Vols aprendre la llengua de signes? Ara és fàcil amb esta aplicació

 

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, i la presidenta de la Federació de Persones Sordes (Fesord) de la Comunitat Valenciana, Carolina Galiana, han presentat en el Dia Nacional de les Llengües de Signes l’APP ‘De llengua a llengua’ per aprendre la llengua de signes a través del telèfon i altres dispositius mòbils amb connexió a internet.

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, ha destacat que l’objectiu és “incentivar l’ensenyament de la llengua de signes tant a persones sordes com a persones oients, no sols per a afavorir la inclusió plena en la societat del col·lectiu de persones sordes, sinó també per a donar a conéixer la seua la cultura i característiques”.

En esta línia, Trenzano ha detallat que “gràcies al suport de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, a través de la línia Foment del multilingüisme en l’àmbit social, Fesord ha creat diferents recursos per a l’aprenentatge en línia de la llengua de signes”.

Entre estos recursos es troba ‘De llengua a llengua’, material multimèdia en format web i en valencià, amb continguts específics per a l’aprenentatge de llengua de signes per a un nivell equivalent a l’A1 i que, a més, incorpora nocions bàsiques sobre la comunitat sorda, la seua història i la seua cultura.

Este material, de lliure accés, està allotjat en el web de la Federació de Persones Sordes (https://www.fesord.org/val/inicio/) i és accessible per a qualsevol dispositiu, siga tauleta, telèfon intel·ligent o ordinador. “De llengua a llengua” està disponible en el següent enllaç: https://www.fesord.org/de-llengua-a-llengua/

Enguany, a causa de l’increment de la demanda de la formació en línia, des de Fesord CV s’ha apostat per la conversió de ‘De llengua a llengua’ en una APP que estarà disponible en un parell de setmanes tant per a Android com per a IOS i serà de lliure accés per a totes les persones interessades a aprendre llengua de signes.

L’objectiu d’esta ferramenta és difondre i fomentar el coneixement de la llengua de signes a partir del valencià i, al mateix temps, aproximar la història i la cultura pròpies de la comunitat sorda a les persones oients, així com dotar de més visibilitat el col·lectiu de persones sordes en la nostra societat.

Recursos per afavorir l’aprenentatge autònom

 

La metodologia utilitzada en l’elaboració d’este material pretén satisfer les necessitats d’aprenentatge de la llengua de signes de la societat, per això s’han utilitzat eines i recursos visuals per a afavorir un procés https://www.fesord.org/val/inicio/i aprenentatge autònom.

L’ús de recursos multimèdia com animacions, jocs i vídeos en llengua de signes afavoreixen la visualització en temps real de la llengua i la dinamització de les explicacions realitzades. Amb tot, el material està dissenyat per a despertar l’interés per la llengua de signes i fomentar el seu aprenentatge progressiu.

“De llengua a llengua” presenta una estructura simètrica que pretén facilitar l’aprenentatge de la llengua de signes a partir d’una plataforma web senzilla i dinàmica. D’esta manera, el material està plantejat com un viatge al llarg de sis illes on l’alumnat adquirirà nocions bàsiques sobre la llengua de signes i la comunitat sorda.

Cada bloc segueix el mateix mecanisme d’execució. Inicialment trobem una part teòrica amb explicacions i una mediateca amb recursos per ampliar la informació i posteriorment executar les diferents activitats i “quizs” proposats. Tots amb correcció justificada per tal d’afavorir l’aprenentatge de l’usuari.

Últimes notícies

Tallada la V-21 entre València i Port Saplaya per la caiguda d’un cable d’alta tensió

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de la matinada per la caiguda d’un cable d’alta tensió.

Cap de setmana d’oratge estable i lleuger ascens de les màximes a la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha començat el cap de setmana amb oratge estable, cels poc nuvolosos i temperatures màximes en lleuger ascens, especialment fora del terc sud. Les mínimes es mantenen amb pocs canvis hui, però pujaran diumenge en bona part del territori.

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.