Les Coques de Sant Joan, un producte típic indispensable a València

Un any més, ja en la seua tercera edició consecutiva, el Gremi de Forners i Pastissers de València, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, comença la Campanya de Promoció per a fomentar i donar visibilitat a les tradicionals Coques de Sant Joan.

La campanya de comunicació, que ha posat en marxa el Gremi amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, vol donar visibilitat les Coques de Sant Joan com a producte típic per a aquesta festa, i incentivar el consum de productes artesans en totes les fleques i pastisseries.

Com en anys anteriors el tret d’eixida ha sigut l’Esdeveniment de demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte. En el qual grans professionals del sector comparteixen cada any amb els seus companys receptes i coneixements.

En aquesta ocasió l’esdeveniment de demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte, va comptar amb les demostracions de mestres artesans com Salva Pla (Pastelería Monpla), Juanjo Rausell (presidente del Gremio y propietario de La Tahona del Abuelo), Vicente Sancho (Forn Pa i Dolços), Enric Canet (Horno San Pablo), Cristóbal Esteve (Horno Pastelería Honduras) Javier Luna (Forn LLuna) i Juan Pablo Haag (Forn Sant Josep).

En la campanya de comunicació d’enguany el Gremi ens mostra la varietat de coques, per a tots els gustos, tant dolços com salades.

Coques Salades, la tradicional Coca de tonyina, elaborada amb tonyina, ceba, tomaca i pinyons i acompanyada de bacores (bacores o figues) fresques.

Coques de Recapte, amb una gran varietat d’ingredients i elaboracions. L’equivalent valencià de la focaccia o la pizza, a la qual cada mestre artesà li dona el seu toc personal. Són ideals per als sopars d’estiu i compartir amb la família i els amics.

Coques dolces, elaborades amb massa brioix, farcides de crema o xocolate i cobertes de fruita natural o gebrada, com a maduixes, cireres, taronges…

Els forns i pastisseries de barri de la nostra ciutat ja estan preparats per a oferir als seus clients les diferents varietats de les Coques de Sant Joan, dolces i salades.

Un producte tradicional i artesà, inseparable de la festivitat de Sant Joan, al costat de les nostres platges, al foc de les fogueres i a la celebració del solstici d’estiu.

Segons ha comentat el president del Gremi de Forners i Pastissers de València, «Estem convençuts que es consolidaran com el producte típic i artesà indispensable i inseparable de la festa de Sant Joan. Esperem que enguany la resposta dels nostres clients siga tan bona com la del passat i animem a tots els Valencians al fet que acudisquen a provar-les en el seu forn de barri».

Últimes notícies

Mor un home en una baralla amb armes blanques a Aldaia i hi ha dos detinguts

Un home ha mort en una baralla amb armes blanques a Aldaia i dos més han sigut detinguts. La Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de la investigació.

Com observar de forma segura l’eclipsi solar total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el Pla de Gestió de l’Eclipsi Solar Total del 12 d’agost, que coordina seguretat, salut, mobilitat, medi ambient, turisme i divulgació científica, amb huit punts oficials d’observació repartits per la Comunitat Valenciana.

La reunió de Llanos Massó amb l’ambaixadora d’Israel busca reforçar el diàleg institucional

Llanos Massó ha rebut al seu despatx de les Corts Dana Erlich, ambaixadora en funcions d’Israel a Espanya, en una trobada centrada en l’actualitat política i en el reforç del diàleg institucional.

Segona jornada de vaga mèdica amb talls de carrers davant hospitals valencians

La segona jornada de vaga mèdica en una mateixa setmana ha deixat noves concentracions i talls de trànsit davant hospitals de València, amb un seguiment que els convocants xifren en quasi el 90 % i la Conselleria de Sanitat en el 6,08 %. El Sindicat Mèdic CESMCV prepara ara manifestacions massives dimecres a València i Alacant.

Bernabé acusa Pérez Llorca d’estafar els valencians per no forçar Feijóo a desbloquejar la financiació

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha qualificat d’estafa que el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, no pressione Alberto Núñez Feijóo per alçar el bloqueig del nou sistema de financiació autonòmica que, segons afirma, doblaria els recursos per a la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing de deute autonòmic amb un 40,4 % del seu PIB

La Comunitat Valenciana ha acumulat 64.348 milions de deute públic en el primer trimestre de lany i registra la ràtio més alta despanya, amb un 40,4 % del seu PIB, segons el Banc dEspanya.

Bernabé acusa Catalá de esquivar responsabilitats per la DANA mortal de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de no assumir cap responsabilitat per la DANA del 29 d’octubre de 2024 i de carregar-les sobre altres administracions després de la seua compareixença en la comissió d’investigació del Congrés.

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.