Respir ‘temporal’ del taulell després de l’anunci de Sánchez d’incloure al sector entre l’excepció ibèrica per a abaratir la factura del gas

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dimarts que aprovarà la inclusió de la cogeneració elèctrica de les indústries dins de les compensacions pel mecanisme ibèric elèctric. És a dir que el govern atén així la reivindicació del sector tauleller de Castelló, un dels grans beneficiaris d’aquesta mesura.

Sánchez, ha anunciat: “farem una excepció per a grans consumidors perquè de manera temporal queden cobertes pel mecanisme ibèric. Una mesura excepcional, sol·licitada per la pròpia indústria, i que es beneficien sectors que representen el 20% del PIB industrial… com la ceràmica, la química, el tèxtil, els fertilitzants….”.

La mesura, ja ha sigut celebrat pel President de la Generalitat que la qualifica en les seues xarxes com “una mesura excepcional per a alleujar a un sector clau de l’economia valenciana: el taulell. Una gran notícia per a milers de famílies i d’empreses”.

No obstant això, cal recordar que la mesura s’ha anunciat com una solució temporal i “com una excepció per a les instal·lacions de cogeneració de les indústries amb gran consum de gas, permetent que de manera temporal, queden cobertes pel mecanisme ibèric”.

Últimes notícies

Morant acusa Pérez Llorca de rebutjar la bilateral sobre finançament per a guanyar punts amb Feijóo

Diana Morant acusa Juanfran Pérez Llorca de renunciar a una reunió bilateral amb Hisenda sobre el nou model de finançament autonòmic per a agradar a Alberto Núñez Feijóo. La líder del PSPV critica també la maniobra de Feijóo amb Junts i PNV i detecta una pulsió de canvi polític en la Comunitat Valenciana.

Importaco supera els 1.000 milions de facturació i eleva el benefici un 36,8 % en 2025

Importaco tanca 2025 amb una facturació rècord de 1.012 milions d’euros i un benefici net de 41,4 milions, un 36,8 % més que en 2024, impulsada pels negocis de fruits secs i aigua mineral.

Bernabé reclama al PP que parle amb el professorat acampat a la plaça de la Verge de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, insta la Generalitat i l'Ajuntament de València, governats pel PP, a dialogar amb els professors acampats a la plaça de la Verge en el marc de la vaga indefinida de l'ensenyament públic no universitari, i alerta que el conflicte es pot agreujar si no s'assumixen responsabilitats polítiques.

Barrachina defensa uns pressupostos que complixen amb l’agricultura valenciana en lloc de perseguir-la

El conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, defensa en Les Corts uns comptes de 2026 de fins a 765 milions, que qualifica de favorables al camp valencià, mentres PSPV i Compromís els consideren insuficients i critiquen la falta de gestió.

Un exassessor del PP de València s’asseurà al banc dels acusats per mentir en el cas Imelsa

El Jutjat d’Instrucció 12 de València obri juí oral contra l’exassessor del PP Jesús Gordillo, a qui la Fiscalia acusa de fals testimoni per canviar la seua declaració sobre les suposades corrupteles d’Alfonso Grau en el cas Imelsa.

Avís groc dijous al litoral de València per temperatures màximes de 36 graus

Aemet activa per a dijous l’avís groc al litoral de la província de València per temperatures màximes que poden arribar als 36 graus entre les 14 i les 20 hores.

Deting per tres robatoris de cablejat de coure valorats en 30.000 euros a Bunyol i Alborache

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 50 anys per tres delictes de furt i un de robatori amb força de cablejat d’enllumenat públic a Bunyol i Alborache, amb danys valorats en 30.000 euros que van afectar un polígon industrial i un centre educatiu.

Un informe de docents defensa que hi ha diners per a atendre les reivindicacions del professorat en vaga

Un informe de la plataforma Docents en lluita conclou que les demandes del professorat de l’ensenyament public no universitari en vaga indefinida a la Comunitat Valenciana son assumibles amb els recursos disponibles i previstos.