Les Coques de Sant Joan, un producte típic indispensable a València

Un any més, ja en la seua tercera edició consecutiva, el Gremi de Forners i Pastissers de València, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, comença la Campanya de Promoció per a fomentar i donar visibilitat a les tradicionals Coques de Sant Joan.

La campanya de comunicació, que ha posat en marxa el Gremi amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, vol donar visibilitat les Coques de Sant Joan com a producte típic per a aquesta festa, i incentivar el consum de productes artesans en totes les fleques i pastisseries.

Com en anys anteriors el tret d’eixida ha sigut l’Esdeveniment de demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte. En el qual grans professionals del sector comparteixen cada any amb els seus companys receptes i coneixements.

En aquesta ocasió l’esdeveniment de demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte, va comptar amb les demostracions de mestres artesans com Salva Pla (Pastelería Monpla), Juanjo Rausell (presidente del Gremio y propietario de La Tahona del Abuelo), Vicente Sancho (Forn Pa i Dolços), Enric Canet (Horno San Pablo), Cristóbal Esteve (Horno Pastelería Honduras) Javier Luna (Forn LLuna) i Juan Pablo Haag (Forn Sant Josep).

En la campanya de comunicació d’enguany el Gremi ens mostra la varietat de coques, per a tots els gustos, tant dolços com salades.

Coques Salades, la tradicional Coca de tonyina, elaborada amb tonyina, ceba, tomaca i pinyons i acompanyada de bacores (bacores o figues) fresques.

Coques de Recapte, amb una gran varietat d’ingredients i elaboracions. L’equivalent valencià de la focaccia o la pizza, a la qual cada mestre artesà li dona el seu toc personal. Són ideals per als sopars d’estiu i compartir amb la família i els amics.

Coques dolces, elaborades amb massa brioix, farcides de crema o xocolate i cobertes de fruita natural o gebrada, com a maduixes, cireres, taronges…

Els forns i pastisseries de barri de la nostra ciutat ja estan preparats per a oferir als seus clients les diferents varietats de les Coques de Sant Joan, dolces i salades.

Un producte tradicional i artesà, inseparable de la festivitat de Sant Joan, al costat de les nostres platges, al foc de les fogueres i a la celebració del solstici d’estiu.

Segons ha comentat el president del Gremi de Forners i Pastissers de València, «Estem convençuts que es consolidaran com el producte típic i artesà indispensable i inseparable de la festa de Sant Joan. Esperem que enguany la resposta dels nostres clients siga tan bona com la del passat i animem a tots els Valencians al fet que acudisquen a provar-les en el seu forn de barri».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Parc Central d’Alacant sumarà un gran corredor verd de 2.100 metres sobre les vies

El projecte del Parc Central d'Alacant preveu un corredor verd continu de 2.100 metres sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions d'euros per a cosir la ciutat.

El Consell llança una nova oferta de 108.000 m² de sòl industrial a Alcalà de Xivert

El Consell trau a concurs 108.000 metres quadrats de sòl industrial al parc empresarial El Campaner d'Alcalà de Xivert per a atraure nous projectes i ampliacions d'empreses.

El festival Medusa de Cullera tanca cartell amb Andrés Campo i una vintena de DJs més

El festival Medusa de Cullera reforça la seua programació d'agost amb una vintena de nous DJs, entre ells Andrés Campo, fins a aconseguir els 150 artistes i superar els 35.000 abonaments venuts.

La UPV desenrotlla un mètode per a fonamentacions més segures, econòmiques i sostenibles

Un equip de la UPV impulsa el metodo SM-KsDirect, una ferramenta geotecnica que ajusta el disseny de fonamentacions al terreny real, reduïx materials i emissions i millora la seguretat estructural.

Detinguda a Alacant per inventar-se un robatori amb violència mitjançant l’estirada

Una dona de 51 anys va ser detinguda a Alacant acusada de simular un robatori amb violència mitjançant el mètode de l'estirada, després d'admetre que havia inventat els fets.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger procedent de Mèxic va ser detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i el jutge va ordenar el seu ingrés a la presó.

La planta de Ford a Almussafes reprén l’activitat a l’espera de definir el seu nou model

La planta de Ford a Almussafes reprén la producció rere Setmana Santa mentres la plantilla seguix pendent de la visita de la cúpula europea per a concretar el nou model multienergia i la seua càrrega de treball.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger de 29 anys i nacionalitat mexicana ha sigut detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i enviat a presó provisional.