Sánchez anuncia l’extensió de la rebaixa de l’IVA dels aliments fins al juny

El diputat i secretari general del Partit Socialista Obrer Espanyol, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, demana hui la confiança dels diputats per ser investit president del Govern, al Ple d’investidura convocat per la presidenta del Congrés, Francina Armengol, per als dies 15 i 16 de novembre.

Durant el debat d’investidura, Sánchez ha anunciat una bateria de mesures socials que es duran a terme a Espanya durant els pròxims mesos.

Imatge Congrés dels Diputats

En concret, ha promés l’extensió de la rebaixa de l’IVA aplicat als aliments fins al juny de 2024.

També, Sánchez ha parlat de l’elevació del llindar de renda mitjana de 30.000 a 38.000 euros per augmentar la quantitat de famílies que es poden acollir a les mesures d’alleujament hipotecari en vigor.

Finalment, ha anunciat transport públic gratuït des de l’1 de gener per a joves i persones sense feina. Així com un pla de salut mental públic que garantisca el dret al tractament psicològic per a tots els espanyols.

Sánchez reclama un pacte d’Estat per a les persones LGTBI

D’altra banda, el candidat a la investidura s’ha compromés a desenvolupar un pacte d’Estat per a les persones LGTBI i ha criticat la derogació de la llei LGTBI i el desmantellament de la xarxa contra la LGTB-fòbia que ha emprés el PP a l’Assemblea de la Comunitat de Madrid.

“La retallada de drets i de llibertats implica una cosa molt més greu. Implica fer encara més vulnerable qui ja se sent vulnerable. Avui més que mai cal un pacte d’estat per a les persones LGTBI i el nou govern de coalició progressista es compromet a fer-ho”, ha afirmat Pedro Sánchez.

Finançament i deute

D’altra banda, Sánchez, ha confirmat que “si rep la confiança del Congrés per a formar executiu esta legislatura, l’Estat assumirà part del deute de les comunitats autònomes“. Esta mesura és una de les incloses en l’acord polític tancat amb Esquerra Republicana a canvi del seu suport en la votació i contempla la condonació de 15.000 milions d’euros a Catalunya.

El President en funcions ha tornat a dir que s’extrapolarà a totes les comunitats autònomes “amb independència del color polític i del fet que estiguen o no acollides al Fons de Liquiditat Autonòmica“.

Açò ens permetrà finançar-nos a costos més reduïts, alleugerir la factura d’interessos pels pagaments del deute que tenen moltes comunitats autònomes i ajudarà perquè els ciutadans tinguen uns serveis públics de qualitat”, ha assegurat, abans de reptar al PP perquè diga els territoris en què governa ho acceptaran.

INFORMACIÓ A AMPLIACIÓ

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.