La Diputació de València contribueix  amb 100.000 euros a l’emergència humanitària en Ucraïna

La Diputació de València aprovarà al ple d’este dimarts la concessió de 100.000 euros en concepte d’ajuda humanitària d’emergència per a la crisi d’Ucraïna, una aportació que es destinarà al projecte de protecció de la població refugiada que ACNUR té en marxa en la zona del conflicte, concretament als països fronterers de Moldàvia, Romania, Polònia, Eslovàquia i Hongria.

El president de la Diputació, Toni Gaspar, i la diputada de Cooperació Internacional,  Mentxu  Balaguer, han rebut este dilluns a la coordinadora de la delegació valenciana d’ACNUR,  Arancha García Ruiz, que ha explicat als responsables provincials els detalls d’un projecte basat en el treball que realitza a les fronteres d’Ucraïna tant ACNUR com la resta de socis del Pla Regional de Resposta als Refugiats (PRR).

En concret, “el projecte finançat per la Diputació consisteix a garantir el subministrament de sacs de dormir, mantes i kits bàsics d’higiene personal a un total de 5.000 refugiats procedents d’Ucraïna”, explica la coordinadora d’ACNUR a València, qui afig que “l’emergència evoluciona de manera canviant i les necessitats que tenen estes persones poden variar amb l’evolució del conflicte”.

D’altra banda, Mentxu Balaguer ha assegurat que la Diputació “continuarà recolzant l’Agència de l’ONU per als Refugiats i d’altres col·lectius i ONG’s que fan un treball fonamental, replet d’humanitat i solidaritat, amb la finalitat de garantir les necessitats bàsiques de persones desplaçades de les seues cases i de les seues vides a causa de les guerres i els actes atroços que comporten els enfrontaments bèl·lics”.

La Diputació i ACNUR

Balaguer ha recordat que la col·laboració entre la Diputació de València i ACNUR està plenament consolidada, i que en l’última dècada la corporació ha destinat vora 300.000 euros per a finançar projectes d’ajuda humanitària destinats a refugiats de Kenia, El Sahel, Jordània, Iemen i ara Ucraïna.

Arancha García i el col·laborador d’ACNUR Leonardo Morelli han aprofitat la seua visita a la Diputació per a presentar el resultat del projecte d’ajuda humanitària a la població refugiada de Iemen durant 2021, en el qual va col·laborar la delegació provincial de Cooperació Internacional amb una aportació de 30.000 euros que enguany s’ampliarà a 40.000.

La Diputació ve col·laborant des de 2019 amb ACNUR en la resposta humanitària a Iemen, on la principal víctima de la guerra està sent la població civil. La situació més extrema al país d’Orient Pròxim la continuen patint les famílies desplaçades: fins a dos milions de persones que viuen en assentaments informals i zones urbanes en condicions extremes.

Últimes notícies

Els bombers donen per extingit l’incendi forestal de Tuéjar després d’una nova reactivació

L’incendi forestal declarat el 15 de setembre a Tuéjar, que dissabte es va reactivar i va obligar a mobilitzar mitjans aeris i terrestres, ha sigut donat per extingit pels bombers després d’haver arrasat 835 hectàrees d’un paratge de la Reserva de la Biosfera de l’Alt Túria. La Delegació del Govern va descartar des del principi causes naturals i va assenyalar al factor humà, amb totes les línies d’investigació encara obertes.

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.