L’edifici oncològic del Provincial de Castelló albergarà un nou hospital de dia

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha participat este matí per videoconferència en la reunió del Consell de Govern del Consorci Hospital Provincial de Castelló que ha aprovat la licitació immediata de l’edifici oncològic que albergarà un nou hospital de dia per als seus pacients.

D’altra banda, s’ha adonat de la revisió del final de les obres d’ampliació de l’UCI intermèdia, que dotarà al juny al centre d’11 unitats, quasi el doble de les 6 que actualment té.

La consellera Ana Barceló ha destacat que “totes eixes inversions posen de manifest la decidida aposta per enfortir el treball desenvolupat per l’Hospital Provincial i garantir a futur la millor assistència sanitària, reforçant un centre hospitalari que s’ha convertit en referent en àrees com l’oncològica”.

Aprovat pressupost institució

 

El Consell de Govern ha aprovat també el pressupost de la institució per a enguany que, per primera vegada en la seua història, superarà els 100 milions d’euros.

Per partides, els 100.312.500 euros de pressupost es distribueixen en 54.324.300 euros per a personal (54%) i 41 milions d’euros per a les despeses de funcionament. Sanitat aportarà també 4,7 milions d’euros per a donar suport al pla d’inversions del Consorci per a projectes d’obres, adequació d’instal·lacions i adquisició d’equipament i reposició.

El Consell de Govern de l’Hospital Provincial també ha aprovat el nomenament de Juan José Sánchez com a responsable mèdic del centre. Sánchez, qui ja exercia de manera temporal esta funció des de desembre, ha sigut membre de les comissions d’Assistència i Investigació Clínica del Departament de Salut de Castelló, entre altres responsabilitats.

En la sessió s’ha proposat, com ja va fer el Consorci General de València, un nou text del conveni de constitució del Consorci i dels seus estatuts adaptats a la normativa vigent. Esta proposta haurà de ser aprovada pel ple del Consell i en sessió plenària de la Diputació de Castelló.

Activitat assistencial

 

En la reunió s’ha exposat el balanç de l’activitat assistencial del primer quadrimestre de l’any i, malgrat que la situació excepcional de la pandèmia ha alterat l’activitat ordinària, s’ha destacat l’important esforç realitzat per a atendre amb les màximes garanties de qualitat i seguretat als pacients amb càncer.

Prova d’això és que entre els mesos de gener i abril s’han registrat més de 15.000 consultes d’oncologia, la qual cosa representa un augment de quasi el 5% respecte al mateix període del passat any.

Psiquiatria, al·lergologia, ginecologia, medicina interna, pneumologia, neurofisiologia i la unitat del dolor són uns altres dels serveis que han experimentat un notable increment en el número de les seues consultes.

També els indicadors d’hospitalització són positius, perquè l’augment se situa en el 8,6%. En este període destaca l’increment del 2% de les urgències, mentre que les tècniques intervencionistes han augmentat un 7,5%.

En la reunió, d’altra banda, s’ha adonat d’un conveni signat amb la Universitat Jaume I de Castelló que estableix el marc regulador per a la realització de pràctiques acadèmiques externes per part de l’alumnat en les instal·lacions del centre sanitari.

Així mateix, s’ha aprovat l’expedient de contractació per al subministrament de diversos medicaments per un valor pròxim als 20 milions d’euros per a enguany i el pròxim. Es tracta de prop de 50 especialitats farmacèutiques, la major part d’elles dirigides a pacients oncològics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulada una banda lituana que robava i revenia cotxes en la Axarquía

La Policia ha desarticulat una organització d'origen lituà especialitzada a robar vehicles d'una mateixa marca japonesa en la Axarquía i revendre'ls després de falsificar la seua identitat, amb sis detinguts a Màlaga, Almeria i Alacant.

Desmantellat un taller tèxtil clandestí que explotava a 26 treballadors a Camp de Túria

La Policia Nacional ha desmantellat un taller tèxtil clandestí a Camp de Túria on 26 persones treballaven sense contracte ni alta en la Seguretat Social, la majoria en situació irregular, i ha detingut a dos hòmens com a presumptes responsables de l'entramat empresarial.

La UPV reunix a José Luis Sastre, Bermúdez de Castro i Paloma del Riu en la segona edició de Llegir consciència

La Universitat Politècnica de València celebra la segona edició de Llegir consciència, un cicle que unix literatura, actualitat i divulgació científica amb tres trobades obertes al públic.

El València s’estanca davant la zona alta: onze partits sense guanyar als set primers

El València encadena nou derrotes i dos empats en els seus onze enfrontaments d'esta Lliga enfront dels set primers classificats, amb un balanç molt negatiu de gols.

Luís Castro es perdrà el partit del Llevant davant el Getafe per sanció

Luís Castro no podrà asseure's en la banqueta del Llevant enfront del Getafe en complir un partit de sanció després d'acumular cinc targetes grogues.

Març de 2026 es tanca en la Comunitat Valenciana com un mes fred i molt humit

Març de 2026 ha sigut fred i molt humit en la Comunitat Valenciana, amb temperatures per davall de l'habitual i pluges que han duplicat la mitjana climàtica recent.

Arranca en el Suprem el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares

El Tribunal Suprem celebra la primera sessió del juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares en 2020.

València i París reforcen la seua cooperació per a previndre inundacions després de la dana de 2024

València i París han obert una nova etapa de col·laboració per a millorar la prevenció i gestió d'inundacions després de la dana d'octubre de 2024, amb intercanvis tècnics i projectes conjunts.