Rocío Carrasco i el seu advertiment sobre la làpida de Pedro Carrasco

La família mediàtica de Rocío Carrasco ha utilitzat els platons de televisió al llarg dels anys per a carregar contra la protagonista de ‘En el nombre de Rocío‘, fins i tot sense mostrar cap prova del que s’estava dient.

En el quart lliurament del documental la filla de “la más grande” ha tornat a parlar de Raquel Mosquera, en voler aclarir aspectes de la vida del seu pare, Pedro Carrasco i també ha revelat el motiu pel qual no visita la tomba del seu pare

Cal recordar, que Rocío ja va reclamar els objectes personals del seu pare a la seua vídua.


Després de la mort de Pedro Carrasco, Rocío reconeix que no es creia que «s’havia anat per sempre. Em parlara amb ell o no, cometera els errors que cometera era el meu pare. No volia creure’m que això havia succeït. No tinc coses concretes interioritzades. La meua ment les ha desplaçades a algun lloc remot«.

Després de veure la imatge de la làpida del seu pare, els ulls de Rocío s’han omplit de llàgrimes. En la tomba resa la següent inscripció: ‘Ací jau el gran boxador Pedro Juan Carrasco García. Estimar-te va ser molt fàcil. Oblidar-te serà impossible. La teua esposa i família no t’obliden‘. «Aqueixa inscripció la posa ella sense dir-me absolutament res i sense tindre el més mínim respecte pels quals estan dins d’aqueixa làpida. Ací també estan enterrats els meus avis«.

Segons la versió de Raquel Mosquera, ella es va posar en contacte amb una persona pròxima a la família i li va dir que posara en la làpida el que haguera de posar. En una entrevista, la perruquera va dir que la làpida no és d’ella i que Rocío també pot posar el que vulga. I sembla que això és el que farà la filla de ‘La Más Grande’. «Em fa mal tant aqueixa inscripció que la canviaré i ho faré amb el consentiment dels meus oncles, nebots i família. Aqueixa sí que és la seua família. Aqueix panteó ara com ara és meu. Ací estan els meus avis i el meu pare i ací no estarà ningú que no es cride Carrasco de cognom«, adverteix Rocío Carrasco. I sentència: «La tomba no sé si la cuida. Al qual està dins no ho va cuidar i no es va preocupar per la seua salut ni pel que li passava. Només es va preocupar de donar bona imatge en televisió, d’una parella feliç i enamorada, però ho va picar«.


Pedro Carrasco va morir el 27 de gener de 2001 i la causa de la mort va ser un infart. Rocío compta en el documental que no té consciència de que tinguera alguna malaltia. «Quan ell ve a casa aqueixa vesprada per a aqueixa visita i aqueixa conversa pendent, ell em compta en aqueixa reunió que tenia una mica d’apnea del son i que li havien dit que havia de moderar el tabac i algunes coses, és tot el que jo vaig saber en aqueix moment«, explica.

El retret de Rocío Carrasco a Raquel Mosquera

Després de la mort del boxador, la seua vídua va emetre un comunicat en el qual donava algunes dades del matí en la qual va morir el boxador, els plans que tenia amb ell i com va descobrir el cos sense vida del seu marit. Per a Rocío Carrasco són «massa explicacions per a alguna cosa que mai es va demanar i mai es va especular. Em sembla curiós» i ho defineix com un «comunicat bonic«. Però també li retrau que finalitze el comunicat amb un fandango que, segons Raquel, Pedro li cantava tots els dies i que segons Rocío. «Una vegada més em sembla que torna a apropiar-se de coses que no li pertanyen. Aqueix fandango li ho cantava la meua mare al meu pare«.

Fortuna Rocío

Mentre la docuserie tractava l’ocorregut després de la mort de Pedro Carrasco, Anaís Peces, la seua directora, li va fer la següent pregunta a Rocío: «Tu eres milionària?«. La cara de la protagonista es convertia en un poema, com diu el refranyer popular: «Eh… No«, va respondre mentre esbossava un sospir d’incomprensió. «Segons el teu oncle Amador Mohedano, el teu pare et va deixar un llegat de dos milions d’euros. És veritat?«, va prosseguir.

Amador Mohedano, Pedro Carrasco i Rocío Carrasco

L’estupefacció s’apoderava de Rocío: «Què? El meu pare?«. Instants després, va veure convenient confirmar que les quantitats econòmiques que Pedro Carrasco manejava eren inferiors. De fet, ja va introduir en capítols anteriors que, en el moment en què el boxador barallava, el muntant econòmic dels salaris distava molt del que es va arribar a pagar anys després. A col·lació d’aquest assumpte, es va disposar a narrar l’ocorregut en el moment en què l’herència es va repartir.

Així es va disposar el repartiment de l’herència

«Segons el publicat, el 9 de març de l’any 2001 en el qual va morir el teu pare, us reuniu amb els vostres advocats«, exposava Anaís Peces. Mentrestant, Carrasco va contar que el seu progenitor va morir sense testament, per la qual cosa es va elaborar un «conveni» privat i que, més tard, «s’eleva a públic davant notari«. En aquest cas, la successió intestada es divideix en tres parts d’igual valor: el terç de legítima, per als seus hereus forçosos descendents; el terç de millora, per a qualsevol dels descendents triats i/o vídua; i el terç de lliure disposició, en aquest cas, amb o sense parentiu triat.

El següent pas va ser fer un inventari de tots els béns i propietats del boxador, el total general del qual ascendia a 51.055.241 pessetes, és a dir, 306.848,20 euros. Una vegada restades les quantitats econòmiques que li pertanyien a la perruquera, 13.572.412 pessetes que es tradueixen en 81.571,84 euros, ‘En el nombre de Rocío’ va mostrar la realitat sobre la quantitat que va arribar a ingressar Rocío Carrasco.

El que li corresponia a la primogènita de Pedro Carrasco ascendia a 38.862.554 pessetes, que al canvi són 233.568,65 euros. Una vegada més, la docuserie ha desmentit amb proves una altra mentida narrada en els mitjans de comunicació. Al marge de les quantitats econòmiques que es manegen, és necessari esmentar que Rocío es va fer càrrec de l’enterrament del seu pare, segons apareix en els documents, encara que fora Mosquera qui el va pagar en un primer moment.

Les xarxes socials esclaten contra Raquel Mosquera, vídua de Pedro Carrasco



Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU