Barrachina reclama sentit comú per a mantindre amb normalitat els actes del 9 d’Octubre a València

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reivindicat este dimecres que la celebració del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, es desenvolupe amb normalitat a València, malgrat la presència de l’acampada per la vivenda instal·lada a la plaça de l’Ajuntament. Ha demanat sentit comú a totes les parts i ha instat la Delegació del Govern a garantir que els actes tradicionals previstos es puguen celebrar en les condicions habituals.

Barrachina ha recordat que, segons ha dit, la festa del 9 d’Octubre és ‘de tots, per damunt de les distintes idees’. Per això ha defensat que els valencians tenen dret a gaudir dels actes programats, sense boicots ni incidents, especialment en un espai tan simbòlic com la plaça de l’Ajuntament.

La Processó Cívica i la mascletà, al centre del debat

El portaveu ha destacat que ‘la part de la Processó Cívica comença amb el descens de la nostra Senyera i finalitza amb la mascletà’. Segons ha explicat, tot el recorregut està pensat perquè la ciutadania ‘la disfrute i ningú té dret a boicotejar una celebració que és de tots’.

En este context, Barrachina ha apel·lat directament a la Delegació del Govern perquè ‘extrem el control perquè una celebració pacífica i harmònica, que té lloc tots els anys, es puga continuar celebrant’. Ha remarcat que la cita del 9 d’Octubre té un marcat caràcter cívic i festiu per a la Comunitat Valenciana.

El portaveu del Govern valencià ha insistit que la seguretat ciutadana és competència exclusiva de la Delegació del Govern. Segons ha afirmat, este organisme ‘té l’obligació que el Dia dels valencians siga de tots els valencians’, que ‘tenen dret a la processó cívica i a concloure-la celebrant-la amb una mascletà’.

Responsabilitat de la Delegació del Govern

Barrachina ha atribuït de manera explícita la responsabilitat del que passe als màxims representants de l’Executiu central a la Comunitat Valenciana. ‘És una responsabilitat directa de Pilar Bernabé i de Pedro Sánchez que es celebre com tots els anys, no quan els ve de gust’, ha afirmat. També ha remarcat que tot s’ha de desenvolupar ‘amb normalitat’.

El portaveu ha assegurat que confia que ‘el sentit comú de tots s’imposarà’ i que les celebracions del 9 d’Octubre es desenvoluparan amb normalitat, inclosa la mascletà, a la plaça de l’Ajuntament. Ha remarcat que l’objectiu és que el programa previst es mantinga íntegre.

Barrachina ha afegit que ‘la millor publicitat de qualsevol causa és el respecte dels valencians pel dia de la Comunitat Valenciana’. Amb esta frase ha suggerit que qualsevol reivindicació hauria de compatibilitzar-se amb el desenvolupament pacífic de la festa oficial.

Preguntat per la possible convocatòria a través de xarxes socials de grups ultres per a este dijous, amb motiu de l’acampada per la vivenda, Barrachina ha assegurat desconéixer aquestes crides. Ha explicat que, per tant, no podia detallar si s’han sol·licitat reforços especials de seguretat a la Delegació del Govern.

Tot i això, ha expressat el seu desig que no es produïsca cap incident ‘per part de cap extrem cap dels dies’ i que ‘els valencians tinguem la festa en pau’. Ha insistit que l’objectiu del Consell és que el 9 d’Octubre siga una jornada de convivència i normalitat per a tots.

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.