Vols aprendre la llengua de signes? Ara és fàcil amb esta aplicació

 

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, i la presidenta de la Federació de Persones Sordes (Fesord) de la Comunitat Valenciana, Carolina Galiana, han presentat en el Dia Nacional de les Llengües de Signes l’APP ‘De llengua a llengua’ per aprendre la llengua de signes a través del telèfon i altres dispositius mòbils amb connexió a internet.

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, ha destacat que l’objectiu és “incentivar l’ensenyament de la llengua de signes tant a persones sordes com a persones oients, no sols per a afavorir la inclusió plena en la societat del col·lectiu de persones sordes, sinó també per a donar a conéixer la seua la cultura i característiques”.

En esta línia, Trenzano ha detallat que “gràcies al suport de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, a través de la línia Foment del multilingüisme en l’àmbit social, Fesord ha creat diferents recursos per a l’aprenentatge en línia de la llengua de signes”.

Entre estos recursos es troba ‘De llengua a llengua’, material multimèdia en format web i en valencià, amb continguts específics per a l’aprenentatge de llengua de signes per a un nivell equivalent a l’A1 i que, a més, incorpora nocions bàsiques sobre la comunitat sorda, la seua història i la seua cultura.

Este material, de lliure accés, està allotjat en el web de la Federació de Persones Sordes (https://www.fesord.org/val/inicio/) i és accessible per a qualsevol dispositiu, siga tauleta, telèfon intel·ligent o ordinador. “De llengua a llengua” està disponible en el següent enllaç: https://www.fesord.org/de-llengua-a-llengua/

Enguany, a causa de l’increment de la demanda de la formació en línia, des de Fesord CV s’ha apostat per la conversió de ‘De llengua a llengua’ en una APP que estarà disponible en un parell de setmanes tant per a Android com per a IOS i serà de lliure accés per a totes les persones interessades a aprendre llengua de signes.

L’objectiu d’esta ferramenta és difondre i fomentar el coneixement de la llengua de signes a partir del valencià i, al mateix temps, aproximar la història i la cultura pròpies de la comunitat sorda a les persones oients, així com dotar de més visibilitat el col·lectiu de persones sordes en la nostra societat.

Recursos per afavorir l’aprenentatge autònom

 

La metodologia utilitzada en l’elaboració d’este material pretén satisfer les necessitats d’aprenentatge de la llengua de signes de la societat, per això s’han utilitzat eines i recursos visuals per a afavorir un procés https://www.fesord.org/val/inicio/i aprenentatge autònom.

L’ús de recursos multimèdia com animacions, jocs i vídeos en llengua de signes afavoreixen la visualització en temps real de la llengua i la dinamització de les explicacions realitzades. Amb tot, el material està dissenyat per a despertar l’interés per la llengua de signes i fomentar el seu aprenentatge progressiu.

“De llengua a llengua” presenta una estructura simètrica que pretén facilitar l’aprenentatge de la llengua de signes a partir d’una plataforma web senzilla i dinàmica. D’esta manera, el material està plantejat com un viatge al llarg de sis illes on l’alumnat adquirirà nocions bàsiques sobre la llengua de signes i la comunitat sorda.

Cada bloc segueix el mateix mecanisme d’execució. Inicialment trobem una part teòrica amb explicacions i una mediateca amb recursos per ampliar la informació i posteriorment executar les diferents activitats i “quizs” proposats. Tots amb correcció justificada per tal d’afavorir l’aprenentatge de l’usuari.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.