La Diputació de València contribueix  amb 100.000 euros a l’emergència humanitària en Ucraïna

La Diputació de València aprovarà al ple d’este dimarts la concessió de 100.000 euros en concepte d’ajuda humanitària d’emergència per a la crisi d’Ucraïna, una aportació que es destinarà al projecte de protecció de la població refugiada que ACNUR té en marxa en la zona del conflicte, concretament als països fronterers de Moldàvia, Romania, Polònia, Eslovàquia i Hongria.

El president de la Diputació, Toni Gaspar, i la diputada de Cooperació Internacional,  Mentxu  Balaguer, han rebut este dilluns a la coordinadora de la delegació valenciana d’ACNUR,  Arancha García Ruiz, que ha explicat als responsables provincials els detalls d’un projecte basat en el treball que realitza a les fronteres d’Ucraïna tant ACNUR com la resta de socis del Pla Regional de Resposta als Refugiats (PRR).

En concret, “el projecte finançat per la Diputació consisteix a garantir el subministrament de sacs de dormir, mantes i kits bàsics d’higiene personal a un total de 5.000 refugiats procedents d’Ucraïna”, explica la coordinadora d’ACNUR a València, qui afig que “l’emergència evoluciona de manera canviant i les necessitats que tenen estes persones poden variar amb l’evolució del conflicte”.

D’altra banda, Mentxu Balaguer ha assegurat que la Diputació “continuarà recolzant l’Agència de l’ONU per als Refugiats i d’altres col·lectius i ONG’s que fan un treball fonamental, replet d’humanitat i solidaritat, amb la finalitat de garantir les necessitats bàsiques de persones desplaçades de les seues cases i de les seues vides a causa de les guerres i els actes atroços que comporten els enfrontaments bèl·lics”.

La Diputació i ACNUR

Balaguer ha recordat que la col·laboració entre la Diputació de València i ACNUR està plenament consolidada, i que en l’última dècada la corporació ha destinat vora 300.000 euros per a finançar projectes d’ajuda humanitària destinats a refugiats de Kenia, El Sahel, Jordània, Iemen i ara Ucraïna.

Arancha García i el col·laborador d’ACNUR Leonardo Morelli han aprofitat la seua visita a la Diputació per a presentar el resultat del projecte d’ajuda humanitària a la població refugiada de Iemen durant 2021, en el qual va col·laborar la delegació provincial de Cooperació Internacional amb una aportació de 30.000 euros que enguany s’ampliarà a 40.000.

La Diputació ve col·laborant des de 2019 amb ACNUR en la resposta humanitària a Iemen, on la principal víctima de la guerra està sent la població civil. La situació més extrema al país d’Orient Pròxim la continuen patint les famílies desplaçades: fins a dos milions de persones que viuen en assentaments informals i zones urbanes en condicions extremes.

Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia demana 162 anys de presó a un acusat de gravar i difondre material pedòfil a Alacant

La Fiscalia sol·licita 162 anys de presó per a un home acusat de gravar a menors mitjançant videoconferència i compartir més de 2.000 arxius pedòfils en Internet.

CSIF exigix una rehabilitació urgent del CEIP Rosa Serrano de Paiporta per les humitats després de la dana

CSIF reclama a la Conselleria de Educacion i a l'Ajuntament de Paiporta una actuacion urgent i coordinada per a rehabilitar el CEIP Rosa Serrano, afectat per humitats i deterioració del forjat després de la dana d'octubre de 2024.

Les operacions immobiliàries cauen un 4,6% en la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

Les immobiliàries valencianes detecten una desacceleració del mercat de vivenda en la Comunitat, amb menys operacions i captacions, mentres el lloguer seguix molt tensionado i amb poca oferta.

Tres candidatures es disputen el Col·legi de Farmacèutics de València en les eleccions del diumenge

El Col·legi de Farmacèutics de València celebra este diumenge eleccions per a triar a la nova junta que succeirà a Jaime Giner, amb 5.155 col·legiats cridats a votar i tres candidatures en lliça.

Detingut a Alacant per fer-se passar per policia i parar cotxes per a tirar-se uns riures

Un home de 51 anys ha sigut detingut a Alacant acusat si es fes passar per policia per a detindre vehicles en la via pública amb l'excusa de tirar-se uns riures, utilitzant un cotxe amb rotatiu blau i peces amb emblemes policials.

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.