La Diputació de Castelló se suma a la lluita contra el suïcidi

L’augment de les xifres de suïcidis a Espanya, atribuïdes en la seua major part a l’estat de pandèmia, ha unit a la Diputació de Castelló i a ‘El Teléfono de la Esperanza’ sota un mateix objectiu: desemmascarar els problemes de salut mental i posar-li fre a l’escalada de casos de suïcidi a les comarques de Castelló.

Amb este objectiu s’han programat per a este mateix dimecres i dijous dos jornades ‘on line’ obertes al públic en el qual persones expertes en la matèria compartiran les pautes necessàries per a abordar el problema d’arrel i que no derive en mals majors.

Se’n posarà especialment l’accent en què tothom és necessari per a aturar esta xacra, perquè de fet són les persones més pròximes a les víctimes les que poden detectar de forma precoç el problema i atendre els casos en les primeres fases d’ideació suïcida. Per a això es treballarà en què, d’una vegada per totes, es desterre la idea que només els professionals de la salut mental hi poden intervindre.

La vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta, ha presentat la programació de les jornades del costat de la vicepresidenta de ‘El Teléfono de la Esperanza’ Castelló, María Jesús García; i el responsable de programes Eustaquio Barreda. Tal com s’ha explicat en roda de premsa, el contingut d’esta iniciativa es dividirà en tres blocs diferents.

El primer d’ells tractarà la detecció, la prevenció i el tractament del suïcidi; el segon profunditzarà en la conscienciació de la societat i les institucions; i l’últim posarà l’accent en el suport a les persones supervivents.

Els col·loquis estaran comandats pel propi Barreda, el cap de servei de Salut Mental del Consorci Hospitalari de Castelló, Rafael Mora, la psiquiatra de la Unitat de Salut Mental Infantil i de l’Adolescència de l’Hospital de la Ribera Asunción Beltrán i la psicòloga Carmen Tolós.

Per a Patricia Puerta, accions com esta són «fonamentals» perquè donen visibilitat a un problema «del que poc es parla, però que cada dia més el tenim més present».

«Està en cosa de totes i tots que açò no acabe derivant en una pandèmia silenciosa que ens explote a les mans. Hem de parlar d’això ja i previndre-ho».

Des de ‘El Teléfono de la Esperanza’, la seua vicepresidenta María Jesús García ha continuat el fil argumentant que «cal que trenquem el tabú que envolta al suïcidi, posar-lo en l’agenda pública i donar a tota la ciutadania pautes vàlides per a pal·liar i fer disminuir esta problemàtica».

«Amb estes activitats busquem formar sobre el suïcidi, què hi ha darrere, quins sentiments té, com es pot previndre i com podem actuar».

Patricia Puerta ha convidat a tothom a què participen en les dos jornades i ha agraït a ‘El Teléfono de la Esperanza’ «la gran labora social de prevenció» que venen realitzant a Castelló des de la seua constitució en el 2001. Les jornades se celebraran coincidint en la setmana del Dia de la Prevenció del Suïcidi, que serà el dia 10.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Argüeso demana al TSJCV assumir tota la causa si investiga a Mazón per la DANA

La defensa d'Emilio Argüeso ha sol·licitat que, si el TSJCV admet investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, atraga tot el procediment. També demana el sobreseïment si l'alt tribunal es declara competent.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.

Catalá critica a Renfe per no habilitar autobusos des d’Albal durant la mascletà

Catalá ha criticat que Renfe no habilite autobusos des d'Albal durant la mascletà després del desviament temporal de Rodalia entre el 13 i el 19 de març. Delegació del Govern ha defés la mesura per seguretat i ha descartat els busos per falta de capacitat.

Víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja i no aplicar-li l’aforament

L'associació de víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que siga investigat pel Jutjat de Catarroja. L'acusació invoca un precedent a Extremadura, denúncia un abús del fur i sol·licita, de manera subsidiària, que el tribunal inicie causa per homicidi i lesions per imprudència greu.

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.

Catalá critica que Renfe no haja habilitat autobusos des d’Albal per a la mascletà

L'alcaldessa ha mostrat la seua sorpresa per l'absència d'autobusos de reforç des d'Albal mentres es limita l'arribada de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà. Defén la seguretat del dispositiu i anuncia una avaluació després de les Falles.