16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El Consell Obri el termini per a les beques d’exempció de les taxes universitàries 


La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha convocat les beques a l’exempció de les taxes universitàries per a cursar estudis en les universitats valencianes per un total de 5,5 milions d’euros per al curs 2021-2022, la qual cosa suposa un increment del 10% en relació a la dotació de l’any anterior i, per tant, es converteix en la convocatòria més quantiosa d’aquesta modalitat.


En tractar-se d’una exempció de taxes, les universitats no exigeixen el pagament de la matrícula als alumnes que justifiquen haver presentat la sol·licitud de beca, i tan sols en cas que fora denegada la seua sol·licitud, hauran d’abonar-la. El termini per a presentar sol·licituds s’inicia el 2 de març i finalitza l’1 d’abril de 2022.


El programa global de beques universitàries i d’accés a estudis superiors impulsat per la Conselleria d’Universitats ha anat incrementant la seua dotació pressupostària al llarg dels anys a fi d’arribar al major nombre possible d’estudiants valencians, facilitar l’accés a l’educació superior i fomentar la igualtat d’oportunitats, aconseguint en la totalitat de modalitats un import global de 32, 3 milions d’euros l’any 2022.


En concret, aquestes beques estan dirigides a tot l’alumnat matriculat en les universitats que integren el Sistema Universitari Valencià i els seus centres adscrits i que cursen ensenyaments universitaris adaptats a l’Espai Europeu d’Educació Superior conduents a l’obtenció de títols oficials de grau i de màster universitari, i complements de formació per a accés o obtenció del títol de màster i crèdits complementaris per a l’obtenció del títol de grau.


Per a l’alumnat matriculat en universitats públiques o centres públics adscrits, la beca consistirà en l’exempció dels crèdits matriculats en primera i/o segona convocatòria; mentre que l’alumnat d’universitats privades rebrà una ajuda per al pagament de les despeses de matrícula dels crèdits matriculats en primera i/o segona convocatòria, l’import de la qual serà igual al preu mínim d’un estudi de la mateixa experimentalitat establit en el Decret del Consell de regulació de taxes per serveis acadèmics universitaris per al curs 2021/2022.


Les beques es concediran en règim de concurrència competitiva, en ordre descendent fins que s’esgote l’import global màxim, d’acord amb la nota mitjana obtinguda per l’alumnat en el curs acadèmic anterior o últim realitzat.


Per als alumnes i alumnes que es matriculen per primera vegada de primer curs d’estudis de grau s’atendrà la nota d’accés a la universitat conforme a la fórmula: 60% qualificació final de batxillerat) + 40% nota fase obligatòria de la PAU.


Per als alumnes que es matriculen per primera vegada de primer curs de màster oficial, la nota mitjana serà la de l’expedient acadèmic corresponent als estudis universitaris que donen accés al màster.


Les sol·licituds es presentaran exclusivament de manera telemàtica, a través de la plataforma de tramitació de la GVA en el termini d’un mes a partir de l’endemà a la publicació de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.


Tota la informació: consultar ací


Requisits acadèmics per a títol oficial de màster universitari


Com a criteri general i excepte excepcions, per a tindre dret a beca, i d’acord amb les bases, la persona sol·licitant haurà d’estar matriculada de, almenys, 60 crèdits.


A més, l’alumnat de primer curs de màsters habilitats haurà d’acreditar una nota mitjana de 6,50 punts en els estudis previs que els donen accés al màster, i d’uns 7,00 punts en els restants estudis de màster.


Les notes mitjanes procedents de les branques d’Enginyeria i Arquitectura es multiplicaran pel coeficient 1,17; l’alumnat de segon curs de màsters habilitats també haurà d’acreditar una nota mitjana de 6,50 en el primer curs, o de 7,00 punts en els restants estudis de màster.


Amb caràcter general, els beneficiaris i beneficiàries de la beca podran gaudir-la durant els anys de què conste el pla d’estudis.


Requisits acadèmics per a estudis conduents al títol de grau


Amb caràcter general i excepte excepcions, les persones sol·licitants hauran d’estar matriculades de 60 crèdits, és a dir, en règim de dedicació acadèmica completa.


De manera extraordinària per a la present convocatòria, a excepció dels qui es matriculen per primera vegada, la resta d’alumnes i alumnes hauran d’haver superat en l’últim curs realitzat els següents percentatges de crèdits: en les branques d’Arts Humanitats i Ciències Socials i Jurídiques, el 75% dels crèdits; en la branca de Ciències de la Salut, el 65% dels crèdits, i el 55% dels crèdits en les branques de Ciències, Enginyeria i Arquitectura.

Últimes notícies

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.