17.4 C
València
Dimarts, 20 maig, 2025

El Conseller de Sanitat alerta del tret dels virus respiratoris i crida a vacunar-se

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha assistit al centre de salut Serrería I per vacunar-se davant de la grip i la Covid-19 i ha insistit en la importància de la vacunació per fer front als virus respiratoris.

Segons ha manifestat el conseller “en este moment, la millor forma de protegir-se contra estos virus respiratoris i la Covid-19 és la vacunació, protegir-se’n un i protegir el seu entorn, els seus éssers estimats, companys de feina i les persones que pertanyen als grups de risc o pateixen altres patologies”.

- Advertisement -Telegram València Diari

En este sentit, el conseller ha assenyalat que en estos moments “a la Comunitat Valenciana ja s’han vacunat més d’un milió de persones davant de la grip, i més de 760.000 persones s’han immunitzat davant de la Covid-19, però hem de continuar insistint per assolir cobertures més altes per tal d’immunitzar la població i frenar la corba ascendent de la població onda epidèmica”.

Actualment, la corba de l’onda epidèmica dels virus respiratoris registra una tendència ascendent i la vacuna, tant de grip com de covid, suposa una de les mesures més eficaces per evitar els contagis.

Més d’un milió de vacunes de grip

En concret, a la Comunitat Valenciana s’han administrat fins a la data 1.027.138 dosis de la vacuna davant de la grip des que va començar la campanya de vacunació el 16 d’octubre passat. Així mateix, s’han declarat 761.807 dosis de la vacuna davant de la Covid-19 i més de 25.000 dosis davant del virus respiratori sincitial (VRS).

Per províncies, del total de vacunes declarades davant de la grip, 380.640 corresponen a la província d’Alacant, 115.984 dosis són de la província de Castelló i 530.514 de València.

Així mateix, quant a la vacuna Covid-19, que subministra el Ministeri de Sanitat i està finançada per la UE a través de l’instrument REACT-EU del Fons de Recuperació Next Generation EU, s’han administrat 285.653 dosis a la província d’Alacant, 85.080 dosis a Castelló i 391.074 a València.

Finalment, per fer front al virus respiratori sincitial, els centres sanitaris i les maternitats dels hospitals han administrat actualment més de 25.000 dosis als menors.

Vacuna de la grip en grups de risc

La campanya de grip es va iniciar el 16 d’octubre passat amb la immunització inicialment als grups de risc. Així, des del passat 4 de desembre la campanya es va ampliar a tota la població més gran de 18 anys, per la qual cosa qualsevol persona pendent de vacunar-se pot sol·licitar cita al seu centre de salut, per vacunar-se tant de grip com de covid.

En este sentit, del total de persones vacunades davant de la grip, 729.051 són persones de 60 anys o més, 56.904 són treballadors sociosanitaris i 28.671 són persones vacunades en centres sociosanitaris. La resta correspon a altres grups o població en general.

D’altra banda, cal assenyalar que la cobertura assolida al grup de persones vacunades en centres sociosanitaris se situa en el 90,5%, en persones més grans de 60 anys és del 51,9% i en els més grans de 75 anys augmenta fins al 67,2%. Així mateix, respecte al personal sanitari i sociosanitari la cobertura de vacunació davant de la grip és de gairebé el 70%.

Finalment, fins ara, s’han vacunat 21.807 xiquets i xiquetes de 6 a 23 mesos davant la grip i han assolit una cobertura de 40,41% i 35.584 menors d’entre 24 i 59 mesos amb una cobertura del 30,10%. Cal recordar que a la campanya d’este any s’ha inclòs els xiquets d’entre 6 i 59 mesos com a grup recomanat.

Últimes notícies

Cinc detinguts a València després d’operació policial que deixa quatre agents ferits

La Policia Nacional va detindre a cinc persones a València després d'un incident amb amenaces amb arma blanca, que va deixar quatre agents ferits i un altercat amb ciutadans, inclosa una dona agredida, que va generar una denúncia per violència policial.

Mor ofegat un menor de 16 anys en el riu Juanes a Alborache, València

Un jove de 16 anys ha mort després d'ofegar-se en una tolla del riu Juanes a Alborache, València. Els servicis d'emergències van intentar reanimar-ho sense èxit.

Mor una persona després de bolcar amb el seu tractor a Zucaina, Castelló

Una persona va morir després de quedar atrapada després de la bolcada del seu tractor en la masia Montón, Zucaina, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

Busquen a un menor desaparegut després de caure al riu Chico a Alborache, València

Un menor de 16 anys està sent buscat des de la vesprada d'este dilluns després de caure al riu Chico a Alborache, València. Els servicis d'emergència mobilitzen recursos per al seu rescat.

El bisbe Munilla advertix sobre el genocidi en Palestina i critica distraccions com Eurovisió

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, qualifica com a genocidi la massacre en Palestina i alerta sobre l'ús de la fam com a arma de guerra, criticant a més les distraccions mediàtiques com Eurovisió.

José María Álvarez-Pallete, reconegut com a Directiu de l’Any 2024 pel Col·legi d’Economistes de València

José María Álvarez-Pallete, president de Telefónica, rep el premi Directiu de l'Any 2024 per la seua gestió en entorns tecnològics i financers globals, segons el Col·legi d'Economistes de València.

Dos morts en accident de moto en l’autovia V-30 de València

Un accident fatal en l'autovia V-30 a l'altura del barri Malilla a València va deixar dos morts a l'instant rere xoc d'una moto.

Tràgic accident a València deixa dos morts en xocar una moto en l’autovia V-30

Dos persones moren en un accident de moto ocorregut en l'autovia V-30, en l'accés al barri de Malilla de València. La policia investiga el sinistre.