11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

El Consell Obri el termini per a les beques d’exempció de les taxes universitàries 


La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha convocat les beques a l’exempció de les taxes universitàries per a cursar estudis en les universitats valencianes per un total de 5,5 milions d’euros per al curs 2021-2022, la qual cosa suposa un increment del 10% en relació a la dotació de l’any anterior i, per tant, es converteix en la convocatòria més quantiosa d’aquesta modalitat.


En tractar-se d’una exempció de taxes, les universitats no exigeixen el pagament de la matrícula als alumnes que justifiquen haver presentat la sol·licitud de beca, i tan sols en cas que fora denegada la seua sol·licitud, hauran d’abonar-la. El termini per a presentar sol·licituds s’inicia el 2 de març i finalitza l’1 d’abril de 2022.


El programa global de beques universitàries i d’accés a estudis superiors impulsat per la Conselleria d’Universitats ha anat incrementant la seua dotació pressupostària al llarg dels anys a fi d’arribar al major nombre possible d’estudiants valencians, facilitar l’accés a l’educació superior i fomentar la igualtat d’oportunitats, aconseguint en la totalitat de modalitats un import global de 32, 3 milions d’euros l’any 2022.


En concret, aquestes beques estan dirigides a tot l’alumnat matriculat en les universitats que integren el Sistema Universitari Valencià i els seus centres adscrits i que cursen ensenyaments universitaris adaptats a l’Espai Europeu d’Educació Superior conduents a l’obtenció de títols oficials de grau i de màster universitari, i complements de formació per a accés o obtenció del títol de màster i crèdits complementaris per a l’obtenció del títol de grau.


Per a l’alumnat matriculat en universitats públiques o centres públics adscrits, la beca consistirà en l’exempció dels crèdits matriculats en primera i/o segona convocatòria; mentre que l’alumnat d’universitats privades rebrà una ajuda per al pagament de les despeses de matrícula dels crèdits matriculats en primera i/o segona convocatòria, l’import de la qual serà igual al preu mínim d’un estudi de la mateixa experimentalitat establit en el Decret del Consell de regulació de taxes per serveis acadèmics universitaris per al curs 2021/2022.


Les beques es concediran en règim de concurrència competitiva, en ordre descendent fins que s’esgote l’import global màxim, d’acord amb la nota mitjana obtinguda per l’alumnat en el curs acadèmic anterior o últim realitzat.


Per als alumnes i alumnes que es matriculen per primera vegada de primer curs d’estudis de grau s’atendrà la nota d’accés a la universitat conforme a la fórmula: 60% qualificació final de batxillerat) + 40% nota fase obligatòria de la PAU.


Per als alumnes que es matriculen per primera vegada de primer curs de màster oficial, la nota mitjana serà la de l’expedient acadèmic corresponent als estudis universitaris que donen accés al màster.


Les sol·licituds es presentaran exclusivament de manera telemàtica, a través de la plataforma de tramitació de la GVA en el termini d’un mes a partir de l’endemà a la publicació de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.


Tota la informació: consultar ací


Requisits acadèmics per a títol oficial de màster universitari


Com a criteri general i excepte excepcions, per a tindre dret a beca, i d’acord amb les bases, la persona sol·licitant haurà d’estar matriculada de, almenys, 60 crèdits.


A més, l’alumnat de primer curs de màsters habilitats haurà d’acreditar una nota mitjana de 6,50 punts en els estudis previs que els donen accés al màster, i d’uns 7,00 punts en els restants estudis de màster.


Les notes mitjanes procedents de les branques d’Enginyeria i Arquitectura es multiplicaran pel coeficient 1,17; l’alumnat de segon curs de màsters habilitats també haurà d’acreditar una nota mitjana de 6,50 en el primer curs, o de 7,00 punts en els restants estudis de màster.


Amb caràcter general, els beneficiaris i beneficiàries de la beca podran gaudir-la durant els anys de què conste el pla d’estudis.


Requisits acadèmics per a estudis conduents al títol de grau


Amb caràcter general i excepte excepcions, les persones sol·licitants hauran d’estar matriculades de 60 crèdits, és a dir, en règim de dedicació acadèmica completa.


De manera extraordinària per a la present convocatòria, a excepció dels qui es matriculen per primera vegada, la resta d’alumnes i alumnes hauran d’haver superat en l’últim curs realitzat els següents percentatges de crèdits: en les branques d’Arts Humanitats i Ciències Socials i Jurídiques, el 75% dels crèdits; en la branca de Ciències de la Salut, el 65% dels crèdits, i el 55% dels crèdits en les branques de Ciències, Enginyeria i Arquitectura.

Últimes notícies

Pérez Llorca insistix al Govern que autoritze la Llei de Costas valenciana després del temporal

El president ha reiterat en FITUR la seua petició perquè l'Executiu done llum verda a la norma i poder actuar davant els danys en el litoral. També ha anunciat 2 milions per a un pla de millora de platges.

Pérez Llorca lamenta que en la Comunitat no s’hagen complit més de la mitat de les millores ferroviàries

El president ha assegurat que en la Comunitat Valenciana no s'han complit més de la mitat de les previsions de millora ferroviària i ha reclamat complir els compromisos, amb especial focus en Rodalia.

Cinc anys de presó en mòdul psiquiàtric per intentar matar a un taxista a Elda

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys per temptativa d'assassinat a l'autor de l'atac a un taxista a Elda després d'un acord amb la Fiscalia. Complirà la pena en el mòdul psiquiàtric per alteració psíquica benvolguda com a eximent incompleta.

Pérez Llorca cita el dimarts als síndics de Les Corts per a arribar a acords

El president ha convocat el 27 de gener als síndics de PSPV, Compromís i Vox al Palau per a una ronda de treball. Busca acords i apel·la al respecte institucional.

Detinguts a València dos jóvens per segrestar un home i demanar 15.000 euros per a alliberar-lo

La Policia Nacional ha detingut a València a dos hòmens de 23 i 25 anys per retindre a un altre en un domicili i exigir-li 15.000 euros per a alliberar-lo. La víctima col·laborava en estafes per 'phishing' i va ser retinguda quan va voler abandonar l'organització.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promocionar la Comunitat Valenciana en mercats exterior i nacional

El president ha anunciat una inversió extraordinària de 10 milions que se suma al pla anual fins a 19 milions per a promocionar la Comunitat a Espanya i fora. Presentat durant el Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, serà la major campanya publicitària de la Generalitat.

Veïns de Sagunt han denunciat abandó institucional després de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha evidenciat un abandó institucional i una erosió imparable. Exigixen defenses reals, un pla tècnic i l'execució urgent del projecte de regeneració.

El Llevant tanca el fitxatge de Tay Abed fins a 2029

El Llevant incorpora a l'extrem esquerrà Tay Abed amb contracte fins a 2029 després d'un xicotet traspàs des del PSV. El jugador, de 21 anys i amb passaport espanyol, ja treballa als ordes de Luís Castro.