8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La Sant Silvestre de València homenatjarà Sorolla pel centenari de la seua mort

Este matí s’ha presentat a l’Auditori de l’Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital La Fe la 38é edició de la Sant Silvestre Popular de València, que se celebrarà el 30 de desembre.

A l’acte han assistit la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Rocío Gil; la directora general d’Investigació i Innovació de la Conselleria de Sanitat, Mariola Penadés; el gerent de l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe, José Luís Poveda Andrés; el director regional de Comunicació, Sostenibilitat i Relacions Institucionals d’El Corte Inglés de la Comunitat Valenciana, Pau Pérez Rico; el gerent de Correcaminos, Juan Manuel Botella i, en representació de tots aquells que pateixen malalties rares, Noah Higón.

La regidora d’Esports, Rocío Gil, ha destacat “hui som ací en l’Institut d’Investigació de La Fe, on hem presentat la Sant Silvestre de València, que eixirà del carrer de Xàtiva i acabarà a la Plaça de l’Ajuntament el dia 30 de desembre. A partir del 4 de desembre tot aquell que ho desitge podrà adquirir el seu dorsal en les plantes d’esports d’El Corte Inglés, un dels patrocinadors d’esta carrera. Carrera que, a més, té un vessant solidari: l’euro que costa la compra del dorsal anirà destinat íntegrament a l’Institut d’Investigació de La Fe, donant especial visibilitat en esta edició a les malalties rares, malalties que tanta visibilitat necessiten i que des de la Sant Silvestre els donarem. A més, enguany tenim un cartell inspirat en Sorolla que ha fet un dissenyador valencià mitjançant intel·ligència artificial per a commemorar l’aniversari de la mort de Sorolla, el gran pintor valencià”.

Esta carrera és l’última prova de l’any que se celebra a la ciutat de València i començarà a les 20 hores al carrer de Xàtiva nº2, recorrerà tot el centre històric i finalitzarà a la Plaça de l’Ajuntament. La carrera té una distància de 5.000 metres. Esta nova edició comptarà amb un total de 15.400 dorsals, dels quals 400 seran de modalitat competitiva.

Les inscripcions estaran obertes a partir del 4 de desembre.

Esta prova és la més divertida, lúdica i festiva del calendari i és una cita imprescindible en les dates nadalenques i en les activitats familiars que es fan a la ciutat. Una prova on els corredors i corredores podran anar disfressats, si ho desitgen, i on no hi ha límit d’edat per a poder participar encara que els menors de 14 anys hauran d’anar acompanyats durant la prova d’una persona major d’edat que se’n responsabilitze.

Rocío Gil també ha volgut assenyalar que “esta és la carrera idònia per a donar eixe enfocament tan humanitari, tan necessari, tan solidari, i sobretot, per donar eixa visibilitat a les malalties rares. També m’agradaria donar les gràcies a El Corte Inglés ja que gràcies a este patrocinador podem posar en marxa la compra de dorsals solidaris. A més, ens ajudaran fent unes polseres perquè tothom que participe eixe dia puga portar-les, lluir-les, no només durant la carrera, sinó també la resta de dies per a donar visibilitat a les malalties rares”.

Les inscripcions a la modalitat competitiva (400 dorsals), només podran realitzar-se en les oficines de la S.D Correcaminos situada al carrer de l’Arquebisbe Fabián y Fuero 14, des del 12 al 27 de desembre de 2022 de 9:30h a 13:30h i de 16:30h a 20:00h.

Respecte a la modalitat no competitiva (15.000 dorsals), les inscripcions es realitzaran en les plantes d’esports de les botigues d’El Corte Inglés fins al 30 de desembre o fins a esgotar existències.

El cost de la inscripció per a totes dos modalitats serà d’un euro, una quantitat solidària que anirà destinada íntegrament a l’Institut d’Investigació Sanitària la Fe per a l’estudi de les malalties rares. En este sentit, El Corte Inglés lliurarà, juntament amb el dorsal, una polsera reivindicativa.

En este sentit, la representant de les malalties rares, Noah Higón, ha volgut destacar que “sense ciència no hi ha futur i, per això cal investigar més. La ciència necessita més recursos perquè tres milions de persones a Espanya, de les quals aproximadament 3.000 són valencians i valencianes, s’alcen cada dia amb la il·lusió que hi ha vida. Vull reivindicar que no s’obliden d’eixos tres milions de persones que som zebres, que som cavalls amb ratlles i que ens ha tocat conviure amb una malaltia rara. Agrair a l’ISS La Fe per tota la tasca que fan, per donar-nos eixa esperança i, per descomptat, a l’Ajuntament per dir-me que sí a esta bogeria de ser el soci solidari de la Sant Silvestre de València. El dia 30 de desembre correrem per la investigació i per eixa esperança”.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.