Troben restes humanes que podrien ser del promés de Gabby Petito, Brian Laundry

 

El dilluns van trobar restes humanes en un parc natural de Florida, on les autoritats han buscat durant més de quatre setmanes després que Gabby Petito de 23 anys, fora trobada morta en un parc nacional de Wyoming.

L’agent especial de l’FBI Michael McPherson, que està a càrrec del Departament de Tampa, va dir que es va trobar una motxilla i una llibreta.

L’Equip de Resposta a Evidència de l’FBI en Tampa està processant l’àrea usant “tota evidència forense disponible”. Segons McPherson, el grup estarà en el lloc del succés durant diversos dies.

“Sé que tenen moltes preguntes, però encara no tenim totes les respostes”, va llegir en un comunicat als mitjans.

Els pares de Laundry, Chris i Roberta Laundry, van informar l’FBI i a la Policia de North Port el dimarts a la nit que anirien al parc el dimecres al matí per a buscar-lo, va dir l’advocat de la família Steven Bertolino.

Els funcionaris encarregats de fer complir la llei es van reunir amb ells allí el dimecres al matí, va dir.

Després d’una “breu cerca” en els carrils freqüents de la bugaderia, la família i la policia van trobar “alguns articles” que li pertanyien, va dir Bertolino. No donarà més detalls sobre quins i quants elements es van trobar.

Brian Landry fa temps que era un dels principals sospitosos de la desaparició de Petito, després que començaran un viatge d’un mes pel camp per l’oest americà l’1 de setembre.

La família Laundry prompte va contractar un advocat. Brian es va negar a cooperar amb la cerca de Petito i es creu que va estar amagat a la casa dels seus pares a Florida fins a mitjan setembre, quan els advocats de la família van anunciar que Brian també havia desaparegut.

Posteriorment es va emetre una ordre d’arrest contra Laundry pels càrrecs d’usar una targeta bancària pertanyent a la seua promesa.

 

Antecedents

 

La família de Petito, al no poder contactar-la, la va declarar desapareguda 10 dies després i va llançar una cerca nacional. Laundry es va negar a cooperar amb la investigació sobre el seu parador i prompte, ell també va desaparéixer. La seua família va dir als investigadors que creia que havia anat a una extensa reserva natural pròxima.

Les autoritats van trobar el cos de Petito al llarg del límit este del Parc Nacional Grand Teton el 19 de setembre, l’últim lloc on es va veure amb vida a la xica de 22 anys.

L’FBI va dictaminar que la seua mort va ser un homicidi i els investigadors després van determinar que va ser escanyada.

El 20 de setembre, l’FBI va regirar la seua casa, va retirar les caixes de testimoniatges i va mantindre una llarga conversa amb Roberta i Chris, els qui es van negar a parlar directament amb els mitjans de comunicació. Els familiars de Petito diuen que no podien qüestionar la roba.

Les imatges de la càmera corporal publicades pel Departament de Policia d’Utah Moab al setembre van mostrar a la jove parella tenint una baralla mentre viatjava pel Parc Nacional Ark el 12 d’agost.

En les imatges, Petito li diu a les autoritats que els dos es van barallar aqueix matí i ella va bufetejar a Laundry, però ell li va subjectar la cara a la força, deixant una marca. La persona que va telefonar al 911 em va dir que havia vist a Laundry actuar agressivament cap a Petito.

Petito i Laundry van ser separats per la policia durant la nit i descrits en el seu informe com una “ruptura mental / emocional”.

El 27 d’agost, testimonis en un restaurant Tex-Mex en Jackson, Wyoming anomenat Merry Piglets, la van veure cridant als cambrers.

El jove bloguer volia llançar un lloc web d’estil de vida per a narrar el seu viatge.

 

Últimes notícies

Protesta de familiars de víctimes de la dana i docents davant un acte de Feijóo a Sueca

Familiars de les víctimes mortals de la dana de València i professors de l’escola pública s’han concentrat a les portes d’un acte del PP a Sueca amb Alberto Núñez Feijóo i Juanfran Pérez Llorca, per a denunciar la gestió de la tragèdia i mantindre les mobilitzacions educatives.

Escolars de Meliana es convertixen en xefs en els tallers Cuinant amb ciència de la UPV

Prop d'un centenar d'alumnes de 5é i 6é de Primària del CEIP El Crist de Meliana han participat en una nova edició dels tallers Cuinant amb ciència de la UPV, on han preparat un menú saludable mentres aprenien conceptes bàsics de nutrició. La iniciativa busca ensenyar als més jóvens la importància d'una bona alimentació per al seu creixement.

Multa segura si circules amb patinet sense registrar per València a finals de juny

La Policia Local de València farà entre el 22 i el 28 de juny una campanya intensiva per a comprovar que tots els vehicles de mobilitat personal estan inscrits en el registre municipal obligatori.

La nova campanya d’estiu blinda La Devesa del Saler contra els incendis forestals

L’Ajuntament de València ha activat el dispositiu especial d’estiu a La Devesa del Saler, amb més bombers, patrulles mixtes i 11 canons SIDEINFO que es posaran en marxa en dies d’alerta màxima.

El gran somni d’un neuròleg valencià: arribar a curar l’Alzheimer

El neuròleg José Miguel Laínez, reconegut com a Membre d’Honor per la SEN, destaca els avanços que estan transformant el tractament de malalties com l’Alzheimer, el Parkinson o la migraña i alerta sobre la importància de cuidar el cervell i de la falta de neuròlegs.

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i pols en suspensió

Este dissabte l oratge a la Comunitat Valenciana vindrà marcat per cels poc nuvolosos, pols en suspensió i temperatures en ascens, sobretot pel que fa a les mínimes. El vent bufarà del nord-est en la costa i fluix i variable en l interior, i la calor continuarà augmentant diumenge.

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.