La Conselleria de Sanitat administra un 24% més de vacunes contra la grip que l’any passat

 

La Conselleria de Sanitat ha administrat des del principi de la campanya contra la grip un total de 831.805 dosi, el que suposa un 24% més que en el mateix dia de la campanya anterior.

 

Segons dades facilitades per Sanitat, del total de dosis administrades, 435.742 han sigut en la província de València; 304.215 en la d’Alacant, i 91.848 en la província de Castelló.

 

Respecte a les cobertures, han sigut administrades a persones majors de 64 anys un total de 544.462 dosi, el que suposa una cobertura del 55,4%; i al personal sanitari li han sigut administrades 62.594 dosi, el que suposa una cobertura del 88,9%.

 

Falta de vacunes en alguns casos

Segons les fonts, tots els departaments de salut del territori valencià, excepte 3, La Fe, General d’Alacant i Elx Hospital General, han superat l’objectiu de vacunació de més del 75%, i en estos tres departaments s’espera aconseguir esta cobertura en els pròxims dies.

 

A demés, en les agendes de vacunació de grip estan citades 61.019 persones per als pròxims 7 dies i més de 50.700 per a dates posteriors, segons les fonts, que assenyalen que ja s’ha citat a més de 721.884 persones.

 

Pel que fa a la falta de subministrament, Sanitat assenyala que és possible que en algun cas puntual es produïsca falta de vacunes, donada l’alta demanda en els centres, i afigen que és important considerar que les vacunes necessiten unes condicions especials de conservació i no poden ser emmagatzemades en els centres.

Últimes notícies

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.

Morant acusa PP, Vox i Junts de bloquejar els decrets d’habitatge i de “no tindre sentiments”

La ministra Diana Morant critica que PP, Vox i Junts hagen derogat al Congrés dos decrets llei sobre habitatge i els acusa de no representar els interessos del carrer. Pilar Bernabé assegura que, davant el bloqueig de la dreta, els socialistes continuaran impulsant polítiques d’habitatge.

El Fòrum de Compra Pública de València reclama canvis per blindar una alimentació saludable

El Fòrum Internacional de Compra Pública Alimentària de València ha exigit més voluntat política, recursos i canvis normatius per convertir la compra d’aliments en una política pública estable que done suport a l’agricultura familiar i millore l’alimentació ciutadana.