Respir ‘temporal’ del taulell després de l’anunci de Sánchez d’incloure al sector entre l’excepció ibèrica per a abaratir la factura del gas

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dimarts que aprovarà la inclusió de la cogeneració elèctrica de les indústries dins de les compensacions pel mecanisme ibèric elèctric. És a dir que el govern atén així la reivindicació del sector tauleller de Castelló, un dels grans beneficiaris d’aquesta mesura.

Sánchez, ha anunciat: “farem una excepció per a grans consumidors perquè de manera temporal queden cobertes pel mecanisme ibèric. Una mesura excepcional, sol·licitada per la pròpia indústria, i que es beneficien sectors que representen el 20% del PIB industrial… com la ceràmica, la química, el tèxtil, els fertilitzants….”.

La mesura, ja ha sigut celebrat pel President de la Generalitat que la qualifica en les seues xarxes com “una mesura excepcional per a alleujar a un sector clau de l’economia valenciana: el taulell. Una gran notícia per a milers de famílies i d’empreses”.

No obstant això, cal recordar que la mesura s’ha anunciat com una solució temporal i “com una excepció per a les instal·lacions de cogeneració de les indústries amb gran consum de gas, permetent que de manera temporal, queden cobertes pel mecanisme ibèric”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts

La pluja intermitent ha danyat el sistema elèctric i ha obligat a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. Part del material es retirarà i el perímetre es manté fins a completar l'operació.

Muñoz (PSPV) insistix: no està tancada la situació judicial de Mazón

José Muñoz ha afirmat que encara no s'ha escrit l'últim capítol sobre Carlos Mazón i el seu paper el 29 d'octubre durant la DANA. Ha demanat que es mantinga la investigació i que Mazón entregue l'acta.

Vox demana no avançar esdeveniments sobre Mazón i respecte als jutges

Vox ha sostingut que la postura de la Fiscalia de no imputar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA i que la jutgessa seguisca amb la instrucció prova que no s'han d'anticipar conclusions. El síndic José María Llanos ha reclamat respecte als tribunals i a la presumpció d'innocència.

Les pluges deixen quasi 72 l/m² en quatre hores a Castalla i concentren les incidències a Alacant

Les precipitacions han deixat 71,8 l/m² en quatre hores a Castalla i han motivat deu actuacions dels bombers a la província d'Alacant, sense incidències a València.

Mercadona ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, i accelera el seu pla d’inversió

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. La companyia impulsa la botiga 9, obri nous bucs i preveu 43.200 milions en vendes en 2026.

Troben un cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat en una planta de reciclatge de Paterna. Les primeres perquisicions han descartat criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

La dana, centrada en el Mediterrani, deixarà 100 litres per metre quadrat a Alacant

La dana manté l'alerta groga en Comunitat Valenciana, Balears i Múrcia, amb xàfecs que podran deixar més de 100 l/m² a Alacant en 12 hores. Hi haurà neu en cotes mitjanes d'Andalusia i ratxes de 70 km/h a Canàries, amb tendència a estabilitzar-se des del dijous.

Nova manifestació a València el 28 de març per a exigir presó a Carlos Mazón per la dana

Col·lectius socials, cívics i sindicals han convocat el 28 de març una nova marxa a València. Reclamen presó per a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024.