Antonio Resines, medalla d’or de les Belles arts: «Puc caminar, que fa tres setmanes no podia»

Els Reis han entregat aquest dimecres a Pamplona les medalles d’or al Mèrit en les Belles arts 2020 a 32 personalitats de l’escena, la música i les arts espanyoles. Entre els premiats, es trobava Antonio Resines (67) en el seu primer acte públic tres mesos després de rebre l’alta per la infecció de covid que li va portar a romandre 48 dies ingresseu, 36 d’ells en l’uci, a l’Hospital Gregorio Marañón de Madrid.


L’actor càntabre s’ha mostrat «molt agraït» amb el guardó, que, segons ha dit, «sap molt bé» després d’haver passat de manera greu la Covid-19, una malaltia que li ha deixat «baldat«.
Després de recollir el premi de mans de la reina Letizia, qui ha baixat de l’escenari per a entregar-li-la, Resines ha manifestat que, després de passar més d’un mes en l’uci per coronavirus, «puc caminar, que fa tres setmanes no podia. Puc caminar fins i tot sense la crossa, quan he vist les escales de la tarima quasi em dona un infart, però han tingut el detall els Reis, el ministre i la presidenta de baixar», ha exposat.

La Reina Letizia entrega la Medalla d’Or de les Belles Arts a Antonio Resines

En l’acte, presidit pels Reis, una de les majors ovacions dels assistents ha sigut justament per a Resines, qui s’ha acostat a recollir el guardó ajudant-se d’una crossa. «No crec que faça gens de treball fins al cap d’estiu. Aquest premi és molt important, és un premi seriós. Sap molt bé que et donen aquest premi quan estàs una mica fluix», ha comentat l’actor als mitjans de comunicació.

La resta de Guardonats


En total, s’ha reconegut en aquesta edició a 32 personalitats i institucions. Els guardonats són el músic Pau Donés (a títol pòstum), el compositor alemany Hans Zimmer, la cantant Rosario, l’actriu Emma Suárez, a l’actor Álvaro de Luna (a títol pòstum), el dissenyador Andrés Sardá (a títol pòstum), l’actor Carlos Hipólito, el director d’escena Emilio Sagi, el cineasta  Montxo Armendáriz, l’actriu Adriana Ozores, la col·leccionista Pilar Lladó, la presidenta del Patronat de la Fundació Federico García Lorca, Laura García Lorca, l’actor Antonio Resines, el cineasta Álex de la Iglesia, l’editorial Tirant lo Blanch, els ballarins Sara Baras i Antonio Canales, l’acròbata ‘Tinga Tinga’, el catedràtic d’estètica Simón Marchán, el catedràtic d’Història de l’Art Valeriano Bozal; la restauradora María Dolores Fuster, la ballarina Carmen Werner, la coreògrafa Teresa Nieto, el compositor Gustavo Dudamel o la soprano María Bayo.


També són reconeguts amb aquesta medalla l’artista multidisciplinària Paz Muro; la periodista Marga Sánchez; la Real Maestranza de Cavalleria de Sevilla; l’editorial Marcial Pons; el músic Manolo García; el filòsof Emilio Lledó i el cuiner Quique Dacosta.


Finalment, el rei Felip VI ha sigut l’encarregat de tancar la cerimònia i ha compartit la seua alegria per recuperar el lliurament itinerant de les Medalles d’Or i estar a Pamplona i Navarra, una terra i ciutat que són sinònim d’Història i Cultura, ja que «aquestes traspuen ací en cada racó i són font d’orgull, com a tresor heretat, per a tots els navarresos».

Ha destacat el valor de la cultura al llarg d’aquests dos anys de pandèmia, convertint-se en «una necessitat i un alleujament» per a moltes persones i per això ha agraït als premiats la seua contribució i inspiració: «Amb les vostres idees i creacions aporteu valor emocional, prestigi i futur; però també a la nostra economia, creant ocupe treball i riquesa«.

Últimes notícies

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.

Calp reunirà 18 tripulacions al Campionat d’Espanya de Creuers 2026

El Real Club Nàutic de Calp acollirà del 16 al 18 d’octubre el Campionat d’Espanya de Creuers 2026, amb 18 tripulacions de 13 federacions, coincidint amb el 50é aniversari del club.

La Nucia serà l’escenari de la 46a Gala Nacional de l’Esport en 2027

La Nucia acollirà el 12 d’abril de 2027 la 46a Gala Nacional de l’Esport i, l’endemà, el LXIII Congrés Nacional de la Premsa Esportiva, convertint la localitat en un dels grans focus estatals de l’esport i el periodisme esportiu.