14.5 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Sanitat rebutja avançar el toc de queda a pesar de la petició quasi unànime de les comunitats

 

El Ministeri de Sanitat ha rebutjat de nou avançar el toc de queda a les 20.00 hores a pesar que la majoria de comunitats així ho han sol·licitat per a posar límit a la pandèmia i just en el dia en què Espanya bat un nou rècord de contagis durant la reunió del Consell Interterritorial de Salut d’este dimecres.

 

Cantàbria, Castella i Lleó, Andalusia, Balears, Canàries, Madrid, Galícia, País Basc, Castella-la Manxa, Comunitat Valenciana, Catalunya, Múrcia i la ciutat autònoma de Melilla, havien sol·licitat que els governs regionals pogueren avançar el toc de queda i controlar l’avanç del virus

 

«Ja s’han pres mesures molt dràstiques en la majoria de les comunitats quant a restricció de mobilitat, de tancament de sectors, de reunions. Si s’adopten mesures hui, no vorem els resultats demà. Per això, no es tracta de posar cada volta més mesures si no de vore com funcionen. Ja ho hem fet anteriorment i conseguirem doblegar la corba de la tercera ona», ha explicat el ministre de Sanitat, Salvador Illa. 

 

Valoraran avançar el toc de queda

El ministre de Sanitat, Salvador Illa ha esgrimit durant la reunió que amb l’actual estat d’alarma les comunitats encara tenen marge d’augmentar les restriccions.

 

No obstant això, Illa ha reconegut que en la reunió algunes comunitats han demanat que revisen les ferramentes de les que ja disposen per a lluitar contra la pandèmia, com avançar el toc de queda. En este sentit, el ministre ha reconegut que valoraran estes propostes. «Ho estudiarem, no hem pres cap decisió» ha assenyalat. 

 

Finalment, Salvador Illa ha tornat a repetir que «queden dies durs» però si els ciutadans complixen les mesures que ja estan instaurades, es tornarà a doblegar de nou la corba

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.