Sanitat rebutja avançar el toc de queda a pesar de la petició quasi unànime de les comunitats

 

El Ministeri de Sanitat ha rebutjat de nou avançar el toc de queda a les 20.00 hores a pesar que la majoria de comunitats així ho han sol·licitat per a posar límit a la pandèmia i just en el dia en què Espanya bat un nou rècord de contagis durant la reunió del Consell Interterritorial de Salut d’este dimecres.

 

Cantàbria, Castella i Lleó, Andalusia, Balears, Canàries, Madrid, Galícia, País Basc, Castella-la Manxa, Comunitat Valenciana, Catalunya, Múrcia i la ciutat autònoma de Melilla, havien sol·licitat que els governs regionals pogueren avançar el toc de queda i controlar l’avanç del virus

 

«Ja s’han pres mesures molt dràstiques en la majoria de les comunitats quant a restricció de mobilitat, de tancament de sectors, de reunions. Si s’adopten mesures hui, no vorem els resultats demà. Per això, no es tracta de posar cada volta més mesures si no de vore com funcionen. Ja ho hem fet anteriorment i conseguirem doblegar la corba de la tercera ona», ha explicat el ministre de Sanitat, Salvador Illa. 

 

Valoraran avançar el toc de queda

El ministre de Sanitat, Salvador Illa ha esgrimit durant la reunió que amb l’actual estat d’alarma les comunitats encara tenen marge d’augmentar les restriccions.

 

No obstant això, Illa ha reconegut que en la reunió algunes comunitats han demanat que revisen les ferramentes de les que ja disposen per a lluitar contra la pandèmia, com avançar el toc de queda. En este sentit, el ministre ha reconegut que valoraran estes propostes. «Ho estudiarem, no hem pres cap decisió» ha assenyalat. 

 

Finalment, Salvador Illa ha tornat a repetir que «queden dies durs» però si els ciutadans complixen les mesures que ja estan instaurades, es tornarà a doblegar de nou la corba

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.