Mastodon
25.9 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Sanitat reprogramarà el pla de vacunació degut als retards d’AstraZeneca

 

La Comunitat Valenciana reprogramarà el pla de vacunació a partir d’abril després dels retards en l’enviament de dosis d’AstraZeneca, encara que la farmacèutica s’ha compromés este divendres a enviar com a mínim 200.000 vials al mes fins a juny.

 

D’esta forma ho ha anunciat el ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, després de reunir-se per videoconferència amb el president d’AstraZeneca España, Rick Rafael Suárez, amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló. La setmana que ve havien d’arribar 96.000 dosi d’esta marca, però finalment només arribaran 12.000 al territori.

 

Este retard afecta al pla i obligarà a reprogramar-lo, i a l’objectiu d’iniciar en abril la vacunació massiva. En tot cas, Puig ha remarcat que Pfizer pot augmentar l’enviament de vacunes i es podrien substituir estes per les previstes d’AstraZeneca. La diferència és que la segona dosi de Pfizer és a les tres setmanes i les de l’altra quasi als tres mesos.

 

L’objectiu de la Generalitat és estabilitzar el calendari de vacunació gràcies a estes 200.000 dosis, que continua sent poc però permet tindre una base. «No és un problema de capacitat ni del sistema de vacunació de la Comunitat, que està funcionant de manera extraordinària, sinó de subministrament», ha traslladat als periodistes abans d’un acte d’UGT.

 

En la reunió, Puig ha transmés a AstraZeneca la preocupació per la falta de vacunes i la companyia ha explicat que els retards es deuen a processos de producció propis, a demés de garantir este mínim de 200.000 dosi al mes fins a juny que «pot ser més però ells volen tindre un criteri més conservador».

 

«Vorem si es complix, esperem que d’esta forma siga i ens permeta avançar en la vacunació massiva», ha confiat, a demés de recordar que estos errors els acaben patint els ciutadans i que cada persona que es punxa suposa véncer a la pandèmia.

 

Vacunats la mitat dels majors de 80

Actualment ja estan vacunats la mitat dels majors valencians de 80 anys, pel que la intenció és acabar primer esta franja d’edat perquè són els més vulnerables i això permet parar la mortalitat, el més important.

 

Durant les pròximes setmanes es preveu un alentiment de la vacunació, encara que l’1 d’abril es puga iniciar una certa normalitat amb l’arribada d’un milió de dosis a Espanya. Puig ha recordat que és molt menys del que estava garantit i ha demanat estabilitat i una relació permanent i directa amb la farmacèutica per a evitar trencar tota la programació.

 

Amb tot, AstraZeneca està fent al seu juí «una labor positiva» perquè el virus és global i les vacunes han d’arribar a tots els països, «també al Tercer Món, per descomptat». Ha assegurat que confia en la seua paraula i ha destacat que ells mateixos han fet autocrítica respecte al que havien planificat.

 

Reunió amb Janssen

En general, el president valencià ha reiterat que és un èxit que ja hi haja quatre vacunes en el mercat i que totes les disponibles han d’arribar a Espanya, també la russa Sputnik a l’espera de l’autorització d’Europa. La setmana que ve preveu mantindre una reunió amb representants de Janssen per a vore de quina manera avançar en la Comunitat amb esta vacuna.

 

I ha confiat que la Comunitat tornarà a estar al capdavant de la vacunació al final de setmana, atés que hi ha canvis permanents i les dos dosis obliguen a reservar moltes vacunes per a garantir la segona dins del termini. «Cada vacuna que tenim la posem», ha insistit destacant l’esforç i la prudència dels equips de vacunació.

 

Durant Setmana Santa es continuarà punxant tots els dies en funció del subministrament, sense fer cap sobresforç de plantilla si no hi ha suficients dosis. Ximo Puig ha assegurat que el sistema està en màxima alerta per a punxar com més de pressa millor.

Últimes notícies

Marcelino afirma que Partey esta llest mentalment per a jugar davant el Tottenham

El tecnico del Vila-real sosté que el migcampista ghanes esta al seu maximo nivell mental per al debut de Champions i apel·la a la presuncion d'innocència. El jugador, que nega els càrrecs, ha de comparéixer en un tribunal de Londres al dia següent del partit.

Mor una xiqueta de 4 anys després de caure des d’un quint pis a Calp

La menor va caure de matinada des del balcó d'un quint pis i va morir cinc dies després a Alacant. La policia judicial investiga l'accident.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real i recolza a Partey abans del Tottenham

El tècnic del Vila-real assegura que l'equip arriba amb il·lusió de guanyar en el seu debut europeu i defén la presumpció d'innocència de Thomas Partey.

Foyth assenyala el debut davant el Tottenham com una gran oportunitat

El defensa del Vila-real, ex del club londinenc, anticipa un partit molt físic en la primera jornada i reclama confiança en les pròpies virtuts. Considera clau arrancar el camí europeu amb bon peu.

La Xarxa per Palestina alça el seu tancament en la UV després d’un acord amb el rectorat

El node valencià de la Xarxa Universitària per Palestina posa fi al tancament en La Nau després de firmar amb la Universitat de València un acord amb seguiment i mesures. El pacte inclou condemna, revisió de col·laboracions i un grup de treball mensual.

Detinguda una cuidadora per estafar més de 30.000 euros a una anciana a Calp

Una dona de 46 anys va ser arrestada per usar sense permís la targeta de l'anciana a la qual atenia. La Guàrdia Civil li atribuïx més de 40 extraccions nocturnes.

El Consell entregarà a la jutgessa els recursos periodístics del Cecopi si els sol·licita

Emergències garantix que, si la jutgessa ho requerix, posarà a disposició els recursos periodístics gravats en el Cecopi el 29 d'octubre, dia de la dana. S'insistix que no existix una gravació oficial de la reunió.

El BOE publica el conveni del torró i massapans 2025 amb pujada salarial del 3% retroactiva

Les taules salarials del conveni estatal del torró i massapans per a 2025 fixen una alça del 3% amb efectes des de l'1 de gener. Hi haurà ajust per IPC de fins a 1 punt.