12.9 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Respir ‘temporal’ del taulell després de l’anunci de Sánchez d’incloure al sector entre l’excepció ibèrica per a abaratir la factura del gas

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dimarts que aprovarà la inclusió de la cogeneració elèctrica de les indústries dins de les compensacions pel mecanisme ibèric elèctric. És a dir que el govern atén així la reivindicació del sector tauleller de Castelló, un dels grans beneficiaris d’aquesta mesura.

Sánchez, ha anunciat: “farem una excepció per a grans consumidors perquè de manera temporal queden cobertes pel mecanisme ibèric. Una mesura excepcional, sol·licitada per la pròpia indústria, i que es beneficien sectors que representen el 20% del PIB industrial… com la ceràmica, la química, el tèxtil, els fertilitzants….”.

La mesura, ja ha sigut celebrat pel President de la Generalitat que la qualifica en les seues xarxes com “una mesura excepcional per a alleujar a un sector clau de l’economia valenciana: el taulell. Una gran notícia per a milers de famílies i d’empreses”.

No obstant això, cal recordar que la mesura s’ha anunciat com una solució temporal i “com una excepció per a les instal·lacions de cogeneració de les indústries amb gran consum de gas, permetent que de manera temporal, queden cobertes pel mecanisme ibèric”.

Últimes notícies

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric