Risc extrem d’incendis hui a la Comunitat Valenciana després de 37 focs en un dia

La Comunitat Valenciana viu hui una jornada de risc extrem d’incendis forestals després d’una nit anormalment calorosa, amb escassa recuperació de la humitat a la vegetació, i després d’un dimecres en què es van atendre 34 incendis a la província de València i 3 a la de Castelló.

Segons han informat fonts del Consorci Provincial de Bombers de València, durant la jornada d’ahir es van gestionar 63 servicis d’emergència. D’este total, 34 van ser incendis i 29 intervencions de rescat o servicis auxiliars.

Dels 34 incendis registrats a la demarcació de València, 24 van afectar vegetació. Es van concentrar sobretot en zones de barrancs i en entorns d’interfície urbà-forestal, on la proximitat entre vivendes i massa forestal augmenta el risc. Els altres 10 focs van ser incendis urbans: un en una instal·lació industrial, sis en vivendes i altres espais urbans i tres en vehicles.

Crida a extremar la prevenció

Davant la previsió que hui es mantinga el risc extrem d’incendis forestals i puguen produir-se fenòmens tempestuosos, el Consorci de València ha demanat a la ciutadania i als ajuntaments que extremen les mesures de prevenció. L’avís incidix especialment en els entorns urbà-forestals, on una xicoteta negligència pot tindre conseqüències greus.

Des del Consorci Provincial de Bombers de Castelló també han instat a la màxima precaució. Han explicat que la situació de vent de ponent ha generat valors ‘extraordinaris’ de temperatures. A més, ha provocat humitats relatives ‘molt baixes’, amb una recuperació nocturna molt escassa per part de la vegetació.

Segons estes mateixes fonts, este escenari fa que gran part del territori de la Comunitat Valenciana es trobe en una situació especialment perillosa pel que fa al risc d’incendis forestals. La combinació de calor intensa, vent de ponent i sequedat de la vegetació fa que qualsevol focus puga propagar-se ràpidament.

En este context, el Consorci de Castelló va atendre ahir tres incendis de vegetació al seu àmbit d’actuació. A més, va intervindre en un accident de trànsit amb persones atrapades, en què va ser necessari mobilitzar efectius de salvament.

També es va activar un dispositiu de rescat a la platja de Benicàssim, on tres menors tenien dificultats per a eixir de l’aigua. Els bombers van acudir per a garantir la seua seguretat i evitar un possible ofegament, en una jornada marcada per les altes temperatures i la gran afluència de banyistes a la costa.

Últimes notícies

Les infermeres valencianes reclamen reforços urgents davant la crisi assistencial a Ceuta

El CECOVA demana reforços immediats d'infermeria i un contingent estatal per a donar resposta a l'emergència sanitària de Ceuta i evitar la sobrecàrrega de les plantilles.

Estrella Morente tanca la programació de Sagunt a Escena al Teatre Romà

La cantaora Estrella Morente clourà este dissabte la programació escènica del Teatre Romà de Sagunt, mentres l’Off Romà oferix dos muntatges de circ a la ciutat.

Requena reunirà per primera vegada Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía en una gala lírica

Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía actuaran junts per primera vegada este diumenge a Requena, en una gala de zarzuela del Festival Internacional de Música la Vendimia y el Vino. El concert se celebrarà al Teatre Principal a les 22.00 hores, dins de la Fira i Festa de la Verema.

Cauen tres butroners que havien furtat 120.000 euros en bancs de Montserrat i Benetússer

La Guàrdia Civil ha detingut tres butroners quan preparaven un nou assalt a Benifaió, després d’haver furtat més de 120.000 euros en sucursals de Montserrat i Benetússer. Dos dels arrestats han ingressat ja a la presó per ordre judicial.

Nit històrica a València amb una mínima sufocant de 30,9 graus

València ha viscut la nit més càlida des que hi ha registres, amb una mínima de 30,9 graus, i altres punts de la Comunitat Valenciana també han marcat valors excepcionals. Aemet ha indicat que les dades són provisionals i que la mínima podria baixar si es registren tempestes de vesprada.

Una nova tecnologia 3D permet localitzar millor les arítmies cardíaques

Un equip de la Universitat Politècnica de València lidera el projecte EPICA+, que combina ECGI, intel·ligència artificial i gemels digitals per a reconstruir en 3D l’activitat elèctrica del cor i localitzar amb més precisió les arítmies cardíaques. La tecnologia ja es troba en fase de validació clínica en pacients de València i Barcelona sotmesos a procediments d’ablació.

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.