La Diputació de Castelló se suma a la lluita contra el suïcidi

L’augment de les xifres de suïcidis a Espanya, atribuïdes en la seua major part a l’estat de pandèmia, ha unit a la Diputació de Castelló i a ‘El Teléfono de la Esperanza’ sota un mateix objectiu: desemmascarar els problemes de salut mental i posar-li fre a l’escalada de casos de suïcidi a les comarques de Castelló.

Amb este objectiu s’han programat per a este mateix dimecres i dijous dos jornades ‘on line’ obertes al públic en el qual persones expertes en la matèria compartiran les pautes necessàries per a abordar el problema d’arrel i que no derive en mals majors.

Se’n posarà especialment l’accent en què tothom és necessari per a aturar esta xacra, perquè de fet són les persones més pròximes a les víctimes les que poden detectar de forma precoç el problema i atendre els casos en les primeres fases d’ideació suïcida. Per a això es treballarà en què, d’una vegada per totes, es desterre la idea que només els professionals de la salut mental hi poden intervindre.

La vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta, ha presentat la programació de les jornades del costat de la vicepresidenta de ‘El Teléfono de la Esperanza’ Castelló, María Jesús García; i el responsable de programes Eustaquio Barreda. Tal com s’ha explicat en roda de premsa, el contingut d’esta iniciativa es dividirà en tres blocs diferents.

El primer d’ells tractarà la detecció, la prevenció i el tractament del suïcidi; el segon profunditzarà en la conscienciació de la societat i les institucions; i l’últim posarà l’accent en el suport a les persones supervivents.

Els col·loquis estaran comandats pel propi Barreda, el cap de servei de Salut Mental del Consorci Hospitalari de Castelló, Rafael Mora, la psiquiatra de la Unitat de Salut Mental Infantil i de l’Adolescència de l’Hospital de la Ribera Asunción Beltrán i la psicòloga Carmen Tolós.

Per a Patricia Puerta, accions com esta són «fonamentals» perquè donen visibilitat a un problema «del que poc es parla, però que cada dia més el tenim més present».

«Està en cosa de totes i tots que açò no acabe derivant en una pandèmia silenciosa que ens explote a les mans. Hem de parlar d’això ja i previndre-ho».

Des de ‘El Teléfono de la Esperanza’, la seua vicepresidenta María Jesús García ha continuat el fil argumentant que «cal que trenquem el tabú que envolta al suïcidi, posar-lo en l’agenda pública i donar a tota la ciutadania pautes vàlides per a pal·liar i fer disminuir esta problemàtica».

«Amb estes activitats busquem formar sobre el suïcidi, què hi ha darrere, quins sentiments té, com es pot previndre i com podem actuar».

Patricia Puerta ha convidat a tothom a què participen en les dos jornades i ha agraït a ‘El Teléfono de la Esperanza’ «la gran labora social de prevenció» que venen realitzant a Castelló des de la seua constitució en el 2001. Les jornades se celebraran coincidint en la setmana del Dia de la Prevenció del Suïcidi, que serà el dia 10.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.