La Sant Silvestre de València homenatjarà Sorolla pel centenari de la seua mort

Este matí s’ha presentat a l’Auditori de l’Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital La Fe la 38é edició de la Sant Silvestre Popular de València, que se celebrarà el 30 de desembre.

A l’acte han assistit la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Rocío Gil; la directora general d’Investigació i Innovació de la Conselleria de Sanitat, Mariola Penadés; el gerent de l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe, José Luís Poveda Andrés; el director regional de Comunicació, Sostenibilitat i Relacions Institucionals d’El Corte Inglés de la Comunitat Valenciana, Pau Pérez Rico; el gerent de Correcaminos, Juan Manuel Botella i, en representació de tots aquells que pateixen malalties rares, Noah Higón.

La regidora d’Esports, Rocío Gil, ha destacat “hui som ací en l’Institut d’Investigació de La Fe, on hem presentat la Sant Silvestre de València, que eixirà del carrer de Xàtiva i acabarà a la Plaça de l’Ajuntament el dia 30 de desembre. A partir del 4 de desembre tot aquell que ho desitge podrà adquirir el seu dorsal en les plantes d’esports d’El Corte Inglés, un dels patrocinadors d’esta carrera. Carrera que, a més, té un vessant solidari: l’euro que costa la compra del dorsal anirà destinat íntegrament a l’Institut d’Investigació de La Fe, donant especial visibilitat en esta edició a les malalties rares, malalties que tanta visibilitat necessiten i que des de la Sant Silvestre els donarem. A més, enguany tenim un cartell inspirat en Sorolla que ha fet un dissenyador valencià mitjançant intel·ligència artificial per a commemorar l’aniversari de la mort de Sorolla, el gran pintor valencià”.

Esta carrera és l’última prova de l’any que se celebra a la ciutat de València i començarà a les 20 hores al carrer de Xàtiva nº2, recorrerà tot el centre històric i finalitzarà a la Plaça de l’Ajuntament. La carrera té una distància de 5.000 metres. Esta nova edició comptarà amb un total de 15.400 dorsals, dels quals 400 seran de modalitat competitiva.

Les inscripcions estaran obertes a partir del 4 de desembre.

Esta prova és la més divertida, lúdica i festiva del calendari i és una cita imprescindible en les dates nadalenques i en les activitats familiars que es fan a la ciutat. Una prova on els corredors i corredores podran anar disfressats, si ho desitgen, i on no hi ha límit d’edat per a poder participar encara que els menors de 14 anys hauran d’anar acompanyats durant la prova d’una persona major d’edat que se’n responsabilitze.

Rocío Gil també ha volgut assenyalar que “esta és la carrera idònia per a donar eixe enfocament tan humanitari, tan necessari, tan solidari, i sobretot, per donar eixa visibilitat a les malalties rares. També m’agradaria donar les gràcies a El Corte Inglés ja que gràcies a este patrocinador podem posar en marxa la compra de dorsals solidaris. A més, ens ajudaran fent unes polseres perquè tothom que participe eixe dia puga portar-les, lluir-les, no només durant la carrera, sinó també la resta de dies per a donar visibilitat a les malalties rares”.

Les inscripcions a la modalitat competitiva (400 dorsals), només podran realitzar-se en les oficines de la S.D Correcaminos situada al carrer de l’Arquebisbe Fabián y Fuero 14, des del 12 al 27 de desembre de 2022 de 9:30h a 13:30h i de 16:30h a 20:00h.

Respecte a la modalitat no competitiva (15.000 dorsals), les inscripcions es realitzaran en les plantes d’esports de les botigues d’El Corte Inglés fins al 30 de desembre o fins a esgotar existències.

El cost de la inscripció per a totes dos modalitats serà d’un euro, una quantitat solidària que anirà destinada íntegrament a l’Institut d’Investigació Sanitària la Fe per a l’estudi de les malalties rares. En este sentit, El Corte Inglés lliurarà, juntament amb el dorsal, una polsera reivindicativa.

En este sentit, la representant de les malalties rares, Noah Higón, ha volgut destacar que “sense ciència no hi ha futur i, per això cal investigar més. La ciència necessita més recursos perquè tres milions de persones a Espanya, de les quals aproximadament 3.000 són valencians i valencianes, s’alcen cada dia amb la il·lusió que hi ha vida. Vull reivindicar que no s’obliden d’eixos tres milions de persones que som zebres, que som cavalls amb ratlles i que ens ha tocat conviure amb una malaltia rara. Agrair a l’ISS La Fe per tota la tasca que fan, per donar-nos eixa esperança i, per descomptat, a l’Ajuntament per dir-me que sí a esta bogeria de ser el soci solidari de la Sant Silvestre de València. El dia 30 de desembre correrem per la investigació i per eixa esperança”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.