El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana suma enguany quasi 7.600 nous donants

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut un total de 79.395 unitats de sang entre les tres províncies en el que portem de 2022.

En concret, 44.520 unitats a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117 unitats. A més, el CTCV ja ha registrat a quasi 7.600 persones que s’han acostat a donar sang per primera vegada, complint així amb un dels objectius fonamentals del centre que és la captació de donants nous. El balanç es dona a conéixer amb motiu de la commemoració, cada 14 de juny, del Dia Mundial del Donant de sang.

En aquest sentit, la directora del Centre de Transfusió, Cristina Arbona, destaca «la solidaritat dels valencians que permeten amb la seua donació salvar vides i millorar l’estat de salut de molts pacients«. A més, recorda que donar és molt senzill: «Si tens entre 18 i 65 anys, pesos més de 50 quilos i tens un estat de salut normal pots fer el pas i la satisfacció en acabar és molt reconfortant«.

Dades Comunitat Valenciana 2021

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2021 amb un total de 171.529 donacions de sang: 92.687 unitats a València, 18.690 a Castelló i 60.152 a Alacant. Aquestes xifres recuperaven els nivells prepandèmia. Es van presentar a donar per primera vegada 13.575 voluntaris: 7.438 a València, 4.579 a Alacant i 1.558 a Castelló.

Quant al gènere, en 2021, van donar un 55,68% d’homes i un 44,32% de dones. Els percentatges s’igualen més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 26,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 23,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 50,4%.

Les dades s’han fet públics coincidint amb la de la commemoració, cada 14 de juny, del Dia Mundial del Donant de sang, una efemèride instaurada amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la importància que tots els sistemes de salut del món disposen de l’organització necessària per a garantir el proveïment de sang i productes sanguinis segurs, basats en la donació voluntària i no remunerada.

El lema d’enguany és ‘Donar sang és un acte de solidaritat. Suma’t a l’esforç i salva vides‘ i subratlla la importància de les donacions per a salvar vides.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.