Els primers dies de Setmana Santa un tàlveg deixarà ruixats

Després d’un inici d’abril amb fred intens les temperatures estan en augment. A més, ens trobem prop de la Setmana Santa, i el temps provoca major interés a tots aquells que viatgen i a les confraries que recorren els carrers.

En aquestes dates són comunes els canvis de situació atmosfèrica i per això és freqüent que els dies assolellats es convertisquen en plujosos durant els dies que venen a coincidir amb Setmana Santa, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Hui, un front atlàntic provocarà pluges febles o moderades a Galícia i les regions cantàbriques, estenent-se a Castella i Lleó i als Pirineus. En la resta del territori el cel estarà buidat amb gelades només en les grans serralades. Les temperatures pujaran en el vessant mediterrani.

El dissabte la situació serà similar amb un augment de les temperatures diürnes a Andalusia i Múrcia, arribant als 25 °C a Sevilla o Màlaga.

Diumenge de Rams al caient del front fred

El diumenge, un nou front atlàntic s’acostarà a la Península generant pluges febles a Galícia a última hora. A Catalunya, Comunitat Valenciana i el nord de Canàries també podria ploure feblement. La resta d’Espanya gaudirà de cels amb grans clars i temperatures en augment. Hi haurà màximes de 26 °C a Jaén i Orense.

Previsió per a Setmana Santa

Durant la Setmana Santa hi haurà, com altres anys, un temps variable. Al principi un tàlveg generarà ruixats i finalment, una dorsal anticiclònica portarà de tornada el sol.

El dilluns, el front atlàntic recorrerà la Península d’oest a est deixant pluges generalitzades, sent més abundants en el vessant atlàntic i poc probables en el sud de la mediterrània. Alguns ruixats aniran acompanyats de tempestes. Amb el pas del front els valors baixaran però encara seran de 25 °C a Múrcia, 24 °C a Sevilla o 23 °C a Còrdova.

El dimarts, un nou front generarà inestabilitat amb ruixats generalitzats. Les pluges seran intermitents i els nuclis més intensos, novament amb tempestes, estaran repartits de manera irregular. En cotes altes es produiran nevades, i els valors aniran descendint de manera que no superaran els 15 °C a Valladolid, Zamora, Madrid i altres ciutats de l’interior nord-oest peninsular. En el nord de Canàries podria ploure de manera feble.

El dimecres continuarà la inestabilitat en el terç nord, especialment a Catalunya, on podria ploure de manera intensa. També es registraran precipitacions en l’est d’Andalusia i a Balears amb tendència a remetre. Les temperatures es recuperaran i superaran els 20 °C a València o Alacant, mentre que a Sevilla es podrien aconseguir els 25 °C.

El dijous Sant podria produir-se algun ruixat de manera feble a Galícia. En la resta, hi haurà cels buidats o amb poca nuvolositat. Els valors diürns creixeran i a l’interior peninsular se superaran els 20 °C, cas de Saragossa, Conca o Albacete. Les zones de costa no arribaran a aconseguir aquesta marca però l’ambient serà agradable.

El divendres, dissabte i diumenge s’espera una situació anticiclònica amb ambient assolellat i temperatures agradables. En depressions interiors s’arribarà als 25 °C, que precisament és la màxima prevista per a Sevilla, Càceres, Lleida o Osca en diversos d’aqueixos dies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.

Kameron Taylor afronta el repte de Màlaga sense por i amb màxim respecte a Unicaja

Kameron Taylor destaca que València Basket no es tirarà arrere davant el repte de visitar a Unicaja després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i subratlla el carinyo i respecte que sent pel seu exequipo.

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.

Matías Moreno exigix màxima intensitat del Llevant davant el Getafe

Matías Moreno reclama que el Llevant isca amb màxima determinació i unit per a aconseguir la victòria davant el Getafe i acostar-se a la permanència.

Morant demana a les administracions reforçar la seua aposta per la cultura en la Comunitat Valenciana

Diana Morant reivindica el potencial del sector cultural valencià i reclama a totes les administracions que reforcen el seu suport amb més esdeveniments i polítiques estables.

Interceptat a Moixent un conductor drogat després de recórrer 27 quilòmetres en sentit contrari per la A-35 i l’A-33

La Guàrdia Civil de Trànsit investiga a un home de 64 anys que va conduir de nit, sota els efectes de les drogues, 27 quilòmetres en sentit contrari per les autovies A-35 i A-33 fins a ser detingut a Moixent.