7.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Respir ‘temporal’ del taulell després de l’anunci de Sánchez d’incloure al sector entre l’excepció ibèrica per a abaratir la factura del gas

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dimarts que aprovarà la inclusió de la cogeneració elèctrica de les indústries dins de les compensacions pel mecanisme ibèric elèctric. És a dir que el govern atén així la reivindicació del sector tauleller de Castelló, un dels grans beneficiaris d’aquesta mesura.

Sánchez, ha anunciat: “farem una excepció per a grans consumidors perquè de manera temporal queden cobertes pel mecanisme ibèric. Una mesura excepcional, sol·licitada per la pròpia indústria, i que es beneficien sectors que representen el 20% del PIB industrial… com la ceràmica, la química, el tèxtil, els fertilitzants….”.

La mesura, ja ha sigut celebrat pel President de la Generalitat que la qualifica en les seues xarxes com “una mesura excepcional per a alleujar a un sector clau de l’economia valenciana: el taulell. Una gran notícia per a milers de famílies i d’empreses”.

No obstant això, cal recordar que la mesura s’ha anunciat com una solució temporal i “com una excepció per a les instal·lacions de cogeneració de les indústries amb gran consum de gas, permetent que de manera temporal, queden cobertes pel mecanisme ibèric”.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.