Les Coques de Sant Joan, un producte típic indispensable a València

Un any més, ja en la seua tercera edició consecutiva, el Gremi de Forners i Pastissers de València, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, comença la Campanya de Promoció per a fomentar i donar visibilitat a les tradicionals Coques de Sant Joan.

La campanya de comunicació, que ha posat en marxa el Gremi amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, vol donar visibilitat les Coques de Sant Joan com a producte típic per a aquesta festa, i incentivar el consum de productes artesans en totes les fleques i pastisseries.

Com en anys anteriors el tret d’eixida ha sigut l’Esdeveniment de demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte. En el qual grans professionals del sector comparteixen cada any amb els seus companys receptes i coneixements.

En aquesta ocasió l’esdeveniment de demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte, va comptar amb les demostracions de mestres artesans com Salva Pla (Pastelería Monpla), Juanjo Rausell (presidente del Gremio y propietario de La Tahona del Abuelo), Vicente Sancho (Forn Pa i Dolços), Enric Canet (Horno San Pablo), Cristóbal Esteve (Horno Pastelería Honduras) Javier Luna (Forn LLuna) i Juan Pablo Haag (Forn Sant Josep).

En la campanya de comunicació d’enguany el Gremi ens mostra la varietat de coques, per a tots els gustos, tant dolços com salades.

Coques Salades, la tradicional Coca de tonyina, elaborada amb tonyina, ceba, tomaca i pinyons i acompanyada de bacores (bacores o figues) fresques.

Coques de Recapte, amb una gran varietat d’ingredients i elaboracions. L’equivalent valencià de la focaccia o la pizza, a la qual cada mestre artesà li dona el seu toc personal. Són ideals per als sopars d’estiu i compartir amb la família i els amics.

Coques dolces, elaborades amb massa brioix, farcides de crema o xocolate i cobertes de fruita natural o gebrada, com a maduixes, cireres, taronges…

Els forns i pastisseries de barri de la nostra ciutat ja estan preparats per a oferir als seus clients les diferents varietats de les Coques de Sant Joan, dolces i salades.

Un producte tradicional i artesà, inseparable de la festivitat de Sant Joan, al costat de les nostres platges, al foc de les fogueres i a la celebració del solstici d’estiu.

Segons ha comentat el president del Gremi de Forners i Pastissers de València, «Estem convençuts que es consolidaran com el producte típic i artesà indispensable i inseparable de la festa de Sant Joan. Esperem que enguany la resposta dels nostres clients siga tan bona com la del passat i animem a tots els Valencians al fet que acudisquen a provar-les en el seu forn de barri».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.

Elx registra quasi 70 l/m² en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les intenses precipitacions d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a l'entorn del Martínez Valero i múltiples incidències a la ciutat. Tres centres educatius han suspés classes, s'han registrat talls de llum i problemes de trànsit per semàfors inactius.

Elx registra quasi 70 litres en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les pluges d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a Elx i han obligat a suspendre classes en tres centres. També s'han registrat talls elèctrics i problemes de trànsit.

Evacuen en helicòpter a un conductor després de caure la seua furgoneta per un barranc de 15 metres a Sot de Chera

Un home de 29 anys ha sigut rescatat i traslladat en helicòpter a l'Hospital La Fe després de caure la seua furgoneta per un barranc d'uns 15 metres en el Camí del Pla. Bombers del Consorci i el GERA el van excarcerar i el CICU va informar de politraumatisme.

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts a València

La pluja va danyar el sistema elèctric i va obligar a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. La plaça va reobrir sobre les 15.30 després de retirar el material.