17.8 C
València
Dimecres, 14 maig, 2025

Sanitat en alerta després de detectar huit possibles casos de la pigota del mico


El Ministeri de Sanitat ha alertat a les comunitats autònomes que s’han detectat a Madrid huit casos sospitosos de pacients amb la pigota del mico.

La pigota del mico és una malaltia poc comuna de la família de la pigota, segons confirmen fonts del ministeri. La malaltia és una zoonosi selvàtica amb infeccions humanes incidentals que generalment ocorren en zones d’Àfrica central i occidental.

- Advertisement -Telegram València Diari

Es contagia a través de ferides de la pell, les vies respiratòries, i fluids pels ulls, el nas i la boca. També per estar en contacte amb animals infectats o objectes contaminats o per inhalació de gotes que contenen el virus i que són transportades per l’aire.

La pigota del mico presenta alguns símptomes com a febre, esgarrifances, mal de cap, musculars i d’esquena, fatiga i també ganglis limfàtics inflamats.

El Ministeri de Sanitat estudia huit possibles casos, que s’estan analitzant en el Centre Nacional de Microbiologia. L’alerta es produeix després que Portugal confirmara tres casos i el Regne Unit un brot amb set infectats.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va confirmar ahir que el primer cas confirmat a Anglaterra és el d’una persona que va viatjar del Regne Unit a Nigèria.

Últimes notícies

Paiporta habilita més de mil places d’aparcament públic per millorar l’estacionament després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta habilita més de mil places d'aparcament provisional com a resposta a les dificultats d'estacionament provocades per la dana del mes d'octubre. Les mesures inclouen la reordenació del trànsit i l'ús de solars per fer més accessibles els espais públics als veïns i veïnes.

Problemes de trànsit a Morella degut a una intensa pedregada

Una forta pedregada afecta les carreteres CV-12 i N-232 a Morella, amb la mobilització de bombers per a la neteja de la calçada i registres de pluja significatius a la comarca dels Ports.

Trump aixeca les sancions a Síria: una nova oportunitat per al país

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha anunciat la fi de les sancions a Síria en una nova estratègia per oferir al país una oportunitat per a prosperar després de la caiguda del règim de Bashar al-Assad. Els detalls del diàleg amb Iran també han estat abordats.

El Govern defensa que corresponia a Mazón demanar ajuda europea després de la dana.

El Govern explica que la Generalitat Valenciana, presidida per Carlos Mazón, era responsable de sol·licitar ajuda europea després de la dana del 29 d'octubre, cosa que no es va fer fins a l'8 de novembre. Així, l'executiu valencià va declinar l'assistència de quatre països i només va acceptar ajuda de Portugal i França.

Trump signa acords històrics de defensa a Aràbia Saudita per valor de 127.000 milions d’euros

Els Estats Units i Aràbia Saudita tanquen un acord de defensa i inversió històric, que inclou contractes per 127.000 milions d'euros, amb un enfocament en la cooperació en seguretat i tecnologia.

El Parlament Europeu es converteix en la casa de les víctimes de la dana a l’escoltar-les sis mesos després de la tragèdia

Els eurodiputats reben a Brussel·les a representants de víctimes de la riuada de la dana, destacant la falta de suport per part del president de la Generalitat, Carlos Mazón. Les associacions demanen justícia i reparació per a les 228 víctimes mortals.

Sumar expressa suport a Oltra confiants en el final de la seva persecució judicial

La portaveu de Sumar, Verónica Martínez Barber, manifesta el seu suport a Mónica Oltra, davant la decisió de mantenir el seu processament judicial per presumptes abusos encoberts.

Muñoz critica la ineficàcia de Mazón mentre Von der Leyen atén a les víctimes de la dana

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, lamenta que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, atengui a les víctimes de la dana abans que el president Mazón, subratllant la ineficàcia del govern valencià.