La Diputació de València contribueix  amb 100.000 euros a l’emergència humanitària en Ucraïna

La Diputació de València aprovarà al ple d’este dimarts la concessió de 100.000 euros en concepte d’ajuda humanitària d’emergència per a la crisi d’Ucraïna, una aportació que es destinarà al projecte de protecció de la població refugiada que ACNUR té en marxa en la zona del conflicte, concretament als països fronterers de Moldàvia, Romania, Polònia, Eslovàquia i Hongria.

El president de la Diputació, Toni Gaspar, i la diputada de Cooperació Internacional,  Mentxu  Balaguer, han rebut este dilluns a la coordinadora de la delegació valenciana d’ACNUR,  Arancha García Ruiz, que ha explicat als responsables provincials els detalls d’un projecte basat en el treball que realitza a les fronteres d’Ucraïna tant ACNUR com la resta de socis del Pla Regional de Resposta als Refugiats (PRR).

En concret, “el projecte finançat per la Diputació consisteix a garantir el subministrament de sacs de dormir, mantes i kits bàsics d’higiene personal a un total de 5.000 refugiats procedents d’Ucraïna”, explica la coordinadora d’ACNUR a València, qui afig que “l’emergència evoluciona de manera canviant i les necessitats que tenen estes persones poden variar amb l’evolució del conflicte”.

D’altra banda, Mentxu Balaguer ha assegurat que la Diputació “continuarà recolzant l’Agència de l’ONU per als Refugiats i d’altres col·lectius i ONG’s que fan un treball fonamental, replet d’humanitat i solidaritat, amb la finalitat de garantir les necessitats bàsiques de persones desplaçades de les seues cases i de les seues vides a causa de les guerres i els actes atroços que comporten els enfrontaments bèl·lics”.

La Diputació i ACNUR

Balaguer ha recordat que la col·laboració entre la Diputació de València i ACNUR està plenament consolidada, i que en l’última dècada la corporació ha destinat vora 300.000 euros per a finançar projectes d’ajuda humanitària destinats a refugiats de Kenia, El Sahel, Jordània, Iemen i ara Ucraïna.

Arancha García i el col·laborador d’ACNUR Leonardo Morelli han aprofitat la seua visita a la Diputació per a presentar el resultat del projecte d’ajuda humanitària a la població refugiada de Iemen durant 2021, en el qual va col·laborar la delegació provincial de Cooperació Internacional amb una aportació de 30.000 euros que enguany s’ampliarà a 40.000.

La Diputació ve col·laborant des de 2019 amb ACNUR en la resposta humanitària a Iemen, on la principal víctima de la guerra està sent la població civil. La situació més extrema al país d’Orient Pròxim la continuen patint les famílies desplaçades: fins a dos milions de persones que viuen en assentaments informals i zones urbanes en condicions extremes.

Últimes notícies

Barrachina confia a pactar prompte el final de la vaga educativa a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que el Govern valencià ha posat tota la voluntat per a tancar com més prompte millor un acord amb els sindicats docents que pose fi a la vaga indefinida a l’ensenyament públic no universitari.

L’aeroport d’Alacant-Elx estrena una ruta amb Erevan amb dos vols setmanals

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández posa en marxa una nova connexió amb Erevan, operada per FlyOne dos dies a la setmana, i referma així el seu creixement de trànsit internacional.

Direccions de centres i famílies reclamen a Pérez Llorca que desbloquege el conflicte educatiu

Les associacions de direccions d’Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial i la Confederació Gonzalo Anaya demanen una reunió urgent amb Juanfran Pérez Llorca perquè intervena directament en el conflicte educatiu que afecta el final de curs i la preparació del pròxim.

Compromís acusa Vox de marcar els pressupostos i d’oblidar els valencians

Compromís presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat per a 2026 i assegura que responen a les exigències de Vox i no a les necessitats reals de la ciutadania valenciana.

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.