L’edifici oncològic del Provincial de Castelló albergarà un nou hospital de dia

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha participat este matí per videoconferència en la reunió del Consell de Govern del Consorci Hospital Provincial de Castelló que ha aprovat la licitació immediata de l’edifici oncològic que albergarà un nou hospital de dia per als seus pacients.

D’altra banda, s’ha adonat de la revisió del final de les obres d’ampliació de l’UCI intermèdia, que dotarà al juny al centre d’11 unitats, quasi el doble de les 6 que actualment té.

La consellera Ana Barceló ha destacat que “totes eixes inversions posen de manifest la decidida aposta per enfortir el treball desenvolupat per l’Hospital Provincial i garantir a futur la millor assistència sanitària, reforçant un centre hospitalari que s’ha convertit en referent en àrees com l’oncològica”.

Aprovat pressupost institució

 

El Consell de Govern ha aprovat també el pressupost de la institució per a enguany que, per primera vegada en la seua història, superarà els 100 milions d’euros.

Per partides, els 100.312.500 euros de pressupost es distribueixen en 54.324.300 euros per a personal (54%) i 41 milions d’euros per a les despeses de funcionament. Sanitat aportarà també 4,7 milions d’euros per a donar suport al pla d’inversions del Consorci per a projectes d’obres, adequació d’instal·lacions i adquisició d’equipament i reposició.

El Consell de Govern de l’Hospital Provincial també ha aprovat el nomenament de Juan José Sánchez com a responsable mèdic del centre. Sánchez, qui ja exercia de manera temporal esta funció des de desembre, ha sigut membre de les comissions d’Assistència i Investigació Clínica del Departament de Salut de Castelló, entre altres responsabilitats.

En la sessió s’ha proposat, com ja va fer el Consorci General de València, un nou text del conveni de constitució del Consorci i dels seus estatuts adaptats a la normativa vigent. Esta proposta haurà de ser aprovada pel ple del Consell i en sessió plenària de la Diputació de Castelló.

Activitat assistencial

 

En la reunió s’ha exposat el balanç de l’activitat assistencial del primer quadrimestre de l’any i, malgrat que la situació excepcional de la pandèmia ha alterat l’activitat ordinària, s’ha destacat l’important esforç realitzat per a atendre amb les màximes garanties de qualitat i seguretat als pacients amb càncer.

Prova d’això és que entre els mesos de gener i abril s’han registrat més de 15.000 consultes d’oncologia, la qual cosa representa un augment de quasi el 5% respecte al mateix període del passat any.

Psiquiatria, al·lergologia, ginecologia, medicina interna, pneumologia, neurofisiologia i la unitat del dolor són uns altres dels serveis que han experimentat un notable increment en el número de les seues consultes.

També els indicadors d’hospitalització són positius, perquè l’augment se situa en el 8,6%. En este període destaca l’increment del 2% de les urgències, mentre que les tècniques intervencionistes han augmentat un 7,5%.

En la reunió, d’altra banda, s’ha adonat d’un conveni signat amb la Universitat Jaume I de Castelló que estableix el marc regulador per a la realització de pràctiques acadèmiques externes per part de l’alumnat en les instal·lacions del centre sanitari.

Així mateix, s’ha aprovat l’expedient de contractació per al subministrament de diversos medicaments per un valor pròxim als 20 milions d’euros per a enguany i el pròxim. Es tracta de prop de 50 especialitats farmacèutiques, la major part d’elles dirigides a pacients oncològics.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.