17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

El 85% dels ajuntaments de la Comunitat portaran als seus plens l’ordenança abolicionista de la prostitució

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que 453 dels 542 municipis de la Comunitat Valenciana debatran en els seus respectius plens l’aprovació d’ordenances basades en el model abolicionista de la prostitució que va posar a la seua disposició la seua Conselleria. Així ho ha anunciat en el transcurs de la seua intervenció en la jornada ‘Sobreviure a la prostitució. Les institucions escolten les supervivents‘, organitzada a Torrent per la Conselleria de Justícia i la Mancomunitat de l’Horta Sud.

Bravo ha assegurat que la resposta de les corporacions locals a la proposta d’elaborar ordenances municipals que protegisquen les dones prostituïdes i sancionen al client ha sigut “molt positiva i esperançadora”. El model únic d’ordenança va ser una de les propostes que va sorgir del Fòrum Valencià per l’Abolició de la Prostitució que es va crear a instàncies de la consellera el febrer de 2021 i on han participat prop de 40 persones expertes de diferents àmbits.

En aquest sentit, la consellera ha explicat que totes les iniciatives plantejades en el fòrum “que eren competència exclusiva de la Generalitat ja s’han implementat o s’han iniciat els tràmits per a això”.

Entre aqueixes iniciatives, la consellera Bravo ha destacat, a més de l’ordenança, la reforma de la Llei d’Espectacles per a prohibir l’exercici de la prostitució en locals i la modificació de la Llei de Carreteres al costat de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat per a sancionar al prostituïdor i aprovar mesures de protecció a les víctimes.

En la trobada també ha participat l’alcalde d’Albal, Ramón Marí, i les supervivents de la prostitució Alika Kinan i Carol L, així com la vicealcaldessa de Catarroja, Lorena Sirvent.

Durant la seua intervenció, la consellera ha defensat que “la prostitució mai és producte d’una elecció lliure” perquè “sempre hi ha factors que neguen aqueixa llibertat” i ha explicat que “la prostitució és una forma de desigualtat i de violència de gènere“.

Per això, ha tornat a reclamar que el Congrés aprove una llei abolicionista integral que reconega la prostitució com una forma de violència contra la dona i oferisca a aquestes dones “el suport necessari per a construir un projecte de vida en el marc de la dignitat“, ha conclòs Gabriela Bravo.

Últimes notícies

Vox s’entén amb Pérez Llorca i blinda acords sobre immigració i pacte verd

José María Llanos ha assegurat que el president ha ratificat el pacte d'investidura, amb rebuig al pacte verd i a l'acord amb Mercosur. Vox ha advertit que vigilarà infraestructures hídriques després de la DANA de 2024 i ha proposat limitar homologacions acadèmiques estrangeres.

El PSPV ix decebut i demana a Pérez Llorca un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV ha eixit decebut de la seua reunió amb Pérez Llorca i li ha reclamat un cordó sanitari enfront de Vox. A més, ha demanat acceptar el finançament estatal proposta.

Guido Rodríguez, desé campió del món a jugar al València

El fitxatge de Guido Rodríguez eleva a deu els campions del món que han vestit la samarreta del València. El migcampista busca minuts per a estar en la llista de l'Argentina.

Etta Eyong, del Llevant: de 6 gols en 10 jornades a una sequera des d’octubre

El davanter del Llevant va passar d'una arrancada fulgurant, amb sis gols i tres assistències en deu jornades, a no marcar en LaLiga des d'octubre de 2025. El tècnic manté la confiança i demana centrar el focus en l'equip.

Mercadona manté el seu lideratge en gran consum amb el 29,5% de quota en 2025, segons NIQ

Mercadona es manté líder en gran consum amb un 29,5% de quota en 2025, igual que en 2024, però millora la seua posició relativa. En línia, Amazon lidera per valor amb un 36,6% i Mercadona arriba al 9,8%.

L’advocat general afirma que Cayetano García li va demanar que s’oblidara del confinament

Álvaro Martínez ha assegurat que a les 20.25 Cayetano García li va comunicar que s'oblidara del confinament i que no hi hauria consulta oficial. L'Advocacia de la Generalitat assenyala que no va haver-hi peticions per escrit, només dites.

Avís taronja per vent de 90 km/h i temporal en la costa este dimecres

Aemet ha activat l'avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i fenòmens costaners a Alacant i València; també s'esperen avisos grocs a Castelló.

Bernabé acusa a la Generalitat d’alterar responsabilitats i sostraure crides del 112 en la DANA

Pilar Bernabé ha defés al Senat que va haver-hi informació suficient durant la DANA i ha acusat a la Generalitat de sostraure de manera irregular converses amb Aemet i el 112 per a alterar responsabilitats.