La Generalitat habilita un web per canalitzar la solidaritat valenciana amb Ucraïna

La Generalitat ha habilitat al Portal de Transparència un apartat per canalitzar adequadament la solidaritat del poble valencià amb Ucraïna i informar la ciutadania de les diferents vies per oferir i fer arribar l’ajuda.

La Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica seran les encarregades d’organitzar la solidaritat valenciana i canalitzar els oferiments que realitzen entitats locals, ONGD o particulars.

Des de la web es destaca la importància que l’opinió pública s’informe de les vies d’ajuda només a través dels canals de fonts oficials per evitar la difusió d’informació errònia o falsa que puga ser contraproduent o perillosa, que puga provocar fraus o estafes. Així mateix, es recomana que qualsevol donació econòmica que es vulga fer es faça només a ONGDs de reconegut prestigi.

Pel que fa a l’ajuda humanitària, la Generalitat està coordinada amb els governs ucraïnés i polonés per fer el lliurament del material humanitari que els municipis recullen en coordinació amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), i que es pot tractar de material sanitari, material tèxtil, material d’higiene, material de refugi, aliments no peribles i altre material de comunicació.

En un altre espai de la pàgina podeu trobar tota la informació relacionada amb els allotjaments de persones refugiades, que s’articularan a través del sistema d’acollida de protecció internacional regulat per l’administració pública.

Les ofertes d’allotjament es canalitzaran a través de formularis a què es pot accedir a través del web, i que estan adreçats a la ciutadania, entitats socials, entitats locals i organismes i institucions.

Així mateix, s’ha inclòs un apartat especial per a l’acolliment de xiquets, xiquetes i adolescents sense referent familiar en què s’explica que, únicament, es podrà fer a través de les vies legals del sistema de protecció de la Generalitat.

Per garantir la seua protecció i seguretat i evitar que puguen ser víctimes de màfies de tràfic, no es preveu cap altra possibilitat que no siga l’acolliment familiar a través de la Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.

Pedro Martínez prioritza quedar el més amunt possible i evita fer travesses en l’Eurolliga

Pedro Martínez insistix que el València Basket ha de barallar per acabar el més amunt possible en la fase regular de l'Eurolliga i rebutja triar rival per als quarts de final.