10.3 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

La Generalitat habilita un web per canalitzar la solidaritat valenciana amb Ucraïna

La Generalitat ha habilitat al Portal de Transparència un apartat per canalitzar adequadament la solidaritat del poble valencià amb Ucraïna i informar la ciutadania de les diferents vies per oferir i fer arribar l’ajuda.

La Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica seran les encarregades d’organitzar la solidaritat valenciana i canalitzar els oferiments que realitzen entitats locals, ONGD o particulars.

Des de la web es destaca la importància que l’opinió pública s’informe de les vies d’ajuda només a través dels canals de fonts oficials per evitar la difusió d’informació errònia o falsa que puga ser contraproduent o perillosa, que puga provocar fraus o estafes. Així mateix, es recomana que qualsevol donació econòmica que es vulga fer es faça només a ONGDs de reconegut prestigi.

Pel que fa a l’ajuda humanitària, la Generalitat està coordinada amb els governs ucraïnés i polonés per fer el lliurament del material humanitari que els municipis recullen en coordinació amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), i que es pot tractar de material sanitari, material tèxtil, material d’higiene, material de refugi, aliments no peribles i altre material de comunicació.

En un altre espai de la pàgina podeu trobar tota la informació relacionada amb els allotjaments de persones refugiades, que s’articularan a través del sistema d’acollida de protecció internacional regulat per l’administració pública.

Les ofertes d’allotjament es canalitzaran a través de formularis a què es pot accedir a través del web, i que estan adreçats a la ciutadania, entitats socials, entitats locals i organismes i institucions.

Així mateix, s’ha inclòs un apartat especial per a l’acolliment de xiquets, xiquetes i adolescents sense referent familiar en què s’explica que, únicament, es podrà fer a través de les vies legals del sistema de protecció de la Generalitat.

Per garantir la seua protecció i seguretat i evitar que puguen ser víctimes de màfies de tràfic, no es preveu cap altra possibilitat que no siga l’acolliment familiar a través de la Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.