Sanitat rebutja avançar el toc de queda a pesar de la petició quasi unànime de les comunitats

 

El Ministeri de Sanitat ha rebutjat de nou avançar el toc de queda a les 20.00 hores a pesar que la majoria de comunitats així ho han sol·licitat per a posar límit a la pandèmia i just en el dia en què Espanya bat un nou rècord de contagis durant la reunió del Consell Interterritorial de Salut d’este dimecres.

 

Cantàbria, Castella i Lleó, Andalusia, Balears, Canàries, Madrid, Galícia, País Basc, Castella-la Manxa, Comunitat Valenciana, Catalunya, Múrcia i la ciutat autònoma de Melilla, havien sol·licitat que els governs regionals pogueren avançar el toc de queda i controlar l’avanç del virus

 

«Ja s’han pres mesures molt dràstiques en la majoria de les comunitats quant a restricció de mobilitat, de tancament de sectors, de reunions. Si s’adopten mesures hui, no vorem els resultats demà. Per això, no es tracta de posar cada volta més mesures si no de vore com funcionen. Ja ho hem fet anteriorment i conseguirem doblegar la corba de la tercera ona», ha explicat el ministre de Sanitat, Salvador Illa. 

 

Valoraran avançar el toc de queda

El ministre de Sanitat, Salvador Illa ha esgrimit durant la reunió que amb l’actual estat d’alarma les comunitats encara tenen marge d’augmentar les restriccions.

 

No obstant això, Illa ha reconegut que en la reunió algunes comunitats han demanat que revisen les ferramentes de les que ja disposen per a lluitar contra la pandèmia, com avançar el toc de queda. En este sentit, el ministre ha reconegut que valoraran estes propostes. «Ho estudiarem, no hem pres cap decisió» ha assenyalat. 

 

Finalment, Salvador Illa ha tornat a repetir que «queden dies durs» però si els ciutadans complixen les mesures que ja estan instaurades, es tornarà a doblegar de nou la corba

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.