Ruiz (UMH) veu ‘convenient’ un campus interuniversitari sanitari per a ‘evitar la duplicitat’ de Medicina

El rector de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH), Juan José Ruiz, ha qualificat de “molt convenient” la creació d’un campus interuniversitari sociosanitari a la província d’Alacant, “en el qual es compartiren de manera sinèrgica els recursos i el professorat, evitant la duplicitat de costoses titulacions com a Medicina o Infermeria”.

Així s’ha expressat este dijous Ruiz en un comunicat, després que este dimecres el ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, posara com a objectiu crear un “gran campus sanitari provincial” en el qual la UMH i la Universitat d’Alacant (UA) “puguen sumar”, en el marc del procés judicial entre totes dues per la impartició del Grau de Medicina en la UA.

Ruiz ha considerat un “magnífic objectiu” este campus interuniversitari, ja que creu que és “coherent amb la responsabilitat com a integrants d’un sistema públic d’universitats que ha de garantir l’eficàcia dels recursos públics per a una educació sanitària de la màxima qualitat”.

Sobre aquest tema, ha apuntat que “sent molt conscients de les dificultats financeres de la Comunitat Valenciana”, continuaran demandant “una major i més planificat finançament, la qual cosa potenciaria encara més este projecte de campus interuniversitari”.

D’altra banda, quant a la decisió de la Generalitat de retirar-se del procés judicial que va iniciar la Universitat Miguel Hernández d’Elx sobre la impartició del Grau en Medicina en la Universitat d’Alacant, Ruiz ha sostingut que la UMH continuarà “sempre defenent la legalitat”.

“L’aplanament de la Generalitat en el contenciós ha sigut determinat per un informe de l’Advocacia de la Generalitat Valenciana, que confirma davant el TSJ greus irregularitats denunciades per la UMH en la implantació del Grau en Medicina de la UA”, ha asseverat.

No obstant això, ha afegit que, “amb independència de quin siga la decisió del TSJ”, que està prevista per a el mes vinent de setembre, ha mostrat la “màxima voluntat de col·laboració” de la UMH amb la UA i amb la Generalitat “perquè l’estudiantat de Medicina no es veja perjudicat i perquè l’oferta total de places en la universitat pública a la província d’Alacant no es veja disminuïda”.

Ruiz ha sostingut que “és el moment de deixar de mirar el passat i pensar en el futur”. “Perquè d’això es tracta, de col·laborar per al futur pensant en els ciutadans de la província d’Alacant”, ha recalcat, al mateix temps que ha assenyalat que la UMH i la UA ja col·laboren en “multitud de projectes d’investigació comunes, programes de doctorat, màsters, cursos i moltes altres activitats universitàries”.

“No busquen en este tema enfrontaments d’Elx contra Alacant, de la UMH contra la UA o fins i tot d’un partit polític contra un altre. El nostre objectiu ha de ser garantir una educació pública sanitària eficaç i de qualitat a la província d’Alacant. Perquè tots som Alacant. És la nostra responsabilitat com a servidors públics”, ha resolt.

Els alcaldes d’Alacant, Sant Vicent del Raspeig i Sant Joan d’Alacant han enviat sengles comunicats per a tancar files entorn de l’anunci del president Carlos Mazón.

Barcala, ‘rotund suport’ al campus interuniversitari de la salut

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha expressat este dijous el seu “rotund suport” a la proposta del president. El primer edil ha assenyalat que esta iniciativa és “la més encertada perquè planteja un model de futur i excel·lència que beneficia a tots”, al mateix temps que ha advocat per deixar #arrere “l’alternativa de restar, separar i generar polèmiques nostàlgiques”.

“Totes dues universitats són clarament complementàries i la suma dels seus campus permet dissenyar la proposta acadèmica sanitària més ambiciosa i atractiva del moment; i això és bo per a Alacant, la província i la Comunitat”, ha sostingut Barcala.

Així mateix, ha insistit en la “conveniència que les dos universitats impartisquen els estudis de Medicina, sumen esforços i es coordinen”. “Necessitem més mèdics i millor preparats. I amb la fórmula plantejada per Carlos Mazón aconseguim tots dos objectius”, ha afirmat.

En la mateixa línia, ha reiterat que esta proposta és “la més encertada perquè expressa la voluntat de sumar, unir i col·laborar per a multiplicar, proposant un model de futur i excel·lència que beneficia a tots, tant a les universitats com als estudiants i al territori”.

“Rebutge l’alternativa de restar, separar i generar polèmiques nostàlgiques, que res aporten, miren cap arrere i ignoren que al futur es mira de front. Ens devem als ciutadans de la nostra ciutat, de la nostra província i la nostra Comunitat i potenciar Medicina i les carreres sanitàries que ja estan, a més d’afegir nous estudis com a Odontologia, és una cosa que hem de secundar tots, perquè és potenciar la formació en alguna cosa que és tan important com és la salut”, ha emfatitzat Barcala.

Pasqual: ‘Una proposta d’unitat’

Després de l’anunci de la creació d’un campus interuniversitari en Ciències de la Salut entre la UA i la UMH per part del president Carlos Mazón, l’alcalde de Sant Vicent del Raspeig, Pachi Pascual, ha indicat que es tracta d’una mostra que el compromís amb l’educació en matèries sanitàries del Consell és màxim.

“Una proposta d’unitat que considere que serà guanyadora, perquè en camps com la salut i el benestar de les persones, sumar esforços sempre serà positiu. La creació d’un campus que englobe a tots els estudiants de totes dues universitats ens permetrà millorar en gestió i formació dels futurs professionals, ja que la demanda d’estos perfils és una necessitat real en els nostres dies que s’incrementarà en el futur”, ha manifestat.

El primer edil ha instat a deixar #arrere rivalitats i enfrontaments del passat i començar un nou temps de pau i unitat, “perquè els interessos polítics han de quedar a un costat quan es tracta de salut, d’educació i, sobretot, de la província d’Alacant, ja que seria un acord que ens permeta posicionar-nos com un referent en coneixement i formació. I nosaltres sempre vetlarem per l’interés dels nostres veïns i la nostra terra”.

Pascual ha reiterat el seu suport a la decisió presa pel president de la Generalitat, Carlos Mazón i el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i el seu “absolut rebuig a les postures que ens porten a enfrontaments i ruptures, ja que el treball i l’ensenyament unificat permetrà que la formació sanitària a Alacant d’un gran salt de qualitat”.

Román: ‘És el moment d’apostar’ per ‘un campus interuniversitari de referència europea’

Per part seua, l’alcalde de Sant Joan d’Alacant, Santiago Román, afirma que “és el moment d’apostar per la proposta que ha oferit el Consell als rectors de la Universitat d’Alacant (UA) i de la Universitat Miguel Hernández (UMH) a fi de crear un Campus Interuniversitari de referència europea per a la província d’Alacant, en general, i per a Sant Joan, en particular”, assegura.

En opinió de l’alcalde, “quan només reps valoracions positives de la proposta del President de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, i veus que la mateixa suposa per al clúster de la salut potenciar els graus ja existents o implantar altres com a odontologia, o que això pot ser una solució al problema de l’escassetat de metges, millorant així la sanitat pública valenciana, cal pensar que pot haver arribat el gran moment d’aconseguir una conjuntura entre totes dues universitats, mirant al futur i beneficiant als alumnes, als professionals i a la societat en general”, recalca.

Santiago Román ha volgut valorar “l’experiència totalment positiva que va suposar per a Sant Joan l’arribada del Campus de la Salut de la UMH” i ha recordat l’existència de més sòl disponible a Sant Joan per a facilitar fer realitat la proposta del Consell.

Ruz: ‘La unitat de les institucions acadèmiques és necessària’

L’alcalde il·licità, Pablo Ruz, ha assenyalat sobre este assumpte que l’Ajuntament d’Elx “secunda i subscriu al 100% el comunicat del president de la Generalitat, Carlos Mazón per a la posada en marxa del campus provincial universitari promogut pel Consell”.

Segons Ruz, “tenint en compte que les facultats de la UMH relacionades amb la salut es troben en Sant Joan, que existix un espai compartit i que ajuntem sumem més, avalem i compartim la idea plantejada pel Consell”. I ha deixat clar que “n’hi ha prou d’enfrontament entorn del que ens ha d’unir. La unitat de les institucions acadèmiques és necessària i entorn al futur dels nostres joves no pot haver-hi batalles polítiques”.

Al mateix temps, ha apuntat que es tracta d’una “iniciativa positiva per a la província, per a Elx i per al futur de tots”.

Últimes notícies

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.

Un cuidador investiga per estafar un matrimoni destapa un laboratori de drogues a Elx

La investigació a un cuidador acusat d’estafar més de 50.000 euros a un matrimoni major estranger en una pedania d’Elx ha permés descobrir un laboratori clandestí de drogues sintètiques en un garatge. Tres hòmens han sigut detinguts i el complex ha quedat desmantellat abans d’entrar en funcionament.

Luís Castro marca el full de ruta del Levante: equip aguerrit i sense por

Luís Castro definix abans de l’inici de LaLiga un Levante aguerrit, amb identitat guanyadora, confiança en la cantera i orgull pel traspàs de Carlos Espí al Real Madrid.

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.