15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Hugo, nascut a Gandia, el primer bebé de la Comunitat Valenciana en 2022

Hugo

Hugo, naixcut a Gandia   | Conselleria de Sanitat

El primer bebé de l’any en la Comunitat Valenciana és un xiquet nascut a l’Hospital Francesc de Borja de Gandia a les 00.00 hores, que ha pesat 3,220 quilos i es diu Hugo, mentre que a la província d’Alacant la primera a nàixer ha sigut una xiqueta anomenada Ainhoa i a Castelló una altra bebé anomenada Antonella.

Antonella Sos

Antonella, naixcuda a Castelló | Conselleria de Sanitat


Segons les dades fetes públiques per la Conselleria de Sanitat, les últimes dades disponibles sobre naixements als hospitals de la xarxa sanitària de la Comunitat Valenciana l’any 2021, fins a novembre d’enguany s’han registrat 24.701 naixements en tota la Comunitat, dels quals 2.631 han sigut de la província de Castelló, 11.493 de la província de València i 10.577 a Alacant.

Aquestes dades reflecteixen una disminució del nombre de naixements als hospitals, ja que en 2020 en el mateix període es van registrar 26.498 xiquets nascuts en la Comunitat, dels quals 2.845 es van produir a la província de Castelló, 12.670 a València i 10.983 a Alacant.

Ainhoa

Ainhoa, naixcuda a Elx | Conselleria de Sanitat

Per hospitals, el de Vinaròs va registrar 384 naixements; el General de Castelló 1.164; l’Hospital de la Plana 1.073; l’Hospital de Sagunt 567; l’Hospital Clínic Universitari 982; l’Hospital La Fe 3.814; l’Hospital de Requena 217; l’Hospital General Universitari de València 978; l’Hospital Dr. Peset 960; l’Hospital La Ribera 1.193; l’Hospital Francesc De Borja de Gandia 937; l’Hospital de Dénia 931 i l’Hospital d´Ontinyent 184.
A més l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva va registrar 584; l’Hospital Verge dels Lliris d’Alcoi 750; l’Hospital de Vila Joiosa 821; l’Hospital Sant Joan d’Alacant 861; l’Hospital General d’Elda 993; l’Hospital General d’Alacant 1.745; l’Hospital General d’Elx 1.075; l’Hospital de la Vega Baixa d’Oriola 1.156; l’Hospital de Torrevella 1.009; l’Hospital de Manises 1.077 i l’Hospital del Vinalopó 1.236.

Últimes notícies

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.