El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana suma enguany quasi 7.600 nous donants

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut un total de 79.395 unitats de sang entre les tres províncies en el que portem de 2022.

En concret, 44.520 unitats a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117 unitats. A més, el CTCV ja ha registrat a quasi 7.600 persones que s’han acostat a donar sang per primera vegada, complint així amb un dels objectius fonamentals del centre que és la captació de donants nous. El balanç es dona a conéixer amb motiu de la commemoració, cada 14 de juny, del Dia Mundial del Donant de sang.

En aquest sentit, la directora del Centre de Transfusió, Cristina Arbona, destaca “la solidaritat dels valencians que permeten amb la seua donació salvar vides i millorar l’estat de salut de molts pacients“. A més, recorda que donar és molt senzill: “Si tens entre 18 i 65 anys, pesos més de 50 quilos i tens un estat de salut normal pots fer el pas i la satisfacció en acabar és molt reconfortant“.

Dades Comunitat Valenciana 2021

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2021 amb un total de 171.529 donacions de sang: 92.687 unitats a València, 18.690 a Castelló i 60.152 a Alacant. Aquestes xifres recuperaven els nivells prepandèmia. Es van presentar a donar per primera vegada 13.575 voluntaris: 7.438 a València, 4.579 a Alacant i 1.558 a Castelló.

Quant al gènere, en 2021, van donar un 55,68% d’homes i un 44,32% de dones. Els percentatges s’igualen més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 26,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 23,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 50,4%.

Les dades s’han fet públics coincidint amb la de la commemoració, cada 14 de juny, del Dia Mundial del Donant de sang, una efemèride instaurada amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la importància que tots els sistemes de salut del món disposen de l’organització necessària per a garantir el proveïment de sang i productes sanguinis segurs, basats en la donació voluntària i no remunerada.

El lema d’enguany és ‘Donar sang és un acte de solidaritat. Suma’t a l’esforç i salva vides‘ i subratlla la importància de les donacions per a salvar vides.

Anuncios

Últimes notícies

Detingut a Alacant per fer-se passar per policia i parar cotxes per a tirar-se uns riures

Un home de 51 anys ha sigut detingut a Alacant acusat si es fes passar per policia per a detindre vehicles en la via pública amb l'excusa de tirar-se uns riures, utilitzant un cotxe amb rotatiu blau i peces amb emblemes policials.

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.