Els primers dies de Setmana Santa un tàlveg deixarà ruixats

Ejemplo de shortcode con estilo
La setmana acabarà amb una dorsal anticiclònica amb ambient estable i temperatures agradables

Després d’un inici d’abril amb fred intens les temperatures estan en augment. A més, ens trobem prop de la Setmana Santa, i el temps provoca major interés a tots aquells que viatgen i a les confraries que recorren els carrers.

En aquestes dates són comunes els canvis de situació atmosfèrica i per això és freqüent que els dies assolellats es convertisquen en plujosos durant els dies que venen a coincidir amb Setmana Santa, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Hui, un front atlàntic provocarà pluges febles o moderades a Galícia i les regions cantàbriques, estenent-se a Castella i Lleó i als Pirineus. En la resta del territori el cel estarà buidat amb gelades només en les grans serralades. Les temperatures pujaran en el vessant mediterrani.

El dissabte la situació serà similar amb un augment de les temperatures diürnes a Andalusia i Múrcia, arribant als 25 °C a Sevilla o Màlaga.

Diumenge de Rams al caient del front fred

El diumenge, un nou front atlàntic s’acostarà a la Península generant pluges febles a Galícia a última hora. A Catalunya, Comunitat Valenciana i el nord de Canàries també podria ploure feblement. La resta d’Espanya gaudirà de cels amb grans clars i temperatures en augment. Hi haurà màximes de 26 °C a Jaén i Orense.

Previsió per a Setmana Santa

Durant la Setmana Santa hi haurà, com altres anys, un temps variable. Al principi un tàlveg generarà ruixats i finalment, una dorsal anticiclònica portarà de tornada el sol.

El dilluns, el front atlàntic recorrerà la Península d’oest a est deixant pluges generalitzades, sent més abundants en el vessant atlàntic i poc probables en el sud de la mediterrània. Alguns ruixats aniran acompanyats de tempestes. Amb el pas del front els valors baixaran però encara seran de 25 °C a Múrcia, 24 °C a Sevilla o 23 °C a Còrdova.

El dimarts, un nou front generarà inestabilitat amb ruixats generalitzats. Les pluges seran intermitents i els nuclis més intensos, novament amb tempestes, estaran repartits de manera irregular. En cotes altes es produiran nevades, i els valors aniran descendint de manera que no superaran els 15 °C a Valladolid, Zamora, Madrid i altres ciutats de l’interior nord-oest peninsular. En el nord de Canàries podria ploure de manera feble.

El dimecres continuarà la inestabilitat en el terç nord, especialment a Catalunya, on podria ploure de manera intensa. També es registraran precipitacions en l’est d’Andalusia i a Balears amb tendència a remetre. Les temperatures es recuperaran i superaran els 20 °C a València o Alacant, mentre que a Sevilla es podrien aconseguir els 25 °C.

El dijous Sant podria produir-se algun ruixat de manera feble a Galícia. En la resta, hi haurà cels buidats o amb poca nuvolositat. Els valors diürns creixeran i a l’interior peninsular se superaran els 20 °C, cas de Saragossa, Conca o Albacete. Les zones de costa no arribaran a aconseguir aquesta marca però l’ambient serà agradable.

El divendres, dissabte i diumenge s’espera una situació anticiclònica amb ambient assolellat i temperatures agradables. En depressions interiors s’arribarà als 25 °C, que precisament és la màxima prevista per a Sevilla, Càceres, Lleida o Osca en diversos d’aqueixos dies.

Últimes notícies

El Levante cau davant la Real Sociedad per 2-1 a Anoeta

La Real Sociedad ha superat el Levante per 2-1 a Anoeta, amb gols d’Óskarsson i Turrientes, i s’ha consolidat en llocs europeus.

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.