Els primers dies de Setmana Santa un tàlveg deixarà ruixats

Després d’un inici d’abril amb fred intens les temperatures estan en augment. A més, ens trobem prop de la Setmana Santa, i el temps provoca major interés a tots aquells que viatgen i a les confraries que recorren els carrers.

En aquestes dates són comunes els canvis de situació atmosfèrica i per això és freqüent que els dies assolellats es convertisquen en plujosos durant els dies que venen a coincidir amb Setmana Santa, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Hui, un front atlàntic provocarà pluges febles o moderades a Galícia i les regions cantàbriques, estenent-se a Castella i Lleó i als Pirineus. En la resta del territori el cel estarà buidat amb gelades només en les grans serralades. Les temperatures pujaran en el vessant mediterrani.

El dissabte la situació serà similar amb un augment de les temperatures diürnes a Andalusia i Múrcia, arribant als 25 °C a Sevilla o Màlaga.

Diumenge de Rams al caient del front fred

El diumenge, un nou front atlàntic s’acostarà a la Península generant pluges febles a Galícia a última hora. A Catalunya, Comunitat Valenciana i el nord de Canàries també podria ploure feblement. La resta d’Espanya gaudirà de cels amb grans clars i temperatures en augment. Hi haurà màximes de 26 °C a Jaén i Orense.

Previsió per a Setmana Santa

Durant la Setmana Santa hi haurà, com altres anys, un temps variable. Al principi un tàlveg generarà ruixats i finalment, una dorsal anticiclònica portarà de tornada el sol.

El dilluns, el front atlàntic recorrerà la Península d’oest a est deixant pluges generalitzades, sent més abundants en el vessant atlàntic i poc probables en el sud de la mediterrània. Alguns ruixats aniran acompanyats de tempestes. Amb el pas del front els valors baixaran però encara seran de 25 °C a Múrcia, 24 °C a Sevilla o 23 °C a Còrdova.

El dimarts, un nou front generarà inestabilitat amb ruixats generalitzats. Les pluges seran intermitents i els nuclis més intensos, novament amb tempestes, estaran repartits de manera irregular. En cotes altes es produiran nevades, i els valors aniran descendint de manera que no superaran els 15 °C a Valladolid, Zamora, Madrid i altres ciutats de l’interior nord-oest peninsular. En el nord de Canàries podria ploure de manera feble.

El dimecres continuarà la inestabilitat en el terç nord, especialment a Catalunya, on podria ploure de manera intensa. També es registraran precipitacions en l’est d’Andalusia i a Balears amb tendència a remetre. Les temperatures es recuperaran i superaran els 20 °C a València o Alacant, mentre que a Sevilla es podrien aconseguir els 25 °C.

El dijous Sant podria produir-se algun ruixat de manera feble a Galícia. En la resta, hi haurà cels buidats o amb poca nuvolositat. Els valors diürns creixeran i a l’interior peninsular se superaran els 20 °C, cas de Saragossa, Conca o Albacete. Les zones de costa no arribaran a aconseguir aquesta marca però l’ambient serà agradable.

El divendres, dissabte i diumenge s’espera una situació anticiclònica amb ambient assolellat i temperatures agradables. En depressions interiors s’arribarà als 25 °C, que precisament és la màxima prevista per a Sevilla, Càceres, Lleida o Osca en diversos d’aqueixos dies.

Últimes notícies

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.