a Plus Ultra.

Quasi 29.000 persones migrants ja cotitzen en la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana

Un total de 28.700 persones de les 167.000 sol·licituds de regularització presentades a la Comunitat Valenciana ja han començat a treballar i cotitzar, segons ha informat la ministra Elma Saiz després d’una reunió amb agents socials a València.