La Diputació de Castelló se suma a la lluita contra el suïcidi

L’augment de les xifres de suïcidis a Espanya, atribuïdes en la seua major part a l’estat de pandèmia, ha unit a la Diputació de Castelló i a ‘El Teléfono de la Esperanza’ sota un mateix objectiu: desemmascarar els problemes de salut mental i posar-li fre a l’escalada de casos de suïcidi a les comarques de Castelló.

Amb este objectiu s’han programat per a este mateix dimecres i dijous dos jornades ‘on line’ obertes al públic en el qual persones expertes en la matèria compartiran les pautes necessàries per a abordar el problema d’arrel i que no derive en mals majors.

Se’n posarà especialment l’accent en què tothom és necessari per a aturar esta xacra, perquè de fet són les persones més pròximes a les víctimes les que poden detectar de forma precoç el problema i atendre els casos en les primeres fases d’ideació suïcida. Per a això es treballarà en què, d’una vegada per totes, es desterre la idea que només els professionals de la salut mental hi poden intervindre.

La vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta, ha presentat la programació de les jornades del costat de la vicepresidenta de ‘El Teléfono de la Esperanza’ Castelló, María Jesús García; i el responsable de programes Eustaquio Barreda. Tal com s’ha explicat en roda de premsa, el contingut d’esta iniciativa es dividirà en tres blocs diferents.

El primer d’ells tractarà la detecció, la prevenció i el tractament del suïcidi; el segon profunditzarà en la conscienciació de la societat i les institucions; i l’últim posarà l’accent en el suport a les persones supervivents.

Els col·loquis estaran comandats pel propi Barreda, el cap de servei de Salut Mental del Consorci Hospitalari de Castelló, Rafael Mora, la psiquiatra de la Unitat de Salut Mental Infantil i de l’Adolescència de l’Hospital de la Ribera Asunción Beltrán i la psicòloga Carmen Tolós.

Per a Patricia Puerta, accions com esta són «fonamentals» perquè donen visibilitat a un problema «del que poc es parla, però que cada dia més el tenim més present».

«Està en cosa de totes i tots que açò no acabe derivant en una pandèmia silenciosa que ens explote a les mans. Hem de parlar d’això ja i previndre-ho».

Des de ‘El Teléfono de la Esperanza’, la seua vicepresidenta María Jesús García ha continuat el fil argumentant que «cal que trenquem el tabú que envolta al suïcidi, posar-lo en l’agenda pública i donar a tota la ciutadania pautes vàlides per a pal·liar i fer disminuir esta problemàtica».

«Amb estes activitats busquem formar sobre el suïcidi, què hi ha darrere, quins sentiments té, com es pot previndre i com podem actuar».

Patricia Puerta ha convidat a tothom a què participen en les dos jornades i ha agraït a ‘El Teléfono de la Esperanza’ «la gran labora social de prevenció» que venen realitzant a Castelló des de la seua constitució en el 2001. Les jornades se celebraran coincidint en la setmana del Dia de la Prevenció del Suïcidi, que serà el dia 10.

Últimes notícies

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.

Mor violentament un home en una vivenda de Torrevieja i la Guàrdia Civil obri una investigació

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’un home localitzat amb signes d’agressió per arma blanca en una urbanització de luxe de Torrevieja, després que el propietari de la vivenda trobara el cos i avisara les autoritats.