15 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

La Generalitat habilita un web per canalitzar la solidaritat valenciana amb Ucraïna

La Generalitat ha habilitat al Portal de Transparència un apartat per canalitzar adequadament la solidaritat del poble valencià amb Ucraïna i informar la ciutadania de les diferents vies per oferir i fer arribar l’ajuda.

La Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica seran les encarregades d’organitzar la solidaritat valenciana i canalitzar els oferiments que realitzen entitats locals, ONGD o particulars.

Des de la web es destaca la importància que l’opinió pública s’informe de les vies d’ajuda només a través dels canals de fonts oficials per evitar la difusió d’informació errònia o falsa que puga ser contraproduent o perillosa, que puga provocar fraus o estafes. Així mateix, es recomana que qualsevol donació econòmica que es vulga fer es faça només a ONGDs de reconegut prestigi.

Pel que fa a l’ajuda humanitària, la Generalitat està coordinada amb els governs ucraïnés i polonés per fer el lliurament del material humanitari que els municipis recullen en coordinació amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), i que es pot tractar de material sanitari, material tèxtil, material d’higiene, material de refugi, aliments no peribles i altre material de comunicació.

En un altre espai de la pàgina podeu trobar tota la informació relacionada amb els allotjaments de persones refugiades, que s’articularan a través del sistema d’acollida de protecció internacional regulat per l’administració pública.

Les ofertes d’allotjament es canalitzaran a través de formularis a què es pot accedir a través del web, i que estan adreçats a la ciutadania, entitats socials, entitats locals i organismes i institucions.

Així mateix, s’ha inclòs un apartat especial per a l’acolliment de xiquets, xiquetes i adolescents sense referent familiar en què s’explica que, únicament, es podrà fer a través de les vies legals del sistema de protecció de la Generalitat.

Per garantir la seua protecció i seguretat i evitar que puguen ser víctimes de màfies de tràfic, no es preveu cap altra possibilitat que no siga l’acolliment familiar a través de la Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Últimes notícies

Vicente Lafuente (CEV) ha sigut elegit vicepresident de CEOE a proposta de Garamendi

El president de la CEV, Vicente Lafuente, ha sigut nomenat vicepresident de la CEOE després de la proposta d'Antonio Garamendi. La CEV manté 30 representants en l'Assemblea General.

Vox apel·la a l’altura de mires del PP per a donar suport a la investidura de Pérez Llorca

Vox ha apel·lat a l'altura de mires del PP per a tancar un acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. El síndic José María Llanos ha confirmat negociacions en marxa, centrades en polítiques, i exigix que el pacte estiga tancat abans de la votació.

Barrachina avala a Juanfran Pérez Llorca i demana un acord que permeta la seua investidura

Miguel Barrachina ha defés el perfil de Juanfran Pérez Llorca per a presidir la Generalitat i ha expressat el seu desig que prospere un acord d'investidura. Les seues paraules han arribat després d'una reunió sobre el transvasament Tajo-Segura, on ha lligat l'agenda de l'aigua amb el futur del Consell.

Mascarell (PSPV) afirma que la moció de censura a Torrent no està sobre la taula

El PSPV ha negat que prepare una moció de censura a Torrent i ha reiterat que no pacta amb Vox ni amb trànsfugues. L'alcaldessa Folgado advertix que una moció paralitzaria projectes i generaria incertesa.

Derbi número 150 entre València i Llevant a Mestalla

El dol de la jornada 13 de LaLiga EA Sports serà el derbi número 150 entre València i Llevant a Mestalla. El València arriba invicte com a local en este encreuament.

Vox apel·la a l’altura de mires del PP per a donar suport a la investidura de Pérez Llorca

Vox ha reclamat al PP altura de mires per a pactar la investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Les negociacions continuen obertes.

Pérez Llorca presenta la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat sense acord firmat amb Vox

El secretari general del PPCV ha formalitzat la seua aspiració sense rubricar un pacte amb Vox i ha presentat a Fernando Pastor com a nou portaveu del grup.

Fernando Pastor rellevarà a Pérez Llorca com síndic del PP en Les Corts

El PP ha acordat que Fernando Pastor assumisca la síndicatura en Les Corts després del pas de Juanfran Pérez Llorca a candidat a president. El relleu ordena l'estratègia del grup de cara a la investidura.