La Generalitat habilita un web per canalitzar la solidaritat valenciana amb Ucraïna

La Generalitat ha habilitat al Portal de Transparència un apartat per canalitzar adequadament la solidaritat del poble valencià amb Ucraïna i informar la ciutadania de les diferents vies per oferir i fer arribar l’ajuda.

La Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica seran les encarregades d’organitzar la solidaritat valenciana i canalitzar els oferiments que realitzen entitats locals, ONGD o particulars.

Des de la web es destaca la importància que l’opinió pública s’informe de les vies d’ajuda només a través dels canals de fonts oficials per evitar la difusió d’informació errònia o falsa que puga ser contraproduent o perillosa, que puga provocar fraus o estafes. Així mateix, es recomana que qualsevol donació econòmica que es vulga fer es faça només a ONGDs de reconegut prestigi.

Pel que fa a l’ajuda humanitària, la Generalitat està coordinada amb els governs ucraïnés i polonés per fer el lliurament del material humanitari que els municipis recullen en coordinació amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), i que es pot tractar de material sanitari, material tèxtil, material d’higiene, material de refugi, aliments no peribles i altre material de comunicació.

En un altre espai de la pàgina podeu trobar tota la informació relacionada amb els allotjaments de persones refugiades, que s’articularan a través del sistema d’acollida de protecció internacional regulat per l’administració pública.

Les ofertes d’allotjament es canalitzaran a través de formularis a què es pot accedir a través del web, i que estan adreçats a la ciutadania, entitats socials, entitats locals i organismes i institucions.

Així mateix, s’ha inclòs un apartat especial per a l’acolliment de xiquets, xiquetes i adolescents sense referent familiar en què s’explica que, únicament, es podrà fer a través de les vies legals del sistema de protecció de la Generalitat.

Per garantir la seua protecció i seguretat i evitar que puguen ser víctimes de màfies de tràfic, no es preveu cap altra possibilitat que no siga l’acolliment familiar a través de la Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.