Vols aprendre la llengua de signes? Ara és fàcil amb esta aplicació

 

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, i la presidenta de la Federació de Persones Sordes (Fesord) de la Comunitat Valenciana, Carolina Galiana, han presentat en el Dia Nacional de les Llengües de Signes l’APP ‘De llengua a llengua’ per aprendre la llengua de signes a través del telèfon i altres dispositius mòbils amb connexió a internet.

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, ha destacat que l’objectiu és “incentivar l’ensenyament de la llengua de signes tant a persones sordes com a persones oients, no sols per a afavorir la inclusió plena en la societat del col·lectiu de persones sordes, sinó també per a donar a conéixer la seua la cultura i característiques”.

En esta línia, Trenzano ha detallat que “gràcies al suport de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, a través de la línia Foment del multilingüisme en l’àmbit social, Fesord ha creat diferents recursos per a l’aprenentatge en línia de la llengua de signes”.

Entre estos recursos es troba ‘De llengua a llengua’, material multimèdia en format web i en valencià, amb continguts específics per a l’aprenentatge de llengua de signes per a un nivell equivalent a l’A1 i que, a més, incorpora nocions bàsiques sobre la comunitat sorda, la seua història i la seua cultura.

Este material, de lliure accés, està allotjat en el web de la Federació de Persones Sordes (https://www.fesord.org/val/inicio/) i és accessible per a qualsevol dispositiu, siga tauleta, telèfon intel·ligent o ordinador. “De llengua a llengua” està disponible en el següent enllaç: https://www.fesord.org/de-llengua-a-llengua/

Enguany, a causa de l’increment de la demanda de la formació en línia, des de Fesord CV s’ha apostat per la conversió de ‘De llengua a llengua’ en una APP que estarà disponible en un parell de setmanes tant per a Android com per a IOS i serà de lliure accés per a totes les persones interessades a aprendre llengua de signes.

L’objectiu d’esta ferramenta és difondre i fomentar el coneixement de la llengua de signes a partir del valencià i, al mateix temps, aproximar la història i la cultura pròpies de la comunitat sorda a les persones oients, així com dotar de més visibilitat el col·lectiu de persones sordes en la nostra societat.

Recursos per afavorir l’aprenentatge autònom

 

La metodologia utilitzada en l’elaboració d’este material pretén satisfer les necessitats d’aprenentatge de la llengua de signes de la societat, per això s’han utilitzat eines i recursos visuals per a afavorir un procés https://www.fesord.org/val/inicio/i aprenentatge autònom.

L’ús de recursos multimèdia com animacions, jocs i vídeos en llengua de signes afavoreixen la visualització en temps real de la llengua i la dinamització de les explicacions realitzades. Amb tot, el material està dissenyat per a despertar l’interés per la llengua de signes i fomentar el seu aprenentatge progressiu.

“De llengua a llengua” presenta una estructura simètrica que pretén facilitar l’aprenentatge de la llengua de signes a partir d’una plataforma web senzilla i dinàmica. D’esta manera, el material està plantejat com un viatge al llarg de sis illes on l’alumnat adquirirà nocions bàsiques sobre la llengua de signes i la comunitat sorda.

Cada bloc segueix el mateix mecanisme d’execució. Inicialment trobem una part teòrica amb explicacions i una mediateca amb recursos per ampliar la informació i posteriorment executar les diferents activitats i “quizs” proposats. Tots amb correcció justificada per tal d’afavorir l’aprenentatge de l’usuari.

Últimes notícies

Edició de rècord del Trofeu SM la Reina amb 130 vaixells en aigües de València

El Trofeu SM la Reina 2026 reunirà 130 vaixells i uns 1.200 regatistes en aigües de València, la xifra més alta des de la Copa Amèrica de 2007, i consolidarà la ciutat com a referent internacional de la vela de creuer.

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Lambda porta al Síndic de Greuges les traves a la manifestació de l’Orgull a València

Lambda ha denunciat davant el Síndic de Greuges que les obres del carrer Colón i la falta d’informació de l’Ajuntament han limitat el dret de manifestació en l’Orgull LGTBIAQ+ de València.

Dos jugadors del Valencia Basket aniran amb Espanya a la finestra decisiva per al Mundial

Jaime Pradilla i Álvaro Cárdenas, jugadors del Valencia Basket, han sigut convocats amb Espanya per a jugar contra Dinamarca i Geòrgia en la tercera i última finestra de classificació per al Mundial de bàsquet de Catar 2027.

Fins a 10.000 persones viuran l’eclipsi solar d’agost des de la Malva-rosa i el Cabanyal

Les platges de la Malva-rosa i el Cabanyal seran el punt oficial d’observació de l’eclipsi solar total del 12 d’agost a València, amb fins a 10.000 persones previstes i un ampli dispositiu de seguretat i transport.

Els aficionats del València Basket s’enfronten a un estiu ple de canvis en la plantilla campiona

El València Basket, recent campió de la Lliga Endesa, afronta un mercat marcat per l’interés d’equips d’Euroliga i NBA en les seues estrelles i per diversos contractes que acaben o poden rebaixar-se.

València es prepara per als Gay Games amb l’objectiu de mostrar una ciutat diversa i feliç

Els Gay Games 2026 arranquen este cap de setmana a València, on l’alcaldessa María José Catalá vol projectar la imatge d’una ciutat diversa, feliç i unida entorn de l’esport, mentres impulsa una important reforma del Poliesportiu d’Orriols.

El Valencia Basket corona la Lliga Endesa amb un joc de 100 punts i récord anotador

El Valencia Basket ha conquistat la Lliga Endesa amb un estil ofensiu desbocat: ha superat els 100 punts en 29 dels 91 partits disputats, amb un ritme alt, molt triple i una defensa agressiva que han marcat la seua identitat.