Del burnout als símptomes de l’ansietat: així són les cerques sobre salut mental a Espanya

L’aparició de la COVID-19 va causar el major impacte en la salut de la població a nivell global en un segle, i s’estima que 6 de cada 10 persones a Europa s’ha vist afectada per l’anomenada “fatiga pandèmica”, la mescla d’esgotament mental acumulat per la por, les restriccions, els aïllaments i altres canvis provocats per la pandèmia.

La plataforma SaaS líder en gestió de visibilitat en línia i màrqueting de continguts, ha elaborat un informe sobre les cerques en línia a Espanya sobre les qüestions relacionades amb la salut mental. Per a l’elaboració d’esta anàlisi, Semrush ha analitzat les cerques dels termes ‘ansietat’, ‘depressió’ i ‘burnout’ entre els anys 2017 i 2021.

L’informe destaca que des de l’any 2020, el terme ‘ansietat’ ha acumulat una mitjana de 45.380 cerques.

Durant els mesos en què es van dur a terme les primeres restriccions de mobilitat estes cerques van ser superiors, arribant a una mitjana de 60.500 al març, 74.000 a l’abril (el major pic amb un increment del 82% respecte a abril de 2019) i 60.500 al maig, descendint lleugerament des de llavors, però representant un increment de mitjana de quasi el 50% respecte als anys previs al coronavirus.

Respecte al terme ‘depressió’, de l’anàlisi de Semrush es desprén que, entre març i maig de 2020, el nombre de cerques relacionades va augmentar un 21%, amb xifres que oscil·len entre les quaranta mil de mitjana al març i abril de 2020, a les quasi cinquanta mil de maig, octubre i novembre d’eixe any i març de 2021, sent no obstant això també superiors en un 50% abans de 2020.

L’anàlisi de Semrush també assenyala que, d’entre els dos trastorns mentals investigats, els que persisteixen per causa de l’esgotament acumulat per les males experiències ocasionades per la pandèmia i que acumula un interés creixent a Espanya són el burnout o síndrome de l’esgotament professional, duplicant les seues cerques des d’abans de la pandèmia, i els relacionats amb ansietat.

 

El terme ‘ansietat símptomes’ va experimentar un augment en cerques entre 2017 i 2021 del 234%, arribant a aconseguir les 36.000 cerques mensuals de mitjana durant l’any passat i quasi les cinquanta mil al març i abril de 2021, mentre que cerques sobre ‘ansietat social’ o ‘ansietat símptomes físics’ han crescut un 180% i 650% respectivament. D’altra banda, les cerques sobre ‘salut mental’ han crescut un 240% des de setembre de 2017.

Fernando Angulo, responsable de Comunicació de Semrush, comenta; “Desfer-se d’uns hàbits que van ser adquirits amb el propòsit de protegir-nos no està resultant senzill, alguna cosa que es reflecteix en la persistència en la cerca sobre trastorns mentals, els seus símptomes i com posar-los remei. A més, la salut mental ha estat en el punt de mira de la societat més que mai, el que ha augmentat l’interés de tots a conscienciar-se sobre estos temes i buscar més informació sobre l’ansietat o la depressió, els trastorns mentals més comuns en l’actualitat”.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.