El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana suma enguany quasi 7.600 nous donants

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut un total de 79.395 unitats de sang entre les tres províncies en el que portem de 2022.

En concret, 44.520 unitats a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117 unitats. A més, el CTCV ja ha registrat a quasi 7.600 persones que s’han acostat a donar sang per primera vegada, complint així amb un dels objectius fonamentals del centre que és la captació de donants nous. El balanç es dona a conéixer amb motiu de la commemoració, cada 14 de juny, del Dia Mundial del Donant de sang.

En aquest sentit, la directora del Centre de Transfusió, Cristina Arbona, destaca «la solidaritat dels valencians que permeten amb la seua donació salvar vides i millorar l’estat de salut de molts pacients«. A més, recorda que donar és molt senzill: «Si tens entre 18 i 65 anys, pesos més de 50 quilos i tens un estat de salut normal pots fer el pas i la satisfacció en acabar és molt reconfortant«.

Dades Comunitat Valenciana 2021

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2021 amb un total de 171.529 donacions de sang: 92.687 unitats a València, 18.690 a Castelló i 60.152 a Alacant. Aquestes xifres recuperaven els nivells prepandèmia. Es van presentar a donar per primera vegada 13.575 voluntaris: 7.438 a València, 4.579 a Alacant i 1.558 a Castelló.

Quant al gènere, en 2021, van donar un 55,68% d’homes i un 44,32% de dones. Els percentatges s’igualen més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 26,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 23,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 50,4%.

Les dades s’han fet públics coincidint amb la de la commemoració, cada 14 de juny, del Dia Mundial del Donant de sang, una efemèride instaurada amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la importància que tots els sistemes de salut del món disposen de l’organització necessària per a garantir el proveïment de sang i productes sanguinis segurs, basats en la donació voluntària i no remunerada.

El lema d’enguany és ‘Donar sang és un acte de solidaritat. Suma’t a l’esforç i salva vides‘ i subratlla la importància de les donacions per a salvar vides.

Últimes notícies

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.