La Sant Silvestre de València homenatjarà Sorolla pel centenari de la seua mort

Este matí s’ha presentat a l’Auditori de l’Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital La Fe la 38é edició de la Sant Silvestre Popular de València, que se celebrarà el 30 de desembre.

A l’acte han assistit la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Rocío Gil; la directora general d’Investigació i Innovació de la Conselleria de Sanitat, Mariola Penadés; el gerent de l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe, José Luís Poveda Andrés; el director regional de Comunicació, Sostenibilitat i Relacions Institucionals d’El Corte Inglés de la Comunitat Valenciana, Pau Pérez Rico; el gerent de Correcaminos, Juan Manuel Botella i, en representació de tots aquells que pateixen malalties rares, Noah Higón.

La regidora d’Esports, Rocío Gil, ha destacat “hui som ací en l’Institut d’Investigació de La Fe, on hem presentat la Sant Silvestre de València, que eixirà del carrer de Xàtiva i acabarà a la Plaça de l’Ajuntament el dia 30 de desembre. A partir del 4 de desembre tot aquell que ho desitge podrà adquirir el seu dorsal en les plantes d’esports d’El Corte Inglés, un dels patrocinadors d’esta carrera. Carrera que, a més, té un vessant solidari: l’euro que costa la compra del dorsal anirà destinat íntegrament a l’Institut d’Investigació de La Fe, donant especial visibilitat en esta edició a les malalties rares, malalties que tanta visibilitat necessiten i que des de la Sant Silvestre els donarem. A més, enguany tenim un cartell inspirat en Sorolla que ha fet un dissenyador valencià mitjançant intel·ligència artificial per a commemorar l’aniversari de la mort de Sorolla, el gran pintor valencià”.

Esta carrera és l’última prova de l’any que se celebra a la ciutat de València i començarà a les 20 hores al carrer de Xàtiva nº2, recorrerà tot el centre històric i finalitzarà a la Plaça de l’Ajuntament. La carrera té una distància de 5.000 metres. Esta nova edició comptarà amb un total de 15.400 dorsals, dels quals 400 seran de modalitat competitiva.

Les inscripcions estaran obertes a partir del 4 de desembre.

Esta prova és la més divertida, lúdica i festiva del calendari i és una cita imprescindible en les dates nadalenques i en les activitats familiars que es fan a la ciutat. Una prova on els corredors i corredores podran anar disfressats, si ho desitgen, i on no hi ha límit d’edat per a poder participar encara que els menors de 14 anys hauran d’anar acompanyats durant la prova d’una persona major d’edat que se’n responsabilitze.

Rocío Gil també ha volgut assenyalar que “esta és la carrera idònia per a donar eixe enfocament tan humanitari, tan necessari, tan solidari, i sobretot, per donar eixa visibilitat a les malalties rares. També m’agradaria donar les gràcies a El Corte Inglés ja que gràcies a este patrocinador podem posar en marxa la compra de dorsals solidaris. A més, ens ajudaran fent unes polseres perquè tothom que participe eixe dia puga portar-les, lluir-les, no només durant la carrera, sinó també la resta de dies per a donar visibilitat a les malalties rares”.

Les inscripcions a la modalitat competitiva (400 dorsals), només podran realitzar-se en les oficines de la S.D Correcaminos situada al carrer de l’Arquebisbe Fabián y Fuero 14, des del 12 al 27 de desembre de 2022 de 9:30h a 13:30h i de 16:30h a 20:00h.

Respecte a la modalitat no competitiva (15.000 dorsals), les inscripcions es realitzaran en les plantes d’esports de les botigues d’El Corte Inglés fins al 30 de desembre o fins a esgotar existències.

El cost de la inscripció per a totes dos modalitats serà d’un euro, una quantitat solidària que anirà destinada íntegrament a l’Institut d’Investigació Sanitària la Fe per a l’estudi de les malalties rares. En este sentit, El Corte Inglés lliurarà, juntament amb el dorsal, una polsera reivindicativa.

En este sentit, la representant de les malalties rares, Noah Higón, ha volgut destacar que “sense ciència no hi ha futur i, per això cal investigar més. La ciència necessita més recursos perquè tres milions de persones a Espanya, de les quals aproximadament 3.000 són valencians i valencianes, s’alcen cada dia amb la il·lusió que hi ha vida. Vull reivindicar que no s’obliden d’eixos tres milions de persones que som zebres, que som cavalls amb ratlles i que ens ha tocat conviure amb una malaltia rara. Agrair a l’ISS La Fe per tota la tasca que fan, per donar-nos eixa esperança i, per descomptat, a l’Ajuntament per dir-me que sí a esta bogeria de ser el soci solidari de la Sant Silvestre de València. El dia 30 de desembre correrem per la investigació i per eixa esperança”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.