Del burnout als símptomes de l’ansietat: així són les cerques sobre salut mental a Espanya

Ejemplo de shortcode con estilo
L’aparició de la COVID-19 va causar el major impacte en la salut de la població a nivell global en un segle, i s’estima que 6 de cada 10 persones a Europa s’ha vist afectada per l’anomenada “fatiga pandèmica”, la mescla d’esgotament mental acumulat per la por, les restriccions, els aïllaments i altres canvis provocats per la pandèmia. La […]

L’aparició de la COVID-19 va causar el major impacte en la salut de la població a nivell global en un segle, i s’estima que 6 de cada 10 persones a Europa s’ha vist afectada per l’anomenada “fatiga pandèmica”, la mescla d’esgotament mental acumulat per la por, les restriccions, els aïllaments i altres canvis provocats per la pandèmia.

La plataforma SaaS líder en gestió de visibilitat en línia i màrqueting de continguts, ha elaborat un informe sobre les cerques en línia a Espanya sobre les qüestions relacionades amb la salut mental. Per a l’elaboració d’esta anàlisi, Semrush ha analitzat les cerques dels termes ‘ansietat’, ‘depressió’ i ‘burnout’ entre els anys 2017 i 2021.

L’informe destaca que des de l’any 2020, el terme ‘ansietat’ ha acumulat una mitjana de 45.380 cerques.

Durant els mesos en què es van dur a terme les primeres restriccions de mobilitat estes cerques van ser superiors, arribant a una mitjana de 60.500 al març, 74.000 a l’abril (el major pic amb un increment del 82% respecte a abril de 2019) i 60.500 al maig, descendint lleugerament des de llavors, però representant un increment de mitjana de quasi el 50% respecte als anys previs al coronavirus.

Respecte al terme ‘depressió’, de l’anàlisi de Semrush es desprén que, entre març i maig de 2020, el nombre de cerques relacionades va augmentar un 21%, amb xifres que oscil·len entre les quaranta mil de mitjana al març i abril de 2020, a les quasi cinquanta mil de maig, octubre i novembre d’eixe any i març de 2021, sent no obstant això també superiors en un 50% abans de 2020.

L’anàlisi de Semrush també assenyala que, d’entre els dos trastorns mentals investigats, els que persisteixen per causa de l’esgotament acumulat per les males experiències ocasionades per la pandèmia i que acumula un interés creixent a Espanya són el burnout o síndrome de l’esgotament professional, duplicant les seues cerques des d’abans de la pandèmia, i els relacionats amb ansietat.

 

El terme ‘ansietat símptomes’ va experimentar un augment en cerques entre 2017 i 2021 del 234%, arribant a aconseguir les 36.000 cerques mensuals de mitjana durant l’any passat i quasi les cinquanta mil al març i abril de 2021, mentre que cerques sobre ‘ansietat social’ o ‘ansietat símptomes físics’ han crescut un 180% i 650% respectivament. D’altra banda, les cerques sobre ‘salut mental’ han crescut un 240% des de setembre de 2017.

Fernando Angulo, responsable de Comunicació de Semrush, comenta; “Desfer-se d’uns hàbits que van ser adquirits amb el propòsit de protegir-nos no està resultant senzill, alguna cosa que es reflecteix en la persistència en la cerca sobre trastorns mentals, els seus símptomes i com posar-los remei. A més, la salut mental ha estat en el punt de mira de la societat més que mai, el que ha augmentat l’interés de tots a conscienciar-se sobre estos temes i buscar més informació sobre l’ansietat o la depressió, els trastorns mentals més comuns en l’actualitat”.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.