Revelen el ‘secret’ millor guardat de la reina Sofia i els seus viatges a l’estranger

 

La reina Sofia torna a estar d’actualitat per les últimes informacions que han transcendit este dilluns i que posen a la monarca en el disparador mediàtic després de saber-se que està sent investigada per la Fiscalia Anticorrupció per l’ús de targetes opaques.

 

Aquestes targetes ‘black’ estarien vinculades a comptes a l’estranger i haurien sigut usades tant per ella com pel rei emèrit, així com pels seus néts (no incloses ni Elionor ni la infanta Sofia). Segons ha transcendit, haurien sigut  utilitzades entre els anys 2016 i 2018.

 

En la investigació s’analitzen els moviments d’estes targetes a on figuren suposadament uns quants viatges a Londres i despeses fetes al Regne Unit, a on la reina Sofia viatjava sovint.

 

El mitjà ‘Vanitatis’ ha publicat este dimecres les declaracions que hauria obtingut sobre este assumpte des de Casa Reial, que s’ha mostrat molt prudent- com sempre- en els assumptes judicials que impliquen la Corona:

 

«Donya Sofia no s’ha mogut del palau de la Zarzuela excepte per a complir amb la seua agenda i secundar amb la seua presència en diferents punts d’Espanya. Es troba malament amb una gran preocupació i inquietud i molt trista per les informacions que s’han publicat. Estes diligències es traslladen a la Fiscalia del Suprem i tot és molt rar. Estranya la facilitat amb la que es filtren estos assumptes».

 

La vida de la reina Sofia en Londres

Des que ha transcendit l’ús de les targetes opaques per part de la reina en Londres, molts s’han preguntat quina classe de vida portava allí l’exreina consort. Quan el príncep i les infantes es van independitzar i es van anar a completar els seus estudis fora d’Espanya com va fer Felip, la reina viatjava sovint al Regne Unit.

 

Pel fet que els seus fills es van independitzar, i sense relació amb el rei Joan Carles, l’únic lloc a on se sentia bé era en Londres. Allí no només estava el seu germà, sinó també la seua cunyada Ana Maria.

 

Però contràriament al que s’havia especulat, la reina Sofia no tenia residència al país britànic i quan anava allí s’allotjava en un hotel. Tal com han revelat alguns paparazzi que van seguir la seua vida en aquells dies, si anava sola, recollia als seus nets i durant el temps no lectiu s’estava amb ella en l’hotel. No eixien i berenaven en qualsevol dels establiments pròxims. 

 

En un dels habituals viatges que feia en la primera setmana de novembre, va ser captada comprant regals nadalencs per a la família. En estes fotos es veia a donya Sofia en diferents magatzems londinencs a on podia passar-se tot el dia de compres.

 

Una vida molt tranquil·la i monòtona

Tal com el periodista Antonio Montero ha revelat a Vanitatis, «entrava al matí i podia estar allà fins al tancament. Em cridava l’atenció que durant els anys que la seguíem la seua vida era molt monòtona. No acudia a museus, ni a espectacles importants, ni a restaurants de moda. (…) No comprava coses exclusives que no haurien en Espanya. Per exemple, s’emportava mocadors de Loewe o roba molt normal».

 

En estos dies de compres nadalenques l’acompanyava un parell d’escortes i a vegades la seua germana, però quasi sempre ho feia en solitari. Les seues compres les solia pagar de dos maneres diferents, o ella mateixa amb targeta o la persona de seguretat que li acompanyara.

 

En eixe sentit, i després d’haver-se destapat l’assumpte de les targetes opaques en la qual la reina podria estar implicada i pel que està sent investigada, des de fonts pròximes a Sarsuela han afirmat a ‘Vanitatis’ que la reina Sofia no sol usar diners en efectiu ni targetes:

 

«Com és natural, en els viatges privats mai va sola i qui paga és alguna de les persones del seu entorn, que sol ser molt reduït. Elles són les que s’encarreguen de les factures i després, en arribar a Madrid, s’ajusten els números i es descompta de la seua assignació. Mai l’he vist amb targeta», asseguren.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.