Sanitat rebutja avançar el toc de queda a pesar de la petició quasi unànime de les comunitats

 

El Ministeri de Sanitat ha rebutjat de nou avançar el toc de queda a les 20.00 hores a pesar que la majoria de comunitats així ho han sol·licitat per a posar límit a la pandèmia i just en el dia en què Espanya bat un nou rècord de contagis durant la reunió del Consell Interterritorial de Salut d’este dimecres.

 

Cantàbria, Castella i Lleó, Andalusia, Balears, Canàries, Madrid, Galícia, País Basc, Castella-la Manxa, Comunitat Valenciana, Catalunya, Múrcia i la ciutat autònoma de Melilla, havien sol·licitat que els governs regionals pogueren avançar el toc de queda i controlar l’avanç del virus. 

 

«Ja s’han pres mesures molt dràstiques en la majoria de les comunitats quant a restricció de mobilitat, de tancament de sectors, de reunions. Si s’adopten mesures hui, no vorem els resultats demà. Per això, no es tracta de posar cada volta més mesures si no de vore com funcionen. Ja ho hem fet anteriorment i conseguirem doblegar la corba de la tercera ona», ha explicat el ministre de Sanitat, Salvador Illa. 

 

Valoraran avançar el toc de queda

El ministre de Sanitat, Salvador Illa ha esgrimit durant la reunió que amb l’actual estat d’alarma les comunitats encara tenen marge d’augmentar les restriccions.

 

No obstant això, Illa ha reconegut que en la reunió algunes comunitats han demanat que revisen les ferramentes de les que ja disposen per a lluitar contra la pandèmia, com avançar el toc de queda. En este sentit, el ministre ha reconegut que valoraran estes propostes. «Ho estudiarem, no hem pres cap decisió» ha assenyalat. 

 

Finalment, Salvador Illa ha tornat a repetir que «queden dies durs» però si els ciutadans complixen les mesures que ja estan instaurades, es tornarà a doblegar de nou la corba. 

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.