Vols aprendre la llengua de signes? Ara és fàcil amb esta aplicació

 

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, i la presidenta de la Federació de Persones Sordes (Fesord) de la Comunitat Valenciana, Carolina Galiana, han presentat en el Dia Nacional de les Llengües de Signes l’APP ‘De llengua a llengua’ per aprendre la llengua de signes a través del telèfon i altres dispositius mòbils amb connexió a internet.

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, ha destacat que l’objectiu és “incentivar l’ensenyament de la llengua de signes tant a persones sordes com a persones oients, no sols per a afavorir la inclusió plena en la societat del col·lectiu de persones sordes, sinó també per a donar a conéixer la seua la cultura i característiques”.

En esta línia, Trenzano ha detallat que “gràcies al suport de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, a través de la línia Foment del multilingüisme en l’àmbit social, Fesord ha creat diferents recursos per a l’aprenentatge en línia de la llengua de signes”.

Entre estos recursos es troba ‘De llengua a llengua’, material multimèdia en format web i en valencià, amb continguts específics per a l’aprenentatge de llengua de signes per a un nivell equivalent a l’A1 i que, a més, incorpora nocions bàsiques sobre la comunitat sorda, la seua història i la seua cultura.

Este material, de lliure accés, està allotjat en el web de la Federació de Persones Sordes (https://www.fesord.org/val/inicio/) i és accessible per a qualsevol dispositiu, siga tauleta, telèfon intel·ligent o ordinador. “De llengua a llengua” està disponible en el següent enllaç: https://www.fesord.org/de-llengua-a-llengua/

Enguany, a causa de l’increment de la demanda de la formació en línia, des de Fesord CV s’ha apostat per la conversió de ‘De llengua a llengua’ en una APP que estarà disponible en un parell de setmanes tant per a Android com per a IOS i serà de lliure accés per a totes les persones interessades a aprendre llengua de signes.

L’objectiu d’esta ferramenta és difondre i fomentar el coneixement de la llengua de signes a partir del valencià i, al mateix temps, aproximar la història i la cultura pròpies de la comunitat sorda a les persones oients, així com dotar de més visibilitat el col·lectiu de persones sordes en la nostra societat.

Recursos per afavorir l’aprenentatge autònom

 

La metodologia utilitzada en l’elaboració d’este material pretén satisfer les necessitats d’aprenentatge de la llengua de signes de la societat, per això s’han utilitzat eines i recursos visuals per a afavorir un procés https://www.fesord.org/val/inicio/i aprenentatge autònom.

L’ús de recursos multimèdia com animacions, jocs i vídeos en llengua de signes afavoreixen la visualització en temps real de la llengua i la dinamització de les explicacions realitzades. Amb tot, el material està dissenyat per a despertar l’interés per la llengua de signes i fomentar el seu aprenentatge progressiu.

“De llengua a llengua” presenta una estructura simètrica que pretén facilitar l’aprenentatge de la llengua de signes a partir d’una plataforma web senzilla i dinàmica. D’esta manera, el material està plantejat com un viatge al llarg de sis illes on l’alumnat adquirirà nocions bàsiques sobre la llengua de signes i la comunitat sorda.

Cada bloc segueix el mateix mecanisme d’execució. Inicialment trobem una part teòrica amb explicacions i una mediateca amb recursos per ampliar la informació i posteriorment executar les diferents activitats i “quizs” proposats. Tots amb correcció justificada per tal d’afavorir l’aprenentatge de l’usuari.

Últimes notícies

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.