16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Revelen el ‘secret’ millor guardat de la reina Sofia i els seus viatges a l’estranger

 

La reina Sofia torna a estar d’actualitat per les últimes informacions que han transcendit este dilluns i que posen a la monarca en el disparador mediàtic després de saber-se que està sent investigada per la Fiscalia Anticorrupció per l’ús de targetes opaques.

 

Aquestes targetes ‘black’ estarien vinculades a comptes a l’estranger i haurien sigut usades tant per ella com pel rei emèrit, així com pels seus néts (no incloses ni Elionor ni la infanta Sofia). Segons ha transcendit, haurien sigut  utilitzades entre els anys 2016 i 2018.

 

En la investigació s’analitzen els moviments d’estes targetes a on figuren suposadament uns quants viatges a Londres i despeses fetes al Regne Unit, a on la reina Sofia viatjava sovint.

 

El mitjà ‘Vanitatis’ ha publicat este dimecres les declaracions que hauria obtingut sobre este assumpte des de Casa Reial, que s’ha mostrat molt prudent- com sempre- en els assumptes judicials que impliquen la Corona:

 

«Donya Sofia no s’ha mogut del palau de la Zarzuela excepte per a complir amb la seua agenda i secundar amb la seua presència en diferents punts d’Espanya. Es troba malament amb una gran preocupació i inquietud i molt trista per les informacions que s’han publicat. Estes diligències es traslladen a la Fiscalia del Suprem i tot és molt rar. Estranya la facilitat amb la que es filtren estos assumptes».

 

La vida de la reina Sofia en Londres

Des que ha transcendit l’ús de les targetes opaques per part de la reina en Londres, molts s’han preguntat quina classe de vida portava allí l’exreina consort. Quan el príncep i les infantes es van independitzar i es van anar a completar els seus estudis fora d’Espanya com va fer Felip, la reina viatjava sovint al Regne Unit.

 

Pel fet que els seus fills es van independitzar, i sense relació amb el rei Joan Carles, l’únic lloc a on se sentia bé era en Londres. Allí no només estava el seu germà, sinó també la seua cunyada Ana Maria.

 

Però contràriament al que s’havia especulat, la reina Sofia no tenia residència al país britànic i quan anava allí s’allotjava en un hotel. Tal com han revelat alguns paparazzi que van seguir la seua vida en aquells dies, si anava sola, recollia als seus nets i durant el temps no lectiu s’estava amb ella en l’hotel. No eixien i berenaven en qualsevol dels establiments pròxims. 

 

En un dels habituals viatges que feia en la primera setmana de novembre, va ser captada comprant regals nadalencs per a la família. En estes fotos es veia a donya Sofia en diferents magatzems londinencs a on podia passar-se tot el dia de compres.

 

Una vida molt tranquil·la i monòtona

Tal com el periodista Antonio Montero ha revelat a Vanitatis, «entrava al matí i podia estar allà fins al tancament. Em cridava l’atenció que durant els anys que la seguíem la seua vida era molt monòtona. No acudia a museus, ni a espectacles importants, ni a restaurants de moda. (…) No comprava coses exclusives que no haurien en Espanya. Per exemple, s’emportava mocadors de Loewe o roba molt normal».

 

En estos dies de compres nadalenques l’acompanyava un parell d’escortes i a vegades la seua germana, però quasi sempre ho feia en solitari. Les seues compres les solia pagar de dos maneres diferents, o ella mateixa amb targeta o la persona de seguretat que li acompanyara.

 

En eixe sentit, i després d’haver-se destapat l’assumpte de les targetes opaques en la qual la reina podria estar implicada i pel que està sent investigada, des de fonts pròximes a Sarsuela han afirmat a ‘Vanitatis’ que la reina Sofia no sol usar diners en efectiu ni targetes:

 

«Com és natural, en els viatges privats mai va sola i qui paga és alguna de les persones del seu entorn, que sol ser molt reduït. Elles són les que s’encarreguen de les factures i després, en arribar a Madrid, s’ajusten els números i es descompta de la seua assignació. Mai l’he vist amb targeta», asseguren.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.