13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

El segon premi de la BonoLoto cau a Elx

 

 

 

Un veí d’Elx s’ha emportat el segon premi de la Bonoloto en el sorteig d’aquest dijous. L’encertant de la segona categoria (5 encerts més complementari) ha guanyat un premi de 49.563 euros i ha estat valgut en l’Administració de Loterias nº11 d’Elx (Alacant).

A més, existeixen altres dos bitllets encertants més de la segona categoria que han estat validats en el despatx receptor nº6.525 de l’Arenal (Àvila) i en el nº33.475 de Blanes (Girona).

La combinació guanyadora del sorteig de la bonoloto, ha estat formada pels números 14, 46, 12, 28, 25 i 34. El número complementari és el 5 i el reintegrament, el 2.
Al no haver-hi encertants, el pot per al pròxim sorteig ascendeix a 800.000 euros.

 

El Sorteig del BonoLoto

El sorteig del BonoLoto s’efectua diàriament de dilluns a dissabtes (exceptuant diumenge) a les 21:30h en el Saló de Sortejos de Loteries i Apostes de l’Estat situat al carrer Capità Hagi, número 53 de Madrid.

L’edat mínima per a participar en el sorteig és de 18 anys.

Reglament i premis

Cada setmana es realitzen sis sortejos independents, de dilluns a dissabte (excepte diumenge). Cada aposta té un valor de 0,50 euros, sent el sorteig més econòmic de tots els que realitza Loteries i Apostes de l’Estat. Existeixen dos modalitats de joc, una diària, en la qual el bitllet se segella únicament per al sorteig del dia, i és obligatori realitzar un mínim de dos apostes iguals o diferents, i una altra setmanal o d’abonament, en la qual el bitllet se segella per a tots els sortejos de la setmana corresponent (o els que resten després de la data de segellament del bitllet si es realitzarà amb la setmana començada). En esta modalitat no hi ha imposició sobre el nombre d’apostes. En cada aposta simple s’han de marcar sis números diferents entre l’1 i el 49. En segellar el bitllet el terminal generarà un número aleatori entre el 0 i el 9 que correspondrà al Reintegrament.

En el sorteig, s’extreuen d’un bombo sis boles entre l’1 i el 49 que conformaran la combinació guanyadora, i després una setena bola corresponent al número complementari. Després, d’un altre bombo amb deu boles entre el 0 i el 9 s’extreu una d’elles que correspondrà al reintegrament.

Es destinarà al fons de premis el 55% de la recaptació total més possibles pots acumulats de sortejos anteriors. D’este 55% del recaptat destinat al fons de premis, el 10% es destina al pagament de premis de la categoria del Reintegrament i el 45% restant al pagament de premis de les restants 5 primeres categories.1​ El fons destinat a la 5a categoria es dedueix de l’import de multiplicar el premi fix de 4 euros per cada aposta encertada. El fons destinat a les 4 primeres categories s’obté de restar-li el fons destinat a la 5a categoria al 45% de la recaptació destinada al pagament de premis de les primeres 5 categories. El repartiment de premis de les primeres 4 categories, així com les restants, es distribueix de la següent forma:

 

Siga el “Fons Restant” = 45% de la recaptació menys el fons destinat a la 5a categoria;

1a Categoria (6 encerts): 45% del Fons Restant, més el POT.
2a Categoria (5 encerts + núm. complementari): 24% del Fons Restant.
3a Categoria (5 encerts): 12% del Fons Restant.
4a Categoria (4 encerts): 19% del Fons Restant.
5a Categoria (3 encerts): 4 euros per aposta encertada (que equival al 45% de la recaptació menys el fons destinat a les 4 primeres categories).

Reintegrament: En la modalitat diària es retorna l’import de l’aposta del sorteig jugat, mentre que en la modalitat d’abonament es retorna la part de l’aposta que equival a l’aposta diària i de tots aquells dies en què s’haja encertat el reintegrament dels sortejos jugats, destinant-se per al muntant total d’este premi el 10% de la recaptació.

En el cas d’en una mateixa categoria aparegueren diversos encertants, el premi corresponent es repartiria a parts iguals entre els encertants de la categoria. Si amb el repartiment succeís que una categoria inferior rebés un premi per aposta major que una categoria superior, s’ajuntaria el fons de totes dos categories i es repartiria a parts iguals entre tots els encertants de les dos categories.

A més, des de 2013 tots els premis van deixar de considerar-se ingressos que no tributen en la declaració i van passar a estar subjectes a impostos després de l’aprovació de la Llei 16/2012, de 27 de desembre. En l’actualitat, per a premis superiors a 10 000 € cal pagar un 20% d’impostos, quantitat que Loteries i Apostes de l’Estat descompta abans del pagament del premi.

El dijous, 6 de desembre de 2018, un encertant de Sevilla va guanyar un gran premi de 5.779.456€ (gran rècord del pot).

Últimes notícies

El Suprem celebrarà una audiència prèvia del juí contra Ábalos el 6 de febrer

El Suprem celebrarà el 6 de febrer una audiència preliminar per a resoldre nul·litats i altres qüestions prèvies del cas Koldo. La data del juí es perfila per a després de Setmana Santa.

La policia judicial intentarà recuperar els missatges de WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La policia judicial adscrita al jutjat de Catarroja ha assumit la sol·licitud a Meta per a intentar recuperar els xats de José Manuel Cuenca del dia de la DANA. Un acarament tècnic previ ha fallat perquè el telèfon es va retornar reinicialitzat i la jutgessa, amb la Fiscalia, ha avalat el nou pas.

El Consell cessa a Alberto Martín, número 3 d’Interior durant la dana

El Consell ha aprovat este divendres el cessament a petició pròpia d'Alberto Martín, que va ser número 3 d'Interior durant la dana de 2024, i ha designat a Andrés Balfagó com a substitut. Martín està citat a declarar com a testimoni el 6 de febrer en la causa sobre la gestió d'aquell episodi.

L’excap de gabinet de Mazón nega esborrar missatges i diu que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del telèfon usat durant la DANA i que només ho va restaurar abans de retornar-ho. La pericial no va poder recuperar els xats.

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.