La Generalitat habilita un web per canalitzar la solidaritat valenciana amb Ucraïna

Ejemplo de shortcode con estilo
Podeu trobar informació sobre acollida i allotjament de refugiats i de menors sense referent familiar

La Generalitat ha habilitat al Portal de Transparència un apartat per canalitzar adequadament la solidaritat del poble valencià amb Ucraïna i informar la ciutadania de les diferents vies per oferir i fer arribar l’ajuda.

La Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica seran les encarregades d’organitzar la solidaritat valenciana i canalitzar els oferiments que realitzen entitats locals, ONGD o particulars.

Des de la web es destaca la importància que l’opinió pública s’informe de les vies d’ajuda només a través dels canals de fonts oficials per evitar la difusió d’informació errònia o falsa que puga ser contraproduent o perillosa, que puga provocar fraus o estafes. Així mateix, es recomana que qualsevol donació econòmica que es vulga fer es faça només a ONGDs de reconegut prestigi.

Pel que fa a l’ajuda humanitària, la Generalitat està coordinada amb els governs ucraïnés i polonés per fer el lliurament del material humanitari que els municipis recullen en coordinació amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), i que es pot tractar de material sanitari, material tèxtil, material d’higiene, material de refugi, aliments no peribles i altre material de comunicació.

En un altre espai de la pàgina podeu trobar tota la informació relacionada amb els allotjaments de persones refugiades, que s’articularan a través del sistema d’acollida de protecció internacional regulat per l’administració pública.

Les ofertes d’allotjament es canalitzaran a través de formularis a què es pot accedir a través del web, i que estan adreçats a la ciutadania, entitats socials, entitats locals i organismes i institucions.

Així mateix, s’ha inclòs un apartat especial per a l’acolliment de xiquets, xiquetes i adolescents sense referent familiar en què s’explica que, únicament, es podrà fer a través de les vies legals del sistema de protecció de la Generalitat.

Per garantir la seua protecció i seguretat i evitar que puguen ser víctimes de màfies de tràfic, no es preveu cap altra possibilitat que no siga l’acolliment familiar a través de la Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.