Revelen el ‘secret’ millor guardat de la reina Sofia i els seus viatges a l’estranger

 

La reina Sofia torna a estar d’actualitat per les últimes informacions que han transcendit este dilluns i que posen a la monarca en el disparador mediàtic després de saber-se que està sent investigada per la Fiscalia Anticorrupció per l’ús de targetes opaques.

 

Aquestes targetes ‘black’ estarien vinculades a comptes a l’estranger i haurien sigut usades tant per ella com pel rei emèrit, així com pels seus néts (no incloses ni Elionor ni la infanta Sofia). Segons ha transcendit, haurien sigut  utilitzades entre els anys 2016 i 2018.

 

En la investigació s’analitzen els moviments d’estes targetes a on figuren suposadament uns quants viatges a Londres i despeses fetes al Regne Unit, a on la reina Sofia viatjava sovint.

 

El mitjà ‘Vanitatis’ ha publicat este dimecres les declaracions que hauria obtingut sobre este assumpte des de Casa Reial, que s’ha mostrat molt prudent- com sempre- en els assumptes judicials que impliquen la Corona:

 

«Donya Sofia no s’ha mogut del palau de la Zarzuela excepte per a complir amb la seua agenda i secundar amb la seua presència en diferents punts d’Espanya. Es troba malament amb una gran preocupació i inquietud i molt trista per les informacions que s’han publicat. Estes diligències es traslladen a la Fiscalia del Suprem i tot és molt rar. Estranya la facilitat amb la que es filtren estos assumptes».

 

La vida de la reina Sofia en Londres

Des que ha transcendit l’ús de les targetes opaques per part de la reina en Londres, molts s’han preguntat quina classe de vida portava allí l’exreina consort. Quan el príncep i les infantes es van independitzar i es van anar a completar els seus estudis fora d’Espanya com va fer Felip, la reina viatjava sovint al Regne Unit.

 

Pel fet que els seus fills es van independitzar, i sense relació amb el rei Joan Carles, l’únic lloc a on se sentia bé era en Londres. Allí no només estava el seu germà, sinó també la seua cunyada Ana Maria.

 

Però contràriament al que s’havia especulat, la reina Sofia no tenia residència al país britànic i quan anava allí s’allotjava en un hotel. Tal com han revelat alguns paparazzi que van seguir la seua vida en aquells dies, si anava sola, recollia als seus nets i durant el temps no lectiu s’estava amb ella en l’hotel. No eixien i berenaven en qualsevol dels establiments pròxims. 

 

En un dels habituals viatges que feia en la primera setmana de novembre, va ser captada comprant regals nadalencs per a la família. En estes fotos es veia a donya Sofia en diferents magatzems londinencs a on podia passar-se tot el dia de compres.

 

Una vida molt tranquil·la i monòtona

Tal com el periodista Antonio Montero ha revelat a Vanitatis, «entrava al matí i podia estar allà fins al tancament. Em cridava l’atenció que durant els anys que la seguíem la seua vida era molt monòtona. No acudia a museus, ni a espectacles importants, ni a restaurants de moda. (…) No comprava coses exclusives que no haurien en Espanya. Per exemple, s’emportava mocadors de Loewe o roba molt normal».

 

En estos dies de compres nadalenques l’acompanyava un parell d’escortes i a vegades la seua germana, però quasi sempre ho feia en solitari. Les seues compres les solia pagar de dos maneres diferents, o ella mateixa amb targeta o la persona de seguretat que li acompanyara.

 

En eixe sentit, i després d’haver-se destapat l’assumpte de les targetes opaques en la qual la reina podria estar implicada i pel que està sent investigada, des de fonts pròximes a Sarsuela han afirmat a ‘Vanitatis’ que la reina Sofia no sol usar diners en efectiu ni targetes:

 

«Com és natural, en els viatges privats mai va sola i qui paga és alguna de les persones del seu entorn, que sol ser molt reduït. Elles són les que s’encarreguen de les factures i després, en arribar a Madrid, s’ajusten els números i es descompta de la seua assignació. Mai l’he vist amb targeta», asseguren.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.