Revelen el ‘secret’ millor guardat de la reina Sofia i els seus viatges a l’estranger

 

La reina Sofia torna a estar d’actualitat per les últimes informacions que han transcendit este dilluns i que posen a la monarca en el disparador mediàtic després de saber-se que està sent investigada per la Fiscalia Anticorrupció per l’ús de targetes opaques.

 

Aquestes targetes ‘black’ estarien vinculades a comptes a l’estranger i haurien sigut usades tant per ella com pel rei emèrit, així com pels seus néts (no incloses ni Elionor ni la infanta Sofia). Segons ha transcendit, haurien sigut  utilitzades entre els anys 2016 i 2018.

 

En la investigació s’analitzen els moviments d’estes targetes a on figuren suposadament uns quants viatges a Londres i despeses fetes al Regne Unit, a on la reina Sofia viatjava sovint.

 

El mitjà ‘Vanitatis’ ha publicat este dimecres les declaracions que hauria obtingut sobre este assumpte des de Casa Reial, que s’ha mostrat molt prudent- com sempre- en els assumptes judicials que impliquen la Corona:

 

«Donya Sofia no s’ha mogut del palau de la Zarzuela excepte per a complir amb la seua agenda i secundar amb la seua presència en diferents punts d’Espanya. Es troba malament amb una gran preocupació i inquietud i molt trista per les informacions que s’han publicat. Estes diligències es traslladen a la Fiscalia del Suprem i tot és molt rar. Estranya la facilitat amb la que es filtren estos assumptes».

 

La vida de la reina Sofia en Londres

Des que ha transcendit l’ús de les targetes opaques per part de la reina en Londres, molts s’han preguntat quina classe de vida portava allí l’exreina consort. Quan el príncep i les infantes es van independitzar i es van anar a completar els seus estudis fora d’Espanya com va fer Felip, la reina viatjava sovint al Regne Unit.

 

Pel fet que els seus fills es van independitzar, i sense relació amb el rei Joan Carles, l’únic lloc a on se sentia bé era en Londres. Allí no només estava el seu germà, sinó també la seua cunyada Ana Maria.

 

Però contràriament al que s’havia especulat, la reina Sofia no tenia residència al país britànic i quan anava allí s’allotjava en un hotel. Tal com han revelat alguns paparazzi que van seguir la seua vida en aquells dies, si anava sola, recollia als seus nets i durant el temps no lectiu s’estava amb ella en l’hotel. No eixien i berenaven en qualsevol dels establiments pròxims. 

 

En un dels habituals viatges que feia en la primera setmana de novembre, va ser captada comprant regals nadalencs per a la família. En estes fotos es veia a donya Sofia en diferents magatzems londinencs a on podia passar-se tot el dia de compres.

 

Una vida molt tranquil·la i monòtona

Tal com el periodista Antonio Montero ha revelat a Vanitatis, «entrava al matí i podia estar allà fins al tancament. Em cridava l’atenció que durant els anys que la seguíem la seua vida era molt monòtona. No acudia a museus, ni a espectacles importants, ni a restaurants de moda. (…) No comprava coses exclusives que no haurien en Espanya. Per exemple, s’emportava mocadors de Loewe o roba molt normal».

 

En estos dies de compres nadalenques l’acompanyava un parell d’escortes i a vegades la seua germana, però quasi sempre ho feia en solitari. Les seues compres les solia pagar de dos maneres diferents, o ella mateixa amb targeta o la persona de seguretat que li acompanyara.

 

En eixe sentit, i després d’haver-se destapat l’assumpte de les targetes opaques en la qual la reina podria estar implicada i pel que està sent investigada, des de fonts pròximes a Sarsuela han afirmat a ‘Vanitatis’ que la reina Sofia no sol usar diners en efectiu ni targetes:

 

«Com és natural, en els viatges privats mai va sola i qui paga és alguna de les persones del seu entorn, que sol ser molt reduït. Elles són les que s’encarreguen de les factures i després, en arribar a Madrid, s’ajusten els números i es descompta de la seua assignació. Mai l’he vist amb targeta», asseguren.

Últimes notícies

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.