16.3 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

La Diputació de València contribueix  amb 100.000 euros a l’emergència humanitària en Ucraïna

La Diputació de València aprovarà al ple d’este dimarts la concessió de 100.000 euros en concepte d’ajuda humanitària d’emergència per a la crisi d’Ucraïna, una aportació que es destinarà al projecte de protecció de la població refugiada que ACNUR té en marxa en la zona del conflicte, concretament als països fronterers de Moldàvia, Romania, Polònia, Eslovàquia i Hongria.

El president de la Diputació, Toni Gaspar, i la diputada de Cooperació Internacional,  Mentxu  Balaguer, han rebut este dilluns a la coordinadora de la delegació valenciana d’ACNUR,  Arancha García Ruiz, que ha explicat als responsables provincials els detalls d’un projecte basat en el treball que realitza a les fronteres d’Ucraïna tant ACNUR com la resta de socis del Pla Regional de Resposta als Refugiats (PRR).

En concret, “el projecte finançat per la Diputació consisteix a garantir el subministrament de sacs de dormir, mantes i kits bàsics d’higiene personal a un total de 5.000 refugiats procedents d’Ucraïna”, explica la coordinadora d’ACNUR a València, qui afig que “l’emergència evoluciona de manera canviant i les necessitats que tenen estes persones poden variar amb l’evolució del conflicte”.

D’altra banda, Mentxu Balaguer ha assegurat que la Diputació “continuarà recolzant l’Agència de l’ONU per als Refugiats i d’altres col·lectius i ONG’s que fan un treball fonamental, replet d’humanitat i solidaritat, amb la finalitat de garantir les necessitats bàsiques de persones desplaçades de les seues cases i de les seues vides a causa de les guerres i els actes atroços que comporten els enfrontaments bèl·lics”.

La Diputació i ACNUR

Balaguer ha recordat que la col·laboració entre la Diputació de València i ACNUR està plenament consolidada, i que en l’última dècada la corporació ha destinat vora 300.000 euros per a finançar projectes d’ajuda humanitària destinats a refugiats de Kenia, El Sahel, Jordània, Iemen i ara Ucraïna.

Arancha García i el col·laborador d’ACNUR Leonardo Morelli han aprofitat la seua visita a la Diputació per a presentar el resultat del projecte d’ajuda humanitària a la població refugiada de Iemen durant 2021, en el qual va col·laborar la delegació provincial de Cooperació Internacional amb una aportació de 30.000 euros que enguany s’ampliarà a 40.000.

La Diputació ve col·laborant des de 2019 amb ACNUR en la resposta humanitària a Iemen, on la principal víctima de la guerra està sent la població civil. La situació més extrema al país d’Orient Pròxim la continuen patint les famílies desplaçades: fins a dos milions de persones que viuen en assentaments informals i zones urbanes en condicions extremes.

Últimes notícies

La supervivència del càncer infantil a Europa depén de la rapidesa del diagnòstic

Un macroestudi amb quasi 10.000 casos en 27 països confirma que l'estadi al diagnòstic és decisiu per a la supervivència. Espanya mostra solidesa, amb millores pendents en medul·loblastoma.

Alboraia instal·la cambres i gàbies per a controlar i capturar senglars

Alboraia ha desplegat cambres i gàbies per al control selectiu de senglars, amb monitoratge remot i protocols de benestar animal. El pla prioritza actuacions puntuals per a reduir riscos sanitaris i danys en infraestructures.

L’esquerra d’Alacant urgix al PP a fixar data per a la comissió per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han urgit a Luis Barcala a convocar ja la comissió que investigarà l'adjudicació de 140 VPP a la Platja de Sant Joan. També han avançat mesures de vivenda per al pròxim ple.

L’avís per vent puja a roig a Castelló amb ratxes de fins a 140 km/h este dissabte

Aemet ha elevat a roig l'avís per vent a Castelló, amb ratxes de 140 km/h a l'interior i 130 km/h en el litoral. Alacant i València activen avisos taronja i groc.

Marcelino avisa d’un dol ajustat davant un Getafe que concedix poc

El tècnic del Vila-real preveu un partit exigent en el camp del Getafe, destaca la solidesa del rival i reclama equilibri i eficàcia per a sostindre la gran temporada.

Un alt càrrec d’Emergències declara que el risc en la presa de Forata li va recordar la pantanada de Tous

Raúl Quílez ha atestat que el perill en la presa de Forata li va recordar el trencament de Tous. Ha detallat el debat intern sobre l'És-Alert i els dubtes sobre el confinament.

La Generalitat instal·la les primeres gàbies per al control de senglars al Millars

La Generalitat ha desplegat cinc gàbies homologades en la desembocadura del Millars per a reduir una densitat rècord de senglars i contindre el risc sanitari. El pla s'integra en 14 zones prioritàries i reforça el seguiment amb fototrampeo.

Un alt càrrec d’Emergències declara que el risc en la presa de Forata li va recordar la pantanada de Tous

Raúl Quílez, director general d'Innovació en Emergències, ha declarat davant la jutgessa de la DANA que l'avís sobre Forata li va evocar la catàstrofe de 1982. El seu testimoniatge detalla l'activació del Cecopi i les dificultats operatives prèvies.