Sánchez anuncia l’extensió de la rebaixa de l’IVA dels aliments fins al juny

El diputat i secretari general del Partit Socialista Obrer Espanyol, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, demana hui la confiança dels diputats per ser investit president del Govern, al Ple d’investidura convocat per la presidenta del Congrés, Francina Armengol, per als dies 15 i 16 de novembre.

Durant el debat d’investidura, Sánchez ha anunciat una bateria de mesures socials que es duran a terme a Espanya durant els pròxims mesos.

Imatge Congrés dels Diputats

En concret, ha promés l’extensió de la rebaixa de l’IVA aplicat als aliments fins al juny de 2024.

També, Sánchez ha parlat de l’elevació del llindar de renda mitjana de 30.000 a 38.000 euros per augmentar la quantitat de famílies que es poden acollir a les mesures d’alleujament hipotecari en vigor.

Finalment, ha anunciat transport públic gratuït des de l’1 de gener per a joves i persones sense feina. Així com un pla de salut mental públic que garantisca el dret al tractament psicològic per a tots els espanyols.

Sánchez reclama un pacte d’Estat per a les persones LGTBI

D’altra banda, el candidat a la investidura s’ha compromés a desenvolupar un pacte d’Estat per a les persones LGTBI i ha criticat la derogació de la llei LGTBI i el desmantellament de la xarxa contra la LGTB-fòbia que ha emprés el PP a l’Assemblea de la Comunitat de Madrid.

“La retallada de drets i de llibertats implica una cosa molt més greu. Implica fer encara més vulnerable qui ja se sent vulnerable. Avui més que mai cal un pacte d’estat per a les persones LGTBI i el nou govern de coalició progressista es compromet a fer-ho”, ha afirmat Pedro Sánchez.

Finançament i deute

D’altra banda, Sánchez, ha confirmat que «si rep la confiança del Congrés per a formar executiu esta legislatura, l’Estat assumirà part del deute de les comunitats autònomes«. Esta mesura és una de les incloses en l’acord polític tancat amb Esquerra Republicana a canvi del seu suport en la votació i contempla la condonació de 15.000 milions d’euros a Catalunya.

El President en funcions ha tornat a dir que s’extrapolarà a totes les comunitats autònomes «amb independència del color polític i del fet que estiguen o no acollides al Fons de Liquiditat Autonòmica«.

«Açò ens permetrà finançar-nos a costos més reduïts, alleugerir la factura d’interessos pels pagaments del deute que tenen moltes comunitats autònomes i ajudarà perquè els ciutadans tinguen uns serveis públics de qualitat», ha assegurat, abans de reptar al PP perquè diga els territoris en què governa ho acceptaran.

INFORMACIÓ A AMPLIACIÓ

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.