10.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

S’activa l’alerta taronja per pluges de cara al cap de setmana a la Comunitat

La Comunitat Valenciana activarà aquest cap de setmana l’avís taronja en el litoral degut a les fortes pluges i tempestes que s’esperen on poden arribar a caure fins a 40 litres per metre quadrat segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia. L’avís taronja s’estendrà en el litoral sud de València i nord d’Alacant mentre que el sud de la província d’Alacant i l’interior de València es mantindran en l’avís gro, on poden caure, per altra banda, fins a 20 litres per metre quadrat. En canvi, no s’esperen pluges al nord de Castelló ni l’interior de la província.

 

S’espera que este divendres hi haja predomini de cel nuvolós a la província de València amb núvols d’evolució diürna a l’interior. Els ruixats i les tempestes poden ser localment fortes especialment durant esta primera meitat del dia al litoral i per la vesprada a l’interior, seran més intensos en el litoral sud; en comarques com la Safor, la Vall d’Albaida, la Costera, la Ribera Alta i la Ribera Baixa. Esta situació s’allargarà dissabte i previsiblement diumenge, dies en els quals es mantindrà esta alerta taronja per a les comarques del litoral sud de València. Les temperatures sense massa canvis, encara que baixen lleugerament les mínimes a València i Gandia amb 26ºC de màxima i 20ºC de mínima; a Ontinyent 26ºC de màxima i 18ºC de mínima i a Requena una mica més suaus amb 24ºC de màxima i 15ºC de mínima.

La situació a la província d’Alacant serà semblant però més acusada, a mesura que vaja passant el cap de setmana. S’esperen forts ruixats i fortes tempestes amb possibilitat de granís sobretot a la zona litoral a la Marina Alta, la Marina Baixa i el Comtat, on es manté l’avís taronja mentre que en la resta de la província es mantindrà l’avís groc o moderat. Les pluges s’esperes en la primera meitat del dia, i de cara a la vesprada més en l’interior. La previsió per al cap de setmana no és massa diferent, ja que s’esperen ruixats que poden ser localment forts quasi durant tot el dia. Si més no, no sembla que vaja a afectar massa les temperatures, ja que les màximes es mantenen i a penes baixen una mica les mínimes. S’esperen 28ºC de màxima i 22ºC de mínima a Alacant, 28ºC de màxima a Dénia i 20ºC de mínima, i 25ºC de màxima a Alcoi i 17ºC de mínima.

La situació contrasta amb la província de Castelló on sols es manté l’alerta groga en el litoral sud, i on s’esperen cels amb núvols que aniran augmentant de cara a la vesprada i alguns ruixats i tempestes localment forts en les comarques del sud. Les temperatures sense canvi en les mínimes i les màximes amb un lleuger descens. S’esperen 23ºC de màxima i 12ºC de mínima a Morella, 27ºC de màxima i 19ºC de mínima a Castelló; i 288ºC de màxima i 20ºC de mínima a Vinaròs. Estes previsions continuen amb un mes d’agost calorós però passat per aigua a partir de la segona quinzena, que segons sembla ha sigut el més càlid des de 2012. Això sí, durant este mes de setembre s’espera una baixada de les temperatures.

 

Últimes notícies

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.

Avís groc per pluges, neu i onatge en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat l'avís groc per pluges en el nord d'Alacant i sud de València, per neu a l'interior nord de Castelló i per onatge a València i Castelló. Els avisos s'estenen des de les 10.00 fins a la mitjanit i, en la costa, de 19.00 a 9.00 del divendres.

El Vila-real buscarà repetir en la Lliga de Campions en 2026 després de cinc intents fallits

El club s'ha fixat com a meta encadenar dos participacions consecutives en 2026. Malgrat cinc presències en la seua història, cap va tindre continuïtat immediata.

Corberán complix un any al València: de la salvació heroica a la part baixa

Carlos Corberán complix un any en la banqueta del València després d'un rescat fulgurant i una segona volta de nivell, i tanca el curs en la zona baixa de la taula.

Neva a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb temperatures sota zero

El dia de Nadal ha portat neu generalitzada per damunt de 700 metres a l'interior nord de Castelló, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc.

Sorprés a San Isidro amb 6 quilos de marihuana quan anaven a detindre-li per una brutal pallissa a Cox

La Guàrdia Civil ha localitzat a San Isidro una maleta amb 6 quilos de cabdells de marihuana i 12.000 euros quan anava a detindre a un home per una agressió comesa a l'agost a Cox. El jutge ha decretat la llibertat amb càrrecs per al detingut i la seua parella.

Del Botànic al Ventorro: el nou breviari del llenguatge polític valencià

El vocabulari polític valencià s'ha omplit de llocs, sigles i noms que sintetitzen episodis recents. De la DANA a les Corts, el llenguatge reordena el debat.

Pérez Llorca coincidix amb el rei i demana diàleg davant la tensió que causa fastig

Pérez Llorca ha recolzat el missatge de Felip VI, advertint del fastig que provoca la tensió política i defenent el diàleg, el consens i l'enteniment.