Dos arrestats per una vintena de robatoris en vehicles i domicilis de Benidorm i El Albir

Agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil, han aconseguit esclarir una vintena de robatoris entre; robatoris en interior de vehicle, robatoris en domicili i un robatori de vehicle amb el qual els dos arrestats es van desplaçar al lloc on van perpetrar l’últim fet i que va ser localitzat hores més tard amb efectes en el maleter procedents d’altres il·lícits que havien comés, gràcies a l’estreta col·laboració entre tots dos cossos després d’unir dues recerques paral·leles que tots dos cossos tenien iniciades.

Dos detinguts per robatori en vehicle com a fil conductor

La detenció de dos individus pel robatori a l’interior d’un vehicle ocorregut en una zona residencial d’habitatges unifamiliars de Benidorm, va ser el fil conductor que el Grup III de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de la localitat alacantina va seguir per a obtenir esclarir una vintena de robatoris que estaven en fase avançada de recerca.

Els agents, en conéixer la identitat dels arrestats, van iniciar les seues perquisicions acarant totes les imatges de les càmeres de seguretat dels llocs dels fets que anaven investigant, relacionats amb robatoris en domicilis i vehicles ocorreguts en esta mateixa zona on els detinguts van ser sorpresos cometent l’il·lícit.

Després d’un minuciós estudi de les imatges, unit a les gestions investigaries relacionades amb els efectes que els van intervenir en el moment de la seua detenció, els investigadors van poder relacionar-los amb fins a deu robatoris en interior de vehicle ocorreguts en l’últim mes en la zona, així com en quatre robatoris en domicili, on els assaltants van saltar el mur perimetral dels habitatges i van sostreure; un patinet elèctric en un i una bicicleta en un altre.

Un robatori de vehicle aïllat i nous delictes imputats

D’una altra part, durant el tràmit de les diligències, els agents encarregats del cas, van tenir coneixement d’un fet aïllat i que aparentment no guardava relació amb el cas que els ocupava; la troballa en la zona dels fets d’un vehicle sostret a la fi d’any a Benidorm i que havia estat traslladat al dipòsit municipal de vehicles de la localitat.

Un dels arrestats, portava entre les seues pertinences una clau de vehicle de la mateixa marca i model, per la qual cosa els agents, es van desplaçar al dipòsit municipal amb la clau d’un vehicle, comprovant que es tractava de la clau del vehicle sostret, en el maleter del qual, a més, van trobar efectes que, no sols implicava els detinguts en més fets, sinó que constituïen nous indicis probatoris per als ja imputats.

D’una banda, es va trobar una bicicleta elèctrica, la qual va resultar haver estat sostreta d’un domicili i de la qual, fet i fet, també tenien la clau els detinguts entre les seues pertinences i, d’altra banda, es va trobar una jaqueta de color groc que ràpidament els agents van recordar haver vist en diversos vídeos de robatoris que anaven analitzant, concretament un dels robatoris en domicili.

L’encreuament de dues recerques paral·leles

Així les coses, veient l’ampli ventall de delictes comesos pels arrestats i gràcies a l’estreta col·laboració entre la Policia Nacional i el cos de la Guàrdia Civil en esta mena de recerques, donats els indicis trobats i que els incriminava en robatoris en habitatges i vehicles, els agents van creuar la seua recerca amb una altra paral·lela per fets similars que tenia bastant avançada el lloc de la Guàrdia Civil d’Altea, quan els benmereixents agents van tenir coneixement de la detenció de tots dos homes.

Quan els agents van analitzar el laboriós informe de recerca elaborat per la Guàrdia Civil, els investigadors de la Policia Nacional van arribar a la conclusió que estaven davant els mateixos autors.

Noves proves incriminatòries

La bicicleta elèctrica trobada en el maleter del vehicle robat, havia estat sostreta d’un dels domicilis immers en la recerca de la Guàrdia Civil on, en aquell temps, en les imatges dels vídeos d’este robatori, un dels autors que apareix, portava posada la jaqueta groga trobada també dins del vehicle, vestimenta esta que també els incriminava directament en altres robatoris investigats pel benmereixent cos.

Per a més inri, els arrestats portaven entre les seues pertinences objectes que havien estat denunciats com sostrets de l’interior d’un vehicle també investigat per la Guàrdia Civil.

D’esta manera, la col·laboració entre tots dos cossos, va afavorir la imputació dels arrestats i, per tant, l’esclariment total d’altres dos robatoris en domicili i quatre robatoris en interior de vehicle ocorreguts en la demarcació de la Guàrdia Civil del Lloc d’Altea; una zona d’habitatges unifamiliars situada en el terme municipal de Alfàs de Pí, situada en el nucli urbà de l’Albir.

Finalment, el còmput de delictes imputats als arrestats, fruit de la connexió de les recerques de tots dos cossos policials va ser de; 15 robatoris en interior de vehicle, 4 robatoris en interior de domicili i una sostracció de vehicle, les contundents proves del qual van possibilitar que, després de la posada a disposició judicial dels dos detinguts de nacionalitat algeriana i de 20 i 24 anys, es decretés l’ingrés a la presó provisional per a tots dos.

Últimes notícies

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.