L’edifici oncològic del Provincial de Castelló albergarà un nou hospital de dia

Ejemplo de shortcode con estilo
  La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha participat este matí per videoconferència en la reunió del Consell de Govern del Consorci Hospital Provincial de Castelló que ha aprovat la licitació immediata de l’edifici oncològic que albergarà un nou hospital de dia per als seus pacients. D’altra banda, s’ha adonat de la revisió […]

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha participat este matí per videoconferència en la reunió del Consell de Govern del Consorci Hospital Provincial de Castelló que ha aprovat la licitació immediata de l’edifici oncològic que albergarà un nou hospital de dia per als seus pacients.

D’altra banda, s’ha adonat de la revisió del final de les obres d’ampliació de l’UCI intermèdia, que dotarà al juny al centre d’11 unitats, quasi el doble de les 6 que actualment té.

La consellera Ana Barceló ha destacat que “totes eixes inversions posen de manifest la decidida aposta per enfortir el treball desenvolupat per l’Hospital Provincial i garantir a futur la millor assistència sanitària, reforçant un centre hospitalari que s’ha convertit en referent en àrees com l’oncològica”.

Aprovat pressupost institució

 

El Consell de Govern ha aprovat també el pressupost de la institució per a enguany que, per primera vegada en la seua història, superarà els 100 milions d’euros.

Per partides, els 100.312.500 euros de pressupost es distribueixen en 54.324.300 euros per a personal (54%) i 41 milions d’euros per a les despeses de funcionament. Sanitat aportarà també 4,7 milions d’euros per a donar suport al pla d’inversions del Consorci per a projectes d’obres, adequació d’instal·lacions i adquisició d’equipament i reposició.

El Consell de Govern de l’Hospital Provincial també ha aprovat el nomenament de Juan José Sánchez com a responsable mèdic del centre. Sánchez, qui ja exercia de manera temporal esta funció des de desembre, ha sigut membre de les comissions d’Assistència i Investigació Clínica del Departament de Salut de Castelló, entre altres responsabilitats.

En la sessió s’ha proposat, com ja va fer el Consorci General de València, un nou text del conveni de constitució del Consorci i dels seus estatuts adaptats a la normativa vigent. Esta proposta haurà de ser aprovada pel ple del Consell i en sessió plenària de la Diputació de Castelló.

Activitat assistencial

 

En la reunió s’ha exposat el balanç de l’activitat assistencial del primer quadrimestre de l’any i, malgrat que la situació excepcional de la pandèmia ha alterat l’activitat ordinària, s’ha destacat l’important esforç realitzat per a atendre amb les màximes garanties de qualitat i seguretat als pacients amb càncer.

Prova d’això és que entre els mesos de gener i abril s’han registrat més de 15.000 consultes d’oncologia, la qual cosa representa un augment de quasi el 5% respecte al mateix període del passat any.

Psiquiatria, al·lergologia, ginecologia, medicina interna, pneumologia, neurofisiologia i la unitat del dolor són uns altres dels serveis que han experimentat un notable increment en el número de les seues consultes.

També els indicadors d’hospitalització són positius, perquè l’augment se situa en el 8,6%. En este període destaca l’increment del 2% de les urgències, mentre que les tècniques intervencionistes han augmentat un 7,5%.

En la reunió, d’altra banda, s’ha adonat d’un conveni signat amb la Universitat Jaume I de Castelló que estableix el marc regulador per a la realització de pràctiques acadèmiques externes per part de l’alumnat en les instal·lacions del centre sanitari.

Així mateix, s’ha aprovat l’expedient de contractació per al subministrament de diversos medicaments per un valor pròxim als 20 milions d’euros per a enguany i el pròxim. Es tracta de prop de 50 especialitats farmacèutiques, la major part d’elles dirigides a pacients oncològics.

Últimes notícies

Moleiro demana perdó després del 0-6 del Villarreal

Moleiro ha demanat perdó a l’afició després de la derrota per 0-6 del Villarreal davant del París Saint-Germain en la Lliga de Campions. El migcampista ha assenyalat la falta d’actitud i ha demanat aprendre del partit abans del compromís de diumenge.

El Villarreal cau per 0-6 davant el París Saint-Germain

El París Saint-Germain ha golejat el Villarreal per 0-6 en la Liga de Campeones, amb un 0-4 al descans. Fabián Ruiz ha sigut el jugador més destacat del conjunt francés.

Vila-real i PSG canvien l’himne per aplaudiments en homenatge

Les aficions del Vila-real i del PSG han aplaudit la decisió de no reproduir l’himne abans del partit. Després, han guardat un minut de silenci per les víctimes.

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.