22.1 C
València
Dijous, 17 abril, 2025

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia, es desvincula de responsabilitats en la gestió de la dana

VALÈNCIA

L’exconsellera de Justícia i Emergències, Salomé Pradas, ha declarat aquest divendres per la seva implicació en la gestió de la devastadora dana que va impactar València el passat 29 d’octubre. En una sessió davant de la jutgessa instructora, Pradas s’ha descarregat de responsabilitats afirmant que no tenia experiència ni coneixements en emergències, i que no dirigia les operacions durant l’incident.

Pradas, que ha comparegut en qualitat d’investigada al Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, ha començat la seva declaració a les 10.15 hores, reconeixent la seva emoció durant el procés. També ha recordat qui componia el Centre de Coordinació Operatiu Integrat (Cecopi) i ha subratllat que la coordinació d’aquesta emergència depenia de múltiples tècnics, tant autonòmics com del govern central.

Al ser preguntada sobre qui dirigia realment la resposta a l’emergència, Pradas ha indicat que el director del Comandament Avançat era José Miguel Basset, exinspector cap del Consorci Provincial de Bombers.

La compareixença de l’exconsellera ha estat marcada per una gran expectació mediàtica i una concentració de familiars de les víctimes que han rebut benvinguda a la Ciutat de la Justícia. A l’arribar, Pradas ha escoltat crits de “assassins” i “Mazón dimissió” per part dels manifestants, que han portat pancartes amb missatges implícits de demanda de justícia pels morts a causa de la riuada.

Aquestes reaccions han enmarcat el seu testimoni, en el qual Pradas ha tornat a recalcar que des del primer moment de la catàstrofe es va ocupar de les seves funcions institucionals, tot i les crítiques que han sorgit.

Pradas ha assegurat que sempre estarà disposada a col·laborar perquè es conegui la veritat sobre les circumstàncies que envoltaven la seva gestió de la crisi, reiterant que aquest divendres tindrà l’oportunitat de respondre a les preguntes de la jutgessa, fiscal i defenses.

Últimes notícies

El butlletí de Prevenció d’Incendis Forestals registra 4.620 mostres en el seu primer any

El butlletí mensual de Prevenció d'Incendis Forestals registra 4.620 mostres preses en el seu primer any, reflexionant sobre la humitat del combustible en un 2024 crític.

Vigilància Intensificada del Consorci de Bombers per a unes Pasqües Segures

El Consorci Provincial de Bombers de València ha activat un dispositiu especial de vigilància amb 300 efectius per minimitzar el risc d'incendis forestals durant les Pasqües. S'inclouen rutes de vigilància i consells de seguretat per als visitants.

Catarroja: El Govern Espanyol Inverteix Més de 210 milions d’Euros en la Recuperació Post-Dana

El compromís del Govern Espanyol amb Catarroja es tradueix en una inversió superior a 210 milions d'euros per a la seva reconstrucció després de la dana, amb accions significatives en infraestructures municipals i la recuperació de l'Albufera.

María Dueñas, Rafa Lahuerta i María José Llergo, protagonistes de l’III Festival Fronteres València

L'Ajuntament de València presenta la tercera edició del Festival Fronteres València, una celebració cultural que reuneix música, literatura i cinema del 28 al 31 de maig.

Incendi a Castelló: 20 veïns reallotjats després de l’afectació a 10 habitatges

Un incendi a un edifici de Castelló ha afectat 10 cases. L'Ajuntament i una fundació han reallotjat 20 veïns, amb danys materials però sense ferits greus.

Evacuació d’un edifici a Gandia per un incendi devastador

Un incendi a Gandia obliga a l'evacuació d'un edifici de quatre plantes. Els serveis d'emergència intervenen ràpidament per controlar la situació.

La Generalitat reforça amb 1.357 efectius el dispositiu contra incendis per Setmana Santa i Pasqua

El conseller d’Emergències subratlla que s’adoptaran les mesures preventives previstes en el nivell de risc màxim d’incendis forestals

Educació obre noves vies per a alumnat amb necessitats educatives en ESO

La Conselleria d'Educació proposa que alumnat amb necessitats educatives graduat en ESO puga optar a Programes de Qualificació Bàsica, ampliant les seues oportunitats laborals.