L’edifici oncològic del Provincial de Castelló albergarà un nou hospital de dia

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha participat este matí per videoconferència en la reunió del Consell de Govern del Consorci Hospital Provincial de Castelló que ha aprovat la licitació immediata de l’edifici oncològic que albergarà un nou hospital de dia per als seus pacients.

D’altra banda, s’ha adonat de la revisió del final de les obres d’ampliació de l’UCI intermèdia, que dotarà al juny al centre d’11 unitats, quasi el doble de les 6 que actualment té.

La consellera Ana Barceló ha destacat que “totes eixes inversions posen de manifest la decidida aposta per enfortir el treball desenvolupat per l’Hospital Provincial i garantir a futur la millor assistència sanitària, reforçant un centre hospitalari que s’ha convertit en referent en àrees com l’oncològica”.

Aprovat pressupost institució

 

El Consell de Govern ha aprovat també el pressupost de la institució per a enguany que, per primera vegada en la seua història, superarà els 100 milions d’euros.

Per partides, els 100.312.500 euros de pressupost es distribueixen en 54.324.300 euros per a personal (54%) i 41 milions d’euros per a les despeses de funcionament. Sanitat aportarà també 4,7 milions d’euros per a donar suport al pla d’inversions del Consorci per a projectes d’obres, adequació d’instal·lacions i adquisició d’equipament i reposició.

El Consell de Govern de l’Hospital Provincial també ha aprovat el nomenament de Juan José Sánchez com a responsable mèdic del centre. Sánchez, qui ja exercia de manera temporal esta funció des de desembre, ha sigut membre de les comissions d’Assistència i Investigació Clínica del Departament de Salut de Castelló, entre altres responsabilitats.

En la sessió s’ha proposat, com ja va fer el Consorci General de València, un nou text del conveni de constitució del Consorci i dels seus estatuts adaptats a la normativa vigent. Esta proposta haurà de ser aprovada pel ple del Consell i en sessió plenària de la Diputació de Castelló.

Activitat assistencial

 

En la reunió s’ha exposat el balanç de l’activitat assistencial del primer quadrimestre de l’any i, malgrat que la situació excepcional de la pandèmia ha alterat l’activitat ordinària, s’ha destacat l’important esforç realitzat per a atendre amb les màximes garanties de qualitat i seguretat als pacients amb càncer.

Prova d’això és que entre els mesos de gener i abril s’han registrat més de 15.000 consultes d’oncologia, la qual cosa representa un augment de quasi el 5% respecte al mateix període del passat any.

Psiquiatria, al·lergologia, ginecologia, medicina interna, pneumologia, neurofisiologia i la unitat del dolor són uns altres dels serveis que han experimentat un notable increment en el número de les seues consultes.

També els indicadors d’hospitalització són positius, perquè l’augment se situa en el 8,6%. En este període destaca l’increment del 2% de les urgències, mentre que les tècniques intervencionistes han augmentat un 7,5%.

En la reunió, d’altra banda, s’ha adonat d’un conveni signat amb la Universitat Jaume I de Castelló que estableix el marc regulador per a la realització de pràctiques acadèmiques externes per part de l’alumnat en les instal·lacions del centre sanitari.

Així mateix, s’ha aprovat l’expedient de contractació per al subministrament de diversos medicaments per un valor pròxim als 20 milions d’euros per a enguany i el pròxim. Es tracta de prop de 50 especialitats farmacèutiques, la major part d’elles dirigides a pacients oncològics.

Últimes notícies

Roberto Bautista torna al futbol i marca dos gols un mes després de retirar-se del tenis

Roberto Bautista, retirat del tenis fa només un mes, s’ha estrenat amb Els Ibarsos marcant dos gols en un amistós contra el Morella. L’exnúmero u valencià del tenis recupera així la carrera futbolística que va abandonar amb 14 anys.

La Tomatina es menja ara en cucurutxo amb un gelat de tomaca fet a Buñol

La gelateria italiana Al Bacio, regentada per Diego Salvati a Buñol, ha creat un gelat de tomaca amb producte local com a homenatge gastronòmic a la Tomatina. L’elaboració, de sabor salat i en edició limitada, busca l’equilibri entre l’acidesa del tomata i el punt dolç d’un gelat tradicional.

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.