Les Coques de Sant Joan, un producte típic indispensable a València

Un any més, ja en la seua tercera edició consecutiva, el Gremi de Forners i Pastissers de València, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, comença la Campanya de Promoció per a fomentar i donar visibilitat a les tradicionals Coques de Sant Joan.

La campanya de comunicació, que ha posat en marxa el Gremi amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, vol donar visibilitat les Coques de Sant Joan com a producte típic per a aquesta festa, i incentivar el consum de productes artesans en totes les fleques i pastisseries.

Com en anys anteriors el tret d’eixida ha sigut l’Esdeveniment de demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte. En el qual grans professionals del sector comparteixen cada any amb els seus companys receptes i coneixements.

En aquesta ocasió l’esdeveniment de demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte, va comptar amb les demostracions de mestres artesans com Salva Pla (Pastelería Monpla), Juanjo Rausell (presidente del Gremio y propietario de La Tahona del Abuelo), Vicente Sancho (Forn Pa i Dolços), Enric Canet (Horno San Pablo), Cristóbal Esteve (Horno Pastelería Honduras) Javier Luna (Forn LLuna) i Juan Pablo Haag (Forn Sant Josep).

En la campanya de comunicació d’enguany el Gremi ens mostra la varietat de coques, per a tots els gustos, tant dolços com salades.

Coques Salades, la tradicional Coca de tonyina, elaborada amb tonyina, ceba, tomaca i pinyons i acompanyada de bacores (bacores o figues) fresques.

Coques de Recapte, amb una gran varietat d’ingredients i elaboracions. L’equivalent valencià de la focaccia o la pizza, a la qual cada mestre artesà li dona el seu toc personal. Són ideals per als sopars d’estiu i compartir amb la família i els amics.

Coques dolces, elaborades amb massa brioix, farcides de crema o xocolate i cobertes de fruita natural o gebrada, com a maduixes, cireres, taronges…

Els forns i pastisseries de barri de la nostra ciutat ja estan preparats per a oferir als seus clients les diferents varietats de les Coques de Sant Joan, dolces i salades.

Un producte tradicional i artesà, inseparable de la festivitat de Sant Joan, al costat de les nostres platges, al foc de les fogueres i a la celebració del solstici d’estiu.

Segons ha comentat el president del Gremi de Forners i Pastissers de València, «Estem convençuts que es consolidaran com el producte típic i artesà indispensable i inseparable de la festa de Sant Joan. Esperem que enguany la resposta dels nostres clients siga tan bona com la del passat i animem a tots els Valencians al fet que acudisquen a provar-les en el seu forn de barri».

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.