31.3 C
València
Dimarts, 26 agost, 2025

Sanitat reprogramarà el pla de vacunació degut als retards d’AstraZeneca

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Comunitat Valenciana reprogramarà el pla de vacunació a partir d’abril després dels retards en l’enviament de dosis d’AstraZeneca, encara que la farmacèutica s’ha compromés este divendres a enviar com a mínim 200.000 vials al mes fins a juny.

 

D’esta forma ho ha anunciat el ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, després de reunir-se per videoconferència amb el president d’AstraZeneca España, Rick Rafael Suárez, amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló. La setmana que ve havien d’arribar 96.000 dosi d’esta marca, però finalment només arribaran 12.000 al territori.

 

Este retard afecta al pla i obligarà a reprogramar-lo, i a l’objectiu d’iniciar en abril la vacunació massiva. En tot cas, Puig ha remarcat que Pfizer pot augmentar l’enviament de vacunes i es podrien substituir estes per les previstes d’AstraZeneca. La diferència és que la segona dosi de Pfizer és a les tres setmanes i les de l’altra quasi als tres mesos.

 

L’objectiu de la Generalitat és estabilitzar el calendari de vacunació gràcies a estes 200.000 dosis, que continua sent poc però permet tindre una base. «No és un problema de capacitat ni del sistema de vacunació de la Comunitat, que està funcionant de manera extraordinària, sinó de subministrament», ha traslladat als periodistes abans d’un acte d’UGT.

 

En la reunió, Puig ha transmés a AstraZeneca la preocupació per la falta de vacunes i la companyia ha explicat que els retards es deuen a processos de producció propis, a demés de garantir este mínim de 200.000 dosi al mes fins a juny que «pot ser més però ells volen tindre un criteri més conservador».

 

«Vorem si es complix, esperem que d’esta forma siga i ens permeta avançar en la vacunació massiva», ha confiat, a demés de recordar que estos errors els acaben patint els ciutadans i que cada persona que es punxa suposa véncer a la pandèmia.

 

Vacunats la mitat dels majors de 80

Actualment ja estan vacunats la mitat dels majors valencians de 80 anys, pel que la intenció és acabar primer esta franja d’edat perquè són els més vulnerables i això permet parar la mortalitat, el més important.

 

Durant les pròximes setmanes es preveu un alentiment de la vacunació, encara que l’1 d’abril es puga iniciar una certa normalitat amb l’arribada d’un milió de dosis a Espanya. Puig ha recordat que és molt menys del que estava garantit i ha demanat estabilitat i una relació permanent i directa amb la farmacèutica per a evitar trencar tota la programació.

 

Amb tot, AstraZeneca està fent al seu juí «una labor positiva» perquè el virus és global i les vacunes han d’arribar a tots els països, «també al Tercer Món, per descomptat». Ha assegurat que confia en la seua paraula i ha destacat que ells mateixos han fet autocrítica respecte al que havien planificat.

 

Reunió amb Janssen

En general, el president valencià ha reiterat que és un èxit que ja hi haja quatre vacunes en el mercat i que totes les disponibles han d’arribar a Espanya, també la russa Sputnik a l’espera de l’autorització d’Europa. La setmana que ve preveu mantindre una reunió amb representants de Janssen per a vore de quina manera avançar en la Comunitat amb esta vacuna.

 

I ha confiat que la Comunitat tornarà a estar al capdavant de la vacunació al final de setmana, atés que hi ha canvis permanents i les dos dosis obliguen a reservar moltes vacunes per a garantir la segona dins del termini. «Cada vacuna que tenim la posem», ha insistit destacant l’esforç i la prudència dels equips de vacunació.

 

Durant Setmana Santa es continuarà punxant tots els dies en funció del subministrament, sense fer cap sobresforç de plantilla si no hi ha suficients dosis. Ximo Puig ha assegurat que el sistema està en màxima alerta per a punxar com més de pressa millor.

Últimes notícies

La Diputació d’Alacant millora el camí entre La Vall d’Ebo i L’Atzúbia per a previndre incendis

La Diputació d'Alacant condiciona 8,16 km entre La Vall d'Ebo i L'Atzúbia amb 740.000 euros per a facilitar evacuacions i extinció, i reforçar la seguretat viària.

Lleu terratrémol de magnitud 2,2 a Hondón de los Frailes, sentit en L’Horta i Abanilla

Un tremolor amb epicentre a Hondón de los Frailes va registrar una magnitud 2,2 i es va produir a les 23.31 del dilluns. Va ser sentit de manera lleu en L'Horta i Abanilla.

El Consell demanarà suspendre qualsevol norma del Govern sobre el repartiment de menors

El Consell anuncia que sol·licitarà la suspensió cautelar de qualsevol norma estatal sobre el repartiment de menors migrants no acompanyats per falta d'informació i per la saturació del sistema valencià.

Detingut el gerent d’un local d’oci a Santa Pola per la mort d’un client després d’un empujon

El responsable del local va ser arrestat després d'espentar a un client durant una discusion a les portes de l'establiment. Queda en llibertat amb càrrecs a l'espera de l'autòpsia.

El Govern aprova l’últim decret per a derivar menors migrants a les comunitats

El Consell de Ministres fixa una capacitat ordinària de 32 places per cada 100.000 habitants i activa el mecanisme de derivació. Diverses autonomies ho rebutgen i ho porten als tribunals.

Alacant implantarà un sistema intel·ligent al castell de Santa Bàrbara per a ordenar el flux de visitants

Alacant adjudica un sistema intel·ligent per a analitzar aforaments i usos al castell de Santa Bàrbara i ordenar el flux de visitants. En 2024 va sumar més de 950.000 visites, un 17% més.

La Policia deté a Dénia a un fugitiu polonés buscat per homicidi i narcotràfic

La Policia Nacional arresta a Dénia a un 'high value target' d'Europol reclamat per homicidi, narcotràfic i pertinença a organització criminal. L'operació es connecta amb la captura prèvia d'un altre líder en Benahavís.

Pedro Martinez alerta d’una pretemporada atipica que deixa al València Basket en quadre

Pedro Martinez reconeix que la pretemporada estara marcada per l'absència de molts internacionals i un grup curt. Cinc del primer equip i la pedrera sostenen els primers entrenaments.