Sancionen a una dona per saltar-se la quarantena després de fer-se la PCR en Albal

 

Una dona ha sigut sancionada en el municipi d’Albal, en la comarca de l’Horta (València), per no guardar la preceptiva quarantena i continuar anant a treballar mentres esperava el resultat de la prova PCR, que va resultar finalment positiva.

 

D’eixa manera ho ha donat a conéixer l’alcalde, Ramón Marí, que ha gravat un vídeo per a traslladar la seua preocupació davant dels brots que han aparegut en la població en els últims dies i demanar als veïns responsabilitat perquè «el virus no se n’ha anat».

 

«Vull explicar-vos un fet greu que s’ha donat en el nostre poble -relata-. La setmana passada una veïna va acudir al centre de salut amb símptomes de coronavirus, li van fer la prova PCR i se’n va anar a sa casa. Fins a l’obtenció dels resultats, els sanitaris li van advertir que havia de guardar quarantena, cosa que va assumir signant el document de Sanitat».

 

La multa està entre els 3.000 i els 600.000 euros

No obstant això, continua el primer edil, la dona «va fer cas omís i ha estat acudint a treballar normalment i el dia 21 el centre sanitari va intentar comunicar-li el resultat positiu però no estava en casa». Davant d’este fet, la Policia Local va ser advertida i va anar a sa casa, a on estava amb la seua filla, però no amb el seu home , que havia eixit a comprar.

 

«La nostra resposta ha sigut contundent i hem sancionat a la dona, a demés d’advertir a les persones que han pogut estar en contacte amb esta família. Esta actitud irresponsable que atempta contra la salut pública, contra la salut de tots, comporta una multa exemplaritzant que oscil·larà entre els 3.000 i els 600.000 euros», ha recalcat.

 

Segons ha incidit Ramón Marí, en Albal estan sent «molt durs amb les persones que incomplixen les normes sanitàries». La Policia Local està vetlant per l’ús de la mascareta, s’ha tornat a prohibir l’entrada de familiars a la residència municipal de majors «amb tota la pena del món», s’ha continuat amb la desinfecció del municipi amb maquinària pròpia i personal municipal i es dotarà a tots els col·legis de gel i termòmetres.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.