L’edifici oncològic del Provincial de Castelló albergarà un nou hospital de dia

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha participat este matí per videoconferència en la reunió del Consell de Govern del Consorci Hospital Provincial de Castelló que ha aprovat la licitació immediata de l’edifici oncològic que albergarà un nou hospital de dia per als seus pacients.

D’altra banda, s’ha adonat de la revisió del final de les obres d’ampliació de l’UCI intermèdia, que dotarà al juny al centre d’11 unitats, quasi el doble de les 6 que actualment té.

La consellera Ana Barceló ha destacat que “totes eixes inversions posen de manifest la decidida aposta per enfortir el treball desenvolupat per l’Hospital Provincial i garantir a futur la millor assistència sanitària, reforçant un centre hospitalari que s’ha convertit en referent en àrees com l’oncològica”.

Aprovat pressupost institució

 

El Consell de Govern ha aprovat també el pressupost de la institució per a enguany que, per primera vegada en la seua història, superarà els 100 milions d’euros.

Per partides, els 100.312.500 euros de pressupost es distribueixen en 54.324.300 euros per a personal (54%) i 41 milions d’euros per a les despeses de funcionament. Sanitat aportarà també 4,7 milions d’euros per a donar suport al pla d’inversions del Consorci per a projectes d’obres, adequació d’instal·lacions i adquisició d’equipament i reposició.

El Consell de Govern de l’Hospital Provincial també ha aprovat el nomenament de Juan José Sánchez com a responsable mèdic del centre. Sánchez, qui ja exercia de manera temporal esta funció des de desembre, ha sigut membre de les comissions d’Assistència i Investigació Clínica del Departament de Salut de Castelló, entre altres responsabilitats.

En la sessió s’ha proposat, com ja va fer el Consorci General de València, un nou text del conveni de constitució del Consorci i dels seus estatuts adaptats a la normativa vigent. Esta proposta haurà de ser aprovada pel ple del Consell i en sessió plenària de la Diputació de Castelló.

Activitat assistencial

 

En la reunió s’ha exposat el balanç de l’activitat assistencial del primer quadrimestre de l’any i, malgrat que la situació excepcional de la pandèmia ha alterat l’activitat ordinària, s’ha destacat l’important esforç realitzat per a atendre amb les màximes garanties de qualitat i seguretat als pacients amb càncer.

Prova d’això és que entre els mesos de gener i abril s’han registrat més de 15.000 consultes d’oncologia, la qual cosa representa un augment de quasi el 5% respecte al mateix període del passat any.

Psiquiatria, al·lergologia, ginecologia, medicina interna, pneumologia, neurofisiologia i la unitat del dolor són uns altres dels serveis que han experimentat un notable increment en el número de les seues consultes.

També els indicadors d’hospitalització són positius, perquè l’augment se situa en el 8,6%. En este període destaca l’increment del 2% de les urgències, mentre que les tècniques intervencionistes han augmentat un 7,5%.

En la reunió, d’altra banda, s’ha adonat d’un conveni signat amb la Universitat Jaume I de Castelló que estableix el marc regulador per a la realització de pràctiques acadèmiques externes per part de l’alumnat en les instal·lacions del centre sanitari.

Així mateix, s’ha aprovat l’expedient de contractació per al subministrament de diversos medicaments per un valor pròxim als 20 milions d’euros per a enguany i el pròxim. Es tracta de prop de 50 especialitats farmacèutiques, la major part d’elles dirigides a pacients oncològics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022