El Consell Obri el termini per a les beques d’exempció de les taxes universitàries 


La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha convocat les beques a l’exempció de les taxes universitàries per a cursar estudis en les universitats valencianes per un total de 5,5 milions d’euros per al curs 2021-2022, la qual cosa suposa un increment del 10% en relació a la dotació de l’any anterior i, per tant, es converteix en la convocatòria més quantiosa d’aquesta modalitat.


En tractar-se d’una exempció de taxes, les universitats no exigeixen el pagament de la matrícula als alumnes que justifiquen haver presentat la sol·licitud de beca, i tan sols en cas que fora denegada la seua sol·licitud, hauran d’abonar-la. El termini per a presentar sol·licituds s’inicia el 2 de març i finalitza l’1 d’abril de 2022.


El programa global de beques universitàries i d’accés a estudis superiors impulsat per la Conselleria d’Universitats ha anat incrementant la seua dotació pressupostària al llarg dels anys a fi d’arribar al major nombre possible d’estudiants valencians, facilitar l’accés a l’educació superior i fomentar la igualtat d’oportunitats, aconseguint en la totalitat de modalitats un import global de 32, 3 milions d’euros l’any 2022.


En concret, aquestes beques estan dirigides a tot l’alumnat matriculat en les universitats que integren el Sistema Universitari Valencià i els seus centres adscrits i que cursen ensenyaments universitaris adaptats a l’Espai Europeu d’Educació Superior conduents a l’obtenció de títols oficials de grau i de màster universitari, i complements de formació per a accés o obtenció del títol de màster i crèdits complementaris per a l’obtenció del títol de grau.


Per a l’alumnat matriculat en universitats públiques o centres públics adscrits, la beca consistirà en l’exempció dels crèdits matriculats en primera i/o segona convocatòria; mentre que l’alumnat d’universitats privades rebrà una ajuda per al pagament de les despeses de matrícula dels crèdits matriculats en primera i/o segona convocatòria, l’import de la qual serà igual al preu mínim d’un estudi de la mateixa experimentalitat establit en el Decret del Consell de regulació de taxes per serveis acadèmics universitaris per al curs 2021/2022.


Les beques es concediran en règim de concurrència competitiva, en ordre descendent fins que s’esgote l’import global màxim, d’acord amb la nota mitjana obtinguda per l’alumnat en el curs acadèmic anterior o últim realitzat.


Per als alumnes i alumnes que es matriculen per primera vegada de primer curs d’estudis de grau s’atendrà la nota d’accés a la universitat conforme a la fórmula: 60% qualificació final de batxillerat) + 40% nota fase obligatòria de la PAU.


Per als alumnes que es matriculen per primera vegada de primer curs de màster oficial, la nota mitjana serà la de l’expedient acadèmic corresponent als estudis universitaris que donen accés al màster.


Les sol·licituds es presentaran exclusivament de manera telemàtica, a través de la plataforma de tramitació de la GVA en el termini d’un mes a partir de l’endemà a la publicació de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.


Tota la informació: consultar ací


Requisits acadèmics per a títol oficial de màster universitari


Com a criteri general i excepte excepcions, per a tindre dret a beca, i d’acord amb les bases, la persona sol·licitant haurà d’estar matriculada de, almenys, 60 crèdits.


A més, l’alumnat de primer curs de màsters habilitats haurà d’acreditar una nota mitjana de 6,50 punts en els estudis previs que els donen accés al màster, i d’uns 7,00 punts en els restants estudis de màster.


Les notes mitjanes procedents de les branques d’Enginyeria i Arquitectura es multiplicaran pel coeficient 1,17; l’alumnat de segon curs de màsters habilitats també haurà d’acreditar una nota mitjana de 6,50 en el primer curs, o de 7,00 punts en els restants estudis de màster.


Amb caràcter general, els beneficiaris i beneficiàries de la beca podran gaudir-la durant els anys de què conste el pla d’estudis.


Requisits acadèmics per a estudis conduents al títol de grau


Amb caràcter general i excepte excepcions, les persones sol·licitants hauran d’estar matriculades de 60 crèdits, és a dir, en règim de dedicació acadèmica completa.


De manera extraordinària per a la present convocatòria, a excepció dels qui es matriculen per primera vegada, la resta d’alumnes i alumnes hauran d’haver superat en l’últim curs realitzat els següents percentatges de crèdits: en les branques d’Arts Humanitats i Ciències Socials i Jurídiques, el 75% dels crèdits; en la branca de Ciències de la Salut, el 65% dels crèdits, i el 55% dels crèdits en les branques de Ciències, Enginyeria i Arquitectura.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.