Anuncios

Sánchez anuncia l’extensió de la rebaixa de l’IVA dels aliments fins al juny

El diputat i secretari general del Partit Socialista Obrer Espanyol, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, demana hui la confiança dels diputats per ser investit president del Govern, al Ple d’investidura convocat per la presidenta del Congrés, Francina Armengol, per als dies 15 i 16 de novembre.

Durant el debat d’investidura, Sánchez ha anunciat una bateria de mesures socials que es duran a terme a Espanya durant els pròxims mesos.

Anuncios
Imatge Congrés dels Diputats

En concret, ha promés l’extensió de la rebaixa de l’IVA aplicat als aliments fins al juny de 2024.

També, Sánchez ha parlat de l’elevació del llindar de renda mitjana de 30.000 a 38.000 euros per augmentar la quantitat de famílies que es poden acollir a les mesures d’alleujament hipotecari en vigor.

Finalment, ha anunciat transport públic gratuït des de l’1 de gener per a joves i persones sense feina. Així com un pla de salut mental públic que garantisca el dret al tractament psicològic per a tots els espanyols.

Sánchez reclama un pacte d’Estat per a les persones LGTBI

D’altra banda, el candidat a la investidura s’ha compromés a desenvolupar un pacte d’Estat per a les persones LGTBI i ha criticat la derogació de la llei LGTBI i el desmantellament de la xarxa contra la LGTB-fòbia que ha emprés el PP a l’Assemblea de la Comunitat de Madrid.

“La retallada de drets i de llibertats implica una cosa molt més greu. Implica fer encara més vulnerable qui ja se sent vulnerable. Avui més que mai cal un pacte d’estat per a les persones LGTBI i el nou govern de coalició progressista es compromet a fer-ho”, ha afirmat Pedro Sánchez.

Finançament i deute

D’altra banda, Sánchez, ha confirmat que “si rep la confiança del Congrés per a formar executiu esta legislatura, l’Estat assumirà part del deute de les comunitats autònomes“. Esta mesura és una de les incloses en l’acord polític tancat amb Esquerra Republicana a canvi del seu suport en la votació i contempla la condonació de 15.000 milions d’euros a Catalunya.

El President en funcions ha tornat a dir que s’extrapolarà a totes les comunitats autònomes “amb independència del color polític i del fet que estiguen o no acollides al Fons de Liquiditat Autonòmica“.

Açò ens permetrà finançar-nos a costos més reduïts, alleugerir la factura d’interessos pels pagaments del deute que tenen moltes comunitats autònomes i ajudarà perquè els ciutadans tinguen uns serveis públics de qualitat”, ha assegurat, abans de reptar al PP perquè diga els territoris en què governa ho acceptaran.

INFORMACIÓ A AMPLIACIÓ

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca acusa l’oposició de convertir les comissions d’investigació en armes polítiques

Pérez Llorca sosté que les comissions d'investigació s'han desvirtuat i només servixen com a arma política, i acusa l'oposició de bloquejar compareixences clau sobre la dana.

L’enquesta ESTUDES reflectix un descens del consum de drogues entre jóvens malgrat l’alarmisme social

L'última enquesta ESTUDES de 2025 mostra un descens generalitzat del consum de drogues entre estudiants de 14 a 18 anys, en contrast amb la percepció de creixent alarmisme social sobre les addiccions i la salut mental juvenil.

Un estudi de la Universitat de València rescata la memòria de quatre pilotaris exiliats

Un equip de la Universitat de València ha reconstruït la trajectòria de quatre pilotaris valencians que es van veure obligats a l'exili durant la Guerra Civil i el franquisme, ressaltant el seu paper esportiu i el seu compromís democràtic.

Els taxistes col·lapsen el centre de València contra l’auge dels VTC i el vacio normatiu

Centenars de taxistes es mobilitzen a València per a denunciar l'augment de VTC, els anomenats cotxes negres, i el vacio normatiu que, al seu juí, afavorix la seua expansió. El Consell defén que ultima un decret per a equilibrar els dos sectors i garantir el servici als usuaris.

Les escoles infantils valencianes es mobilitzen per menys alumnes per aula i salaris dignes

Les escoles infantils 0-3 de la Comunitat Valenciana es concentren enfront de Les Corts en una jornada de vaga per a exigir menys alumnes per aula, més recursos i salaris dignes.

Educació proposa als docents una pujada salarial de 1.050 euros anuals abans de la vaga

La Conselleria d'Educació planteja una pujada lineal de 1.050 euros bruts anuals per a tot el professorat no universitari, equivalent a uns 75 euros al mes, oferta que els sindicats consideren insuficient i poc ambiciosa.

Corberán firma el pitjor balanç golejador entre els 20 tècnics amb més partits del València en Primera

Carlos Corberán presenta la pitjor diferència de gols entre els vint entrenadors amb més partits dirigits al València en Primera, amb un balanç de -13 punts en 55 partits.

Buitrago fixa en un terç dels punts la salvació de l’Elx

El president de l'Elx, Joaquin Buitrago, considera que a l'equip li n'hi ha prou amb sumar un terç dels punts en joc en les quatre ultimes jornades per a assegurar la permanència en Primera Division.
Anuncios