La Sant Silvestre de València homenatjarà Sorolla pel centenari de la seua mort

Este matí s’ha presentat a l’Auditori de l’Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital La Fe la 38é edició de la Sant Silvestre Popular de València, que se celebrarà el 30 de desembre.

A l’acte han assistit la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Rocío Gil; la directora general d’Investigació i Innovació de la Conselleria de Sanitat, Mariola Penadés; el gerent de l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe, José Luís Poveda Andrés; el director regional de Comunicació, Sostenibilitat i Relacions Institucionals d’El Corte Inglés de la Comunitat Valenciana, Pau Pérez Rico; el gerent de Correcaminos, Juan Manuel Botella i, en representació de tots aquells que pateixen malalties rares, Noah Higón.

La regidora d’Esports, Rocío Gil, ha destacat “hui som ací en l’Institut d’Investigació de La Fe, on hem presentat la Sant Silvestre de València, que eixirà del carrer de Xàtiva i acabarà a la Plaça de l’Ajuntament el dia 30 de desembre. A partir del 4 de desembre tot aquell que ho desitge podrà adquirir el seu dorsal en les plantes d’esports d’El Corte Inglés, un dels patrocinadors d’esta carrera. Carrera que, a més, té un vessant solidari: l’euro que costa la compra del dorsal anirà destinat íntegrament a l’Institut d’Investigació de La Fe, donant especial visibilitat en esta edició a les malalties rares, malalties que tanta visibilitat necessiten i que des de la Sant Silvestre els donarem. A més, enguany tenim un cartell inspirat en Sorolla que ha fet un dissenyador valencià mitjançant intel·ligència artificial per a commemorar l’aniversari de la mort de Sorolla, el gran pintor valencià”.

Esta carrera és l’última prova de l’any que se celebra a la ciutat de València i començarà a les 20 hores al carrer de Xàtiva nº2, recorrerà tot el centre històric i finalitzarà a la Plaça de l’Ajuntament. La carrera té una distància de 5.000 metres. Esta nova edició comptarà amb un total de 15.400 dorsals, dels quals 400 seran de modalitat competitiva.

Les inscripcions estaran obertes a partir del 4 de desembre.

Esta prova és la més divertida, lúdica i festiva del calendari i és una cita imprescindible en les dates nadalenques i en les activitats familiars que es fan a la ciutat. Una prova on els corredors i corredores podran anar disfressats, si ho desitgen, i on no hi ha límit d’edat per a poder participar encara que els menors de 14 anys hauran d’anar acompanyats durant la prova d’una persona major d’edat que se’n responsabilitze.

Rocío Gil també ha volgut assenyalar que “esta és la carrera idònia per a donar eixe enfocament tan humanitari, tan necessari, tan solidari, i sobretot, per donar eixa visibilitat a les malalties rares. També m’agradaria donar les gràcies a El Corte Inglés ja que gràcies a este patrocinador podem posar en marxa la compra de dorsals solidaris. A més, ens ajudaran fent unes polseres perquè tothom que participe eixe dia puga portar-les, lluir-les, no només durant la carrera, sinó també la resta de dies per a donar visibilitat a les malalties rares”.

Les inscripcions a la modalitat competitiva (400 dorsals), només podran realitzar-se en les oficines de la S.D Correcaminos situada al carrer de l’Arquebisbe Fabián y Fuero 14, des del 12 al 27 de desembre de 2022 de 9:30h a 13:30h i de 16:30h a 20:00h.

Respecte a la modalitat no competitiva (15.000 dorsals), les inscripcions es realitzaran en les plantes d’esports de les botigues d’El Corte Inglés fins al 30 de desembre o fins a esgotar existències.

El cost de la inscripció per a totes dos modalitats serà d’un euro, una quantitat solidària que anirà destinada íntegrament a l’Institut d’Investigació Sanitària la Fe per a l’estudi de les malalties rares. En este sentit, El Corte Inglés lliurarà, juntament amb el dorsal, una polsera reivindicativa.

En este sentit, la representant de les malalties rares, Noah Higón, ha volgut destacar que “sense ciència no hi ha futur i, per això cal investigar més. La ciència necessita més recursos perquè tres milions de persones a Espanya, de les quals aproximadament 3.000 són valencians i valencianes, s’alcen cada dia amb la il·lusió que hi ha vida. Vull reivindicar que no s’obliden d’eixos tres milions de persones que som zebres, que som cavalls amb ratlles i que ens ha tocat conviure amb una malaltia rara. Agrair a l’ISS La Fe per tota la tasca que fan, per donar-nos eixa esperança i, per descomptat, a l’Ajuntament per dir-me que sí a esta bogeria de ser el soci solidari de la Sant Silvestre de València. El dia 30 de desembre correrem per la investigació i per eixa esperança”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.