17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Sanitat reprogramarà el pla de vacunació degut als retards d’AstraZeneca

 

La Comunitat Valenciana reprogramarà el pla de vacunació a partir d’abril després dels retards en l’enviament de dosis d’AstraZeneca, encara que la farmacèutica s’ha compromés este divendres a enviar com a mínim 200.000 vials al mes fins a juny.

 

D’esta forma ho ha anunciat el ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, després de reunir-se per videoconferència amb el president d’AstraZeneca España, Rick Rafael Suárez, amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló. La setmana que ve havien d’arribar 96.000 dosi d’esta marca, però finalment només arribaran 12.000 al territori.

 

Este retard afecta al pla i obligarà a reprogramar-lo, i a l’objectiu d’iniciar en abril la vacunació massiva. En tot cas, Puig ha remarcat que Pfizer pot augmentar l’enviament de vacunes i es podrien substituir estes per les previstes d’AstraZeneca. La diferència és que la segona dosi de Pfizer és a les tres setmanes i les de l’altra quasi als tres mesos.

 

L’objectiu de la Generalitat és estabilitzar el calendari de vacunació gràcies a estes 200.000 dosis, que continua sent poc però permet tindre una base. «No és un problema de capacitat ni del sistema de vacunació de la Comunitat, que està funcionant de manera extraordinària, sinó de subministrament», ha traslladat als periodistes abans d’un acte d’UGT.

 

En la reunió, Puig ha transmés a AstraZeneca la preocupació per la falta de vacunes i la companyia ha explicat que els retards es deuen a processos de producció propis, a demés de garantir este mínim de 200.000 dosi al mes fins a juny que «pot ser més però ells volen tindre un criteri més conservador».

 

«Vorem si es complix, esperem que d’esta forma siga i ens permeta avançar en la vacunació massiva», ha confiat, a demés de recordar que estos errors els acaben patint els ciutadans i que cada persona que es punxa suposa véncer a la pandèmia.

 

Vacunats la mitat dels majors de 80

Actualment ja estan vacunats la mitat dels majors valencians de 80 anys, pel que la intenció és acabar primer esta franja d’edat perquè són els més vulnerables i això permet parar la mortalitat, el més important.

 

Durant les pròximes setmanes es preveu un alentiment de la vacunació, encara que l’1 d’abril es puga iniciar una certa normalitat amb l’arribada d’un milió de dosis a Espanya. Puig ha recordat que és molt menys del que estava garantit i ha demanat estabilitat i una relació permanent i directa amb la farmacèutica per a evitar trencar tota la programació.

 

Amb tot, AstraZeneca està fent al seu juí «una labor positiva» perquè el virus és global i les vacunes han d’arribar a tots els països, «també al Tercer Món, per descomptat». Ha assegurat que confia en la seua paraula i ha destacat que ells mateixos han fet autocrítica respecte al que havien planificat.

 

Reunió amb Janssen

En general, el president valencià ha reiterat que és un èxit que ja hi haja quatre vacunes en el mercat i que totes les disponibles han d’arribar a Espanya, també la russa Sputnik a l’espera de l’autorització d’Europa. La setmana que ve preveu mantindre una reunió amb representants de Janssen per a vore de quina manera avançar en la Comunitat amb esta vacuna.

 

I ha confiat que la Comunitat tornarà a estar al capdavant de la vacunació al final de setmana, atés que hi ha canvis permanents i les dos dosis obliguen a reservar moltes vacunes per a garantir la segona dins del termini. «Cada vacuna que tenim la posem», ha insistit destacant l’esforç i la prudència dels equips de vacunació.

 

Durant Setmana Santa es continuarà punxant tots els dies en funció del subministrament, sense fer cap sobresforç de plantilla si no hi ha suficients dosis. Ximo Puig ha assegurat que el sistema està en màxima alerta per a punxar com més de pressa millor.

Últimes notícies

El 10K València bat dos rècords d’Europa i 18 nacionals en una edició històrica

La prova valenciana es va saldar amb dos plusmarques continentals i 18 nacionals, triomf de Andreas Almgren amb 26:45 i rècord europeu de Eilish McColgan amb 30:08. Amb 14.134 arribats a meta i 15.529 participants entre 10K i 5K, l'edició va ser la més nombrosa.

El Suprem dona cinc dies a Ábalos i Koldo per a pagar la fiança abans del juí

El Suprem ha concedit cinc dies hàbils a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García per a depositar 60.000 euros cada un com a fiança civil prèvia al juí per les presumptes comissions en contractes de màscares. El termini comença després de la notificació de la peça separada de responsabilitat civil.

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.