14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Del burnout als símptomes de l’ansietat: així són les cerques sobre salut mental a Espanya

L’aparició de la COVID-19 va causar el major impacte en la salut de la població a nivell global en un segle, i s’estima que 6 de cada 10 persones a Europa s’ha vist afectada per l’anomenada “fatiga pandèmica”, la mescla d’esgotament mental acumulat per la por, les restriccions, els aïllaments i altres canvis provocats per la pandèmia.

La plataforma SaaS líder en gestió de visibilitat en línia i màrqueting de continguts, ha elaborat un informe sobre les cerques en línia a Espanya sobre les qüestions relacionades amb la salut mental. Per a l’elaboració d’esta anàlisi, Semrush ha analitzat les cerques dels termes ‘ansietat’, ‘depressió’ i ‘burnout’ entre els anys 2017 i 2021.

L’informe destaca que des de l’any 2020, el terme ‘ansietat’ ha acumulat una mitjana de 45.380 cerques.

Durant els mesos en què es van dur a terme les primeres restriccions de mobilitat estes cerques van ser superiors, arribant a una mitjana de 60.500 al març, 74.000 a l’abril (el major pic amb un increment del 82% respecte a abril de 2019) i 60.500 al maig, descendint lleugerament des de llavors, però representant un increment de mitjana de quasi el 50% respecte als anys previs al coronavirus.

Respecte al terme ‘depressió’, de l’anàlisi de Semrush es desprén que, entre març i maig de 2020, el nombre de cerques relacionades va augmentar un 21%, amb xifres que oscil·len entre les quaranta mil de mitjana al març i abril de 2020, a les quasi cinquanta mil de maig, octubre i novembre d’eixe any i març de 2021, sent no obstant això també superiors en un 50% abans de 2020.

L’anàlisi de Semrush també assenyala que, d’entre els dos trastorns mentals investigats, els que persisteixen per causa de l’esgotament acumulat per les males experiències ocasionades per la pandèmia i que acumula un interés creixent a Espanya són el burnout o síndrome de l’esgotament professional, duplicant les seues cerques des d’abans de la pandèmia, i els relacionats amb ansietat.

 

El terme ‘ansietat símptomes’ va experimentar un augment en cerques entre 2017 i 2021 del 234%, arribant a aconseguir les 36.000 cerques mensuals de mitjana durant l’any passat i quasi les cinquanta mil al març i abril de 2021, mentre que cerques sobre ‘ansietat social’ o ‘ansietat símptomes físics’ han crescut un 180% i 650% respectivament. D’altra banda, les cerques sobre ‘salut mental’ han crescut un 240% des de setembre de 2017.

Fernando Angulo, responsable de Comunicació de Semrush, comenta; “Desfer-se d’uns hàbits que van ser adquirits amb el propòsit de protegir-nos no està resultant senzill, alguna cosa que es reflecteix en la persistència en la cerca sobre trastorns mentals, els seus símptomes i com posar-los remei. A més, la salut mental ha estat en el punt de mira de la societat més que mai, el que ha augmentat l’interés de tots a conscienciar-se sobre estos temes i buscar més informació sobre l’ansietat o la depressió, els trastorns mentals més comuns en l’actualitat”.

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.