CaixaBank anuncia un ERO: pot afectar «tots els centres de treball»

CaixaBank ha comunicat este dimarts a la representació legal dels treballadors la seua intenció de fer un ERO que afectaria «tots els centres de treball de l’entitat». A més, les negociacions també es convoquen per una potencial «modificació substancial de les condicions de feina» de la plantilla.

L’entitat ha citat per al 13 d’abril a les 11 del matí als representants sindicals. Les negociacions, d’acord amb el conveni col·lectiu de l’entitat, duraran almenys 15 dies i es buscaran «fórmules que permetran minimitzar l’impacte en el volum de treball», segons expliquen els sindicats. La reunió es farà a Barcelona de forma presencial.

 

En la primera roda de premsa després de culminar la fusió amb Bankia, CaixaBank ja va fixar la data per començar a negociar la reestructuració de la plantilla. El conseller delegat de l’entitat, Gonzalo Gortázar, va dir que les primeres reunions amb els sindicats se celebrarien després de Setmana Santa, i ara s’ha concretat la data del 13 d’abril.

Tot i que no va donar detalls sobre el grau d’afectació, ara es confirma que l’ERO pot afectar personal de qualsevol dels centres de treball del grup. El directiu va subratllar que es prioritzaran les baixes voluntàries i que els acomiadaments «no seran traumàtics».

 

La fusió amb Bankia, el detonant 

CaixaBank començarà a substituir la marca de Bankia a les oficines d’atenció als clients a partir de dimarts a Catalunya. Així, es canviarà la retolació interior i exteriors de tota la xarxa, i es personalitzaran amb els logotips de CaixaBank els caixers automàtics de Bankia.

 

El procés ja ha començat en altres comunitats autònomes on este Dilluns de Pasqua no és festiu, com Madrid, i es preveu que dure unes nou setmanes. La setmana passada, una vegada acbada la fusió legal, la imatge de marca ja es va canviar als edificis corporatius del nou banc, com la seu operativa de Madrid i l’antiga seu social de Bankia a València.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.