Beques MEC 2022/2023: quan i com presentar la sol·licitud?

Ja està publicada en el Boletín Oficial del Estado (BOE) la convocatòria de les beques i ajudes a l’estudi del Ministeri d’Educació i Formació Professional per al curs 2022/2023. Com ja va comunicar el Govern després de l’aprovació al febrer del decret en Consell de Ministres, enguany els terminis s’avancen quatre mesos, de manera que els estudiants puguen conéixer si compleixen els requisits econòmics per a rebre la beca abans de realitzar la matrícula.

Aquest popular paquet d’ajudes conegudes com a beques MEC va dirigit als alumnes que cursen estudis postobligatoris en el curs que ve (FP, Batxillerat, Ensenyaments Artístics, Idiomes, Graus i Màsters universitaris) i suposa un desemborsament estatal de 2.134 milions d’euros, un augment del 45% en els últims cinc anys.

A més, ja hi ha data per a l’arrancada del termini de sol·licituds per a la concessió d’aquestes  beques. El tret d’eixida es donarà aquest mateix mes a causa de l’avançament de tot el procés en atenció a les demandes de l’estudiantat de poder saber si seran o no beneficiaris de la beca abans de matricular-se en els seus estudis, així com conéixer la quantia d’aquesta.

D’aquesta manera, el dimecres 30 de març obri el termini de presentació de sol·licituds, que estarà obert fins a les 24 hores (hora peninsular) del dijous 12 de maig, tots dos inclusivament.

Durant aquest període de temps els interessats a rebre una beca MEC per al curs 2022/2023 hauran de sol·licitar-la malgrat que encara no sàpien quins estudis realitzaran. Tota la informació sobre aquest tema podrà modificar-se fins al mes de setembre.

Aquest Ministeri ofereix beques, ajudes, subvencions i premis destinats a estudiants i tots els grups relacionats amb l’educació:
Estudiants de tots els nivells educatius.
Professors, investigadors i titulats universitaris tant a Espanya com a l’estranger, incloent beques per a recursos educatius.
Centres docents tant universitaris com no universitaris.
Organitzacions, fundacions i empreses.

Les beques del Ministeri d’Educació per a estudiants són les ajudes més sol·licitades a Espanya perquè gran part de la població té accés directe a elles, però l’absència a vegades d’informació sobre dates o informació estructurada fa que es passe el termini de presentació.

Què cobreixen les beques MEC?

Les despeses primordials que cobreixen les beques MEC són:
Matrícula
Ensenyaments
Llibres de text i material didàctic
Menjador o manutenció
Transport
Allotjament
Assistència a programes educatius específics

Segons característiques i circumstàncies aquestes ajudes poden ser parcials o totals cobrint completament les necessitats econòmiques associades a cada partida.

Com sol·licitar la beca?

La sol·licitud haurà d’emplenar-se mitjançant el formulari accessible per via telemàtica a través de la seu electrònica del Ministeri d’Educació. Una vegada emplenada, té que signada l’interessat o el seu representant legal en el cas de ser menor de 18 anys amb algun dels sistemes de signatura electrònica acceptats per la seu electrònica.

Després d’això n’hi ha prou amb enviar-la per aqueix mateix procediment telemàtic, quedant presentada amb caràcter general.

L’organisme recorda que no es tindran en compte aquelles sol·licituds emplenades per via telemàtica que no completen el procés de presentació establit, obtenint el resguard de sol·licitud que ha de conservar-se perquè el sol·licitant acredite, en cas que resulte necessari, la presentació de la seua sol·licitud en el termini i forma establits.

Els estudiants que presenten aquestes sol·licituds podran consultar l’estat de les mateixes en la seu electrònica, entrant en l’apartat «Els meus expedients», així com en la unitat de beques de l’administració educativa o universitat corresponent, identificant-se com a interessats en l’expedient amb el seu NIF/NIE.

Terminis del procés de les ajudes

Després de la fi del termini de sol·licituds el 12 de maig, encara no es coneixen les dates exactes del procés, però aproximadament aquestes seran les següents fases:
Maig/juliol: primera fase de tramitació de sol·licituds de les comunitats autònomes (només es comprovaran les dades generals).
Juliol: determinació de si es compleixen o no els requisits econòmics. Els resultats seran comunicats als interessats el mes d’agost.
Agost/setembre: modificació de dades acadèmiques per part dels sol·licitants, al·legacions i presentació de documentació.
Setembre/octubre: segona fase de tramitació de sol·licituds (en aquest cas ja amb els resultats acadèmics de l’anterior curs i els estudis definitius per als quals es demana la beca).
Octubre/desembre: notificació definitiva i concessió de la beca en els casos en els quals corresponga.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.