12.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Les Coques de Sant Joan, un producte típic indispensable a València

Un any més, ja en la seua tercera edició consecutiva, el Gremi de Forners i Pastissers de València, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, comença la Campanya de Promoció per a fomentar i donar visibilitat a les tradicionals Coques de Sant Joan.

La campanya de comunicació, que ha posat en marxa el Gremi amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, vol donar visibilitat les Coques de Sant Joan com a producte típic per a aquesta festa, i incentivar el consum de productes artesans en totes les fleques i pastisseries.

Com en anys anteriors el tret d’eixida ha sigut l’Esdeveniment de demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte. En el qual grans professionals del sector comparteixen cada any amb els seus companys receptes i coneixements.

En aquesta ocasió l’esdeveniment de demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte, va comptar amb les demostracions de mestres artesans com Salva Pla (Pastelería Monpla), Juanjo Rausell (presidente del Gremio y propietario de La Tahona del Abuelo), Vicente Sancho (Forn Pa i Dolços), Enric Canet (Horno San Pablo), Cristóbal Esteve (Horno Pastelería Honduras) Javier Luna (Forn LLuna) i Juan Pablo Haag (Forn Sant Josep).

En la campanya de comunicació d’enguany el Gremi ens mostra la varietat de coques, per a tots els gustos, tant dolços com salades.

Coques Salades, la tradicional Coca de tonyina, elaborada amb tonyina, ceba, tomaca i pinyons i acompanyada de bacores (bacores o figues) fresques.

Coques de Recapte, amb una gran varietat d’ingredients i elaboracions. L’equivalent valencià de la focaccia o la pizza, a la qual cada mestre artesà li dona el seu toc personal. Són ideals per als sopars d’estiu i compartir amb la família i els amics.

Coques dolces, elaborades amb massa brioix, farcides de crema o xocolate i cobertes de fruita natural o gebrada, com a maduixes, cireres, taronges…

Els forns i pastisseries de barri de la nostra ciutat ja estan preparats per a oferir als seus clients les diferents varietats de les Coques de Sant Joan, dolces i salades.

Un producte tradicional i artesà, inseparable de la festivitat de Sant Joan, al costat de les nostres platges, al foc de les fogueres i a la celebració del solstici d’estiu.

Segons ha comentat el president del Gremi de Forners i Pastissers de València, «Estem convençuts que es consolidaran com el producte típic i artesà indispensable i inseparable de la festa de Sant Joan. Esperem que enguany la resposta dels nostres clients siga tan bona com la del passat i animem a tots els Valencians al fet que acudisquen a provar-les en el seu forn de barri».

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.