Sánchez anuncia l’extensió de la rebaixa de l’IVA dels aliments fins al juny

El diputat i secretari general del Partit Socialista Obrer Espanyol, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, demana hui la confiança dels diputats per ser investit president del Govern, al Ple d’investidura convocat per la presidenta del Congrés, Francina Armengol, per als dies 15 i 16 de novembre.

Durant el debat d’investidura, Sánchez ha anunciat una bateria de mesures socials que es duran a terme a Espanya durant els pròxims mesos.

Imatge Congrés dels Diputats

En concret, ha promés l’extensió de la rebaixa de l’IVA aplicat als aliments fins al juny de 2024.

També, Sánchez ha parlat de l’elevació del llindar de renda mitjana de 30.000 a 38.000 euros per augmentar la quantitat de famílies que es poden acollir a les mesures d’alleujament hipotecari en vigor.

Finalment, ha anunciat transport públic gratuït des de l’1 de gener per a joves i persones sense feina. Així com un pla de salut mental públic que garantisca el dret al tractament psicològic per a tots els espanyols.

Sánchez reclama un pacte d’Estat per a les persones LGTBI

D’altra banda, el candidat a la investidura s’ha compromés a desenvolupar un pacte d’Estat per a les persones LGTBI i ha criticat la derogació de la llei LGTBI i el desmantellament de la xarxa contra la LGTB-fòbia que ha emprés el PP a l’Assemblea de la Comunitat de Madrid.

“La retallada de drets i de llibertats implica una cosa molt més greu. Implica fer encara més vulnerable qui ja se sent vulnerable. Avui més que mai cal un pacte d’estat per a les persones LGTBI i el nou govern de coalició progressista es compromet a fer-ho”, ha afirmat Pedro Sánchez.

Finançament i deute

D’altra banda, Sánchez, ha confirmat que «si rep la confiança del Congrés per a formar executiu esta legislatura, l’Estat assumirà part del deute de les comunitats autònomes«. Esta mesura és una de les incloses en l’acord polític tancat amb Esquerra Republicana a canvi del seu suport en la votació i contempla la condonació de 15.000 milions d’euros a Catalunya.

El President en funcions ha tornat a dir que s’extrapolarà a totes les comunitats autònomes «amb independència del color polític i del fet que estiguen o no acollides al Fons de Liquiditat Autonòmica«.

«Açò ens permetrà finançar-nos a costos més reduïts, alleugerir la factura d’interessos pels pagaments del deute que tenen moltes comunitats autònomes i ajudarà perquè els ciutadans tinguen uns serveis públics de qualitat», ha assegurat, abans de reptar al PP perquè diga els territoris en què governa ho acceptaran.

INFORMACIÓ A AMPLIACIÓ

Últimes notícies

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.