Els primers dies de Setmana Santa un tàlveg deixarà ruixats

Després d’un inici d’abril amb fred intens les temperatures estan en augment. A més, ens trobem prop de la Setmana Santa, i el temps provoca major interés a tots aquells que viatgen i a les confraries que recorren els carrers.

En aquestes dates són comunes els canvis de situació atmosfèrica i per això és freqüent que els dies assolellats es convertisquen en plujosos durant els dies que venen a coincidir amb Setmana Santa, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Hui, un front atlàntic provocarà pluges febles o moderades a Galícia i les regions cantàbriques, estenent-se a Castella i Lleó i als Pirineus. En la resta del territori el cel estarà buidat amb gelades només en les grans serralades. Les temperatures pujaran en el vessant mediterrani.

El dissabte la situació serà similar amb un augment de les temperatures diürnes a Andalusia i Múrcia, arribant als 25 °C a Sevilla o Màlaga.

Diumenge de Rams al caient del front fred

El diumenge, un nou front atlàntic s’acostarà a la Península generant pluges febles a Galícia a última hora. A Catalunya, Comunitat Valenciana i el nord de Canàries també podria ploure feblement. La resta d’Espanya gaudirà de cels amb grans clars i temperatures en augment. Hi haurà màximes de 26 °C a Jaén i Orense.

Previsió per a Setmana Santa

Durant la Setmana Santa hi haurà, com altres anys, un temps variable. Al principi un tàlveg generarà ruixats i finalment, una dorsal anticiclònica portarà de tornada el sol.

El dilluns, el front atlàntic recorrerà la Península d’oest a est deixant pluges generalitzades, sent més abundants en el vessant atlàntic i poc probables en el sud de la mediterrània. Alguns ruixats aniran acompanyats de tempestes. Amb el pas del front els valors baixaran però encara seran de 25 °C a Múrcia, 24 °C a Sevilla o 23 °C a Còrdova.

El dimarts, un nou front generarà inestabilitat amb ruixats generalitzats. Les pluges seran intermitents i els nuclis més intensos, novament amb tempestes, estaran repartits de manera irregular. En cotes altes es produiran nevades, i els valors aniran descendint de manera que no superaran els 15 °C a Valladolid, Zamora, Madrid i altres ciutats de l’interior nord-oest peninsular. En el nord de Canàries podria ploure de manera feble.

El dimecres continuarà la inestabilitat en el terç nord, especialment a Catalunya, on podria ploure de manera intensa. També es registraran precipitacions en l’est d’Andalusia i a Balears amb tendència a remetre. Les temperatures es recuperaran i superaran els 20 °C a València o Alacant, mentre que a Sevilla es podrien aconseguir els 25 °C.

El dijous Sant podria produir-se algun ruixat de manera feble a Galícia. En la resta, hi haurà cels buidats o amb poca nuvolositat. Els valors diürns creixeran i a l’interior peninsular se superaran els 20 °C, cas de Saragossa, Conca o Albacete. Les zones de costa no arribaran a aconseguir aquesta marca però l’ambient serà agradable.

El divendres, dissabte i diumenge s’espera una situació anticiclònica amb ambient assolellat i temperatures agradables. En depressions interiors s’arribarà als 25 °C, que precisament és la màxima prevista per a Sevilla, Càceres, Lleida o Osca en diversos d’aqueixos dies.

Últimes notícies

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.