9.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La Diputació de Castelló se suma a la lluita contra el suïcidi

L’augment de les xifres de suïcidis a Espanya, atribuïdes en la seua major part a l’estat de pandèmia, ha unit a la Diputació de Castelló i a ‘El Teléfono de la Esperanza’ sota un mateix objectiu: desemmascarar els problemes de salut mental i posar-li fre a l’escalada de casos de suïcidi a les comarques de Castelló.

Amb este objectiu s’han programat per a este mateix dimecres i dijous dos jornades ‘on line’ obertes al públic en el qual persones expertes en la matèria compartiran les pautes necessàries per a abordar el problema d’arrel i que no derive en mals majors.

Se’n posarà especialment l’accent en què tothom és necessari per a aturar esta xacra, perquè de fet són les persones més pròximes a les víctimes les que poden detectar de forma precoç el problema i atendre els casos en les primeres fases d’ideació suïcida. Per a això es treballarà en què, d’una vegada per totes, es desterre la idea que només els professionals de la salut mental hi poden intervindre.

La vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta, ha presentat la programació de les jornades del costat de la vicepresidenta de ‘El Teléfono de la Esperanza’ Castelló, María Jesús García; i el responsable de programes Eustaquio Barreda. Tal com s’ha explicat en roda de premsa, el contingut d’esta iniciativa es dividirà en tres blocs diferents.

El primer d’ells tractarà la detecció, la prevenció i el tractament del suïcidi; el segon profunditzarà en la conscienciació de la societat i les institucions; i l’últim posarà l’accent en el suport a les persones supervivents.

Els col·loquis estaran comandats pel propi Barreda, el cap de servei de Salut Mental del Consorci Hospitalari de Castelló, Rafael Mora, la psiquiatra de la Unitat de Salut Mental Infantil i de l’Adolescència de l’Hospital de la Ribera Asunción Beltrán i la psicòloga Carmen Tolós.

Per a Patricia Puerta, accions com esta són «fonamentals» perquè donen visibilitat a un problema «del que poc es parla, però que cada dia més el tenim més present».

«Està en cosa de totes i tots que açò no acabe derivant en una pandèmia silenciosa que ens explote a les mans. Hem de parlar d’això ja i previndre-ho».

Des de ‘El Teléfono de la Esperanza’, la seua vicepresidenta María Jesús García ha continuat el fil argumentant que «cal que trenquem el tabú que envolta al suïcidi, posar-lo en l’agenda pública i donar a tota la ciutadania pautes vàlides per a pal·liar i fer disminuir esta problemàtica».

«Amb estes activitats busquem formar sobre el suïcidi, què hi ha darrere, quins sentiments té, com es pot previndre i com podem actuar».

Patricia Puerta ha convidat a tothom a què participen en les dos jornades i ha agraït a ‘El Teléfono de la Esperanza’ «la gran labora social de prevenció» que venen realitzant a Castelló des de la seua constitució en el 2001. Les jornades se celebraran coincidint en la setmana del Dia de la Prevenció del Suïcidi, que serà el dia 10.

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.