18.4 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

El retard de la vacuna Moderna amenaça amb demorar la immunització de sanitaris

 

Este dilluns, 15 de febrer, la farmacèutica Moderna va anunciar que anava a reduir pràcticament a la mitat l’enviament previst de quasi 384.000 vacunes del coronavirus per a esta setmana.

 

Segons ha informat el diari ‘Las Provincias, este retràs en l’enviament de vacunes amenaça de demorar la immunització del personal sanitari major de 55 anys del territori valencià que seguix pendent de rebre, almenys, una de les dos dosis.

 

La Conselleria de Sanitat ha previst que els vials de Pfizer es destinen majoritàriament als col·lectius de persones de major edat mentres que les de Moderna i AstraZeneca siguen, principalment, per a personal sanitari.

 

Reservades 15.000 dosis per als sanitaris

No obstant això, el Ministeri de Sanitat no és partidari d’administrar la vacuna d’AstraZeneca als majors de 55 anys, ja que a partir d’eixa edat, i sobretot al personal de l’àmbit privat, l’aposta era administrar les vacunes de Moderna. Des de Sanitat van assegurar el dilluns que hi ha reservades 15.000 dosis per a professionals de la sanitat pública i privada pendents d’immunitzar totalment o parcialment.

 

El Ministeri de Sanitat, en plena nova crisi de subministrament de vacunes per l’anunci de Moderna, ha decidit apostar-ho quasi tot al consorci Pfizer/BionTech per a conseguir el seu objectiu d’obtindre la immunitat del 70% de la població vacunada a la fi d’estiu. El Consell de Ministres va aprovar ahir donar llum verda a la compra d’altres 20,8 milions de dosis addicionals de la vacuna fabricada per Pfizer.

 

Vacunen a més de 25.000 majors de 90 anys

D’altra banda, Sanitat va anunciar que esta setmana vacunarà a més de 25.000 majors de 90 anys i grans dependents no institucionalitzats en els centres de salut o, si no pogueren desplaçar-se, en les seues cases, mesura que no acaba de convèncer als professionals.

 

Fonts del Sindicat d’Infermeria Satse han explicat al citat mitjà que els consultoris no són els llocs adequats per a immunitzar a esta població de risc. «Allí coincidixen els diagnòstics de coronavirus i les proves PCR. Per això, molt difícil establir vies alternatives per a garantir la seguretat d’estos pacients», van indicar, per a proposar la posada en marxa d’espais segurs a on vacunar a esta població de risc.

 

En este sentit, el sindicat d’infermeria del territori valencià aposta per emplaçaments amplis i si és possible a l’aire lliure a on, fins i tot, es puga accedir amb vehicles particulars. «S’ha de fer sense que afecte l’activitat dels centres de salut i puguen seguir amb la desescalada», van agregar.

Últimes notícies

La grip cau un 75% i la covid quasi un 38% en la Comunitat Valenciana, però la incidència total d’IRA puja

La grip ha baixat a 4,4 casos per 100.000 i la covid a 21,8 en la Comunitat Valenciana, però el total d'IRA ha pujat a 622 per 100.000. El VRS inicia circulació i els menors de 4 anys concentren el major increment.

Aagesen tatxa d’insuficient la dimissió de Mazón i reclama eleccions

Sara Aagesen va qualificar de tardana i insuficient la dimissió de Carlos Mazón i va reclamar un avançament electoral. També va criticar que s'assenyale a organismes públics.

Els taxis inicien una marxa lenta de quatre hores a València rumb a la Conselleria

Més de 2.000 taxis han arrancat a les 8.30 una marxa lenta en dos columnes que està tallant vies a València. La protesta pel 'intrusisme' de les VTC preveu acabar davant la Conselleria.

Sergio García substituirà al lesionat Darryn Binder en Gresini per al GP de Portugal de Moto2

Binder, operat del cúbit esquerre, és baixa i obri un debut avançat per a Sergio García amb Gresini. El valencià compartirà box amb Albert Arenas.

Les Corts suspenen els plens fins a la investidura del substitut de Mazón

Les Corts Valencianes no celebraran plens fins al debat d'investidura del nou president. Arranca un termini de 12 dies per a candidatures i seguix la comissió de la DANA.

Óscar López demana eleccions a la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Mazón

Óscar López va reclamar eleccions a la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Carlos Mazón, a qui va criticar per un muntatge esperpèntic. L'eixida del líder del PP valencià va arribar al cap d'un any de protestes per la gestió de les inundacions de 2024.

Detinguts dos hòmens per robar caixers automàtics itinerants en la Regió muntanyenca de València

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens, de 20 i 52 anys, per assalts a caixers mòbils en diversos municipis de la Regió muntanyenca de València. Els robatoris van deixar sense servici d'efectiu a pobles sense sucursal bancària.

Aagesen tatxa d’insuficient la dimissió de Mazón i exigix eleccions

Sara Aagesen va sostindre que la renúncia de Carlos Mazón arriba tard i no prou, i va reclamar convocar urnes. Va criticar deixar el futur valencià en mans de Vox.