Els primers dies de Setmana Santa un tàlveg deixarà ruixats

Després d’un inici d’abril amb fred intens les temperatures estan en augment. A més, ens trobem prop de la Setmana Santa, i el temps provoca major interés a tots aquells que viatgen i a les confraries que recorren els carrers.

En aquestes dates són comunes els canvis de situació atmosfèrica i per això és freqüent que els dies assolellats es convertisquen en plujosos durant els dies que venen a coincidir amb Setmana Santa, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Hui, un front atlàntic provocarà pluges febles o moderades a Galícia i les regions cantàbriques, estenent-se a Castella i Lleó i als Pirineus. En la resta del territori el cel estarà buidat amb gelades només en les grans serralades. Les temperatures pujaran en el vessant mediterrani.

El dissabte la situació serà similar amb un augment de les temperatures diürnes a Andalusia i Múrcia, arribant als 25 °C a Sevilla o Màlaga.

Diumenge de Rams al caient del front fred

El diumenge, un nou front atlàntic s’acostarà a la Península generant pluges febles a Galícia a última hora. A Catalunya, Comunitat Valenciana i el nord de Canàries també podria ploure feblement. La resta d’Espanya gaudirà de cels amb grans clars i temperatures en augment. Hi haurà màximes de 26 °C a Jaén i Orense.

Previsió per a Setmana Santa

Durant la Setmana Santa hi haurà, com altres anys, un temps variable. Al principi un tàlveg generarà ruixats i finalment, una dorsal anticiclònica portarà de tornada el sol.

El dilluns, el front atlàntic recorrerà la Península d’oest a est deixant pluges generalitzades, sent més abundants en el vessant atlàntic i poc probables en el sud de la mediterrània. Alguns ruixats aniran acompanyats de tempestes. Amb el pas del front els valors baixaran però encara seran de 25 °C a Múrcia, 24 °C a Sevilla o 23 °C a Còrdova.

El dimarts, un nou front generarà inestabilitat amb ruixats generalitzats. Les pluges seran intermitents i els nuclis més intensos, novament amb tempestes, estaran repartits de manera irregular. En cotes altes es produiran nevades, i els valors aniran descendint de manera que no superaran els 15 °C a Valladolid, Zamora, Madrid i altres ciutats de l’interior nord-oest peninsular. En el nord de Canàries podria ploure de manera feble.

El dimecres continuarà la inestabilitat en el terç nord, especialment a Catalunya, on podria ploure de manera intensa. També es registraran precipitacions en l’est d’Andalusia i a Balears amb tendència a remetre. Les temperatures es recuperaran i superaran els 20 °C a València o Alacant, mentre que a Sevilla es podrien aconseguir els 25 °C.

El dijous Sant podria produir-se algun ruixat de manera feble a Galícia. En la resta, hi haurà cels buidats o amb poca nuvolositat. Els valors diürns creixeran i a l’interior peninsular se superaran els 20 °C, cas de Saragossa, Conca o Albacete. Les zones de costa no arribaran a aconseguir aquesta marca però l’ambient serà agradable.

El divendres, dissabte i diumenge s’espera una situació anticiclònica amb ambient assolellat i temperatures agradables. En depressions interiors s’arribarà als 25 °C, que precisament és la màxima prevista per a Sevilla, Càceres, Lleida o Osca en diversos d’aqueixos dies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.