El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana suma enguany quasi 7.600 nous donants

Ejemplo de shortcode con estilo
A més, ha obtingut 79.395 unitats de sang (44.520 a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117)

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut un total de 79.395 unitats de sang entre les tres províncies en el que portem de 2022.

En concret, 44.520 unitats a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117 unitats. A més, el CTCV ja ha registrat a quasi 7.600 persones que s’han acostat a donar sang per primera vegada, complint així amb un dels objectius fonamentals del centre que és la captació de donants nous. El balanç es dona a conéixer amb motiu de la commemoració, cada 14 de juny, del Dia Mundial del Donant de sang.

En aquest sentit, la directora del Centre de Transfusió, Cristina Arbona, destaca «la solidaritat dels valencians que permeten amb la seua donació salvar vides i millorar l’estat de salut de molts pacients«. A més, recorda que donar és molt senzill: «Si tens entre 18 i 65 anys, pesos més de 50 quilos i tens un estat de salut normal pots fer el pas i la satisfacció en acabar és molt reconfortant«.

Dades Comunitat Valenciana 2021

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2021 amb un total de 171.529 donacions de sang: 92.687 unitats a València, 18.690 a Castelló i 60.152 a Alacant. Aquestes xifres recuperaven els nivells prepandèmia. Es van presentar a donar per primera vegada 13.575 voluntaris: 7.438 a València, 4.579 a Alacant i 1.558 a Castelló.

Quant al gènere, en 2021, van donar un 55,68% d’homes i un 44,32% de dones. Els percentatges s’igualen més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 26,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 23,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 50,4%.

Les dades s’han fet públics coincidint amb la de la commemoració, cada 14 de juny, del Dia Mundial del Donant de sang, una efemèride instaurada amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la importància que tots els sistemes de salut del món disposen de l’organització necessària per a garantir el proveïment de sang i productes sanguinis segurs, basats en la donació voluntària i no remunerada.

El lema d’enguany és ‘Donar sang és un acte de solidaritat. Suma’t a l’esforç i salva vides‘ i subratlla la importància de les donacions per a salvar vides.

Últimes notícies

Alliberen 22 dones d’una xarxa de tràfic amb ramificacions a València i Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones i ha alliberat 22 dones d’una xarxa de tràfic sexual assentada a Sevilla, amb registres a Alzira i Peníscola.

Tarancón espera omplir el camp davant el Llevant en la Copa del Rei

Tarancón afronta amb expectació la visita del Llevant, dimecres a les 19.00 hores, en una eliminatòria de la Copa del Rei. L’entrenador Jorge Cañete espera un Municipal ple i confia a competir per la sorpresa.

Nacho Pérez ja és el golejador més jove del Llevant en Primera

Nacho Pérez ha fet història amb el Llevant en marcar en Primera amb 18 anys, un mes i 24 dies. El seu gol ha arribat en la derrota per 2-1 davant la Real Sociedad.

Cinc columnes de tractors protestaran a Madrid este dimecres

Cinc columnes de tractors entraran a Madrid este dimecres en una protesta convocada per Asaja, COAG i Unión de Uniones. Les organitzacions reclamen mesures davant dels costos i canvis en la política agrària.

La causa de la dana acumula 71 tomos y 690 declaraciones

La investigación judicial por la gestión de la dana de 2024 reúne 71 tomos, 646 resoluciones y 690 declaraciones. La instrucción está prorrogada hasta abril de 2027.

Aldaia alerta del bloqueo de 40 millones para reconstruirse tras la dana

El alcalde Guillermo Luján afirma que solo se ha ejecutado el 10 % de los 40 millones financiados para obras públicas. Reclama herramientas per a agilizar la reconstrucción i recorda les lliçons de la dana.

Susana Camarero liderarà la llista del PP al Senat per València

Susana Camarero encapçalarà la candidatura del PP al Senat per València en les eleccions generals del 29 de novembre. Dos alcaldes afectats per la dana de 2024 aniran en la llista al Congrés.

La compravenda de vivendes creix un 5,7% a l’agost a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 7.571 compravendes de vivendes a l’agost, un 5,7% més que un any abans. En comparació amb juliol, les operacions han caigut un 19,7% a Espanya.