13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Revelen el ‘secret’ millor guardat de la reina Sofia i els seus viatges a l’estranger

 

La reina Sofia torna a estar d’actualitat per les últimes informacions que han transcendit este dilluns i que posen a la monarca en el disparador mediàtic després de saber-se que està sent investigada per la Fiscalia Anticorrupció per l’ús de targetes opaques.

 

Aquestes targetes ‘black’ estarien vinculades a comptes a l’estranger i haurien sigut usades tant per ella com pel rei emèrit, així com pels seus néts (no incloses ni Elionor ni la infanta Sofia). Segons ha transcendit, haurien sigut  utilitzades entre els anys 2016 i 2018.

 

En la investigació s’analitzen els moviments d’estes targetes a on figuren suposadament uns quants viatges a Londres i despeses fetes al Regne Unit, a on la reina Sofia viatjava sovint.

 

El mitjà ‘Vanitatis’ ha publicat este dimecres les declaracions que hauria obtingut sobre este assumpte des de Casa Reial, que s’ha mostrat molt prudent- com sempre- en els assumptes judicials que impliquen la Corona:

 

«Donya Sofia no s’ha mogut del palau de la Zarzuela excepte per a complir amb la seua agenda i secundar amb la seua presència en diferents punts d’Espanya. Es troba malament amb una gran preocupació i inquietud i molt trista per les informacions que s’han publicat. Estes diligències es traslladen a la Fiscalia del Suprem i tot és molt rar. Estranya la facilitat amb la que es filtren estos assumptes».

 

La vida de la reina Sofia en Londres

Des que ha transcendit l’ús de les targetes opaques per part de la reina en Londres, molts s’han preguntat quina classe de vida portava allí l’exreina consort. Quan el príncep i les infantes es van independitzar i es van anar a completar els seus estudis fora d’Espanya com va fer Felip, la reina viatjava sovint al Regne Unit.

 

Pel fet que els seus fills es van independitzar, i sense relació amb el rei Joan Carles, l’únic lloc a on se sentia bé era en Londres. Allí no només estava el seu germà, sinó també la seua cunyada Ana Maria.

 

Però contràriament al que s’havia especulat, la reina Sofia no tenia residència al país britànic i quan anava allí s’allotjava en un hotel. Tal com han revelat alguns paparazzi que van seguir la seua vida en aquells dies, si anava sola, recollia als seus nets i durant el temps no lectiu s’estava amb ella en l’hotel. No eixien i berenaven en qualsevol dels establiments pròxims. 

 

En un dels habituals viatges que feia en la primera setmana de novembre, va ser captada comprant regals nadalencs per a la família. En estes fotos es veia a donya Sofia en diferents magatzems londinencs a on podia passar-se tot el dia de compres.

 

Una vida molt tranquil·la i monòtona

Tal com el periodista Antonio Montero ha revelat a Vanitatis, «entrava al matí i podia estar allà fins al tancament. Em cridava l’atenció que durant els anys que la seguíem la seua vida era molt monòtona. No acudia a museus, ni a espectacles importants, ni a restaurants de moda. (…) No comprava coses exclusives que no haurien en Espanya. Per exemple, s’emportava mocadors de Loewe o roba molt normal».

 

En estos dies de compres nadalenques l’acompanyava un parell d’escortes i a vegades la seua germana, però quasi sempre ho feia en solitari. Les seues compres les solia pagar de dos maneres diferents, o ella mateixa amb targeta o la persona de seguretat que li acompanyara.

 

En eixe sentit, i després d’haver-se destapat l’assumpte de les targetes opaques en la qual la reina podria estar implicada i pel que està sent investigada, des de fonts pròximes a Sarsuela han afirmat a ‘Vanitatis’ que la reina Sofia no sol usar diners en efectiu ni targetes:

 

«Com és natural, en els viatges privats mai va sola i qui paga és alguna de les persones del seu entorn, que sol ser molt reduït. Elles són les que s’encarreguen de les factures i després, en arribar a Madrid, s’ajusten els números i es descompta de la seua assignació. Mai l’he vist amb targeta», asseguren.

Últimes notícies

Pérez Llorca sosté que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en la jornada de la DANA

El secretari general del PP valencià ha declarat com a testimoni sobre les seues comunicacions del 29 d'octubre i ha negat que actuara d'intermediari amb el president. S'ha compromés a aportar el detall de missatges i crides.

La declaració de l’amo del Ventorro ha obert dubtes clau sobre el menjar de Mazón i Vilaplana

La declaració del propietari del Ventorro ha deslligat contradiccions sobre el reservat, el portàtil, la vestimenta i l'escorta en el menjar del 29-O. Les parts han demanat aclariments com una foto de l'espai.

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.

Un jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la mort d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica roman en l'UCI.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra xiqueta, de quatre, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis als escortes i al xofer de Mazón el 29-O

La instructora de la causa penal per la gestió de la DANA ha ordenat citar com a testimonis als escortes i al xofer de Carlos Mazón que van estar de servici entre les 15 i les 21 hores. Busca verificar si van escoltar crides o comentaris rellevants d'eixe tram horari.

Abascal confia en un acord amb el PP en la Comunitat i exigix infraestructures hidràuliques

Abascal ha assegurat que el pacte amb el PP en la Comunitat Valenciana pot tancar-se si arreplega les infraestructures hidràuliques pendents. També ha acusat el PP de frenar acords en migració, gènere i memòria, i ha negat qualsevol distanciament amb Giorgia Meloni.

Patronal i sindicats reclamen més pes del diàleg social en els pressupostos de la Generalitat

CEV, CCOO-PV i UGT-PV han reivindicat que el diàleg social tinga un rol central en els comptes autonòmics. Demanen participar en la negociació per a aportar certitud, allunyar la polarització i no ser moneda de canvi.