17.5 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Hugo, nascut a Gandia, el primer bebé de la Comunitat Valenciana en 2022

Hugo

Hugo, naixcut a Gandia   | Conselleria de Sanitat

El primer bebé de l’any en la Comunitat Valenciana és un xiquet nascut a l’Hospital Francesc de Borja de Gandia a les 00.00 hores, que ha pesat 3,220 quilos i es diu Hugo, mentre que a la província d’Alacant la primera a nàixer ha sigut una xiqueta anomenada Ainhoa i a Castelló una altra bebé anomenada Antonella.

Antonella Sos

Antonella, naixcuda a Castelló | Conselleria de Sanitat


Segons les dades fetes públiques per la Conselleria de Sanitat, les últimes dades disponibles sobre naixements als hospitals de la xarxa sanitària de la Comunitat Valenciana l’any 2021, fins a novembre d’enguany s’han registrat 24.701 naixements en tota la Comunitat, dels quals 2.631 han sigut de la província de Castelló, 11.493 de la província de València i 10.577 a Alacant.

Aquestes dades reflecteixen una disminució del nombre de naixements als hospitals, ja que en 2020 en el mateix període es van registrar 26.498 xiquets nascuts en la Comunitat, dels quals 2.845 es van produir a la província de Castelló, 12.670 a València i 10.983 a Alacant.

Ainhoa

Ainhoa, naixcuda a Elx | Conselleria de Sanitat

Per hospitals, el de Vinaròs va registrar 384 naixements; el General de Castelló 1.164; l’Hospital de la Plana 1.073; l’Hospital de Sagunt 567; l’Hospital Clínic Universitari 982; l’Hospital La Fe 3.814; l’Hospital de Requena 217; l’Hospital General Universitari de València 978; l’Hospital Dr. Peset 960; l’Hospital La Ribera 1.193; l’Hospital Francesc De Borja de Gandia 937; l’Hospital de Dénia 931 i l’Hospital d´Ontinyent 184.
A més l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva va registrar 584; l’Hospital Verge dels Lliris d’Alcoi 750; l’Hospital de Vila Joiosa 821; l’Hospital Sant Joan d’Alacant 861; l’Hospital General d’Elda 993; l’Hospital General d’Alacant 1.745; l’Hospital General d’Elx 1.075; l’Hospital de la Vega Baixa d’Oriola 1.156; l’Hospital de Torrevella 1.009; l’Hospital de Manises 1.077 i l’Hospital del Vinalopó 1.236.

Últimes notícies

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.

Pactada la composició de la Comissió Mixta per la dana; primera reunió en setmanes

Generalitat i Govern han pactat la composició i el funcionament de la Comissió Mixta per a coordinar la reconstrucció després de la dana en la Comunitat Valenciana. La primera reunió es preveu en les pròximes setmanes, amb grups de treball reduïts i una agenda proposada pels ajuntaments.

Arriben a Madrid els cinc espanyols alliberats a Veneçuela

Els cinc espanyols alliberats a Veneçuela han aterrat a Barajas procedents de Bogotà i s'han retrobat amb les seues famílies. Albares celebra la seua arribada.

El Consell ha aprovat la creació de l’Acadèmia de Ciències Veterinàries per a reforçar la investigació i l’assessorament

El Consell ha aprovat la creació de la ACVCV, una corporació pública i científica per a impulsar la investigació, la divulgació i l'assessorament en veterinària. La mesura alinea la ciència valenciana amb l'enfocament 'One Health' i entrarà en vigor després de la seua publicació en el DOGV