19.7 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

Sanitat detecta altres set positius de coronavirus en l’empresa de Rafelbunyol

 

Actualització 08/06/2020, a les 11.58 hores. La Conselleria de Sanitat ha detectat altres 7 casos positius de coronavirus relacionats amb el brot epidèmic en l’empresa de Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València). Amb estos, en total hi ha 14 positius.

 

A estos casos nous, se’ls estan fent proves serològiques per a determinar si es tracta d’infeccions actives o passades i, per tant, saber si formen part del brot detectat o no.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Com a mesura de precaució i encara que cap cas ha presentat símptomes recentment, se’ls ha recomanat aïllament total fins a conéixer els resultats de les noves proves, que eixirà en les pròximes 24-48 hores.

 

Sanitat confirma el brot epidèmic en l’empresa càrnia de Rafelbunyol, amb set positius

Salut Pública començà una investigació de tres membres d’un mateix nucli familiar, que presentaven infecció activa per coronavirus. Esta investigació va portar a estudiar possibles contactes en l’empresa a on treballen. En concret, s’han fet proves PCR a 349 treballadors d’eixa empresa, situada en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València).

 

Després de l’estudi i comprovacions exhaustives de cada mostra, Salut Pública ha pogut comprovar que 345 han donat resultat negatiu i, este mateix dimecres, s’ha conegut que existixen quatre casos amb infecció activa, pel que es confirma l’existència d’un brot epidèmic amb un total de set casos, inclosos els tres membres de la unitat familiar, pels que es va iniciar l’estudi i seguiment.

 

Salut Pública continuarà fent investigacions en alguns d’estos casos per a confirmar la seua capacitat de transmissió. També està previst fer PCR a uns 100 treballadors més. Les primeres estimacions epidemiològiques apunten cap a un baix índex de transmissió, però es considera oportú continuar fent PCR per a poder descartar més casos en tota l’àrea de treball.  

 

Indicacions per als treballadors

Tant a l’empresa com al seu servici de prevenció de riscos laborals se’ls han reiterat les següents indicacions al costat de l’estratègia de prevenció del Ministeri:

 

Davant un cas sospitós nou, se li farà una PCR en les primeres 24 hores. Es considera cas sospitós a qualsevol persona amb un quadre clínic d’infecció respiratòria aguda d’aparició sobtada de qualsevol gravetat que cursa, entre altres, amb febre, tos o sensació de falta d’aire. Altres símptomes com l’odinofàgia, anòsmia, agèusia, dolors musculars, diarrees, dolor toràcic o cefalees, entre altres, poden ser considerats també símptomes de sospita d’infecció per SARS-CoV-2.

 

Tots els casos sospitosos es mantindran en aïllament a l’espera del resultat de la PCR i s’iniciarà la busca dels seus contactes estrets.

 

Per a la reincorporació al seu lloc de treball serà necessari fer-li una PCR, a demés de la resolució de símptomes com a mínim 3 dies abans i amb un mínim de 10 dies des de l’inici dels símptomes. 

 

És important que, quan un treballador tinga simptomatologia, no acudisca a treballar i ho pose en coneixement del seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció.

 

Les persones en aïllament per contacte estret hauran de complir el període d’aïllament estipulat pel protocol del Ministeri de Sanitat i no podran acudir al treball fins que este aïllament siga alçat pel seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció. 

 

En cap cas, les persones a l’espera del resultat de les proves haurien d’anar a treballar.

Últimes notícies

L’Associació de Damnificats Horta Sud demana un pacte d’Estat davant catàstrofes com la DANA

L'Associació de Damnificats Horta Sud ha reclamat en la comissió d'investigació del Congrés un pacte d'Estat i la reparació urgent dels barrancs. Ha denunciat falta de coordinació i ha qüestionat la gestió d'Emergències de la Generalitat Valenciana.

Catalá insistix: seguirà com a alcaldessa tots els anys que els valencians vulguen

Catalá ha insistit que seguirà al capdavant de l'Ajuntament de València i s'ha mostrat molt contenta pel suport del PP, en ple debat per la successió de Mazón. També ha defés mantindre el pacte PP-Vox i ha criticat el ple de reprovació de Compromís.

L’Elx prepara la visita de la Reial Societat amb l’única baixa de Bigas

L'Elx ultima el dol del divendres davant la Reial Societat amb Pedro Bigas pràcticament descartat per molèsties musculars. Sarabia remena alternatives en el centre de la defensa.

Illa i el PPC s’han creuat retrets en el Parlament per les ‘poltrones’ de JxCat i Mazón

En la sessió de control, Salvador Illa i Alejandro Fernández s'han retret mantindre 'poltrones' vinculades a JxCat i a l'entorn de Carlos Mazón. Illa ha replicat que el PPC no era el millor per a parlar de càrrecs i ha reptat a donar suport a l'oficialitat del català a Europa.

Eurodiputats secunden destinar 946,1 milions per a pal·liar la dana a Espanya

La Comissió de Pressupostos del Parlament Europeu ha recolzat mobilitzar 946,1 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a Espanya després de la dana d'octubre de 2024. El ple haurà de validar l'ajuda.

Tellado demana evitar eleccions en la Comunitat Valenciana i confia en un acord amb Vox

El secretari general del PP ha reclamat respecte al relleu en la Generalitat i ha defés evitar eleccions per a no frenar la reconstrucció després de la dana. Confia a reeditar el pacte amb Vox en la Comunitat Valenciana.

El València ja construïx els 50 pilars d’acer que subjectaran la coberta del Nou Mestalla

El club ja alça 50 pilars d'acer S355 per a suportar les 4.800 tones de la futura coberta del Nou Mestalla. Les obres preveuen finalitzar a l'estiu de 2027.

La convocatòria de Kervin Arriaga amb Hondures complica la seua presència a Mestalla

Kervin Arriaga ha sigut convocat per Hondures per als classificatoris del Mundial 2026 i arribaria molt just al derbi davant el València del 21 de novembre. El Llevant va demanar a LaLiga canviar la data sense èxit i el viatge des de Centreamèrica condicionaria la seua disponibilitat.