El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana suma enguany quasi 7.600 nous donants

Ejemplo de shortcode con estilo
A més, ha obtingut 79.395 unitats de sang (44.520 a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117)

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut un total de 79.395 unitats de sang entre les tres províncies en el que portem de 2022.

En concret, 44.520 unitats a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117 unitats. A més, el CTCV ja ha registrat a quasi 7.600 persones que s’han acostat a donar sang per primera vegada, complint així amb un dels objectius fonamentals del centre que és la captació de donants nous. El balanç es dona a conéixer amb motiu de la commemoració, cada 14 de juny, del Dia Mundial del Donant de sang.

En aquest sentit, la directora del Centre de Transfusió, Cristina Arbona, destaca «la solidaritat dels valencians que permeten amb la seua donació salvar vides i millorar l’estat de salut de molts pacients«. A més, recorda que donar és molt senzill: «Si tens entre 18 i 65 anys, pesos més de 50 quilos i tens un estat de salut normal pots fer el pas i la satisfacció en acabar és molt reconfortant«.

Dades Comunitat Valenciana 2021

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2021 amb un total de 171.529 donacions de sang: 92.687 unitats a València, 18.690 a Castelló i 60.152 a Alacant. Aquestes xifres recuperaven els nivells prepandèmia. Es van presentar a donar per primera vegada 13.575 voluntaris: 7.438 a València, 4.579 a Alacant i 1.558 a Castelló.

Quant al gènere, en 2021, van donar un 55,68% d’homes i un 44,32% de dones. Els percentatges s’igualen més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 26,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 23,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 50,4%.

Les dades s’han fet públics coincidint amb la de la commemoració, cada 14 de juny, del Dia Mundial del Donant de sang, una efemèride instaurada amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la importància que tots els sistemes de salut del món disposen de l’organització necessària per a garantir el proveïment de sang i productes sanguinis segurs, basats en la donació voluntària i no remunerada.

El lema d’enguany és ‘Donar sang és un acte de solidaritat. Suma’t a l’esforç i salva vides‘ i subratlla la importància de les donacions per a salvar vides.

Últimes notícies

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva

Catalá recomana evitar demà el centre de València davant els disturbis

L’alcaldessa ha anunciat que duplicarà els efectius policials este dissabte i ha recomanat a veïns i turistes que eviten el centre de València.