13.3 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

La Diputació de Castelló se suma a la lluita contra el suïcidi

L’augment de les xifres de suïcidis a Espanya, atribuïdes en la seua major part a l’estat de pandèmia, ha unit a la Diputació de Castelló i a ‘El Teléfono de la Esperanza’ sota un mateix objectiu: desemmascarar els problemes de salut mental i posar-li fre a l’escalada de casos de suïcidi a les comarques de Castelló.

Amb este objectiu s’han programat per a este mateix dimecres i dijous dos jornades ‘on line’ obertes al públic en el qual persones expertes en la matèria compartiran les pautes necessàries per a abordar el problema d’arrel i que no derive en mals majors.

Se’n posarà especialment l’accent en què tothom és necessari per a aturar esta xacra, perquè de fet són les persones més pròximes a les víctimes les que poden detectar de forma precoç el problema i atendre els casos en les primeres fases d’ideació suïcida. Per a això es treballarà en què, d’una vegada per totes, es desterre la idea que només els professionals de la salut mental hi poden intervindre.

La vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta, ha presentat la programació de les jornades del costat de la vicepresidenta de ‘El Teléfono de la Esperanza’ Castelló, María Jesús García; i el responsable de programes Eustaquio Barreda. Tal com s’ha explicat en roda de premsa, el contingut d’esta iniciativa es dividirà en tres blocs diferents.

El primer d’ells tractarà la detecció, la prevenció i el tractament del suïcidi; el segon profunditzarà en la conscienciació de la societat i les institucions; i l’últim posarà l’accent en el suport a les persones supervivents.

Els col·loquis estaran comandats pel propi Barreda, el cap de servei de Salut Mental del Consorci Hospitalari de Castelló, Rafael Mora, la psiquiatra de la Unitat de Salut Mental Infantil i de l’Adolescència de l’Hospital de la Ribera Asunción Beltrán i la psicòloga Carmen Tolós.

Per a Patricia Puerta, accions com esta són «fonamentals» perquè donen visibilitat a un problema «del que poc es parla, però que cada dia més el tenim més present».

«Està en cosa de totes i tots que açò no acabe derivant en una pandèmia silenciosa que ens explote a les mans. Hem de parlar d’això ja i previndre-ho».

Des de ‘El Teléfono de la Esperanza’, la seua vicepresidenta María Jesús García ha continuat el fil argumentant que «cal que trenquem el tabú que envolta al suïcidi, posar-lo en l’agenda pública i donar a tota la ciutadania pautes vàlides per a pal·liar i fer disminuir esta problemàtica».

«Amb estes activitats busquem formar sobre el suïcidi, què hi ha darrere, quins sentiments té, com es pot previndre i com podem actuar».

Patricia Puerta ha convidat a tothom a què participen en les dos jornades i ha agraït a ‘El Teléfono de la Esperanza’ «la gran labora social de prevenció» que venen realitzant a Castelló des de la seua constitució en el 2001. Les jornades se celebraran coincidint en la setmana del Dia de la Prevenció del Suïcidi, que serà el dia 10.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.