STEPV, CCOO i UGT han advertit este dimarts que reprendran les mobilitzacions i estudiaran reactivar la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari si la Conselleria d’Educació no dona resposta als punts de negociació que continuen pendents en la seua plataforma reivindicativa.
El delegat sindical d’UGT Ensenyament en el País Valencià, Kilian Cuerda, ha assegurat que ‘la Conselleria ha trencat la confiança, la bona fe negociadora, una altra vegada i dinamita tota la voluntat d’acord que estem mostrant des de la suspensió de la vaga’. Segons ha explicat, els sindicats han decidit fer un pas més després de constatar que no hi ha avanços reals.
La compareixença s’ha fet en roda de premsa davant les portes de la Conselleria d’Educació. Els sindicats han indicat que el departament els ha denegat l’autorització per a usar un espai interior, fet que han interpretat com una mostra més de la falta de voluntat de diàleg per part de l’Administració.
Per a Cuerda, els sindicats ‘van obrir la mà al diàleg i a construir propostes i acords’, però la resposta de la Conselleria han sigut mesures ‘insuficients’, ‘sense pressupost, plans i projecte concrets’. Segons ha remarcat, estes propostes són ‘un brindis al sol’ i no afronten els problemes urgents dels centres.
Reivindicacions pendents del professorat
La Conselleria ha plantejat continuar negociant les millores del sistema educatiu a través d’un calendari de 47 meses ordinàries durant el curs 2026/2027. Estes taules implicarien totes les direccions generals del departament. No obstant això, els sindicats denuncien que este esquema no inclou els temes clau de la plataforma reivindicativa que va originar la vaga de docents de maig i juny i les mobilitzacions del passat curs.
El coordinador d’Acció Sindical del STEPV, Marc Candela, ha detallat que entre les demandes pendents està la recuperació del poder adquisitiu del professorat. A més, reclamen millores en l’ensenyament en valencià i en les infraestructures educatives, qüestions que ja van traslladar el 6 d’octubre en la reunió de la Junta de Portaveus amb el secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy.
Des de CCOO, el responsable d’Educació Pública de la Federació d’Educació de CCOO PV, Óscar Ortiz, ha explicat que ja s’estan celebrant reunions en els centres educatius per a definir propostes de mobilització i preparar un calendari d’accions. ‘Volem escoltar els treballadors perquè tenim molt clar que el consens és l’única forma de funcionar’, ha afirmat.
Gran assemblea i suport a la vaga general
Com a primera mesura, els sindicats convocaran una ‘gran assemblea oberta a tot el professorat‘ dimarts que ve, 20 d’octubre. Amb esta trobada pretenen construir ‘una posició forta per a la negociació, mobilització i lluita’ i marcar una estratègia comuna en tots els nivells educatius afectats.
Al mateix temps, STEPV, UGT i CCOO han fet una crida al professorat valencià perquè secunde la vaga general convocada per a l’11 de novembre. L’objectiu és configurar ‘un bloc educatiu molt potent’ que denuncie ‘les retallades en plantilles, la no cobertura de substitucions, les ràtios molt elevades i infraestructures sense inversió’ als centres públics.
Segons han traslladat els representants sindicals, la Conselleria d’Educació els ha informat que el pròxim 21 d’octubre la consellera, Carmen Ortí, es reunirà amb ells. Les organitzacions esperen d’esta trobada ‘un gest’ i ‘un canvi radical‘ que ‘demostre almenys un mínim de voluntat de diàleg’.
Cuerda ha insistit que Ortí ‘hauria de canviar radicalment la seua actitud perquè estem veient una ruptura’. Ho ha dit en al·lusió a mesures que qualifica de ‘provocació’, com ‘posar una policia política per a perseguir el professorat’, que al seu juí empitjoren el clima als centres i enraresixen la negociació.
Crítiques al nou decret de comissions de servici
Les organitzacions han carregat també contra el nou decret de comissions de servici del professorat, que endureix les condicions d’accés a este mecanisme. Este sistema permet ocupar temporalment un destí distint de la plaça definitiva. STEPV, UGT i CCOO s’oposen a la reforma, a la qual també han expressat el seu rebuig els sindicats CSIF i ANPE.
Finalment, STEPV, UGT i CCOO han mostrat el seu suport a les mobilitzacions i a la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari de la Comunidad de Madrid. A més, han condemnat la ‘repressió policial‘ que, segons denuncien, han patit els participants en eixes protestes.




