Sánchez anuncia l’extensió de la rebaixa de l’IVA dels aliments fins al juny

El diputat i secretari general del Partit Socialista Obrer Espanyol, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, demana hui la confiança dels diputats per ser investit president del Govern, al Ple d’investidura convocat per la presidenta del Congrés, Francina Armengol, per als dies 15 i 16 de novembre.

Durant el debat d’investidura, Sánchez ha anunciat una bateria de mesures socials que es duran a terme a Espanya durant els pròxims mesos.

Imatge Congrés dels Diputats

En concret, ha promés l’extensió de la rebaixa de l’IVA aplicat als aliments fins al juny de 2024.

També, Sánchez ha parlat de l’elevació del llindar de renda mitjana de 30.000 a 38.000 euros per augmentar la quantitat de famílies que es poden acollir a les mesures d’alleujament hipotecari en vigor.

Finalment, ha anunciat transport públic gratuït des de l’1 de gener per a joves i persones sense feina. Així com un pla de salut mental públic que garantisca el dret al tractament psicològic per a tots els espanyols.

Sánchez reclama un pacte d’Estat per a les persones LGTBI

D’altra banda, el candidat a la investidura s’ha compromés a desenvolupar un pacte d’Estat per a les persones LGTBI i ha criticat la derogació de la llei LGTBI i el desmantellament de la xarxa contra la LGTB-fòbia que ha emprés el PP a l’Assemblea de la Comunitat de Madrid.

“La retallada de drets i de llibertats implica una cosa molt més greu. Implica fer encara més vulnerable qui ja se sent vulnerable. Avui més que mai cal un pacte d’estat per a les persones LGTBI i el nou govern de coalició progressista es compromet a fer-ho”, ha afirmat Pedro Sánchez.

Finançament i deute

D’altra banda, Sánchez, ha confirmat que «si rep la confiança del Congrés per a formar executiu esta legislatura, l’Estat assumirà part del deute de les comunitats autònomes«. Esta mesura és una de les incloses en l’acord polític tancat amb Esquerra Republicana a canvi del seu suport en la votació i contempla la condonació de 15.000 milions d’euros a Catalunya.

El President en funcions ha tornat a dir que s’extrapolarà a totes les comunitats autònomes «amb independència del color polític i del fet que estiguen o no acollides al Fons de Liquiditat Autonòmica«.

«Açò ens permetrà finançar-nos a costos més reduïts, alleugerir la factura d’interessos pels pagaments del deute que tenen moltes comunitats autònomes i ajudarà perquè els ciutadans tinguen uns serveis públics de qualitat», ha assegurat, abans de reptar al PP perquè diga els territoris en què governa ho acceptaran.

INFORMACIÓ A AMPLIACIÓ

Últimes notícies

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.