10.7 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Dos arrestats per una vintena de robatoris en vehicles i domicilis de Benidorm i El Albir

Agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil, han aconseguit esclarir una vintena de robatoris entre; robatoris en interior de vehicle, robatoris en domicili i un robatori de vehicle amb el qual els dos arrestats es van desplaçar al lloc on van perpetrar l’últim fet i que va ser localitzat hores més tard amb efectes en el maleter procedents d’altres il·lícits que havien comés, gràcies a l’estreta col·laboració entre tots dos cossos després d’unir dues recerques paral·leles que tots dos cossos tenien iniciades.

Dos detinguts per robatori en vehicle com a fil conductor

La detenció de dos individus pel robatori a l’interior d’un vehicle ocorregut en una zona residencial d’habitatges unifamiliars de Benidorm, va ser el fil conductor que el Grup III de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de la localitat alacantina va seguir per a obtenir esclarir una vintena de robatoris que estaven en fase avançada de recerca.

Els agents, en conéixer la identitat dels arrestats, van iniciar les seues perquisicions acarant totes les imatges de les càmeres de seguretat dels llocs dels fets que anaven investigant, relacionats amb robatoris en domicilis i vehicles ocorreguts en esta mateixa zona on els detinguts van ser sorpresos cometent l’il·lícit.

Després d’un minuciós estudi de les imatges, unit a les gestions investigaries relacionades amb els efectes que els van intervenir en el moment de la seua detenció, els investigadors van poder relacionar-los amb fins a deu robatoris en interior de vehicle ocorreguts en l’últim mes en la zona, així com en quatre robatoris en domicili, on els assaltants van saltar el mur perimetral dels habitatges i van sostreure; un patinet elèctric en un i una bicicleta en un altre.

Un robatori de vehicle aïllat i nous delictes imputats

D’una altra part, durant el tràmit de les diligències, els agents encarregats del cas, van tenir coneixement d’un fet aïllat i que aparentment no guardava relació amb el cas que els ocupava; la troballa en la zona dels fets d’un vehicle sostret a la fi d’any a Benidorm i que havia estat traslladat al dipòsit municipal de vehicles de la localitat.

Un dels arrestats, portava entre les seues pertinences una clau de vehicle de la mateixa marca i model, per la qual cosa els agents, es van desplaçar al dipòsit municipal amb la clau d’un vehicle, comprovant que es tractava de la clau del vehicle sostret, en el maleter del qual, a més, van trobar efectes que, no sols implicava els detinguts en més fets, sinó que constituïen nous indicis probatoris per als ja imputats.

D’una banda, es va trobar una bicicleta elèctrica, la qual va resultar haver estat sostreta d’un domicili i de la qual, fet i fet, també tenien la clau els detinguts entre les seues pertinences i, d’altra banda, es va trobar una jaqueta de color groc que ràpidament els agents van recordar haver vist en diversos vídeos de robatoris que anaven analitzant, concretament un dels robatoris en domicili.

L’encreuament de dues recerques paral·leles

Així les coses, veient l’ampli ventall de delictes comesos pels arrestats i gràcies a l’estreta col·laboració entre la Policia Nacional i el cos de la Guàrdia Civil en esta mena de recerques, donats els indicis trobats i que els incriminava en robatoris en habitatges i vehicles, els agents van creuar la seua recerca amb una altra paral·lela per fets similars que tenia bastant avançada el lloc de la Guàrdia Civil d’Altea, quan els benmereixents agents van tenir coneixement de la detenció de tots dos homes.

Quan els agents van analitzar el laboriós informe de recerca elaborat per la Guàrdia Civil, els investigadors de la Policia Nacional van arribar a la conclusió que estaven davant els mateixos autors.

Noves proves incriminatòries

La bicicleta elèctrica trobada en el maleter del vehicle robat, havia estat sostreta d’un dels domicilis immers en la recerca de la Guàrdia Civil on, en aquell temps, en les imatges dels vídeos d’este robatori, un dels autors que apareix, portava posada la jaqueta groga trobada també dins del vehicle, vestimenta esta que també els incriminava directament en altres robatoris investigats pel benmereixent cos.

Per a més inri, els arrestats portaven entre les seues pertinences objectes que havien estat denunciats com sostrets de l’interior d’un vehicle també investigat per la Guàrdia Civil.

D’esta manera, la col·laboració entre tots dos cossos, va afavorir la imputació dels arrestats i, per tant, l’esclariment total d’altres dos robatoris en domicili i quatre robatoris en interior de vehicle ocorreguts en la demarcació de la Guàrdia Civil del Lloc d’Altea; una zona d’habitatges unifamiliars situada en el terme municipal de Alfàs de Pí, situada en el nucli urbà de l’Albir.

Finalment, el còmput de delictes imputats als arrestats, fruit de la connexió de les recerques de tots dos cossos policials va ser de; 15 robatoris en interior de vehicle, 4 robatoris en interior de domicili i una sostracció de vehicle, les contundents proves del qual van possibilitar que, després de la posada a disposició judicial dels dos detinguts de nacionalitat algeriana i de 20 i 24 anys, es decretés l’ingrés a la presó provisional per a tots dos.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.